BMW S1000R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er valt helaas weinig te posten... Ik was gaan kijken maar ze hadden geen demo staan en het model wat ze hadden staan mocht niet op proefgereden worden. Eigenlijk was dat alleen mogelijk geweest als ik ter plekke de beurs getrokken had en m'n eigen motor daar had achtergelaten.

Ik verbaas me sowieso erg over die tent (MotoPort Den Bosch). Ben er al een aantal keer geweest maar ze lijken helemaal geen motoren te willen verkopen. Ik loop 3 complete rondjes door de zaak en sta ontzettend lang een model te bekijken en nog komt er niemand naar je toe. Zijn niet met klanten bezig maar met elkaar kletsen en administratie afhandelen ofzo... Uiteindelijk nét voordat ik verbouwereerd de zaak uitloop komt er iemand naar me toe, die vervolgens wel bij me staat maar geen enkele poging doet om bij mij te achterhalen hoe serieus ik ben of dat ding te verkopen. Ongelofelijk slecht en raar genoeg in veel motor- en autozaken de orde van de dag. Zij zijn in ieder geval niet de reden waarom de economie weer aantrekt....

Ik begrijp maar al te goed wat je bedoeld, heb dat ook al voorgehad.
Zelf ga ik dan gewoon naar een andere dealer waar ik wel een goed gevoel krijg.

Nu kan ik begrijpen dat ze ongetwijfeld ook wel een aantal mensen over de vloer krijgen, die of alleen een tesrit willen en totaal niet de intentie hebben om te kopen, of mensen die testrit willen maar eigenlijk niet kunnen betalen.
Maaaaar...een ervaren verkoper zou denk ik toch vrij snel moeten zien wanneer hij/zij te maken heeft met een echt geintresseerde koper.

Zelf ben ik al vanaf eind juli aan het wachten op mijn S1000R, leverdatum 20/9 (een zondag??? lol), nog even volhouden hier :).
 
Heren, zwerf ook alweer een tijdje op mf ik heb er recent ook 1 aangeschaft, een rode met alle opties........nou ja bijna alle opties, geen alarm af fabriek. Moet nog even foto's maken en zal die dan posten, is nu nog standaard :/ dus veel valt er niet te zien B|

To do list, ruitje, carbon hugger , spatbord, en tankzijkantjes, en nog een leuke sportpiep, ander stuurtje misschien en hendels/rempot. Daar laat ik het bij *D :)
proficiat, hoe loopt de beemer ? :)
 
Ik begrijp maar al te goed wat je bedoeld, heb dat ook al voorgehad.
Zelf ga ik dan gewoon naar een andere dealer waar ik wel een goed gevoel krijg.

Nu kan ik begrijpen dat ze ongetwijfeld ook wel een aantal mensen over de vloer krijgen, die of alleen een tesrit willen en totaal niet de intentie hebben om te kopen, of mensen die testrit willen maar eigenlijk niet kunnen betalen.
Maaaaar...een ervaren verkoper zou denk ik toch vrij snel moeten zien wanneer hij/zij te maken heeft met een echt geintresseerde koper.

Zelf ben ik al vanaf eind juli aan het wachten op mijn S1000R, leverdatum 20/9 (een zondag??? lol), nog even volhouden hier :).

Nog ff wachten idd....geduld wordt beetje op de proef gesteld, maar dan heb je ook wat :)
Welke motor reed je hiervoor/ rijd je nu? En waarom de keuze voor s1000r?
 
weinig leven hier :/ , allemaal druk met de laatste motorritjes? :) ! ik zie ook dat ts hier al 7 maanden niet geweest is, is het een optie om dit topic een beetje te versieren met foto's van eigenaren? Ik kan dan een mod om een slotje vragen en een nieuw topic starten.
 
tnx John, tja, jij weet het als geen ander, het stuurt erg licht, zeker als ik het vergelijk met de gixx, alles zo soepeltjes, maar goed is natuurlijk ook een veel jongere brommer ;)
Quickshifter is ook gaaf he, met open akra systeem is het helemaal een feest :)
Jammer dat ik het evo systeem niet meer heb, had anders mooi onder de S1000R gestaan :)
 
weinig leven hier :/ , allemaal druk met de laatste motorritjes? :) ! ik zie ook dat ts hier al 7 maanden niet geweest is, is het een optie om dit topic een beetje te versieren met foto's van eigenaren? Ik kan dan een mod om een slotje vragen en een nieuw topic starten.

Ik zeg doen
 
Quickshifter is ook gaaf he, met open akra systeem is het helemaal een feest :)
Jammer dat ik het evo systeem niet meer heb, had anders mooi onder de S1000R gestaan :)
jammer idd, maar vind het standaar al een mooi geluid hebben, tuurlijk komt er een andere uitlaat op, maar voor nu ben ik alleen maar aan het genieten als die loopt, wat een wegligging ook, vele malen lichter dan de k8 (stuureigenschappen).
 
Even een leuk fototje :]

Grotefoto-DUVKAHHB.jpg
 
Nog ff wachten idd....geduld wordt beetje op de proef gesteld, maar dan heb je ook wat :)
Welke motor reed je hiervoor/ rijd je nu? En waarom de keuze voor s1000r?

Ik wacht nu elke dag op "het" telefoontje, helaas... Haha.
Ik reed hiervoor met een Yamaha R1 '08.
Pracht van een machine en reed er heel graag mee, helaas heeft iemand anders het motorblok in de soep gedraaid en ben ik daardoor te weten gekomen dat dat meer gebeurd bij de R1 van dat bouwjaar.

Zodoende op zoek naar een andere motor, heb een beetje vanalles getest.
Allroud, tour, sport.

Nu wilde ik graag het sportieve aspect van de R1 behouden, maar terug een supersport...hmm nee.
Op aanraden van vrienden, de Yamaha mt09 tracer getest, heel erg leuk ding, maar voor het wat sportievere werk een slappe vering.
Dan ook nog de Kawasaki Z1000SX getest, ook niet slecht, maar bodemvrijheid voor het sportievere werk is een groot nadeel.

Rekening houdend dat ik ook 2 a3 per jaar het circuit op zoek (Zolder/Mettet) speelt dat ook wel een rol.

S1000R, ik kende hem al wel maar vond hem eigenlik te duur.
Dan toch maar eens een testrit gaan doen..., die motor heeft het.
In vergelijking met een R1 remt de BMW 10X beter (en harder) ondanks de 6 zuigers van de R1.
Groot pluspunt vond ik bij de S1000R toch ook wel de veiligheid, ABS, tractiecontrole, verschillende mappings, enz.
Wat betreft kracht komt hij ook niets tekort natuurlijk, je merkt wel dat de R1 (eens je aan de 7/8000 toeren komt) er een pak harder vandoor gaat dan de S1000R.

Uiterlijk stond me ook wel aan.
Gelukkig kreeg ik een mooie overnameprijs voor mijn R1, mag ook wel in die toestand; R1 08, 16.000km, carbon akrapovics (hexagonaal), akra linkpijp, powercommander 5, en nog tal van klein spul. op testbank 178pk op het achterwiel.

Eigenlijk om het samen te vatten;
S1000R omdat ik een S1000RR wou met een recht stuur ;)

Ben dus erg benieuw hoe hij zich gaat gedragen op circuit.
Hoop hem deze week te hebben.
 
Ik wacht nu elke dag op "het" telefoontje, helaas... Haha.
Ik reed hiervoor met een Yamaha R1 '08.
Pracht van een machine en reed er heel graag mee, helaas heeft iemand anders het motorblok in de soep gedraaid en ben ik daardoor te weten gekomen dat dat meer gebeurd bij de R1 van dat bouwjaar.

Zodoende op zoek naar een andere motor, heb een beetje vanalles getest.
Allroud, tour, sport.

Nu wilde ik graag het sportieve aspect van de R1 behouden, maar terug een supersport...hmm nee.
Op aanraden van vrienden, de Yamaha mt09 tracer getest, heel erg leuk ding, maar voor het wat sportievere werk een slappe vering.
Dan ook nog de Kawasaki Z1000SX getest, ook niet slecht, maar bodemvrijheid voor het sportievere werk is een groot nadeel.

Rekening houdend dat ik ook 2 a3 per jaar het circuit op zoek (Zolder/Mettet) speelt dat ook wel een rol.

S1000R, ik kende hem al wel maar vond hem eigenlik te duur.
Dan toch maar eens een testrit gaan doen..., die motor heeft het.
In vergelijking met een R1 remt de BMW 10X beter (en harder) ondanks de 6 zuigers van de R1.
Groot pluspunt vond ik bij de S1000R toch ook wel de veiligheid, ABS, tractiecontrole, verschillende mappings, enz.
Wat betreft kracht komt hij ook niets tekort natuurlijk, je merkt wel dat de R1 (eens je aan de 7/8000 toeren komt) er een pak harder vandoor gaat dan de S1000R.

Uiterlijk stond me ook wel aan.
Gelukkig kreeg ik een mooie overnameprijs voor mijn R1, mag ook wel in die toestand; R1 08, 16.000km, carbon akrapovics (hexagonaal), akra linkpijp, powercommander 5, en nog tal van klein spul. op testbank 178pk op het achterwiel.

Eigenlijk om het samen te vatten;
S1000R omdat ik een S1000RR wou met een recht stuur ;)

Ben dus erg benieuw hoe hij zich gaat gedragen op circuit.
Hoop hem deze week te hebben.
Gefeliciteerd! Ik heb een gsxr 1000 k8 gehad, wat stuurt de bmw ontzettend licht als ik het daarmee vergelijk! keep us posted, mooie machine heb je daar :)

Zijn er meerdere mensen op zoek naar carbon? Ik zou graag de spatborden van carbon willen en misschien ook wel de zijpanelen van de tank, als er meerdere geïnteresseerden zijn kunnen we misschien een korting krijgen......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan