Bmw S1000r de koning van de nakeds

De koplamp unit is er zo af. Maar je moet er wel technisch inzicht voor hebben. Als ik alles hier uittyp denk ik, dat kan nog wel indrukwekkend zijn ook :+ Trouwens, je krijg geen lamp storingen!

Gisteren rondjes op Assen mogen doen. Ging lekker maar het weer was redelijk shit. Erg wisselvallig en zodra de baan droog was kwam er weer een kleine bui.. Jammer!
Wheelie control liet me wel in de steek op een gegeven moment, in Road mode :P
( ja bestel de foto's straks, zijn leuke plaatjes geworden dit keer)
51159029549_8120c680fc_h.jpg
 
Laatst bewerkt:
De koplamp unit is er zo af. Maar je moet er wel technisch inzicht voor hebben. Als ik alles hier uittyp denk ik, dat kan nog wel indrukwekkend zijn ook :+ Trouwens, je krijg geen lamp storingen!

Gisteren rondjes op Assen mogen doen. Ging lekker maar het weer was redelijk shit. Erg wisselvallig en zodra de baan droog was kwam er weer een kleine bui.. Jammer!
Wheelie control liet me wel in de steek op een gegeven moment, in Road mode :P
( ja bestel de foto's straks, zijn leuke plaatjes geworden dit keer)
51159029549_8120c680fc_h.jpg
Gaaf shot ook met die warmte zo uit die pijp!! Dat van die wheelie control is herkenbaar 😂
 
Op het circuit geef je gestaag, maar opbouwend gas vanaf de apex, niet ineens van nul naar vol.
Het levert wel mooie plaatjes op. :9~
 
Zou je wel moeten doen.. gewoon sneller gas open.. Ronde tijden vliegen naar beneden..Wanneer het fout gaat vlieg jezelf door de lucht maar kom je uiteindelijk ook naar benedenO-)
Ik heb vorig jaar rustiger opgebouwd, maar bewuster.
De rondetijd is met twaalf seconden - en dertien seconden omlaag gegaan sinds 2011.
En ben gelijk het vreetspoor op 2/3 van de band kwijt.
Mijn banden gaan nu zeker twee keer zo lang mee. :o *O*

Vorige week vrijdag en aanstaande maandag had ik moeten rijden op CPZ.
Maandag starten zoals vorig jaar in minder snel, maar na twee sessies had ik wel weer verwacht de snelste van de groep te zijn. Toen 'gepromoveerd' naar de snelste groep.

ONK niveau is het nog lang niet. _O-

Maar nu eerst de blessures van de TOMS cursus laten vervagen (geduld :X ) en dan weer opbouwen.
Ik ben overbelast, mede omdat de sportscholen dicht zijn en ik minder fit en zwaarder ben. O-)
 
Vandaag de nieuwe S1000R gaan bekijken en daar word ik toch wel hebberig van!! Binnenkort maar eens rijden zodra de demo binnen is.
 
Het lijkt er op alsof je je keus al gemaakt hebt _O- maar het moet heel raar lopen wil die niet lekker rijden.

True.. Maar ik probeer nog wel een beetje rationeel te blijven denken, bijv mbt het financiële plaatje en wat ik terug krijg voor mijn 1200GS. Ook überhaupt kijken of ik idd echt terug wil naar naked, want vorig jaar bewust voor iets groots gekozen. En na 175km gister bleek dat toch ook wel weer erg fijne en comfortabele motor. Maar ook minder scherp en sportief natuurlijk.

Maar ik vrees idd dat ik al zo goed als om ben O-)
 
Ik heb indertijd mijn R besteld zonder er ooit op gereden te hebben 😊.
Ik kon me niet voorstellen dat ze niet goed zou rijden.
(40.000km op de eerste gereden, en nu 2.000 km op de tweede)

Haha gedurfd! Dat gaat me iets te ver voor 21k. Dan wacht ik wel even. Vooral omdat hij nu zo goed als te rijden is.
 
Haha gedurfd! Dat gaat me iets te ver voor 21k. Dan wacht ik wel even. Vooral omdat hij nu zo goed als te rijden is.
Ik heb mijn S1000R ook gekocht zonder proefrit, net als heel veel andere motorfietsen.
In mijn geval was het bij deze wel een fris tweedehandsje van drie jaar oud.
De eerste vijftien meter had ik al een big smile, wat een balans heeft het ding. :}
Het was wel een model met elektronische vering.
Dat zal bij een demo vast ook zijn.
Niet het goedkoopste model.
Opties verkopen willen ze! :+
 
Ik wil vooral rijden voor de ergonomie. Dat het goed rijdt geloof ik wel. Maar ik moet wel beetje fatsoenlijk zitten met m’n 1.89m/98kg. Dat is helaas niet bij alle motoren het geval.
 
Ik wil vooral rijden voor de ergonomie. Dat het goed rijdt geloof ik wel. Maar ik moet wel beetje fatsoenlijk zitten met m’n 1.89m/98kg. Dat is helaas niet bij alle motoren het geval.
Ik ben 1,96 en 100kg en ook ik pas er op. Maar met erop passen is het altijd een beetje verstand/gevoel. Want ik weet zeker dat je op een 1200 gs comfortabeler zit dan op een S1000R. Ik heb bij de aanschaf van die van mij de overweging genomen dat de meeste ritten die ik maak niet heel ver zijn met een uitschieter hier en daar. Dus comfort was niet de belangrijkste eis. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Heeft er iemand trouwens ervaring met een comfortzadel? Voor mij niet heel belangrijk al zou die 2 a 3 cm hoogte misschien wel fijn zijn.



E42B88E3-1257-4CD7-8F75-F9252854C9DC.png
 
Ik ben 1,96 en 100kg en ook ik pas er op. Maar met erop passen is het altijd een beetje verstand/gevoel. Want ik weet zeker dat je op een 1200 gs comfortabeler zit dan op een S1000R. Ik heb bij de aanschaf van die van mij de overweging genomen dat de meeste ritten die ik maak niet heel ver zijn met een uitschieter hier en daar. Dus comfort was niet de belangrijkste eis. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Heeft er iemand trouwens ervaring met een comfortzadel? Voor mij niet heel belangrijk al zou die 2 a 3 cm hoogte misschien wel fijn zijn.



Bekijk bijlage 1630789
Ik had stuurverhogers op mijn S10000R, dus dat is ook nog een optie.
Op mijn GSje heb ik ze nu van Aliexpress, en die zijn ook gewoon mooi gefreest uit een stuk massief aluminium.

Het comfortzadel werkt zeker, maar verwacht ook geen wereld van verschil.
Uiteindelijk heb ik die weer verkocht om de motor sneller om te kunnen gooien op het circuit.
Het orginele zadel glijdt zo lekker en is smaller.

Ik zou nu het zadel aan laten passen door Tiger Leathers in Den Haag.
En eventueel afspreken of de hardheid later nog aan te passen is 'voor weinig'.
Bij een after market product moet je maar afwachten of het naar je zin is. :)

DSC_1908.jpg

Is eerst nog meeverhuist naar mijn RR..
 
Ik had stuurverhogers op mijn S10000R, dus dat is ook nog een optie.
Op mijn GSje heb ik ze nu van Aliexpress, en die zijn ook gewoon mooi gefreest uit een stuk massief aluminium.

Het comfortzadel werkt zeker, maar verwacht ook geen wereld van verschil.
Uiteindelijk heb ik die weer verkocht om de motor sneller om te kunnen gooien op het circuit.
Het orginele zadel glijdt zo lekker en is smaller.

Ik zou nu het zadel aan laten passen door Tiger Leathers in Den Haag.
En eventueel afspreken of de hardheid later nog aan te passen is 'voor weinig'.
Bij een after market product moet je maar afwachten of het naar je zin is. :)

Bekijk bijlage 1630814
Is eerst nog meeverhuist naar mijn RR..

Bedankt. Dat is ook het overwegen waard. Weer wat om over na te denken.
 
Rij je vakker met de s1000r op Assen?
De koplamp unit is er zo af. Maar je moet er wel technisch inzicht voor hebben. Als ik alles hier uittyp denk ik, dat kan nog wel indrukwekkend zijn ook :+ Trouwens, je krijg geen lamp storingen!

Gisteren rondjes op Assen mogen doen. Ging lekker maar het weer was redelijk shit. Erg wisselvallig en zodra de baan droog was kwam er weer een kleine bui.. Jammer!
Wheelie control liet me wel in de steek op een gegeven moment, in Road mode :P
( ja bestel de foto's straks, zijn leuke plaatjes geworden dit keer)
51159029549_8120c680fc_h.jpg
 
Vandaag toevallig wezen kijken. Ziet er in het echt beter uit dan op de foto’s moet ik zeggen. Maakt erg hebberig. Maar ik blijf het zonde van z’n snufferd vinden. Had wel wat meer zijn eigen smoeltje mogen hebben. Maar als je er op zit maakt dat natuurlijk niet uit ;)
 
Hoi allemaal. Gisteren mijn BMW S1000R aangeschaft en ik ben er erg blij mee! Er zitten veel carbon delen op ,rizoma rem vloeistof potje, Wunderlich scherm en een Bos eind demper zonder db killer. Ben nog wel van plan het een en ander te veranderen maar dat zullen kleine dingetjes zijn denk ik.
Iemand hier die met een onderhouds vrije ketting rond rijdt en hoe bevalt dat dan?
 

Bijlagen

  • 20210513_210650.jpg
    20210513_210650.jpg
    466,2 KB · Weergaven: 60
Hoi allemaal. Gisteren mijn BMW S1000R aangeschaft en ik ben er erg blij mee! Er zitten veel carbon delen op ,rizoma rem vloeistof potje, Wunderlich scherm en een Bos eind demper zonder db killer. Ben nog wel van plan het een en ander te veranderen maar dat zullen kleine dingetjes zijn denk ik.
Iemand hier die met een onderhouds vrije ketting rond rijdt en hoe bevalt dat dan?
Gefeliciteerd met de aankoop. Had hem op marktplaats zien staan. Erg aparte kleur.

De onderhoudsvrije ketting heb ik een aantal maanden geleden geprobeerd op mijn S1000R te krijgen toen de ketting net uit was. Helaas zei de dealer toen der tijd dat deze alleen voor de RR en XR te leveren zijn. Misschien inmiddels al wel voor de R te leveren maar dit weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan