Bmw S1000r de koning van de nakeds

Welkom!!

Hoi, ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. Ik ben Giel uit Eindhoven. 3 jaar lang reed ik een GSXR maar mn rug kon het op deze fiets niet langer volhouden dan een uur. Sinds de zomer van 2016 rijd ik een S1000R. Eindelijk een fiets die me past en heb nergens meer last van. 800km op 1 dag is het langst dat ik heb gereden. No problemo!


Gr Giel[afbeelding]
 
Iemand enig idee wat voor lampje er in je kentekenhouder kan zitten?
Momenteel op vakantie en heb de S1000r helaas niet bij me.

W5W? Staat op het plastic kapje.

Thx!
full
 
Laatst bewerkt:
Volgens BMW boekje:
Soort verlichting kentekenplaatverlichting W5W / 12 V / 5 W

Is dezelfde als het stadslicht.
 
Heb zelf ook Led lamp ingebouwd (ebay kwaliteit, gekocht voor auto van m'n vrouw, maar ondertussen werkt er nog maar 1 |( )

34588818285_ce654a3ddb_b.jpg


Lichtopbrengst valt me niet tegen, maar nog niet in pikke donker gereden - de foto doet niet echt recht aan het beeld.
34458235321_d72cd701a6_b.jpg


Ook achter een smoke achterlicht gemonteerd - vind ik zelf wat mooier bij al het zwart/grijze plastic
34426888852_8d106aba7d_b.jpg

33778628063_a30201a422_b.jpg
.

Een vraagje, wat voor banden hebben jullie eronder liggen (behalve zwarte :+ )

Reden dat ik het vraag is dat nu zit er een bridgestone onder die op zich wel ok is, maar zit te twijfelen over met welke ik het moet vervangen. Op mijn vorige motor had ik
4968965146_ffdb161bf4.jpg

Michelin Pilot Power liggen, waar ik echt ontzettend veel vertrouwen in had. Nu had deze fiets wel maar 110pk en geen 160+ zoals de S1000R.

Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met wat jullie monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Michelin Pilot Power 3 er onder liggen. Na 9000 km zijn ze nu ook wel op (achter meer als voor). Bevallen goed ook met slecht weer.
Maar ik denk om eventueel nu de metzeler banden m7 rr eens te proberen. Ik lees goede dingen over deze banden.
 
Goed, na een tijdje meegelezen te hebben zal ik toch maar weer eens wat posten op MF :)

Ik ben dus serieus aan het kijken naar een S1000R. Al dan niet een nieuwe of een zeer jong gebruikte. Daarom ook nog een paar kleine vragen voor de kenners.

Wat ik zo lees is dat de quickshifter op de 2017 niet alleen op, maar ook terug kan schakelen en de 2016 alleen op kan schakelen?
Bestaan er ook seatcovers voor de buddyseat?
Natuurlijk heeft de 2017 +5pk en is hij iets lichter geworden tov de 2016. Zijn er nog meer grote verschillen waarvan ik het bestaan nog niet weet?
 
2017 is up-en down. En 2016 alleen up.
Seatcovers bestaan, gewoon bij bmw te bestellen.
En voor de rest zijn er weinig verschillen eigenlijk, het frame/kappen zijn iets anders. Maar onderhuids is hij naar mij weten hetzelfde. Iets meer pk(nou vraag ik me af, de 2016 geven ze 160pk op. Die doen makkelijk 150whp, dus dat is ook al 165 op het blok ongv.) En er zit op de 2017 std een euro4 akra waardoor die ook meteen 1000€ duurder word 😜
 
Ohja, en je hebt launchcontrol en pitlimiter lees ik net.( en de dynamic pro map is nu zelf aan te passen naar eigen wens) ipv een std map.
 
Tja, die akra van de '17 vind ik nou niet echt het toonbeeld van schoonheid.
Dan ziet dat stalen dempertje van de '16 en ouder er beter uit imo. Maar goed, dat zal geen punt van discussie worden, want de planning is om toch een full akra systeem te kopen met kort dempertje. :P

Dan zit er niks anders op om een proefrit aan te vragen bij de dealer.
Denk dat ik dan ook meteen een ritje maak op de RR. Gewoon back to back, om de verschillen eens goed te ondervinden. :t
 
Heb voor ik die van mij kocht (2016) diverse testen gelezen. In motoplus nr. 20 hebben ze een standaard rr en standaard r op de bank gezet. RR kwam tot 212pk (volgens bmw 199pk), en de R schopte het tot 169pk ipv de opgegeven 160pk

Dus die pk erbij zal wel, denk niet dat je het verschil merkt. Persoonlijk vind ik de demper van het nieuwe model helemaal niets.

Ik zou zeggen kies een mooie, maak een goede uitgebreide testrit en kies, maar doe het niet voor de mindere kgs of meer pks.
 
Mijn motor was afgeleverd met Pirelli Diablo Rosso Corsa. Super band, maar ook snel opgereden. Daarna de Michelin Pilot Power geprobeerd (daar heb ik jaren op gereden, zowel op mijn R6 als mijn FZ1N).

De MPP is wat 'puntiger' en valt meer in de bocht dan de Pirelli. Maar hij gaat wel langer mee (3500 tot 4000 km bij mij).

Ik heb een band gevonden die 'rond' is zoals de Diablo Rosso Corsa - en dus min of meer dezelfde
rijeigenschappen heeft- dat is de Conti Sport Attack 3. Deze band doet het erg goed in de regen, maakt geen uitstapjes én ik rijd er intussen bijna 5.000 km mee.

Dus al met al ben ik erg tevreden over deze band.
 
Heb voor ik die van mij kocht (2016) diverse testen gelezen. In motoplus nr. 20 hebben ze een standaard rr en standaard r op de bank gezet. RR kwam tot 212pk (volgens bmw 199pk), en de R schopte het tot 169pk ipv de opgegeven 160pk

Dus die pk erbij zal wel, denk niet dat je het verschil merkt. Persoonlijk vind ik de demper van het nieuwe model helemaal niets.

Ik zou zeggen kies een mooie, maak een goede uitgebreide testrit en kies, maar doe het niet voor de mindere kgs of meer pks.

Het enige waarvoor ik dan eventueel het 2017 model zou kiezen is de quickshifter (die schijnt echt beter te zijn dan het oude model), en die motorsport kleuren :9~

Wat me dan weer erg tegenstaat is het financiele plaatje.
Je besteld zo'n ding ook niet zonder opties. Ik wil een full akra systeem en er zal ook nog wat kleding gekocht moeten worden. Tel maar gerust een kostenpost van 25K.
Terwijl een 2016 met weinig kilometers voor 15K gaat.
Er staat nu een rode in DenBosch voor 14.250 met maar 1000km op de klok. Dat is dus ook gewoon nog nieuw. Bespaar je zomaar 6K op de motor.
Maar ja, ik ben niet zo kapot van rood |(

Twijfels twijfels... Ik twijfel nog even verder op deze prachtige zondag _O-
 
Het enige waarvoor ik dan eventueel het 2017 model zou kiezen is de quickshifter (die schijnt echt beter te zijn dan het oude model), en die motorsport kleuren :9~

Wat me dan weer erg tegenstaat is het financiele plaatje.
Je besteld zo'n ding ook niet zonder opties. Ik wil een full akra systeem en er zal ook nog wat kleding gekocht moeten worden. Tel maar gerust een kostenpost van 25K.
Terwijl een 2016 met weinig kilometers voor 15K gaat.
Er staat nu een rode in DenBosch voor 14.250 met maar 1000km op de klok. Dat is dus ook gewoon nog nieuw. Bespaar je zomaar 6K op de motor.
Maar ja, ik ben niet zo kapot van rood |(

Twijfels twijfels... Ik twijfel nog even verder op deze prachtige zondag _O-

Staar je niet blind op die quickshifter... is leuk voor de heb en af en toe te gebruiken maar zolang je niet meermaals per jaar op het circuit te vinden bent, niets meer dan een leuke gimmick. Dat downshiften vind ik sowieso risicovol en onnodig bij normaal straatgebruik.

Dan kun je echt beter een heel jong gebruikte zoeken met alle opties en je dan nog een beetje laten gaan in leuke accessoires...
 
Het lijkt me juist dat je die quickshifter erg veel gaat gebruiken.
Maar goed, ik heb er nog nooit mee gereden, dus is dat alleen maar een aanname.
Alle filmpjes van reviews die je dan weer ziet van de S1000R op youtube gebruiken ze allemaal de quickshifter. :?
 
Als je zo'n schakelassistent erop neemt dan wil je niet meer anders. Vooral bij t terugschakelen is het echt vette sjizzle. Ik vind t ook prettiger, geeft wat meer rust in de fiets als je heel rap terug rammelt door de versnellingen.
 
@RoyalClub, Ik neem aan dat jij dan een 2017 model rijd? Ivm het terugschakelen dmv de schakelassistent?
 
Nee, maar heb wel een XR en tig andere bmws gereden waarmee je op en terug kan schakelen zonder koppeling.

en ik heb regelmatig nog een weekendje zon schakelassistenfiets mee })
 
Laatst bewerkt:
Staar je niet blind op die quickshifter... is leuk voor de heb en af en toe te gebruiken maar zolang je niet meermaals per jaar op het circuit te vinden bent, niets meer dan een leuke gimmick. Dat downshiften vind ik sowieso risicovol en onnodig bij normaal straatgebruik.

Dan kun je echt beter een heel jong gebruikte zoeken met alle opties en je dan nog een beetje laten gaan in leuke accessoires...

Totaal niet mee eens, ik gebruik de quickshifter echt heel vaak. Waarom zou je deze alleen op het circuit gebruiken dan? Juist in het middengebied functioneert het op zijn best, waar je bovendien het meest in rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan