Bmw S1000r de koning van de nakeds

Kan me niet voorstellen dat dit slippen van een koppeling kan veroorzaken?
Te strak is eerder een aanleiding.
Maar als je koppelingshandle niet goed terug komt.. dan staat je kabel te slap.

Dat eerst fixen. ;)

Recent nog iets aan de motor veranderd?
Anders handles gemonteerd.. onderhoud?
De motor bij een BMW dealer gekocht, particulier of in de handel?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om wat 'subtiele' stickers te ontwerpen voor < 2016 modellen. Online gezocht naar templates maar kom enkel op een site die 200 euro vraagt.... Iemand hier die weet waar ik die vandaan zou kunnen halen?
 
Te strak is eerder een aanleiding.
Maar als je koppelingshandle niet goed terug komt.. dan staat je kabel te slap.

Dat eerst fixen. ;)

Recent nog iets aan de motor veranderd?
Anders handles gemonteerd.. onderhoud?
De motor bij een BMW dealer gekocht, particulier of in de handel?
Nee heb hem zo gekocht bij een motorzaak. Ik denk persoonlijk dat het de kabel is want hij staat nog wel op spanning. Breng hem volgende week weg, maar ff afwachten. Gelukkig geen motor weer 😉
 
Zijn er hier ook mensen die meer info of ervaring hebben met een lekkende koelvloeistofpomp. Het is nu nog enkel een drupje af en toe maar mijn peil daalt wel vlot vind ik. Is dit puur op te lossen door een nieuwe pomp en pakking?

Heb trouwens afgelopen week R&G tankgrip aangebracht en nieuwe SBS gesinterde blokken aan de voorkant.
Dat remt lekker hard en constant. Gelijk even het remvloeistofsysteem doorgespoeld.

Plaatje erbij...
m15b6zV.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste bestel je de pomp op framenummer. Er zijn dacht ik wat wijzigingen geweest mbt onderdeelnummers.
 
Heb trouwens afgelopen week R&G tankgrip aangebracht en nieuwe SBS gesinterde blokken aan de voorkant.
Dat remt lekker hard en constant. Gelijk even het remvloeistofsysteem doorgespoeld.
Hoe moet ik dat zien? Heb je dan minder knijpkracht nodig voor dezelfde vertraging? Ofwel kun je dan met dezelfde knijpkracht harder remmen?
 
Even een update....

Voor iedereen die omgekeerd schakelen overweegt... twijfel niet het is de moeite waard! Ik zei eergisteren nog tegen mijn vriendin dat ik die 300 euro niet beter had kunnen besteden (aan de motor):). Ik rij met de HP Performance rem- en schakelset en BMW biedt een kant-en-klaar setje aan. De dealer heeft het voor me gemonteerd. Dit heeft zeker drie uur geduurd, daar er een busje ontbrak (ze moesten zoeken in het magazijn). Sindsdien heb ik ongeveer 350 km gereden met de motor en ik ben zeer tevreden! Omgekeerd schakelen heb ik altijd al prettiger gevonden. Daarnaast is de QS nu veel makkelijker te gebruiken. Het gebruik van de QS vereist (veel) minder overtuigingskracht en lijkt zelfs soepeler te schakelen. Voorheen "hikte" de QS af en toe. Het enige nadeel is dat de schakelstang niet meer door het frame loopt.

Een plaatje:
 
^Gave machine man! Dat carbon ziet er ook zeer gelikt uit!

Ook ik ben gisteren bezig geweest met de rearset. Ik kan me dan ook geheel aansluiting bij Dani zijn bevindingen dat de QS soms 'hikte', beter gezegd gewoon niet helemaal soepel schakelde. Een maat van mij heeft een S1000RR uit 2018, die QS is echt extreem goed, soepel op elk toerental etc.
Ik heb in het verleden al problemen gehad met mijn QS sensor. Namelijk dat de sensoren zelf van de stang loskwamen. Dat heb ik opgelost en alles in de ECU is in orde.. Toch niet het resultaat zoals ik het kende van de RR.
Toen de schakelstang uitgewisseld.. Zelfde resultaat..

Gisteren dus de RR rearset op de R gemonteerd en ik kan niet anders dan zeggen dat het een gigantisch verschil is. De voetpositie is iets sportiever maar de schakelpook positie is ontzettend fijn. Ik heb lange benen en daardoor kwam ik niet helemaal lekker uit qua afstelling. Met deze RR rearset dus wel en de qs bediening kost véél, maar dan écht VEEL, minder kracht.
Ik heb overwogen een HP rearset te kopen, maar de RR set is perfect.. Op naar eBay dus *D

De orignele R rearset:
50004495106_215ae680dd_k.jpg


De RR rearset op de S1000R
50004756607_f3fd8e8af0_h.jpg
 
Hoe moet ik dat zien? Heb je dan minder knijpkracht nodig voor dezelfde vertraging? Ofwel kun je dan met dezelfde knijpkracht harder remmen?
Remkracht blijft constanter bij langer doorremmen of bij langdurig meerdere malen remmen. Je hebt normaal al niet veel kracht nodig bij de R om te remmen maar das nu ook nog steeds prima.
 
Remkracht blijft constanter bij langer doorremmen of bij langdurig meerdere malen remmen. Je hebt normaal al niet veel kracht nodig bij de R om te remmen maar das nu ook nog steeds prima.
Okay, dank je, ik rem uitsluitend met m'n wijsvinger en die is na een paar uur intensief remmen (vooral bergaf) redelijk moe vandaar.
Daarnaast heb ik het idee dat de remkracht niet altijd even constant is met de standaard remmen waardoor ik heel soms mijn lijn mis en dat wil ik uiteraard niet.
 
Weet iemand van jullie de maat schroefdraad voor de spiegels?
Ik heb nu bar-end spiegels maar 1 ervan is al 'dol' en blijft niet meer in de juiste positie staan.
Wil nu barracuda spiegels bestellen op de plaats van de originele spiegels.
Ik twijfel of ik nu nog adapters nodig heb of niet?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand van jullie de maat schroefdraad voor de spiegels?
Ik heb nu bar-end spiegels maar 1 ervan is al 'dol' en blijft niet meer in de juiste positie staan.
Wil nu barracuda spiegels bestellen op de plaats van de originele spiegels.
Ik twijfel of ik nu nog adapters nodig heb of niet?
Het originele draad in het stuur is M10. De meeste bar-end mirrors zijn M6.
 
Het originele draad in het stuur is M10. De meeste bar-end mirrors zijn M6.
Dankjewel.
Dan zou ik niet van die verloopstukken erbij hoeven te kopen....
Maar zijn de originele spiegels dan ook M10?

Maar nog een vraag over die bar-endmirrors....Die 'busjes' die erbij zaten (die uitzetten) die zijn er met behoorliijk grof geweld erin gedrukt. Iemand enig idee hoe je die er nog uit krijgt? De schroef erin draaien en eruit proberen te trekken lukte iig niet :(
 
Laatst bewerkt:
Rondje om Lac de Serre-Ponçon, Col dÁllos (x2), Col des Champs, Col de la Cayolle, Gorges de Daluis, Gorges de Cians. Zo blij als een kind in de snoepwinkel. En morgen in Nice ff een nieuw voorbandje regelen.

Bekijk bijlage 1515131Bekijk bijlage 1515134Bekijk bijlage 1515135
Hey Askendo, mooi man da's mijn favoriete gebied, ik ga er begin september weer heen.
Vergeet Col de Vars niet te rijden.
Als je naar Nice rijdt neem dan de weg van Digne naar Castellane (de N85/D4085) de afdaling naar Castellane is supermooi 8-)
Veel plezier daar!
 
Hey Askendo, mooi man da's mijn favoriete gebied, ik ga er begin september weer heen.
Vergeet Col de Vars niet te rijden.
Als je naar Nice rijdt neem dan de weg van Digne naar Castellane (de N85/D4085) de afdaling naar Castellane is supermooi 8-)
Veel plezier daar!

Dank je! Alles wat bochten heeft komt deze dagen wel aan de beurt. Dat is het mooie hier, je kun dagen blijven rijden en alleen maar bochten draaien met fantastische uitzichten. Ik kom hier een of twee keer per jaar. In september ben ik er ook weer maar dan met de GS en m'n vrouw achterop.. Misschien zien we elkaar nog!
 
Dankjewel.
Dan zou ik niet van die verloopstukken erbij hoeven te kopen....
Maar zijn de originele spiegels dan ook M10?

Maar nog een vraag over die bar-endmirrors....Die 'busjes' die erbij zaten (die uitzetten) die zijn er met behoorliijk grof geweld erin gedrukt. Iemand enig idee hoe je die er nog uit krijgt? De schroef erin draaien en eruit proberen te trekken lukte iig niet :(
Bar-end monteer je met het schroefdraad van de stuurgewichten, dat is M10 en zodoende zei ik dat. My Bad! Einde van het stuur is M12 draad!!
Het draad van het koppelingshendel en rechts op de rempomp weet ik niet, volgens mij M8 of M10, dat weet ik niet precies. Maar dat die busjes niet makkelijk te verwijderen zijn komt me bekend voor. De bar-end mirrors die ik heb, gebruiken een aluminium draadbus, van M12 naar M6.. Die hebben ze zonder vet gemonteerd dus eén zijde is al kapot gedraaid omdat het niet meer los wil. De bouten gingen nog maar net los... Tja dealers zijn niet echt van de 'beter doe ik er vet aan', helaas. Is een verbruiksmateriaal dus kost geld.
Op het moment van schrijven besefte me ik me dat ik al enige tijd een slagschroevendraaier had voor bovenstaand probleem. Nu met succes los gekregen.
Heb meteen nieuwe besteld, dit keer niet van Rizoma maar van Highsider. Dat merk spiegels heb ik ook en bevalt prima.

Echt wat een update die rearsets van de S1000RR... Fan-tastisch!!
Visueel niet opvallend maar wel een lekker contrast met de zwarte achterbrug!
Hij is nu echt helemaal top 🥰
50033349933_81bf42b266_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bar-end monteer je met het schroefdraad van de stuurgewichten, dat is M10 en zodoende zei ik dat. My Bad! Einde van het stuur is M12 draad!!
Het draad van het koppelingshendel en rechts op de rempomp weet ik niet, volgens mij M8 of M10, dat weet ik niet precies. Maar dat die busjes niet makkelijk te verwijderen zijn komt me bekend voor. De bar-end mirrors die ik heb, gebruiken een aluminium draadbus, van M12 naar M6.. Die hebben ze zonder vet gemonteerd dus eén zijde is al kapot gedraaid omdat het niet meer los wil. De bouten gingen nog maar net los... Tja dealers zijn niet echt van de 'beter doe ik er vet aan', helaas. Is een verbruiksmateriaal dus kost geld.
Op het moment van schrijven besefte me ik me dat ik al enige tijd een slagschroevendraaier had voor bovenstaand probleem. Nu met succes los gekregen.
Heb meteen nieuwe besteld, dit keer niet van Rizoma maar van Highsider. Dat merk spiegels heb ik ook en bevalt prima.

Echt wat een update die rearsets van de S1000RR... Fan-tastisch!!
Visueel niet opvallend maar wel een lekker contrast met de zwarte achterbrug!
Hij is nu echt helemaal top 🥰
50033349933_81bf42b266_b.jpg

Geen probleem. Bedankt maar weer voor je reactie. De schroefjes liggen wel redelijk los, maar die busjes zitten muurvast...

Schitterende bike heb je :Y
 
Het is gisteravond gelukt om busjes eruit te krijgen. Ik heb met alleen het zaagblad van een ijzerzaag een gleufje kunnen maken waardoor de spanning eraf ging. Daarna de schroef erin gedraaid en hem in z'n geheel eruit getikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan