Bmw S1000r de koning van de nakeds

Tovami doet het ook direct in de ECU voor 295 inclusief afstelling op testbank.

Ik probeer een beetje in kaart te brengen wat nu de verschillen zijn. Das nogal onduidelijk
 
Even een update over het "wiebelen" van de voorzijde. Na het afstellen van de vering leek het een veel beter. Later reed ik weer een rondje en het was weer een ramp.

Tot ik op YouTube een filmpje tegen kwam van iemand die had het zelfde probleen had na het monteren van een hoogruitje.
Toen ging er bij mij een lampje branden. Ik rij 9 van de 10 keer met mijn RAM mount xgrip met een iPhone plus er op. Aan de linker zijde van mijn stuur.
Nu heb ik deze naar het midden en lager verplaatst en probleem is verdwenen 💪😋
 
Hans, moet jij nog ervaringen delen? O-)
hahaa............wilde wachten tot 'ie ingereden was Michiel. HP-kleuren met een mooi BOS pijpje die geweldig mooi ploft En ingereden was 'ie gisteren ;).

Er zit wel verschil in het karakter. Ik overdrijf een beetje maar om de richting aan te geven. De 2014 was een beetje een wildebras. Wilde altijd met zijn neus in de lucht, veel beweging met uit accelereren, lange doordraaiers en hard remmen. En ik weet nog dat ik met proefrijden de remmen aantikte en gelijk op het stuur lag. Maar vreselijk veel lol.

De 2019 is gebruikersvriendelijker (denk voor breder publiek) gemaakt; remmen hebben niet meer een "bite", nieuwe frame is veel stabieler. Hij wordt afgeleverd op S20 evo banden. Niets mis mee maar als je snel ff bij wil sturen op hellingshoek reageert dat van "hey dat had je eerder moeten bedenken. Nu maak ik dit bochtje mooi rond af" . En ik heb beetje het idee dat de elektronica van Dynamic nu de functionaliteit heeft van Road uit de 2014. Maar daarom zit er een Dynamic Pro op hahaa

Geen misverstand, het gaat super van zijn plek en je kan in elke stand ABS, ASC / DTC uitschakelen. Je kunt je eigen wensen invullen
yummie[1].gif
. je gaat hem zien.
 
hahaa............wilde wachten tot 'ie ingereden was Michiel. HP-kleuren met een mooi BOS pijpje die geweldig mooi ploft En ingereden was 'ie gisteren ;).

Er zit wel verschil in het karakter. Ik overdrijf een beetje maar om de richting aan te geven. De 2014 was een beetje een wildebras. Wilde altijd met zijn neus in de lucht, veel beweging met uit accelereren, lange doordraaiers en hard remmen. En ik weet nog dat ik met proefrijden de remmen aantikte en gelijk op het stuur lag. Maar vreselijk veel lol.

De 2019 is gebruikersvriendelijker (denk voor breder publiek) gemaakt; remmen hebben niet meer een "bite", nieuwe frame is veel stabieler. Hij wordt afgeleverd op S20 evo banden. Niets mis mee maar als je snel ff bij wil sturen op hellingshoek reageert dat van "hey dat had je eerder moeten bedenken. Nu maak ik dit bochtje mooi rond af" . En ik heb beetje het idee dat de elektronica van Dynamic nu de functionaliteit heeft van Road uit de 2014. Maar daarom zit er een Dynamic Pro op hahaa

Geen misverstand, het gaat super van zijn plek en je kan in elke stand ABS, ASC / DTC uitschakelen. Je kunt je eigen wensen invullenBekijk bijlage 1415304. je gaat hem zien.
Goed om te horen, nu snel beurtje plannen om de inrij toeren begrenzing er af te laten halen, of gaat dat vanzelf?
Benieuwd naar de uitlaat, denk niet dat we elkaar dit jaar nog treffen want in september komt de 2e kleine dus dit jaar niet mee op sluitingsweekend.
 
Vandaag eindelijk een proefritje gemaakt op de S1000r. Wat een machine en wat een kracht. Helaas na afloop van de proefrit ook meteen de bankrekening geplunderd😅. Een 2018 met alle opties. En de vorige eigenaar heeft nog zat aangepast. HP remhendels, radiator en oliekoeler bescherming, rempotje rizoma, Catelisator beschermer, korte kentekenplaathouder, frame sliders en de dynamic-pro adapter. Man ik ben zo blij als een kind. Hij wordt nog even volgens BMW standaard premium klaargemaakt en volgende week maandag mag ik het monster ophalen. 💪🏼
 

Bijlagen

  • 20190805_100050.jpg
    20190805_100050.jpg
    228,9 KB · Weergaven: 20
  • 20190805_100044.jpg
    20190805_100044.jpg
    223,4 KB · Weergaven: 23
  • 20190805_100116.jpg
    20190805_100116.jpg
    234,1 KB · Weergaven: 24
  • 20190805_100108.jpg
    20190805_100108.jpg
    246,5 KB · Weergaven: 25
  • 20190805_100100.jpg
    20190805_100100.jpg
    247,1 KB · Weergaven: 24
Vandaag eindelijk een proefritje gemaakt op de S1000r. Wat een machine en wat een kracht. Helaas na afloop van de proefrit ook meteen de bankrekening geplunderd😅. Een 2018 met alle opties. En de vorige eigenaar heeft nog zat aangepast. HP remhendels, radiator en oliekoeler bescherming, rempotje rizoma, Catelisator beschermer, korte kentekenplaathouder, frame sliders en de dynamic-pro adapter. Man ik ben zo blij als een kind. Hij wordt nog even volgens BMW standaard premium klaargemaakt en volgende week maandag mag ik het monster ophalen. 💪🏼
Gefeliciteerd DD zo te zien ben je in een keer klaar met deze fiets. Hooguit de voorste demper er nog tussenuit halen})
Nu nog een paar nachtjes slapen en dromen :+
Veel plezier ermee!
 
Gefeliciteerd DD zo te zien ben je in een keer klaar met deze fiets. Hooguit de voorste demper er nog tussenuit halen})
Nu nog een paar nachtjes slapen en dromen :+
Veel plezier ermee!


Voorste demper laat ik voorlopig zitten. Ik denk niet dat de buurt het op prijs stelt dat ik om 6 uur de motor start☺️. En ik moet zeggen dat het geluid standaard mij zeker niet tegen valt.
 
Vandaag eindelijk een proefritje gemaakt op de S1000r. Wat een machine en wat een kracht. Helaas na afloop van de proefrit ook meteen de bankrekening geplunderd😅. Een 2018 met alle opties. En de vorige eigenaar heeft nog zat aangepast. HP remhendels, radiator en oliekoeler bescherming, rempotje rizoma, Catelisator beschermer, korte kentekenplaathouder, frame sliders en de dynamic-pro adapter. Man ik ben zo blij als een kind. Hij wordt nog even volgens BMW standaard premium klaargemaakt en volgende week maandag mag ik het monster ophalen. 💪🏼
Gefeliciteerd 👌
 
Vandaag eindelijk een proefritje gemaakt op de S1000r. Wat een machine en wat een kracht. Helaas na afloop van de proefrit ook meteen de bankrekening geplunderd😅. Een 2018 met alle opties. En de vorige eigenaar heeft nog zat aangepast. HP remhendels, radiator en oliekoeler bescherming, rempotje rizoma, Catelisator beschermer, korte kentekenplaathouder, frame sliders en de dynamic-pro adapter. Man ik ben zo blij als een kind. Hij wordt nog even volgens BMW standaard premium klaargemaakt en volgende week maandag mag ik het monster ophalen. 💪🏼

Gefeliciteerd!! De vorige eigenaar was van mening dat rood de snelste kleur was.

Ik ben het daar uiteraard niet mee eens :-)

Weet wel dat je veel plezier gaat hebben aan deze motor!

Mocht je nog interesse hebben in een SC Project CRT demper, ingereden door de motor die je hebt aangeschaft ;-) die heeft de vorige eigenaar nog te koop!
 
Gefeliciteerd!! De vorige eigenaar was van mening dat rood de snelste kleur was.

Ik ben het daar uiteraard niet mee eens :-)

Weet wel dat je veel plezier gaat hebben aan deze motor!

Mocht je nog interesse hebben in een SC Project CRT demper, ingereden door de motor die je hebt aangeschaft ;-) die heeft de vorige eigenaar nog te koop!

De standaard Akra is voor mij al helemaal top. Had al niet kunnen dromen dat ik ooit een motor van dit caliber zou rijden danwel bezitten.
 
Heeft iemand ervaring met een map die de kracht onderin vergroot? Ik ga nooit harder dan 200 rijden, dus vraag me af of ik iets van die power kan verplaatsen naar de lagere toeren. Is daarvoor een power commander geschikt, en zo ja welke?
 
Heeft iemand ervaring met een map die de kracht onderin vergroot? Ik ga nooit harder dan 200 rijden, dus vraag me af of ik iets van die power kan verplaatsen naar de lagere toeren. Is daarvoor een power commander geschikt, en zo ja welke?
Ik los dat op door 'm een of twee versnellingen naar beneden te schoppen en een flinke slinger met de rechterhand te geven. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook wel kunnen bedenken :+
Het blijft wel een 4 cilinder hè.
 
Heeft iemand ervaring met een map die de kracht onderin vergroot? Ik ga nooit harder dan 200 rijden, dus vraag me af of ik iets van die power kan verplaatsen naar de lagere toeren. Is daarvoor een power commander geschikt, en zo ja welke?
Dan kan je ook je vertanding aanpassen.
 
als het lukt, doe dan achter groter ipv voor kleiner. op de laatste manier vreet je veel sneller de geleider op je achterbrug op.
 
Vandaag eindelijk een proefritje gemaakt op de S1000r. Wat een machine en wat een kracht. Helaas na afloop van de proefrit ook meteen de bankrekening geplunderd😅. Een 2018 met alle opties. En de vorige eigenaar heeft nog zat aangepast. HP remhendels, radiator en oliekoeler bescherming, rempotje rizoma, Catelisator beschermer, korte kentekenplaathouder, frame sliders en de dynamic-pro adapter. Man ik ben zo blij als een kind. Hij wordt nog even volgens BMW standaard premium klaargemaakt en volgende week maandag mag ik het monster ophalen. 💪🏼

Mooi apparaat!! Veel plezier ermee, maar doet moet lukken.
 
Afgelopen vrijdag na 6 jaar weer eens een circuitdag op Assen gedaan, voor het eerst met de S1000R.
Ik heb een leuke dag gehad, 1 sessie maar op een natte baan...
Waar ik echt aan moet wennen/werken is de houding. Met de zx10r zat je automatisch verder voorover en is het 'natuurlijker' om er naast te hangen en het hoofd naar de 'denkbeeldige' spiegel te brengen.
Maar goed, voor mij is het belangrijkste een leuke dag te hebben, rijvaardigheid verbeteren en weer heelhuids thuiskomen. En dat is allemaal gelukt 8-)
 
Over de tanden gesproken. Maar als je achter meer tanden neemt heb je toch net als bij een derailleur op een racefiets gewoon een lichter verzet? Ergo meer toeren bij dezelfde snelheid.
Dan kun je toch net zo goed een versnelling lager rijden, heb je hetzelfde effect, of ben ik nou gek?8)7
 
Over de tanden gesproken. Maar als je achter meer tanden neemt heb je toch net als bij een derailleur op een racefiets gewoon een lichter verzet? Ergo meer toeren bij dezelfde snelheid.
Dan kun je toch net zo goed een versnelling lager rijden, heb je hetzelfde effect, of ben ik nou gek?8)7
Je zit vrij goed maar in zijn 1 nog een versnelling omlaag🤔😋

Maar volgens mij is er power zat voor mee uitdaging dynamicpro modus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan