Bmw S1000r de koning van de nakeds

Gefeliciteerd met de aankoop. Had hem op marktplaats zien staan. Erg aparte kleur.

De onderhoudsvrije ketting heb ik een aantal maanden geleden geprobeerd op mijn S1000R te krijgen toen de ketting net uit was. Helaas zei de dealer toen der tijd dat deze alleen voor de RR en XR te leveren zijn. Misschien inmiddels al wel voor de R te leveren maar dit weet ik niet.
Klopt dat van mp. De kleur is in het echt nog mooier haha. Die ketting wordt door Regina gemaakt als ik het goed heb dus denk dat hij voor de r gewoon te krijgen moet zijn. Ik ga er eens achteraan en laat tegen die tijd wel weten hoe en wat. Er zit bij mij net een nieuwe ketting en tandwielen op dus voorlopig hoef ik nog niets te vervangen snap je.
 
Hij klinkt niet origineel haha🤪. De catalisator is inderdaad de grootste db killer.😂😂
Ik had een Duitse Schnitzer of hoe je dat ook schrijft.
Nu een RR met Acra maar qua doosje eigenlijk geen verschil.
En de originele heb ik nog liggen van de S1000R.
Ook gewoon een open pijpje. Exact hetzelfde systeem. :Y

Het geluid lijkt in alle gevallen wel luid en rauw. ;) 8-)
Vorig jaar en twee weken geleden ook aangesproken op Zandvoort dat er geen killer in zit.
Even gewezen op de onderbouw. Dat had ze dit jaar in tweede instantie wel onthouden.
Vorig jaar werd ik nog niet geloofd. _O-
 
Hoi allemaal. Gisteren mijn BMW S1000R aangeschaft en ik ben er erg blij mee! Er zitten veel carbon delen op ,rizoma rem vloeistof potje, Wunderlich scherm en een Bos eind demper zonder db killer. Ben nog wel van plan het een en ander te veranderen maar dat zullen kleine dingetjes zijn denk ik.
Iemand hier die met een onderhouds vrije ketting rond rijdt en hoe bevalt dat dan?
Proficiat! Veel plezier ermee. Maar dat komt vast wel goed ;)
 
Blijft een leuke hobby, ik probeer ook altijd een aantal keren per jaar te gaan. Rij je nog wat leuke tijden?
Ik heb tot dusver twee keer eerder gereden inderdaad. Verder dan twee keer per jaar laat ik het überhaupt niet komen, 't is alleen voor de fun om die machine even aan de tand te voelen.
 
Ik ben tevreden, absoluut. De tweede dag van vorig jaar 2:02 gereden in ok weer. Was helaas de rest van de dag regenachtig.
De meest recente keer was het afwisselend droog en nat. Heb niet écht gepushed en 2:05 was de snelste tijd, maar wel ronde na ronde gelijk.
Ik heb nog een hoop te verbeteren in remmen en bochtensnelheid, rijlijnen heb ik wel orde en strucuur in. Mijn zithouding is wel goed, daar heb ik al veel op geoefend maar het brede stuur van de R beperkt hoe goed je 'kiss the mirror' kunt uitvoeren. Dus gewoon meer oefenen en ervaring opdoen :)

Dus ja, met een R ben ik echt tevreden! Rijd jij ook wel eens met de R op TT Assen?
 
Keurige tijden! Ik heb 2 weken terug voor de eerste keer met de r gereden. S ochtends was het nat en smiddags orkaan kracht aan wind... dus bleef haken op 2:09. Op m’n fireblade kom ik tot 2:00... denk dat het met de r ook we mogelijk moet zijn! Ik ga het 4 juni weer proberen ✊🏻✊🏻✊🏻
 
Productiedatum 26 juni *O*

Ps. tipje voor zij die nog bestellen; de S mét passagiers zit + voetsteunen (0 euro) bestellen en afdekkap los kopen. Passagiersset kost 300+ de afdekkap nog geen 90
 
Keurige tijden! Ik heb 2 weken terug voor de eerste keer met de r gereden. S ochtends was het nat en smiddags orkaan kracht aan wind... dus bleef haken op 2:09. Op m’n fireblade kom ik tot 2:00... denk dat het met de r ook we mogelijk moet zijn! Ik ga het 4 juni weer proberen ✊🏻✊🏻✊🏻
1.57 en de gehele sessie max 1.58.5.
Juist door de wind op het rechte stuk denk ik. _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: HVRT
Een vraagje aan de circuit coureurs: plakken jullie altijd je lamp af, of kan je in het menu de verlichting uitzetten oid?
Ik zie het probleem niet zo met kunststof koplampen.
Vorig jaar vijf dagen via MSL en ook nog een keer via Motorsport school Zolder ,:+ op Zandvoort gereden.
Daar niet afgeplakt.
Vervolgens ging ik een dag via RSZ rijden, en daar keuren ze de motor af als de koplamp niet afgeplakt is. 8)7

Maar eigenlijk is dat wel beter ook.
Goed voor de koplamp is het igg niet.
Die van mij had al heel veel haarscheurtjes van de hitte die terug kaatst van de halogeenlamp.

Eventueel zou ik makkelijk de stekker er uit kunnen trekken en dan met een tie-rib vastzetten. Wel over gedacht, nog niet gedaan. Misschien ga ik dat wel doen als ik mijn nieuwe koplamphuizen er eens in ga zetten.

Het afplakken voelt ook wel als een soort voorbereiding.. en is gewoon professioneler.. :]
 
Ik haal inderdaad wel altijd de stekker los vanwege de warmte niet niet goed weg kan. Daarnaast omdat ik Bi-Xenon erop heb, heb ik een extra stekkerverbinding waar ik zonder veel moeite bij kan en dan de Xenonlamp uitschakel. De normale dimlicht heb ik nu niet aangesloten.
 
Vraagje.
Wil graag een smoke achterlicht voor s1000r (2019) met geïntegreerde knipperlichten.
Iemand ervaring mee? Waar te bestellen?
En zijn de achterlichten de gehele tijd identiek? 2010 - 2019? Lijkt wel zo namelijk..
 
Ik wil binnenkort een S1000R kopen, kom nu van een 2020 street triple RS nieuw gekocht. Hiervoor had ik een S1000XR..

Blok van de S1000R / XR bevalt me toch heel goed. quickshifter voelt als boter vergeleken met de RS..

Heb een optie op een zwarte uit 2019 met 3000km. Wat zijn eigenlijk de grootste 'flaws' van deze motor?

En heeft hier iemand een zwarte met bar end mirrors, korte kentekenplaat houder etc? moeilijk om in te beelden hoe het er uit kan zien met allemaal goodies en een soort van helemaal blacked out :P
 
Ik wil binnenkort een S1000R kopen, kom nu van een 2020 street triple RS nieuw gekocht. Hiervoor had ik een S1000XR..

Blok van de S1000R / XR bevalt me toch heel goed. quickshifter voelt als boter vergeleken met de RS..

Heb een optie op een zwarte uit 2019 met 3000km. Wat zijn eigenlijk de grootste 'flaws' van deze motor?

En heeft hier iemand een zwarte met bar end mirrors, korte kentekenplaat houder etc? moeilijk om in te beelden hoe het er uit kan zien met allemaal goodies en een soort van helemaal blacked out :P
Ik zou even op Instagram kijken onder de #s1000r dan heb je ze in alle soorten en maten.
 
Met de s1000r nog niet op assen geweest. Met de s1000rr wel.
1.51 met gemiddelde van 1.52,5

Dan heb ik een ronde als uitschieter van 2.07min met een uitstapje niet meegerekend:-)
Hier gisteren spontaan 1.53 en profielbanden.
En dat nadat ik al zes weken geblesseerd ben aan mijn knie en niet kon sporten.
Donderdag laatste fysio denk ik en snel -6 kilo voor de volgende circuitdag.
De middag was ik mijn motoriek kwijt.
Beentjes, hoofd en lichaam waren geen inspanning meer gewend denk ik. _O-
 
Iemand ervaring met de Michelin Road 5? De S22 heb ik na 7500km glad gereden (woon/werk) en zoek een band die wat langer meegaat maar nog wel de het ''vermogen'' aankan. Circuit zal ik niet rijden en als ik dit doet is het in de eerste groep op slakkengang.
Omdat ik het hele jaar door rijd komt ik toch wat eerder op een tourband dan een hypersport.
Iemand advies/suggesties?
 
Terug
Bovenaan Onderaan