Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik krijg dinsdag de akrapovic bochten binnen. Erg benieuwd of het lukt om daar mee de orginele demper te gebruiken en hoe dat gaat klinken. Daarna maar eens kijken welke demper er op gaat komen. Beetje afhankelijk van het geluid.
Dan kan je waarschijnlijk de Servo niet meer aansluiten ?

Zelf net een Healtech ES Eliminator gekocht om hem eruit te kunnen halen zonder storing en ook bij lage rpm wat meer geluid te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij de klep er nog tussen. Heb je eum nog laten afstellen of loopt hij al goed?
De klep zit vast aan het originele systeem, die haal je er in 1 stuk af. Muv de demper. Ik heb gewoon de kabeltjes los gehaald. En toen de servomotor weer teruggeplaatst, was wel een priegelwerkje trouwens. En ik heb m niet laten afstellen, dan moet je weer een pcv of vergelijkbaars kopen. En dan custom tune voor t mooie. Ben je ook weer 6/700 lichter. Hij loopt voor de rest prima :P
 
De klep zit vast aan het originele systeem, die haal je er in 1 stuk af. Muv de demper. Ik heb gewoon de kabeltjes los gehaald. En toen de servomotor weer teruggeplaatst, was wel een priegelwerkje trouwens. En ik heb m niet laten afstellen, dan moet je weer een pcv of vergelijkbaars kopen. En dan custom tune voor t mooie. Ben je ook weer 6/700 lichter. Hij loopt voor de rest prima :P
Denk dat ik dat ook zo ga doen. Ik zag dat je er ook een dingetje voor kan kopen maar was €60. Zonde als het niet nodig is.
 
je kan de servomotor gewoon zonder kabels laten werken ja. Blijft er wel een storing in staan maar daar heb je onder het rijden geen last van.
 
je kan de servomotor gewoon zonder kabels laten werken ja. Blijft er wel een storing in staan maar daar heb je onder het rijden geen last van.
En om die melding weg te halen kan je een Servo buddy kopen of healtech es eliminator. Dan kan je de volledige Servo motor + kabels verwijderen
 
Deze week in Motoplus een leuke test van vier supernakeds.
De S1000R draait al weer heel wat jaartjes mee, maar het blijft een blok met geweldige power en een super strak sturende machine. :}
 
Is om gebruik van die Ali hendels tegen te gaan. Snap je inmiddels wel toch :9
De microswitch was niet verbogen *O* en het was een kwestie van een origineel deeltje overzetten van het OEM handle. :Y
De quickshifter werkt weer. Ik was bijna vergeten hoe lekker dat is. :9

DSC_2078.jpg


DSC_2144.jpg
 
De klep zit vast aan het originele systeem, die haal je er in 1 stuk af. Muv de demper. Ik heb gewoon de kabeltjes los gehaald. En toen de servomotor weer teruggeplaatst, was wel een priegelwerkje trouwens. En ik heb m niet laten afstellen, dan moet je weer een pcv of vergelijkbaars kopen. En dan custom tune voor t mooie. Ben je ook weer 6/700 lichter. Hij loopt voor de rest prima :P
Alkes is gelukt bochten zitren er op heb nu de orginele demper er op wat en geluid echt bizar. 😋 ik heb zoals je aangaf de servo er uitgehaald en kabels verwijders en vervolgens ze servomotor terug gepraatst. Met priegelwerk druk je je nog zacht uit😉.

Denk dat ik eum zaterdag nog een keer op de band zet vermoed dat er zo wel wat vermogen weg is zonder alstelling ook ol heft de s1000r nog steeds zat💪.

Mijn plan is om rond de winter een ecuflash te laten doen. Kijken hoeveel eruit gehaald kan worden. Ook heb ik me laten vertellen dan je dan de quickshifter kan aanpassen zodat hij wat sneller werkt. Zaterdag maar eens informeren.
 
Alkes is gelukt bochten zitren er op heb nu de orginele demper er op wat en geluid echt bizar. 😋 ik heb zoals je aangaf de servo er uitgehaald en kabels verwijders en vervolgens ze servomotor terug gepraatst. Met priegelwerk druk je je nog zacht uit😉.

Denk dat ik eum zaterdag nog een keer op de band zet vermoed dat er zo wel wat vermogen weg is zonder alstelling ook ol heft de s1000r nog steeds zat💪.

Mijn plan is om rond de winter een ecuflash te laten doen. Kijken hoeveel eruit gehaald kan worden. Ook heb ik me laten vertellen dan je dan de quickshifter kan aanpassen zodat hij wat sneller werkt. Zaterdag maar eens informeren.

Nice! Bochten er zelf onder gezet? Daar ga ik me niet aan wagen haha.

Ben wel benieuwd naar de ECU flash en de kosten daarvan. Ik ga zelf zaterdag naar de dealer waar m'n Arrow systeem er onder wordt gezet volgende week. ECU flash komt dan waarschijnlijk na de winterstop!
 
Nice! Bochten er zelf onder gezet? Daar ga ik me niet aan wagen haha.

Ben wel benieuwd naar de ECU flash en de kosten daarvan. Ik ga zelf zaterdag naar de dealer waar m'n Arrow systeem er onder wordt gezet volgende week. ECU flash komt dan waarschijnlijk na de winterstop!
De ecu Flash heb je 2 versies een standaard deze kost €300 en opmaat gemaakt kost het €550
 
Standaard krijg je een geschreven versie van een andere s1000r welke vergelijkbare accessoires heeft. De uitgebreide versie heeft van alles vind je vlamen leuk bij gas los enz. Ook wordt het maximale vermogen er uit gehaald
 
ben wel benieuwd hoe ze dat ecu flashen doen dan. Inbreken op een bmw BMSK/X is maar weinig mensen gelukt tot op heden.
 
Heren ik heb nog een vraag. Welke remblokken gebuiken jullie? Het valt mij op dat mijn schijven aan de voorzijde wat blauw beginnen te worden. Meestal een teken van het verglazen van de blokken. Ik heb nu 4600km op de teller staan.

Als dat zo is, dan is het een kwestie van een paar keer hard remmen, en de remblokken zijn weer goed. Het kan ook zo zijn dat de schijven te heet worden, ze worden dan eerst blauw en dan rood van kleur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan