Bmw S1000r de koning van de nakeds

Wat is het voordeel van de comfort seat t.o.v. het originele zadel? Ik kan me voorstellen dat de comfort seat beter gevuld is. Ik moet zeggen dat ik niets te klagen heb met het originele zadel. Na afloop van ritten van 150 km of meer voel ik alleen mijn benen. Ik moet nog experimenteren met de rem- en schakelset.

Heb je toevallig een ZX10R van de eerste generatie gehad?

Inderdaad beter gevuld. En ik heb minder last van mijn kont bij lange stukken (150+ km's).

Ja van 2005. Volgens mij heb ik van jou destijds het originele remschakelset overgenomen.
 
Oei.. Teveel denk ik? :D

Velgstriping op gesmede velgen
Highsider bar-end mirrors
CNC-Saller lichtgewicht remschijf
BMW Navigator 6 + vergrendelbare houder
BMW Multicontroller
BMW Monoseat
SW-Motech tanktas
SW-Motech zijtassen
Titanium Akra voorbochtenset
Brembo RCS19CC
S1000XR koppelingshendel
Racefoxx bobbins
Racefoxx rad. guard
Evotech Tailtidy
BMW Bi-Xenon projector met D2S Philips Xenonlamp
BMW Zwarte bedieningsknoppen
DID 525 ketting set gold/gold
Frame sliders
Voorvork sliders
CTEK quick connect met zekering

Maar 't was een super proces om hem te transformeren tot wat het nu is. Een mooie mix tussen mechanische en eletronische wijzigingen.

Dit is een mooi lijstje! Heb je ook met de originele velgen gereden? Zo ja, merk je veel verschil?

Twee dingen vallen op.... Wat was voor jou de reden om de Brembo RCS rempomp te monteren? In principe doet de Nissin rempomp het prima. Ik neem aan dat je de koppelingshendel van de S1000XR hebt gebruikt voor de looks (is zwart als ik me niet vergis), klopt dat?:)
 
Inderdaad beter gevuld. En ik heb minder last van mijn kont bij lange stukken (150+ km's).

Ja van 2005. Volgens mij heb ik van jou destijds het originele remschakelset overgenomen.

Ja, dat kan kloppen! Je gebruikersnaam kwam me bekend voor;). Hoe lang rij je nu BMW?
 
Ja, dat kan kloppen! Je gebruikersnaam kwam me bekend voor;). Hoe lang rij je nu BMW?

Net geen 2 jaar. Ben er tevreden mee. Hiervoor nog de Tuono V4 gehad, super ding, maar ik vertrouwde het blok niet (en had al wat onkosten gemaakt) en het bokken bij lage snelheid werd ik gek van en toen heb ik hem maar ingeruild op de BMW. En die bevalt prima.
Mocht ie ooit weggaan, dan is het voor een s1000XR vanwege de nog relaxere zithouding. Ook ik word ouder ;)
 
Dit is een mooi lijstje! Heb je ook met de originele velgen gereden? Zo ja, merk je veel verschil?

Twee dingen vallen op.... Wat was voor jou de reden om de Brembo RCS rempomp te monteren? In principe doet de Nissin rempomp het prima. Ik neem aan dat je de koppelingshendel van de S1000XR hebt gebruikt voor de looks (is zwart als ik me niet vergis), klopt dat?:)
’standaard’ velgen heb ik niet mee gereden. Doordat ik natuurkunde heb gehad tijdens mijn opleiding ben ik ook gewoon ontzettend bewust van hoeveel invloed lichtere velgen hebben. Niet afgeveerd gewicht laag houden heeft écht veel positieve invloed op de besturing. Het gyroscopische effect wordt gewoon minder en daarin telt elke gram mee!
Ik vind bijvoorbeeld het voorspatbord ook maar gammel. Maar juist dat het zo licht mogelijk is, maakt het een goed onderdeel. Het is maar net hoe je ernaar kijkt. :D

Het remkarakter van deze rempomp is erg fijn, dus de kracht/remkracht en hoe linear de remkracht blijft. Instelmogelijkheden zijn natuurlijk cruciaal daarin. Gewoon een super pompje.. en ook omdat ik ‘m nog had liggen van mijn vorige motor. (Suzuki GSXR, met de M4 remklauwen dus moest ik upgraden)
Het gevoel is een keer zoveel beter dan met de originele.

De XR koppelingsgreep: De multicontroller zit daar dus kon ik de normale S1000R handel niet meer goed toepassen. Het werkte wel, hoe kan het ook anders, maar als ik de koppeling introk dan kwam de controller in de verdrukking. Dat deze zwart is, is inderdaad een mooie aanvulling omdat de brembo remgreep ook zwart is.
Zie hier: Plaatje klik

Inderdaad een beste lijst, gelukkig niet alles zelf gedaan! (Alleen de echte upgrades :P)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas een proefrit met een bmw 1000r gemaakt wat een beest is het 😁.
Normaal rij ik rustig en soms als niemand kijkt( hoop ik) even gassen.
Hebben jullie ervaring met ritten op laag toerental.
Ik rij nu een Yamaha faser1000 en ben nog tevreden over het vermogen en is handelbaar zowel rustig toeren en planken.
Ik ben een beetje bezorgd dat ik m’n rijbewijs met de bmw kwijtraak🤔.
Nog maar een nachtje er over slapen.
31C72C36-FD5C-4CEA-961A-E0BE6B7AC83A.jpeg
 
Niet afgeveerd gewicht laag houden heeft écht veel positieve invloed op de besturing. Het gyroscopische effect wordt gewoon minder en daarin telt elke gram mee!
Ik vind bijvoorbeeld het voorspatbord ook maar gammel. Maar juist dat het zo licht mogelijk is, maakt het een goed onderdeel. Het is maar net hoe je ernaar kijkt. :D
Enkele maanden geleden een carbon spatbordje gemonteerd.
Daarbij viel mij op hoeveel stijver het carbon is in horizontale richting. :Y
Dus dat is wel een win~win situatie.

Maar dit jaar nog niet gereden met de motor. _O-
Ik was het eigenlijk alweer vergeten dat die er op zit.
 
Ik heb pas een proefrit met een bmw 1000r gemaakt wat een beest is het 😁.
Normaal rij ik rustig en soms als niemand kijkt( hoop ik) even gassen.
Hebben jullie ervaring met ritten op laag toerental.
Ik rij nu een Yamaha faser1000 en ben nog tevreden over het vermogen en is handelbaar zowel rustig toeren en planken.
Ik ben een beetje bezorgd dat ik m’n rijbewijs met de bmw kwijtraak🤔.
Nog maar een nachtje er over slapen.

Dan is de S1R een gevaarlijke. Hij is prima te rijden op lage toeren maar vraag gewoon om veel meer. Voor mij ook een reden om nauwelijks in Nederland te rijden met dat ding. Het blok is gewoon zo fantastisch dat het zonde is om het niet te gebruiken bij meer toeren.
 
Dan is de S1R een gevaarlijke. Hij is prima te rijden op lage toeren maar vraag gewoon om veel meer. Voor mij ook een reden om nauwelijks in Nederland te rijden met dat ding. Het blok is gewoon zo fantastisch dat het zonde is om het niet te gebruiken bij meer toeren.
Ja het is eigenlijk wat ik al dacht een hele fijne snelle motor die vraagt om uitgelaten te worden. En ik ben zwak en snel over te halen.
Dat merkte al bij de proefrit het kan niet snel gek genoeg gaan.
 
Het kan ook zijn dat de gearing (groter achtertandwiel of kleiner voortandwiel) wat korter is, dat had die van mij ook.
Dan is het gewoon een openbare weg beest ..niet normaal. :9~

Op Zandvoort kwam ik opeens in vier en vijf in de toerenbegrenzer het rechte stuk op. 8)7
Normaal kan het in drie of vier met toeren over.
 
Lijkt mij ook een fijne band die S22!
Tot nu toe nauwelijks ervaring met Bridgestone.. Alleen Michelin (Pilot Power 2ct, Power RS en Road 3/4/5) en Metzeler (M7 RR)
 
Zadel2.jpgZadel1.jpg

Ik heb mijn zadel laten bekleden door de heren van Tijgerleathers. Kostte zo'n 120e inclusief logootje. Is een stuk ruwer en ziet er minder plastic uit, terwijl het nog steeds plastic is. Prima optie voor een comfort zadel dunkt me.
Heeft er nog iemand een goeie tip voor een tank protector? Duct tape voldoet wel maar...

@No-geranium dat rijbewijs ben je gewoon kwijt. Sorry. Sterkte bij het CBR :)
 
Bekijk bijlage 1502519Bekijk bijlage 1502521

Ik heb mijn zadel laten bekleden door de heren van Tijgerleathers. Kostte zo'n 120e inclusief logootje. Is een stuk ruwer en ziet er minder plastic uit, terwijl het nog steeds plastic is. Prima optie voor een comfort zadel dunkt me.
Heeft er nog iemand een goeie tip voor een tank protector? Duct tape voldoet wel maar...

@No-geranium dat rijbewijs ben je gewoon kwijt. Sorry. Sterkte bij het CBR :)
Die van Tijger Leathers - Tijgerleathers ziet er ook strak uit zeg. Mooi met dat logo er in. :}

Hier Viking Seats.. zadel meegenomen van de S1000R naar de RR. Stond nog beter ook daar. :+

En het was al een tweedehandsje van Marktplaats. O-)

DSC_1907.jpg DSC_1908.jpg
 
Goedemorgen MFers!!

Heb mijn oog laten vallen op een rode S1000R uit 2014. Deze staat nu te koop bij Goedhart. Zit best wat aftermarket spul op. Tevens andere cat en Akraatje.

Hebben jullie nog advies waarop te letten bij deze motoren? Behalve op: het hoge smerige grijns gehalte wat je van zo een ding krijgt? 🤷‍♂️
 
Goedenavond, ik was vanmiddag een stuk te rijden. reed +/- 50km/h in z’n vier. Toen ik versnelde schoot de toerenteller omhoog maar bleef de snelheid achter. De motor heeft net geen 16k gereden. Wat me opvalt is dat de koppelingshendel het laatste stukje niet automatisch terug komt, wanneer je hem het laatste stukkie helpt is het weer prima. Iemand toevallig dit zelfde meegemaakt?
 
Goedenavond, ik was vanmiddag een stuk te rijden. reed +/- 50km/h in z’n vier. Toen ik versnelde schoot de toerenteller omhoog maar bleef de snelheid achter. De motor heeft net geen 16k gereden. Wat me opvalt is dat de koppelingshendel het laatste stukje niet automatisch terug komt, wanneer je hem het laatste stukkie helpt is het weer prima. Iemand toevallig dit zelfde meegemaakt?
De ring bij het koppelingshandle linksom uitdraaien totdat je weer maar 1-2 mm speling hebt.
Bij een grote verstelling dit bij het uiteinde van de kabel doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan