Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik rij iedere ronde 25X km/u op Zandvoort.
Maar dat is wel een korte momentopname.

Ik geloof ook wel dat hij wat licht aan de voorkant kan voelen.
Breed stuur en rijwind. ( Maar die had je Aprilia ook toch :? )

Bij de Aprilia viel het me toch veel minder op. Die had een öhlins stuurdemper, dat dan weer wel.

Maar alles correct werkt mag het niet uit de vering komen. :)

Nee voorwiel blijft aan de grond ;)

In 1997 bij de TL1000S waren er ook vele geluiden over het enorm nerveuze gedrag van deze motorfiets.
Black widow werd ze zelfs genoemd. Maar met een goede afstelling was er niets aan de hand, de motor stuurde gewoon enorm goed.
Latere jaren kregen een stuurdemper .. en weg was het eerste klas stuurgedrag. :)
 
260? Nou zo als mijn fiets aanvoelde zie ik mij dat niet doen. Maar goed, over 2 weken naar Duitsland, dan eerst alles maar eens op dynamisch en hard zetten, goed letten op mijn houding, niet te hard knijpen met de handjes maar met de benen en dan gaan!

Kan het zijn dat de cruise controle wat onrustig is trouwens? Vind hem wat nukkig. Lijkt wel of ie heel erg zijn best moet doen om de constante snelheid aan te houden wat een onrustig gevoel geeft. Kan daardoor niet heel ontspannen zitten met cc aan.
 
260? Nou zo als mijn fiets aanvoelde zie ik mij dat niet doen. Maar goed, over 2 weken naar Duitsland, dan eerst alles maar eens op dynamisch en hard zetten, goed letten op mijn houding, niet te hard knijpen met de handjes maar met de benen en dan gaan!

Kan het zijn dat de cruise controle wat onrustig is trouwens? Vind hem wat nukkig. Lijkt wel of ie heel erg zijn best moet doen om de constante snelheid aan te houden wat een onrustig gevoel geeft. Kan daardoor niet heel ontspannen zitten met cc aan.


Geen last van eerlijk gezegd.
 
Kan iemand mij uitleggen wat een cat-vervanger met je motor doet, behalve dat het geluid uit je demper luider wordt?

En moet de motor dan opnieuw afgesteld worden e.d?
 
Het vervangt de katalysator van je motor voor een stuk uitlaat waar niks in zit. = meer herrie.

Afstellen kan nooit kwaad en is aan te raden
 
Dominator levert een kat vervanger. Dan moet je wel de buitenmantel van de dubbelwandige uitlaat verwijderen. Dan kun je de orginele bochten behouden en flink wat geld uitsparen. Mijn collega heeft het op zijn RR gedaan en zegt meer vermogen/koppel te hebben.
 
Dominator levert een kat vervanger. Dan moet je wel de buitenmantel van de dubbelwandige uitlaat verwijderen. Dan kun je de orginele bochten behouden en flink wat geld uitsparen. Mijn collega heeft het op zijn RR gedaan en zegt meer vermogen/koppel te hebben.
Heeft hij dat laten meten? :) :9~
 
+3pk gemeten. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Hij was meer tevreden met het resultaat van de PC5: +11pk en mooier lopen.
Bij welke zaak is hij geweest voor de PC5? Misschien dat ik volgend jaar plannen heb.
Überhaupt zeldzaam dat een motor bij mij een nieuw jaar ingaat, maar de S1000R zet voor mij de standaard in zijn soort. :)
 
Bij Pajic dus. Zijn PC5 heeft het ondertussen begeven en is onder garantie vervangen. Stuk gaan kunnen ze dus ook, alhoewel dat zeldzaam schijnt te zijn.
 
Dat is wat ze hem vertelden. "Dit is de eerste".
Ik moet zoiets voortaan ook eerst googlen :Y
Daar is een forum ook voor. Fijn om de informatie te krijgen. :t

full


Oeps.

Een beetje de bekende theorie van bepaalde mensen.. hoe meer je erop zet .. hoe meer er stuk kan gaan. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan