Bmw S1000r de koning van de nakeds

Als iedereen bedragen blijft noemen zonder een lijst met uitgevoerde werkzaamheden is het geen vergelijk... :+
 
zal wel wat verschil in zitten, maar als er een hele vorkoliewissel vergeten wordt kan zon beurt wel opeens wat goedkoper uitvallen..
 
Kweenie waarom er bij hornig staat dat het bij 20dkm moet, maar het officiële BMW service schema geeft aan dat de vorkolie bij 30dkm dient vervangen te worden.
Waarom dat verschilt weet ik ook niet. HK supsensions en nog een ander bedrijf gaven ook aan bij 20k een oliewissel te doen op de voorvork. En 30k voor de schokbreker. De DDC poot blijft dicht tot 40k km.
 
Waarom dat verschilt weet ik ook niet. HK supsensions en nog een ander bedrijf gaven ook aan bij 20k een oliewissel te doen op de voorvork. En 30k voor de schokbreker. De DDC poot blijft dicht tot 40k km.

ddc gaat ook open bij 30dkm.
 
Iemand nog behoefte aan een zadeltas? Ik heb inmiddels een andere kofferset inclusief zijtassen dus deze mag weg voor 150,-
FC04D546-1DCC-49B4-BDC5-0BA1A108C72E.jpeg
 
Zie dat er weinig op wordt gereageert. Maar surf al tijdje dagelijks naar info. Maar voor mij gaat BMW met de R volledig de verkeerde richting in. Steeds minder een "hooligan" en steeds meer een toerfiets voor breder publiek. Steeds minder bruut op gas, minder bruut remmen, vloeiendere accelleratie, minder sportieve zit etc. etc. Kijk eens naar de "hernemingen /tussensprints" . Wat bij het eerste 2014 model 2.8 seconden was, werd bij 2019 model 3,0 en bij blok van de nieuwe XR (wat blok voor de R zal worden) op 3.3. Spannend zul je misschien zeggen maar voor mij de verkeerde richting. Ik hoef geen 200 pk als zijn concurenten als middengebied maar steeds sterker wordt.
Misschien voor de omzet een goede zaak maar ik haak af. Of je moet rechtstreeks in de ECU je zaken gaan regelen maar velen vinden dat tricky met garantie. Wens iedereen nog mooie kilometers verderssss
 
Laatst bewerkt:
Euro5 speelt denk ik ook een rol eh
Denk dat je daar absoluut gelijk hebt. Maar daarmee wordt het resultaat niet beter. De mooie terugslag die nu nog uit de pijp komt kun je ook vergeten. Er wordt zeker ingespeeld op de ontwikkelingen overal over geluidsoverlast, afgesloten wegen / passen enz. De hele beleving gaat eruit :?
 
Misschien voor de omzet een goede zaak maar ik haak af. Of je moet rechtstreeks in de ECU je zaken gaan regelen maar velen vinden dat tricky met garantie. Wens iedereen nog mooie kilometers verderssss
Zo sta ik er ook in Hannesje, ben zeker geen KTM fan maar ik sluit niet uit dat ik toch maar eens een SD1290R ga uitproberen wanneer ik aan een nieuwe fiets toe ben. Een beetje theater en beleving hoort er gewoon bij en vooral voldoende karakter })
 
Vandaag de 20.000km beurt laten doen door de BMW dealer. Alles is gedaan volgens onderhoudsplan op de remvloeistof na. Mijn remmen kunnen nog een kleine 4000km dus dan doen ze de vloeistof als ik dan ook de blokken laat doen. Verder was het een aandachtspunt dat mijn kettinset vervangen dient te worden icl. Rubbers in het achterwiel. Ook is de kettingspanner plug aan de beurt. Het gewone onderhoud excl. De remvloeistof heeft mij €350,- gekost. Dit is mij reuze meegevallen.
Echter komt er nog een mooie offerte mijn kant op om de aandachtspunten te laten verhelpen.
 

Bijlagen

  • 15964582846135090130156908092772.jpg
    15964582846135090130156908092772.jpg
    814,1 KB · Weergaven: 38
Enorm bedankt voor het delen van je factuur. Ik zie daar bijvoorbeeld staan gashendel gesmeerd.. die van mij kan dat ook wel gebruiken!
Wist niet eens dat dat kon :+
 
Afgelopen donderdag heb ik mijn banden vervangen voor een set Bridgestones S22 en dit weekend met het hete weer in Sauerland gereden.
De banden gaven geen krimp en bevallen dan ook uitstekend. Ze geven me in ieder geval veel vertrouwen.

Hoe het in de regen is kan ik natuurlijk nog niet zeggen.
 
Afgelopen donderdag heb ik mijn banden vervangen voor een set Bridgestones S22 en dit weekend met het hete weer in Sauerland gereden.
De banden gaven geen krimp en bevallen dan ook uitstekend. Ze geven me in ieder geval veel vertrouwen.

Hoe het in de regen is kan ik natuurlijk nog niet zeggen.


In de regen zijn ze ook prima. Rijdt er het hele jaar op, ook in de winter. Laatst met een grote bui met flink optrekken geen tractioncontrol actie van de motor. Alleen onder de 10 graden met nat weer is het meer opletten.
 
Afgelopen donderdag heb ik mijn banden vervangen voor een set Bridgestones S22 en dit weekend met het hete weer in Sauerland gereden.
De banden gaven geen krimp en bevallen dan ook uitstekend. Ze geven me in ieder geval veel vertrouwen.

Hoe het in de regen is kan ik natuurlijk nog niet zeggen.
Fijne band maar wel vrij snel op, maarja dat doet al het sportieve rubber :)
 
Fijne band maar wel vrij snel op, maarja dat doet al het sportieve rubber :)
Haha, valt mee 😉. Ik heb net een setje supercorsa’s op. 2500km weg waren ze🙃. Ik heb nu conti sport attack 4 er onder. Beste banden tot nu toe! Qua grip doen ze niet onder van de supercorsa’s. Zeker een aanrader!
 
Terug
Bovenaan Onderaan