Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik heb mijn motor in onderhoud bij Vos Oss die hebben heel ervaren monteurs en die beweren dat bijv. het kleppen stellen bij de door de fabrikant opgegeven km standen onzin is. In alle jaren beweren ze slechts één fiets gehad te hebben waar het bij 50 K nodig bleek. De meeste motoren hebben het pas bij 100K nodig.
Daarnaast beweren ze dat als een blok niet open hieft je het ook niet moet open schroeven. Of ze gelijk hebben moet de toekomst uitwijzen, het scheelt iig vooraf aardig in de kosten :}
 
Toch kut als er bij 30dkm een klep te strak staat.

Ik controleer ook aan een heleboel fietsen de klepspeling, 1, 2, 3, 4 en 6 cilinders, komt niet veel voor dat er bij de eerste klepinspectie iets gesteld moet worden, maar zeker niet nooit. Laten ze de bougies ook maar zitten dan trouwens? zolang die loopt zal het wel toch?
 
Ik heb mijn motor in onderhoud bij Vos Oss die hebben heel ervaren monteurs en die beweren dat bijv. het kleppen stellen bij de door de fabrikant opgegeven km standen onzin is. In alle jaren beweren ze slechts één fiets gehad te hebben waar het bij 50 K nodig bleek. De meeste motoren hebben het pas bij 100K nodig.
Daarnaast beweren ze dat als een blok niet open hieft je het ook niet moet open schroeven. Of ze gelijk hebben moet de toekomst uitwijzen, het scheelt iig vooraf aardig in de kosten :}

_O-_O-_O-
 
Toch kut als er bij 30dkm een klep te strak staat.

Ik controleer ook aan een heleboel fietsen de klepspeling, 1, 2, 3, 4 en 6 cilinders, komt niet veel voor dat er bij de eerste klepinspectie iets gesteld moet worden, maar zeker niet nooit. Laten ze de bougies ook maar zitten dan trouwens? zolang die loopt zal het wel toch?
Ja Royal, ik ga ook maar af op wat ze daar zeggen. Ervaring heb ik er niet mee, voorlopig heb ik nog ieder jaar een nieuwe (of demo)fiets gehaald dus ben nooit aan de km’s gekomenO-) dat scheelt alvast wat zorgen:+
 
Op wat ze zeggen ga je een keer af ja. maar goed, zolang je nooit aan zon beurt toe bent maakt t voor jou ook niet uit :+
 
Ik heb trouwens spullen aangeschaft om bmw motoren uit te lezen en service interval te resetten. Dus mocht iemand zelf zn onderhoud doen, dan kan ik wel het een en ander resetten voor een kleine vergoeding :P
 
Ik heb trouwens spullen aangeschaft om bmw motoren uit te lezen en service interval te resetten. Dus mocht iemand zelf zn onderhoud doen, dan kan ik wel het een en ander resetten voor een kleine vergoeding :P

Altijd handig. Waar woon je?
 
Bij mij lag gisteren de koppelinghendel ineens op mijn handvat onder het rijden. Voor rotonde terugschakelen naar 3 en voila. Koppelingskabel gebroken :(.
Gelukkig kun je ook rijden zonder te koppelen anders had het me een paar uur gekost om bij de dealer te komen.
Nu wachten op vervanger voor de kabel, gelukkig is het weer niet al te best dus kan het wel een tijdje volhouden zonder motor nu :)
 
Vandaag nog even langs de winkel geweest de juiste papieren zijn aanwezig vrijdag wordt de s1000r gekeurd. Ze verwachten dan met een week het kenteken binnen te hebben. Nog 2 weken geduld hebben
 
Vandaag nog even langs de winkel geweest de juiste papieren zijn aanwezig vrijdag wordt de s1000r gekeurd. Ze verwachten dan met een week het kenteken binnen te hebben. Nog 2 weken geduld hebben
Mn vorige motor was een honda, ook import. Deze papieren waren er met 3 a 4 dagen na aankoop.
 
Vandaag nog even langs de winkel geweest de juiste papieren zijn aanwezig vrijdag wordt de s1000r gekeurd. Ze verwachten dan met een week het kenteken binnen te hebben. Nog 2 weken geduld hebben
Tja, als je naar de weersvoorspelling kijkt komt het nog niet eens zo slecht uit 😉
 
Heeft er toevallig iemand ervaring met de constands motorlift of een vergelijkbaar product? Ben me een beetje aan t orienteren welke ik kopen ga. En zon lift lijkt me wel ideaal. Helemaal vrij van de vloer en makkelijk manouvreerbaar.
 
Vraagje aan de techneuten onder ons: ik heb bar-end spiegels van Puig besteld, maar naar mijn idee past het niet. Er zitten wel van die 'pas'-busjes bij maar die zijn veel te lang. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vind het geen goed idee om die dingen in te korten, want past het nog niet kan ik het nooit terugsturen en daar zijn ze toch wel iets te duur voor.
 
Vraagje aan de techneuten onder ons: ik heb bar-end spiegels van Puig besteld, maar naar mijn idee past het niet. Er zitten wel van die 'pas'-busjes bij maar die zijn veel te lang. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vind het geen goed idee om die dingen in te korten, want past het nog niet kan ik het nooit terugsturen en daar zijn ze toch wel iets te duur voor.
Ik heb er Rizoma bar-end spiegels op gemonteerd en moest idd ook ergens iets inkorten, dus ik vrees dat je er niet aan ontkomt.
Aan de andere kant, als je ze mooi vindt en toch wil houden dan is het toch geen ramp om ze aan te passen? O-)
 
Ik heb er Rizoma bar-end spiegels op gemonteerd en moest idd ook ergens iets inkorten, dus ik vrees dat je er niet aan ontkomt.
Aan de andere kant, als je ze mooi vindt en toch wil houden dan is het toch geen ramp om ze aan te passen? O-)


Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik hem inderdaad maar iets ga inkorten. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan