Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik zou eerst eens kijken naar je vering, ik reed met de S1000R ook alles aan de grond totdat de veervoorspanning is verhoogd bij de BMW dealer. ;)

Persoonlijk valt het verbruik per kilometer mij wel tegen, rond de 1:14.. (Wie scoort beter?)

Een BMW dealer is vast 25% duurder met onderhoud dan de gemiddelde motorzaak.
Maar ik weet uit ervaring hoe goed ze zijn met bijvoorbeeld terugroepacties.
Mijn S kreeg na jaren geen bezoek gewoon een nieuw koppelingsarmatuur met koppelingskabel en bedieningsschakelaar rechts.
Omdat er ooit een terugroepactie voor was. Gratis. Toen mijn hand op de knip ook maar losgelaten voor de luxe behandeling en ontvangst. :+

Service is ook zeker wat waard.

Helaas is het bij een z niet eenvoudig om grond speling te creëren.
 
Al mijn BMW en Duc fietsen waren duurder in onderhoud dan mijn Kawas. Da's niet anders bij auto's. Toyota is ook goedkoper dan Audi of BMW.
Heb je al op S1000r gereden? De houding is echt heel anders dan de Z1000. Tis de vraag of je dat prettig vindt want houding bepaalt groot deel van je plezier op een fiets immers. Heb Z1000 meermaals gereden en ander verschil is dat je bij de Z veel meer kracht moet gebruiken om hem pittige bochten om te krijgen dan de beemert. Vond de Z veel kracht hebben en zeer soepel maar miste de storm van geweld die je ervaart als je de S1000R vol open trekt!
Maar goed, dit is slechts mijn persoonlijke mening hoor ;)
 
Al mijn BMW en Duc fietsen waren duurder in onderhoud dan mijn Kawas. Da's niet anders bij auto's. Toyota is ook goedkoper dan Audi of BMW.
Heb je al op S1000r gereden? De houding is echt heel anders dan de Z1000. Tis de vraag of je dat prettig vindt want houding bepaalt groot deel van je plezier op een fiets immers. Heb Z1000 meermaals gereden en ander verschil is dat je bij de Z veel meer kracht moet gebruiken om hem pittige bochten om te krijgen dan de beemert. Vond de Z veel kracht hebben en zeer soepel maar miste de storm van geweld die je ervaart als je de S1000R vol open trekt!
Maar goed, dit is slechts mijn persoonlijke mening hoor ;)
Mijn Z ontbreekt het niet aan de power en ervaring Heb 154pk en 130nm op het achterwiel. maar ik begrijp wat je bedoel dat je pittig kracht moet geven om hem door de bochten te gooien.
ik rijd ook op een cbr 600f deze houding lijkt volgens mijn al iets meer op de bmw. Maar ik heb er nog niet op gereden ik wil mij eerst verdiepen in de motor voor ik ga proefrijden .
 
Dat klinkt niet als een standaard Z1000 ;)
Hij is idd niet echt zuinig. Ik rijd 1:15. Maar da's wel redelijk gebruikelijk voor dergelijk kaliber fietsen. Altijd nog beter dan Tuono's en de absurd zuipende MT-10 8)7
 
Vind het verbruik wel netjes voor zo'n dikke naked!

Maar zitten verder geen bijzondere onderdelen aan de s1000r zo als bijvoorbeeld de riemen van de Ducati?
 
Mijn verbruik was gewoon tijdens woon~werk verkeer zonder veel uitspattingen. Later werd dat 1:29 met de G310R. _O-

Jarretels zoals bij de Ducati. *O*:+ Wat een spannende motor is dat ook.

Het is maar een voorbeeld begrijp ik wel, maar de techniek is hier bijna Japans.
Het enige wat ik stuk heb gehad in twee jaar is de klopsensor. En daar kon ik nog maanden mee doorrijden. :X
Kwam er eerst niet uit met uitlezen. (Enige wat ik merkte was het lampje op het dashboard trouwens)

48 euro zei de BMW dealer.. was achteraf alleen exclusief klein materiaal en uitlezen. :+ (€112,- dacht ik uiteindelijk)
Kon er wel weer netjes opwachten.
 
Het verbruik van de S1000R hangt er nogal vanaf hoe je 'm rijd, meestal zit ik iets boven de 1:14 (heb een 2017 model met energiezuinige open uitlaat) maar als we wat enthousiaster rijden gaat het verbruik flink naar beneden, dan zit je zo op de 1:12 (maar dan komt ie nooit onder de 6000 rpm)
Verbruik is voor mij geen issue omdat ik 'm echt alleen voor mijn plezier gebruik maar voor woon-werkverkeer begrijp ik dat goed.

Het grappige is dat mijn broer met z'n 2016 Triumph Speedtriple S nooit onzuiniger komt dan 1:16,5 en als ie rustig aan rijdt haalt ie bijna 1:17,5.
Maar die heeft ook een cilinder minder te voeden :+

ps. Heeft geen van jullie er last van dat je stiekem steeds harder gaat rijden met de S1000R of ligt dat toch aan mezelf ?:Y:N
 
Toch kan het met dikke longinhoud wel want de dikste Duc's halen vrij eenvoudig tussen 1 op 18 a 20

Nee ligt echt alleen aan de fiets! :+ Gister voor het eerst de verbindingsbocht van a7 naar a8 met 125 genomen, waar normaal 70 geldt. Persoonlijk nog nooit eerder gedaan met een fiets :$
 
Toch kan het met dikke longinhoud wel want de dikste Duc's halen vrij eenvoudig tussen 1 op 18 a 20
Kan het misschien zijn dat motoren met euro4 onzuiniger zijn geworden? mijn vaste maat rijdt een 2018 Ducati Monster 1200S maar die komt niet aan de 1:17
Hij zit vlgs. mij ook ergens tussen de 1:15 en 1:16,5.
Wat die verbindingsbocht betreft, die ken ik onvoldoende goed, kom er hooguit een keer per jaar met de auto.
Feit is dat ik altijd beducht ben op een oliespoor o.i.d. wanneer ik hard binnendoor kom, want eindigen onder de wielen van een of andere vertegenwoordiger is wel de meest lullige manier om aan je einde te komen. B|
 
mee eens, maar ik bedoel meer dat ik het met deze fiets niet eens in de gaten heb hoe hard het gaat, zo goed is ie :Y

Ben overigens erg tevreden met de hendels en rempotje. Smoelt 100 x beter dan de standaard BMW spullen.
Volgende maand 20k beurt, is er iemand die mij kan vertellen hoeveel ze daarvoor kwijt waren?

Van de week nog even op de Super Duke GT gezeten. Vind ik een bruut apparaat, jammer van al dat oranje :N Maar merkwaardige is dat ik met de voeten nauwelijks aan de grond kom omdat het zadel zo achterlijk breed is. Daar had ik met de 1200GS niet eens last van :?
 
Kan het misschien zijn dat motoren met euro4 onzuiniger zijn geworden? mijn vaste maat rijdt een 2018 Ducati Monster 1200S maar die komt niet aan de 1:17
Hij zit vlgs. mij ook ergens tussen de 1:15 en 1:16,5.
Wat die verbindingsbocht betreft, die ken ik onvoldoende goed, kom er hooguit een keer per jaar met de auto.
Feit is dat ik altijd beducht ben op een oliespoor o.i.d. wanneer ik hard binnendoor kom, want eindigen onder de wielen van een of andere vertegenwoordiger is wel de meest lullige manier om aan je einde te komen. B|
Een kleurtje blauw is met droog weer nagenoeg nooit een reden om het gas dicht te draaien.
Ik herken de reden wel natuurlijk. Maar er liggen geen (milli)liters op een snelweg waar constant verkeerd rijdt.
Met regen rij ik ook meer op eieren. :Y

Maar als je er iedere dag rijdt is het ook anders voor het vertrouwen. :t
Het is hier niet naast de deur, anders zou ik er gewoon gaan kijken. :+
 
Vandaag mn net aangeschafte cb1000r ingeruild voor mn droommotor.
Morgen ophalen. Het verschil in rijden is echt ENORM. Wat een heerlijke stuurmachine
 

Bijlagen

  • 20190405_113941.jpg
    20190405_113941.jpg
    164,8 KB · Weergaven: 18
Vandaag mn net aangeschafte cb1000r ingeruild voor mn droommotor.
Morgen ophalen. Het verschil in rijden is echt ENORM. Wat een heerlijke stuurmachine
Dat doe je goed Lucifer! Gefeliciteerd met je aankoop:t en dan ook nog eens lekker weer erbij dit weekend.
Jouw seizoen kan niet meer stuk :]
 
Feli Lucifer! *O*
Hoelang had je die Honda dan?

1 maand ongeveer. Maar door mn werk ben ik er de helft van de maand niet. Dus heb er max 500 km mee gereden.

Toen zag ik deze op internet. Net binnen en nog geen foto's op de site. Dus helm op en meteen heen. Gelijk deal gemaakt. Beetje slecht voor mij vanwege de afschrijving honda binnen 1 maand. Maar dan wel de dag erop klaar was de voorwaarde.

Gister opgehaald en betaald. Komt er een kerel in lopen voor de zelfde motor. De BMW. Zo gewild zijn ze.
 
Meteen een paar vragen voor de mensen met ervaring.

-Als de BMW start hoor ik heel kort een soort ratel aan de rechterkant wegkomen, iemand bekend daarmee?

-Als ik rijd met ong 60 kmh dan kan de temp wel oplopen tot 100 graden. Ga ik wat harder rijden koelt het wat beter.
Maar met de honda bleef deze bij 60 kmh op de 74 graden. Ook voor dit, kan dat kloppen, of mensen met hetzelfde?

-Voorlopig tot slot, clutchless schakelen, wie doet dat? ik heb geen shift assist, maar zag een filmpje over schakelen zonder koppeling te gebruiken. Zou dit schadelijk wezen voor de machine? Op youutube (royal jordanian) die zweert erbij en zegt zelfs dat het beter is.
 
Da's wel een record geloof ik, zo snel ben ik niet eens van motor gewisseld _O-
Onder voorbehoud dat ik totáál niet gehinderd wordt door technische kennis:

Ratel hoor ik ook
Een vriend van mij zweert ook bij schakelen zonder de koppeling erbij te pakken. Hij doet het al bijna 40k op zijn Speed Triple. Máár niet bij hele lage toeren. Overigens werkt het bij de meeste quickshifters ook niet heel soepel bij lage toeren, idem mijn S1000R
 
Ratel is je nokkenaskettingspanner die op druk komt (oliedruk) Als het geluid langer aan houdt of niet meer verdwijnt even bezoekje aan een dealer brengen.

De motoren lopen snel heet ja. Zolang de temperatuur ook weer zakt met meer snelheid, of aanslaan van de ventilator is het oké

Als je het verkeerd doet kan het schadelijk zijn ja. Maar verkeerd schakelen met koppeling is dat ook.
 
Dat was indd erg Snel. Maar net als bij mn auto, ik ging zitten op de motor en stukje sturen en was opslag verliefd. Soort van match made in heaven.

Dat ratelen bij start zal dus normaal wezen?
Ik denk er wel aan om een quickshift te nemen maar clutchless bij hoge toeren gaat als de brandweer.
 
Ratel is je nokkenaskettingspanner die op druk komt (oliedruk) Als het geluid langer aan houdt of niet meer verdwijnt even bezoekje aan een dealer brengen.

De motoren lopen snel heet ja. Zolang de temperatuur ook weer zakt met meer snelheid, of aanslaan van de ventilator is het oké

Als je het verkeerd doet kan het schadelijk zijn ja. Maar verkeerd schakelen met koppeling is dat ook.

Niets om me druk om te maken dus.
Ik ben overigens niet van plan om vaak zo te schakelen maar in hoge toeren van 1 tot 3 gaat relaxter dan met koppeling.

De ventilator draait indd wel gewoon. K hoor hem uitdraaien bij t afzetten van de motor.
 
Niets om me druk om te maken dus.
Ik ben overigens niet van plan om vaak zo te schakelen maar in hoge toeren van 1 tot 3 gaat relaxter dan met koppeling.

De ventilator draait indd wel gewoon. K hoor hem uitdraaien bij t afzetten van de motor.

Ik zou er sowieso een quickshifter op drukken, is echt mooi man.
 
Je hebt beide. Origineel knoop je aan de motor en moet je laten vrijschakelen bij een dealer. Of je laat dat eerste ook bij hun doen.
Aftermarket moet je inbouwen en laten afstellen. Maar dat is misschien wat lastiger omdat er meer variabelen zijn die je moet/kan/mag instellen. Als je dan verkeerde keuzes maakt heb je kans dat er shit stuk gaat aan je bak. Origineel is los van het vrijschakelen bij de dealer plug en play.
 
Je hebt beide. Origineel knoop je aan de motor en moet je laten vrijschakelen bij een dealer. Of je laat dat eerste ook bij hun doen.
Aftermarket moet je inbouwen en laten afstellen. Maar dat is misschien wat lastiger omdat er meer variabelen zijn die je moet/kan/mag instellen. Als je dan verkeerde keuzes maakt heb je kans dat er shit stuk gaat aan je bak. Origineel is los van het vrijschakelen bij de dealer plug en play.

Dan ga ik toch maar eens bij de dealer informeren. Klinkt wel beter dan de andere optie
 
Terug
Bovenaan Onderaan