Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik twijfel nog om m het volgende seizoen af te laten stellen.

Als de uitlaat er een keer onder uit moet (en met die herrie kan dat snel gebeuren) moet ik dan nogmaals betalen om m weer op stock af te stellen 8-)

Dat samen met het feit dat de dealer aangaf dat het geen kwaad kan, geeft me genoeg vertrouwen om het zo te laten voor nu.
 
Ik twijfel nog om m het volgende seizoen af te laten stellen.

Als de uitlaat er een keer onder uit moet (en met die herrie kan dat snel gebeuren) moet ik dan nogmaals betalen om m weer op stock af te stellen 8-)

Dat samen met het feit dat de dealer aangaf dat het geen kwaad kan, geeft me genoeg vertrouwen om het zo te laten voor nu.
Gaat de dealer meebetalen als het wel kwaad gedaan heeft?
 
Gaat de dealer meebetalen als het wel kwaad gedaan heeft?
Zal zijn garantie wel uitzingen denk 😂. Hoop dat je verder wat positiever in het leve sta haha. Ik geef alleen mijn ervaring. Dit was met een z1000 2017. Er was door de dealer een vol akrapovic ondergezet toen ik deze nieuw kocht. Na het inrijden een check op de test bank. De motor had zich zelf voldoende afgesteld. Ik had er toen toch voor gekozen om een ecu flash te laten doen. (Weg fabrieksgarantie) daar voor had ik volledige garantie. En keurige service van de dealer.
 
ik heb op mijn 2014 uitvoering 2 standen Road en Rain. Maar die rode stekker zit wel onder het zadel aan gesloten...... wat voor functie heeft deze stekker dan? En kan ik er überhaupt achter komen welke opties erop de motor zitten?
 
Ik ben bang dat je die alleen hebt met de Rijmodi Pro optie.
Edit: is waarschijnlijk wel achteraf te verkrijgen. De BMW dealer kan je zo vertellen welke opties je hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dynamic mode zit in de optiepakketten. Als die er niet bij gekocht zijn heb je hem niet. Waarschijnlijk heb je dan ook geen ABS opties.

Met de plug kun je alleen de Dynamic mode opwaarderen naar Dynamic Pro.
 
En bij sportief gebruik rijden alleen de dynamic modus(en) als een pro. :+
 
Heeft iemand hier nog 1 met alleen de opties rond en rain? Ben even nieuwsgierig want bij het starten van de motor staan dynamic en dynamic pro wel op het scherm maar die verdwijnen dan weer 🤔
 
Heeft iemand hier nog 1 met alleen de opties rond en rain? Ben even nieuwsgierig want bij het starten van de motor staan dynamic en dynamic pro wel op het scherm maar die verdwijnen dan weer 🤔
Heb je toevallig een zwarte voorvork?
Dan heb je niet het volledige pakket. Mijn 2014 versie had dat ook.
Toen bewust voor gekozen (ik voel dat allemaal niet), maar mijn 2019 versie heeft wel alle opties (en verdomd, ik voel het verschil tussen road en dynamic haha).
 
Heb je toevallig een zwarte voorvork?
Dan heb je niet het volledige pakket. Mijn 2014 versie had dat ook.
Toen bewust voor gekozen (ik voel dat allemaal niet), maar mijn 2019 versie heeft wel alle opties (en verdomd, ik voel het verschil tussen road en dynamic haha).
Nee, wel een gouden voorvork en onder spoiler in kleur, led knipperlichten, handvatverwarming. Dus je zou zeggen wel het sportpakket... maar ik rij vanmiddag langs een dealer misschien dat ik dan meer weet! De dynamic mode schijnt inderdaad super te zijn 👌🏻
 
Ben bij de dealer geweest, de motor is uitgevoerd met het dynamic pakket. Zonder het sport pakket. Dus ik moet het met de twee standen road en rain doen...eventueel kunnen ze het omzetten maar dat moet €1000,- kosten.... dus ik moet het eerst zo maar even proberen ✊🏻✊🏻✊🏻
 
Ben bij de dealer geweest, de motor is uitgevoerd met het dynamic pakket. Zonder het sport pakket. Dus ik moet het met de twee standen road en rain doen...eventueel kunnen ze het omzetten maar dat moet €1000,- kosten.... dus ik moet het eerst zo maar even proberen ✊🏻✊🏻✊🏻
Zou er zelf wel €1000,- voor over hebben😋
 
Ondertussen de CR-T van SC Project gemonteerd! Vind m’n hak wel heel dichtbij de uitlaat komen.. dat gaat zeker weten niet goed al in de eerste rit.
Volgens mij zijn van (model 2018/2019) de voetsteunen niet verstelbaar (omhoog. )

Zijn er een soort step verhogers op de markt? Of moet ik dan direct aan de dure verstelbare steuntjes after market?
Baal hier van.. zo goed geïnformeerd en alles nageplozen en nergens lees ik hier over.. Maarja.. komt wel weer een oplossing voor.. misschien wel via jullie know how !!
 
Als je met de bal van je voet op de step zit, zoals soms hoort, dan kan ik mij er achteraf wel wat bij voorstellen. :Y

Knipsel.JPG
 
Net nieuw rubber gehaald, de T31's die de perfecte combinatie schijnen te zijn van grip en levensduur. Wát een verschil tegenover de S20's, eigenlijk schandalig dat ze ze daar nog mee afleveren.. Heerlijk in de bochten, een stuk betrouwbaarder en stabieler dan de oude besjes..
 
Net nieuw rubber gehaald, de T31's die de perfecte combinatie schijnen te zijn van grip en levensduur.
Die levensduur is een beetje afhankelijk van je rijstijl, de grip is top, ze sturen lekker maar na 2700 resp. 2950 km waren ze op bij twee maten van mij (Monster 1200S en S1000R) da's geen record :/
Overigens geloof ik niet dat er nou zoveel verschil zit tussen vergelijkbaar sportieve banden in grip en levensduur, de ene band is wat ronder als een ander maar alle moderne banden zijn super qua grip en zijn dus ook relatief snel op...
Laat onverlet dat het een goede keus is :t
 
Net nieuw rubber gehaald, de T31's die de perfecte combinatie schijnen te zijn van grip en levensduur. Wát een verschil tegenover de S20's, eigenlijk schandalig dat ze ze daar nog mee afleveren.. Heerlijk in de bochten, een stuk betrouwbaarder en stabieler dan de oude besjes..

maar dat is een toerband.... :/
 
maar dat is een toerband.... :/
Nieuwe banden worden altijd superkrachten toegewezen.
Ik poste het net van de week in het bandentopic.. en daarna kwam dus deze enthousiaste post.
Maar dat is goed, vertrouwen is alles. :9

Ik heb het sportieve sturen echter al even op een laag pitje.
Iedere rit is de ondergrond vochtig en de temperatuur komt niet boven de 10°C. O-)

Bij een krappe 180 graden doordraaier vorige week richting de snelweg zat er zelfs bijna een Golfje te duwen.
Normaal is bij rustig optrekken de afstand stoplicht - bocht al groot genoeg om daar geen auto's in de spiegel te zien.
Dus ik verbaasde mij al .. hij was blijkbaar plankgas aan het rijden. _O-

In de bocht veel gerepareerde stukken en het asfalt was nat.

Hij dacht waarschijnlijk.. ik kan een motorfiets bijhouden.
Nee, alleen een motorrijder die niet om 20.30 in de avond met grote zekerheid op zijn plaat wil gaan. :')
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ben overgestapt van forum K1300S naar hier. Ga hem volgende zaterdag omruilen tegen een S1000r.

Had geen toermonster meer nodig en was mer op zoek naar een "vlotte" stuurfiets.

Hierbij wat foto's. Komt nog een korte nummerplaathouder van EVOTECH op en het grotere windscherm gaat er nog af.
6e0d6ae1-1147-4756-adaa-b32293f28093-74fd2bdc-83f1-43c7-b9ff-3e49befa27c3_03.jpg
6e371fb1-3660-402a-9a82-3e1abb2673f5-74fd2bdc-83f1-43c7-b9ff-3e49befa27c3_07.jpg
648eb59d-e979-411c-b935-24a7679b6e68-74fd2bdc-83f1-43c7-b9ff-3e49befa27c3_09.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste lezers.

Ik ben op zoek naar wat nieuws, en na wikken en wegen ben ik op twee motoren uitgekomen. De MT-10 en de S1000R.

Mijn vraag is als ik voor een S1000R wil gaan moet ik dan ergens nog specifiek op letten? Wil een 2014/2015 model (prijs). Zit er nog veel verschil tussen deze 2 bouwjaren?

Tevens lees ik wel dat de 2015 een euvel heet genaamd de krukasspanner oftewel de Cam chain tensioner. Sommige verkopers geven aan dat deze is vervangen tegen de "bekende" BMW ratel.

Hoe zit het met onderhoud, nog een beetje te doen qua interval en kosten?

Als er 1 komt, is het natuurlijk wel de S1000R met alle opties zoals DDC :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan