Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik heb pas mijn voorvork laten doen bij Hyperpro. Nieuwe veren, olie en keerringen.
Dan weet ik zeker dat het goed. HK Suspension is ook een topper.
En omdat ze het dagelijks doen werken ze ook nog eens supersnel (over uurloon gesproken). :)

De dealer legt daar weer zijn eigen marge overheen.
 
Ik heb pas mijn voorvork laten doen bij Hyperpro. Nieuwe veren, olie en keerringen.
Dan weet ik zeker dat het goed. HK Suspension is ook een topper.
En omdat ze het dagelijks doen werken ze ook nog eens supersnel (over uurloon gesproken). :)

De dealer legt daar weer zijn eigen marge overheen.

Net gebeld met HK Suspension. Het kost 150 per poot als zij het doen. Doe je zelf de voorvork en wiel eruithalen (met gebruik van gereedschap), dan zal het ongeveer 95 euro zijn.
 
Ik heb pas mijn voorvork laten doen bij Hyperpro. Nieuwe veren, olie en keerringen.
Dan weet ik zeker dat het goed. HK Suspension is ook een topper.
En omdat ze het dagelijks doen werken ze ook nog eens supersnel (over uurloon gesproken). :)

De dealer legt daar weer zijn eigen marge overheen.
heb jij ook elektrisch instelbare veren??? ik krijg de mijne niet goed.. wil ook eens naar hyperpro maar ik ka voor de elektrische vering niets vinden
 
heb jij ook elektrisch instelbare veren??? ik krijg de mijne niet goed.. wil ook eens naar hyperpro maar ik ka voor de elektrische vering niets vinden
Ik heb de instellingen overgenomen zoals laatst hier besproken, (voor 4 ringen) maar vond het bij nader inzien vrij hard.
Arie Vos heeft me geadviseerd dat iedere instelling waar jij je goed bij voelt voor jou okay is.
Zijn advies is om vanuit een gemiddelde instelling steeds met kleine stapjes wijzigingen door te voeren net zolang tot je je ideale setting gevonden hebt.
Dat zal best waar zijn maar ik vindt het wel wat vrijblijvend eerlijk gezegd _O-
 
heb jij ook elektrisch instelbare veren??? ik krijg de mijne niet goed.. wil ook eens naar hyperpro maar ik ka voor de elektrische vering niets vinden
Mijn S1000R had dat wel, de RR niet en die bouwen ze ook niet meer om.
Je kan er altijd langs voor een gratis check en advies, wie weet wat ze nog wel kunnen(voorvork?).
Volgens mij doet Wilbers een schokbreker achter ombouwen nog wel. Die kan HK vast wel regelen.
 
Net nog even met mijn vering aan het vechten. Achter krijg ik volgens het boekje prima maar voor niet. Moet voorspanning bijna geheel in draaien dan nog gaat hij te diep ook plakt ie..10 tot 15 mm verschil na indrukken op uittrekken
 
73kg met pak enz zal het rond 80 zijn achter veert hij belast 22mm dieper in dan onbelast. volgens boekje is dit 20 tot 24mm
Voor zijde veert met vrijwel volledig in gedraaide voor spanning als nog ca. 12 tot 15 mm dit mag volgens het boekje 6 tot 10mm zijn.
( op de soft instelling)
 
hoe kom je er dan bij dat ie te diep gaat? Als je 1keer over een drempel rijdt raak je de eindaanslag wel ja. maar dat betekend niet dat ie te slap staat ofzo..
 
hoe kom je er dan bij dat ie te diep gaat? Als je 1keer over een drempel rijdt raak je de eindaanslag wel ja. maar dat betekend niet dat ie te slap staat ofzo..
als hij aan de voorzijde belast 6 tot 10 mm mag inzakken tegenover onbelast en hij zakt 15mm in is dat zeker 5mm teveel. met een vol ingedraaide voorspanning mag hij bijna niet zakken lijkt mij. Dit lijkt mij niet goed. Of zie ik dat niet goed. Achter is daar in tegen prima.
 
Bij Hyperpro hebben ze andere keerringen in de voorvork gedaan.
Die zouden het stick-slip effect bijna geheel elimineren. :)
 
Zo.. mijn Speed Triple R is verkocht...
1.JPG



Zojuist ook direct maar een s1000r van 2019 met alle pakketten gekocht:-)
Schermafbeelding 2019-09-24 om 16.53.33.jpg

Schermafbeelding 2019-09-24 om 16.53.45.jpg
 
Nu langzaam eens gaan kijken naar:

-Andere hendeltjes
-Duo seat cover
-Andere spiegels
-Andere demper
-Korte kentekenplaathouder
-Misschien onderkuip van carbon om die puist van een KAT/Demper aan het oog te onttrekken.

Tijd genoeg.. Einde week even ophalen.. 1 eigenaar gehad en dat is BMW Duitsland (Munchen). 2e Eigenaar ben ik:-)

Blij mee en heel veel zin om eerste ritje te maken..
 
Nu langzaam eens gaan kijken naar:

-Andere hendeltjes
-Duo seat cover
-Andere spiegels
-Andere demper
-Korte kentekenplaathouder
-Misschien onderkuip van carbon om die puist van een KAT/Demper aan het oog te onttrekken.

Tijd genoeg.. Einde week even ophalen.. 1 eigenaar gehad en dat is BMW Duitsland (Munchen). 2e Eigenaar ben ik:-)

Blij mee en heel veel zin om eerste ritje te maken..
Haha, dat doe je goed:t
 
Schitterend Maximus! En ook nog eens de mooiste kleur.
En nu kun je aan de gang met de opties te beginnen met mooie bar-end spiegels, dan hoef je ook niet zo te wennen na je Speed:+



hahah, inderdaad.. wat is dit standaard lelijk zeg. Sorry voor de mensen die ermee rond rijden, maar standaard spiegels op een naked bike zijn echt storend vind ik:')
 
Iemand nog tips betreffende aanschaf andere demper, spiegels, bellypan?

Bij mij ziten deze bar-ends erop van rizoma. Exacte type weet ik niet zijn erop gezet door de vorige eigenaar.
Het is even wennen maar werkt prima.

Over de CAT zit bij mij een BOSS beschermer. Ook niet bekend welk type ook door de vorige eigenaar gemonteerd.

De Standaard demper laat ik zitten. Rijdt er dagelijks mee naar het werk en ik vindt de sound prima.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190925-104706_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20190925-104706_WhatsApp.jpg
    228,5 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_20190925-105008_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20190925-105008_WhatsApp.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan