Bmw S1000r de koning van de nakeds

Dag mensen,

Ik meld me hier vast:-)

Ik heb zojuist mijn Speed Triple in de verkoop gezet en ga overstappen op een BMW s1000R.
De motor voor de Speed Triple was een s1000rr en die heb ik met mega veel plezier gereden.
De Speed ook trouwens!!

Nu is het tijd om weer bij BMW te gaan kijken.

Ik ga voor het model 2017 en nieuwer! Maar eerst de Triumph zien te verkopen:-)

Ook hier maar even een linkje;-)

https://link.marktplaats.nl/m1455892359
Volgens mij heb jij ook jaren een ZX-10R gehad? :P
 
Dag mensen,

Ik meld me hier vast:-)

Ik heb zojuist mijn Speed Triple in de verkoop gezet en ga overstappen op een BMW s1000R.
De motor voor de Speed Triple was een s1000rr en die heb ik met mega veel plezier gereden.
De Speed ook trouwens!!

Nu is het tijd om weer bij BMW te gaan kijken.

Ik ga voor het model 2017 en nieuwer! Maar eerst de Triumph zien te verkopen:-)

Ook hier maar even een linkje;-)

https://link.marktplaats.nl/m1455892359
Hallo Maximus, ik moest wel lachen om je bericht. Ik overweeg zelf namelijk misschien een Speedtriple te kopen, komend vanaf mijn S1000R :+
Mijn broer rijdt exact dezelfde als jij hebt in "full carbon" met SC-Project uitlaat, quickshifter, etc. echt een geweldige fiets:Y Ik vindt het zelf alleen wel fijn als ik iets meer op de motor kan afremmen (ik rijd veel in de Eifel en heb alleen een wijsvinger om mee te remmen) Verder is de S1000R natuurlijk een heerlijke fiets en ben ik er heel blij mee.
Mag ik vragen wat precies de reden voor jouw overstap is?
 
Toen jij naar de S1000RR ging was ik er wel even stil van. _O-

Ik doe het jaren later andersom. Eerst een S1000R, daarna een RR.
De jaren gaan tellen, maar gewoon ontkennen. :$ _O-

HAHA, waarom was je er even stil van? Zag ik eruit als een zx10r eigenaar en niets anders dan dat?
Ik moet zeggen dat ik het een wereld motor vond!! Totdat ik de s1000rr kreeg.. Pfff wat een verschil weer zeg!

Tja die jaren gaan tellen... valt nog wel mee, maar destijds van de s1000rr op straat naar de racer van Chris Nobel (Nederlands kampioen onk) gegaan om 2 jaar circuit te rijden. Dit deed ik met name omdat het op straat veel te gek was (al jaren).
Na een dikke highsider halverwege het 2e seizoen het seizoen uit gereden en gedacht.. "ik reed 15 jaar op de weg als een malle zonder iets of wat te hebben meegemaakt, 2 jaar circuit en ik zie assen een paar meter onder me heel mooi op me af komen..(Wat een gaaf circuit van boven gezien)...en BAM!! Tja wie hoog vliegt moet ooit ook eens landen..O-).

Na die 2 jaar weer de weg op en met de wil om wat rustiger te gaan doen en daarom maar een naked gekocht. En ik moet zeggen, een racer blijft de bom wat uiterlijk betreft, maar tegen een super naked op de openbare wegkan hij niet op. Op straat nagenoeg dezelfde prestaties (Behalve snoeihard rechtdoor in DL) en lekker fris afstappen na een paar dagen eifel. Mn maten op de racers strekken en rekken met de polsen en met de nek en rug..enz..

Maar die s1000rr van je moet heel goed bevallen denk ik? Maar dat zal de s1000r ook hebben gedaan?
 
{imgat}

Had ik misschien nooit weg moeten doen:-(
1.jpg
 
Hallo Maximus, ik moest wel lachen om je bericht. Ik overweeg zelf namelijk misschien een Speedtriple te kopen, komend vanaf mijn S1000R :+
Mijn broer rijdt exact dezelfde als jij hebt in "full carbon" met SC-Project uitlaat, quickshifter, etc. echt een geweldige fiets:Y Ik vindt het zelf alleen wel fijn als ik iets meer op de motor kan afremmen (ik rijd veel in de Eifel en heb alleen een wijsvinger om mee te remmen) Verder is de S1000R natuurlijk een heerlijke fiets en ben ik er heel blij mee.
Mag ik vragen wat precies de reden voor jouw overstap is?

Ha Tonoss, Hey grappig zeg! Tja... Waarom overweeg ik dat...
1: Ik heb 2 seizoenen op de fiets gereden en dat is lang voor mij. Soms wil je gewoon wat anders.. Vervelend is dat want de speed is geweldig!! Ik zeg nog tegen mijn vrouw na het maken van de foto's, " Wat een beauty... zou ik het wel doen?"
2: Ik ben en zal altijd een 4 cilinder freak blijven.. Maten van me hebben ook een duuc, een superduke(gehad) en een aprillia RSV Mille. Leuke fietsen hoor, maar ik ze zal nooit kopen om het karakter van de 2 cilinder. De 3 cilinder is volledig anders gelukkig, het geluid is fenomenaal, de looks, de rijbeleving, enz.. Maar.... Kijk ik diep in mijn hart dan wil ik een jankende hoogtoerige 4 cilinder.!! En ja dan ken ik de BMW en is de BMW s1000r voor mij een logische keus!

Wat uiterlijk niet, want ik vind de speed echt waar veel mooier...!!

Alleen remmen met een wijsvinger.. ai.. in de gp doet MM het ook dus moet best hard kunnen:-)
Maar snap je punt.. de s1000r remt totaal niet af op de motor..
 
Ha Tonoss, Hey grappig zeg! Tja... Waarom overweeg ik dat...
1: Ik heb 2 seizoenen op de fiets gereden en dat is lang voor mij. Soms wil je gewoon wat anders.. Vervelend is dat want de speed is geweldig!! Ik zeg nog tegen mijn vrouw na het maken van de foto's, " Wat een beauty... zou ik het wel doen?"
2: Ik ben en zal altijd een 4 cilinder freak blijven.. Maten van me hebben ook een duuc, een superduke(gehad) en een aprillia RSV Mille. Leuke fietsen hoor, maar ik ze zal nooit kopen om het karakter van de 2 cilinder. De 3 cilinder is volledig anders gelukkig, het geluid is fenomenaal, de looks, de rijbeleving, enz.. Maar.... Kijk ik diep in mijn hart dan wil ik een jankende hoogtoerige 4 cilinder.!! En ja dan ken ik de BMW en is de BMW s1000r voor mij een logische keus!

Wat uiterlijk niet, want ik vind de speed echt waar veel mooier...!!

Alleen remmen met een wijsvinger.. ai.. in de gp doet MM het ook dus moet best hard kunnen:-)
Maar snap je punt.. de s1000r remt totaal niet af op de motor..
Hi Maximus, dank voor je reactie, ik sta er hetzelfde in, rij max twee jaar met een motor en dan wil ik weer wat anders, t'is toch hobby he? :+
Dit is mijn eerste 4-cil en ik vindt 'm inderdaad geweldig maar de Speed is volgens mij de mooiste motor op de markt.
Nu rijd ik niet zo sportief als jullie (kom niet op een circuit) dus de grenzen liggen bij mij wat lager.

Vraag in het algemeen: zou ik met een aangepaste remcilinder harder kunnen remmen met alleen mijn wijsvinger? en wat houdt zoiets dan in?
 
HAHA, waarom was je er even stil van? Zag ik eruit als een zx10r eigenaar en niets anders dan dat?
Ik moet zeggen dat ik het een wereld motor vond!! Totdat ik de s1000rr kreeg.. Pfff wat een verschil weer zeg!
Je ging ineens even een niveau hoger en in de tijd dat de prijzen ook nog een stuk hoger lagen. Dat zal ik wel nooit kunnen dacht ik. ;)
Tja die jaren gaan tellen... valt nog wel mee, maar destijds van de s1000rr op straat naar de racer van Chris Nobel (Nederlands kampioen onk) gegaan om 2 jaar circuit te rijden. Dit deed ik met name omdat het op straat veel te gek was (al jaren).
Na een dikke highsider halverwege het 2e seizoen het seizoen uit gereden en gedacht.. "ik reed 15 jaar op de weg als een malle zonder iets of wat te hebben meegemaakt, 2 jaar circuit en ik zie assen een paar meter onder me heel mooi op me af komen..(Wat een gaaf circuit van boven gezien)...en BAM!! Tja wie hoog vliegt moet ooit ook eens landen..O-).
Zomer Avond Competitie? :9
Hier maandag een MSL dagje, alleen ben ik bang in de A-groep te moeten met staande start in de race.
Maar we gaan het zien. Ook al even niet meer gereden.
Maar die s1000rr van je moet heel goed bevallen denk ik? Maar dat zal de s1000r ook hebben gedaan?
De S1000R is wel de beste motor waar ik ooit mee gereden heb. Ook op CPZ zeer goed.
Een aantal jaren was het circuitrijden wat minder, de laatste circuitdag in de MSL Cup was in 2012.

Tussendoor nog twee keer op Assen geweest, en vaste middagen met de MAC Zandvoort club, maar het goede gevoel op de baan was weg.

Dat goede gevoel had ik vorig jaar terug met de R, dus dit jaar wilde ik veel gaan rijden met de RR.
Onder meer even een beker halen in de MSL Cup. Leuk extraatje bij een heerlijke circuitdag.
Echter liep het seizoen even anders, dus maandag de eerste en gelijk laatste keer dit jaar. :]
 
Kleine update. Half juli m'n S1000R opgehaald. Twee weken later z'n 1000 km beurtje laten geven en toen een lang weekend Zwarte woud. Wat een feest zeg. Echter, toen ik terug kwam liep de motor niet goed meer. Toen ik een rondje maakte zonder gehoorbescherming en muziek, schrok ik wal van het geluid dat uit het blok kwam. Alsof alle kleppen op vakantie wilden. Gauw naar de dealer gebracht en een week later had ik hem weer terug met twee nieuwe nokkenassen en alle klepvolgers vervangen. Aan paar nokken en klepvolgers was ernstig ingesleten. Niet goed uitgehard in het hardingsproces van de nokkenassen was de verklaring. Volgens de dealer de eerste keer dat ze het tegen kwamen maar op internet zag ik dat mijn probleem niet uniek was. Al sinds de introductie van de S1000RR komt dit zo nu en dan voor. Meestal komt het reeds bij lage kilometerstanden naar voren.

Anyway. Toen kwam de vakantie en lekker met de GS naar Frankrijk geweest. Maar komend weekend is de S weer aan de beurt, weekendje Duitsland. Eens kijken of alles weer goed op z'n plek zit. :)
 
Kleine update. Half juli m'n S1000R opgehaald. Twee weken later z'n 1000 km beurtje laten geven en toen een lang weekend Zwarte woud. Wat een feest zeg. Echter, toen ik terug kwam liep de motor niet goed meer. Toen ik een rondje maakte zonder gehoorbescherming en muziek, schrok ik wal van het geluid dat uit het blok kwam. Alsof alle kleppen op vakantie wilden. Gauw naar de dealer gebracht en een week later had ik hem weer terug met twee nieuwe nokkenassen en alle klepvolgers vervangen. Aan paar nokken en klepvolgers was ernstig ingesleten. Niet goed uitgehard in het hardingsproces van de nokkenassen was de verklaring. Volgens de dealer de eerste keer dat ze het tegen kwamen maar op internet zag ik dat mijn probleem niet uniek was. Al sinds de introductie van de S1000RR komt dit zo nu en dan voor. Meestal komt het reeds bij lage kilometerstanden naar voren.

Anyway. Toen kwam de vakantie en lekker met de GS naar Frankrijk geweest. Maar komend weekend is de S weer aan de beurt, weekendje Duitsland. Eens kijken of alles weer goed op z'n plek zit. :)
Volgens mij ga je lekker weer krijgen.
Probeer alleen de politiecontroles te vermijden want ik kreeg van de week nog post uit Duitsland, gelukkig vallen de tarieven daar mee O-)
In ieder geval, veel plezier :t
 
Kleine update. Half juli m'n S1000R opgehaald. Twee weken later z'n 1000 km beurtje laten geven en toen een lang weekend Zwarte woud. Wat een feest zeg. Echter, toen ik terug kwam liep de motor niet goed meer. Toen ik een rondje maakte zonder gehoorbescherming en muziek, schrok ik wal van het geluid dat uit het blok kwam. Alsof alle kleppen op vakantie wilden. Gauw naar de dealer gebracht en een week later had ik hem weer terug met twee nieuwe nokkenassen en alle klepvolgers vervangen. Aan paar nokken en klepvolgers was ernstig ingesleten. Niet goed uitgehard in het hardingsproces van de nokkenassen was de verklaring. Volgens de dealer de eerste keer dat ze het tegen kwamen maar op internet zag ik dat mijn probleem niet uniek was. Al sinds de introductie van de S1000RR komt dit zo nu en dan voor. Meestal komt het reeds bij lage kilometerstanden naar voren.

Anyway. Toen kwam de vakantie en lekker met de GS naar Frankrijk geweest. Maar komend weekend is de S weer aan de beurt, weekendje Duitsland. Eens kijken of alles weer goed op z'n plek zit. :)

Dat is niet fraai.
En wat hoor je dan precies? Ben ik wel benieuwd naar.
 
Ben dit jaar al in Eifel én in Sauerland geweest, maar heb geen controles gezien. Gelukkig ook niks per post ontvangen :N
Jij houdt je toch niet stiekem aan de voorgeschreven snelheid hè? :+
Maar ik rijd meestal doordeweeks, dan is het goed te doen, jij ook dan?
 
Dag mensen,

Ik meld me hier vast:-)

Ik heb zojuist mijn Speed Triple in de verkoop gezet en ga overstappen op een BMW s1000R.
De motor voor de Speed Triple was een s1000rr en die heb ik met mega veel plezier gereden.
De Speed ook trouwens!!

Nu is het tijd om weer bij BMW te gaan kijken.

Ik ga voor het model 2017 en nieuwer! Maar eerst de Triumph zien te verkopen:-)

Ook hier maar even een linkje;-)

https://link.marktplaats.nl/m1455892359

Ziet ernaar uit dat ik binnenkort niet meer de enige S1000R-rijder ben in IJsselmuiden.. Alvast welkom bij de club en doe je een berichtje als hij er is? Dan pakken we een rondje over de Zalkerdijk :+
 
Ziet ernaar uit dat ik binnenkort niet meer de enige S1000R-rijder ben in IJsselmuiden.. Alvast welkom bij de club en doe je een berichtje als hij er is? Dan pakken we een rondje over de Zalkerdijk :+


Oh.. Grappig! Kunnen we nu ook wel doen hoor met de speed en de s1000r? ;) Pakken we de kamperzeedijk ook even mee:+
Kennen wij elkaar ook of...?
 
Oh.. Grappig! Kunnen we nu ook wel doen hoor met de speed en de s1000r? ;) Pakken we de kamperzeedijk ook even mee:+
Kennen wij elkaar ook of...?
Denk niet dat we elkaar kennen hoor. Ik ben dinsdag/woensdag beschikbaar, ben jij dan in de buurt? Stuur maar ff een berichtje.

Ding bevalt prima, het enige waar ik echt een poosje aan moest wennen was de draaicirkel, die even groot is als z'n broertje, de S1000RR. Geen idee hoe dat bij de Triumph is? Paar fotootjes:

1.jpg
2.jpg


4.jpg
 
Denk niet dat we elkaar kennen hoor. Ik ben dinsdag/woensdag beschikbaar, ben jij dan in de buurt? Stuur maar ff een berichtje.

Ding bevalt prima, het enige waar ik echt een poosje aan moest wennen was de draaicirkel, die even groot is als z'n broertje, de S1000RR. Geen idee hoe dat bij de Triumph is? Paar fotootjes:

Bekijk bijlage 1428002 Bekijk bijlage 1428003

Bekijk bijlage 1428004
BMW motorsportkleuren da's altijd top :t
Die eerste foto is ook nog eens mooi bewerkt, vakwerk!
 
Jij houdt je toch niet stiekem aan de voorgeschreven snelheid hè? :+
Maar ik rijd meestal doordeweeks, dan is het goed te doen, jij ook dan?


Hahah, zeker niet. Rijd altijd met mijn vrouw, die rijdt wel een stuk rustiger, maar ik rijd wel overal iets te hard :X

Nee, meestal van vrijdag tot en met zondag. Soms met hemelvaart van woensdag tot zondag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan