Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik heb er Rizoma bar-end spiegels op gemonteerd en moest idd ook ergens iets inkorten, dus ik vrees dat je er niet aan ontkomt.
Aan de andere kant, als je ze mooi vindt en toch wil houden dan is het toch geen ramp om ze aan te passen? O-)

Heb jij dan alleen dat 'pas-busje' ingekort?
 
Heb jij dan alleen dat 'pas-busje' ingekort?
Uit mijn hoofd gezegd wel, het ging erom dat ik de montagedoppen(stuurgewichten) niet ver genoeg in mijn stuur kon schuiven en daarom ergens een stukje vanaf moest halen.
Overigens ben ik superblij met de bar-end spiegels, je hebt beter zicht ze zijn volkomen trillingsvrij en het ziet er goed uit *D
Hieronder een pica van mijn recente trip in Zuid-Frankrijk
Daarnaast zijn ze makkelijk om je helm aan op te hangen :9
1392406
 
Uit mijn hoofd gezegd wel, het ging erom dat ik de montagedoppen(stuurgewichten) niet ver genoeg in mijn stuur kon schuiven en daarom ergens een stukje vanaf moest halen.
Overigens ben ik superblij met de bar-end spiegels, je hebt beter zicht ze zijn volkomen trillingsvrij en het ziet er goed uit *D
Hieronder een pica van mijn recente trip in Zuid-Frankrijk
Daarnaast zijn ze makkelijk om je helm aan op te hangen :9
Bekijk bijlage 1392406

Dat ziet er goed uit!
Ik heb ongeveer dezelfde maar dan van Puig.

En inderdaad, ze steken er te ver uit. Ik kijk ook nog even of ik er zwarte ringen tussen kan zetten, dan hoef ik niet te zagen ;-).
 
:Wbij deze wil ik mezelf ook even melden hier.
Sinds een kleine maand heb ik ook een S1000R in bezit, dus ondanks dat ik niet heel actief meer ben op MF zal ik hier wat mee gaan lezen.

Waar ik eigenlijk wel naar op zoek ben en ik hoop dat jullie dat mogelijk weten. Ik zit af te toe met mijn hielen tegen de achterbrug en zie nu al wat krasjes in de lak komen. Weten jullie of de rubber achterbrug beschermers van een HP4 op de S1000R te monteren zijn?
1392631


Omdat er erg weinig bagageruimte is op het zitje van de BMW heb ik een bagagerek passend gemaakt op een extra passagiers zitje. Hier kan ik mooi een grote tas op monteren en door de tanklock kan ook de tanktas hierop vast gezet worden.
1392632


Als 'donor' zitje heb ik een passagiers zitje met een rood overtrek gebruikt, deze heb ik er af gehaald en doe ik niet meer mee.
Iemand die ik hier blij mee kan maken? Paar stiksels zitten los, prima te herstellen en te gebruiken. Gratis af te halen.
1392633
 
Hi Michiel, schitterende fiets, en mooie kleur ook *D
Dat bagagerek heb je mooi gemaakt, zelf vond ik de oplossing die je voor de S1000R(R) kunt kopen wat te duur voor die ene trip per jaar dat ik met bagage achterop rij maar deze is wel vakwerk zeg :}
Wat de achterbrugbeschermers betreft kan ik je niet helpen, vlgs mij heb je vanaf MY '17 hetzelfde frame op de S1000R als de S1000RR heeft dus wat dat betreft zou het best eens kunnen passen en op de foto zie ik dat je het laatste model hebt :t
 
:Wbij deze wil ik mezelf ook even melden hier.
Sinds een kleine maand heb ik ook een S1000R in bezit, dus ondanks dat ik niet heel actief meer ben op MF zal ik hier wat mee gaan lezen.

Waar ik eigenlijk wel naar op zoek ben en ik hoop dat jullie dat mogelijk weten. Ik zit af te toe met mijn hielen tegen de achterbrug en zie nu al wat krasjes in de lak komen. Weten jullie of de rubber achterbrug beschermers van een HP4 op de S1000R te monteren zijn?
Bekijk bijlage 1392631

Omdat er erg weinig bagageruimte is op het zitje van de BMW heb ik een bagagerek passend gemaakt op een extra passagiers zitje. Hier kan ik mooi een grote tas op monteren en door de tanklock kan ook de tanktas hierop vast gezet worden.
Bekijk bijlage 1392632

Als 'donor' zitje heb ik een passagiers zitje met een rood overtrek gebruikt, deze heb ik er af gehaald en doe ik niet meer mee.
Iemand die ik hier blij mee kan maken? Paar stiksels zitten los, prima te herstellen en te gebruiken. Gratis af te halen.
Bekijk bijlage 1392633
Welkom! Mooie fiets hoor.

Mijn vrouw en ik gebruiken allebei een waterdichte rol-tas van Held die we met een 'spin' op de buddyseat bevestigen en een rugzak voor de weekendjes weg. Dat is voldoende voor ons.
 
:Wbij deze wil ik mezelf ook even melden hier.
Sinds een kleine maand heb ik ook een S1000R in bezit, dus ondanks dat ik niet heel actief meer ben op MF zal ik hier wat mee gaan lezen.

Waar ik eigenlijk wel naar op zoek ben en ik hoop dat jullie dat mogelijk weten. Ik zit af te toe met mijn hielen tegen de achterbrug en zie nu al wat krasjes in de lak komen. Weten jullie of de rubber achterbrug beschermers van een HP4 op de S1000R te monteren zijn?

Welkom!

Je hebt BMW artikel 46628549533 nodig. Deze zit ook op de HP4 en past op de S1000R, zie link.

Kostte mij in 2017 zo'n 40 euro bij de dealer.
 
Door verkoop van mijn S1000r heb ik nog enkele spulletjes te koop:

- Comfort Seat BMW S1000R(R) HP4 (Het witte gedeelte heeft wel enkele vuil plekjes) Inmiddels verkocht

- Wunderlich Stuurverhogers BMW S1000R (1 gedeelte heeft gebruikerssporen i.v.m. de koppelingskabel Inmiddels verkocht

- Wunderlich Tankbag SportBags BMW S1000R(R) Inmiddels verkocht

Wil je meer info stuur me dan even een berichtje
 
Laatst bewerkt:
Door verkoop van mijn S1000r heb ik nog enkele spulletjes te koop:

- Comfort Seat BMW S1000R(R) HP4 (Het witte gedeelte heeft wel enkele vuil plekjes) Prijs €125,-

- Wunderlich Stuurverhogers BMW S1000R (1 gedeelte heet gebruikerssporen i.v.m. de koppelingskabel € 25,-

- Wunderlich Tankbag SportBags BMW S1000R(R) € 100,-

Wil je meer info stuur me dan even een berichtje

Ik zie net dat ik je geen prive berichten kunt sturen (staat uit). Ik heb interesse in de tanktas. Kun je mij een berichtje sturen?
 
@maxvdh, die tanktas kan ik je aanraden ik heb 'm ook en iedereen die 'm ziet is enthousiast. Hij blijft echter wel vast op de tank zitten dus je moet hem er niet steeds af willen halen. Beste tanktas ooit en supermooi meegevormd.:t
 
Door verkoop van mijn S1000r heb ik nog enkele spulletjes te koop:

- Comfort Seat BMW S1000R(R) HP4 (Het witte gedeelte heeft wel enkele vuil plekjes) Prijs €125,-

- Wunderlich Stuurverhogers BMW S1000R (1 gedeelte heeft gebruikerssporen i.v.m. de koppelingskabel € 25,-

- Wunderlich Tankbag SportBags BMW S1000R(R) € 100,-

Wil je meer info stuur me dan even een berichtje
Ik heb je ook een pb gestuurd.
 
Man man man, ben al paar dagen in de UK op de motor maar het is wel zo'n beetje de beroerdste plek om met een S1000R naar toe te gaan |(Echt ontstellend slechte wegen en je kunt werkelijk niet eens 10% van wat het rijden leuk maakt op deze fiets eruit halen.. ik dacht dat de Ardennen erg was maar dit slaat alles. Staat ook in meest comfortabele stand maar mag niet baten :N
 
Hi Andrew, ik had al ff op google streetview gekeken en was niet overtuigd van het goede asfalt.
Vervelend dat het tegenvalt, volgende keer maar naar de Eifel of het Sauerland daar ligt wel goed asfalt.
 
Ben weer terug. Ja schrap maar van je lijst hoor. In ieder geval wel Zuid Engeland. Was ook veelzeggend dat 90% vd motoren die we zagen allroads waren. Maar ook een GS rijder die mee was was niet blij. Bovendien zagen we andere motoren eigenlijk alleen op de meer doorgaande wegen. Alleen laatste dag was enigszins ok.
Eifel en Sauerland zijn top voor deze fiets! Willen later nog naar Zuid Duitsland en Alpen maar is dat een beetje te doen? Snap dat er niet overal biljartlaken strak asfalt ligt maar moet op deze fiets wel leuk blijven.
 
Willen later nog naar Zuid Duitsland en Alpen maar is dat een beetje te doen? Snap dat er niet overal biljartlaken strak asfalt ligt maar moet op deze fiets wel leuk blijven.
Jammer dat het niet was wat je hoopte Andrew, Ik heb er een paar weken geleden 5 dagen mee in de Franse Alpen gereden en heb het met gemak zo'n 8 uur per dag in het zadel uitgehouden :t ook het zadel vindt ik niet te hard maar dat is persoonlijk.
Overigens weet ik niet of je er naartoe wil rijden op de motor (ik zet onze motoren altijd op mijn grote motortrailer) en rijd dan comfortabel naar de plats van bestemming.
Wanneer je kennis van de Franse taal voldoende is kan ik je Frankrijk overigens sterk aanraden, iedereen die daar eerder reed is er enthousiast over, motorrijders wordt daar volledig vrij baan gegeven en het asfalt is over het algemeen echt beter dan in Duitsland. Grote voordeel vindt ik dat je met google streetview de wegen vooraf goed kunt inspecteren. zo heb ik van onze laatste trip in totaal slechts 12 km van de ca. 1650 km minder goed asfalt gehad maar zelfs dat wist ik al van tevoren :)
Mocht ik je hebben overtuigd dan kan ik je wel wat mooie routes sturen, incl. goede overnachtingslocaties (beetje op niveau uiteraard want de S1000R is uiteindelijk een premium motorfiets :+)
 
Dank je wel Tonoss voor je suggestie! Dat nemen we maar eens mee in onze opties. Ons Frans is niet zo goed maar ik red me wel.
Wij hebben helaas geen motortrailer dus zaten te denken aan de trein richting Innsbruck, daar kan de motor in.
Zadel is voor mij ook prima hoor, de hoek gebogen naar het stuur is alleen best wel scherp na uren rijden. Niet zo gek natuurlijk aangezien het een aangepaste RR is. Ik zag eergisteren dat de hoek van de R +/- 23 graden is. Das zo'n beetje de scherpste van alle nakeds. De Super Duke is maar +/- 12 graden bijvoorbeeld, das maar net ietsje meer dan een R Nine T Scrambler!
 
Terug
Bovenaan Onderaan