BMW S1000R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels de 3.000 km gepasseerd, hier een fotootje uit de Vogezen

full


Voor de volgende vakantie toch maar de hutkoffer aangeschaft :)

full
 
10Juni even langs de dealer voor m'n quickshifter, beter fixen ze het even. :9 :X
 
Laatst bewerkt:
Net een afspraak gemaakt bij de dealer, motor trilt vanaf 50 en is voelbaar bij de rem en schakelsteps. Ben benieuwd wat er uitkomt.
 
Mmm, weard. Benieuwd waar ze mee komen :9

Zojuist de dealer gebeld. Ze hadden er mee gereden en hebben gezegd dat de trillingen in het stuur en stepjes net zo erg is bij andere S1000R's. Ze hebben de aandrijflijn gecontroleerd op speling en dat was allemaal goed(was ook te verwachten want als ik 130 rij en de kokkeling in trek dan is de trilling weg). Met het starten maakte de motor af en toe een raar geluid en daar gaan ze een geleider van de distributieketting op wisselen. Omdat ik vol bleef houden dat de trillingen niet normaal zijn(omdat m'n voeten trillen na een half uur rijden alsof er een schuurmachine tegen aan staat) gaan ze de stand van de nokkenas nog controleren misschien dat het daar mee weggaat/vermindert wordt.

Dus bij deze de vraag: Is er iemand die trillingen heeft in de voetsteunen en trillen de spiegels bij jullie ook zo erg vanaf +/- 110 km/u waardoor er heel slecht in de spiegels is te zien?
 
Zojuist de dealer gebeld. Ze hadden er mee gereden en hebben gezegd dat de trillingen in het stuur en stepjes net zo erg is bij andere S1000R's. Ze hebben de aandrijflijn gecontroleerd op speling en dat was allemaal goed(was ook te verwachten want als ik 130 rij en de kokkeling in trek dan is de trilling weg). Met het starten maakte de motor af en toe een raar geluid en daar gaan ze een geleider van de distributieketting op wisselen. Omdat ik vol bleef houden dat de trillingen niet normaal zijn(omdat m'n voeten trillen na een half uur rijden alsof er een schuurmachine tegen aan staat) gaan ze de stand van de nokkenas nog controleren misschien dat het daar mee weggaat/vermindert wordt.

Dus bij deze de vraag: Is er iemand die trillingen heeft in de voetsteunen en trillen de
spiegels bij jullie ook zo erg vanaf +/- 110 km/u waardoor er heel slecht in de spiegels is te zien?



ik rij er nu een jaar mee maar deze problemen heb ik nog niet ondervonden.
misschien moet je even op een andere S1000R gaan rijden dan weet je het gelijk.
 
Mensen, een vraag ;)

Ik zit met grote intresse te kijken naar de S1000R, nu ben ik ook al bij dealer geweest om hem eens irl te bekijken, wat vragen te stellen en een testrit te regelen.
Testrit ben ik vandaag gaan afzeggen, veel te slecht weer, dan heb ik er ook niks aan.

Maar ivm de vragen kreeg ik niet echt een antwoord van de dealer.
Het sport pack neem ik eigenlijk al zo goed als zeker, maar over het dynamic pack ben ik nog niet uit.

Ik vroeg zo aan de dealer; "in welke mate zou ik het dynamic pack, en dan vooral de ddc, missen"
Zo'n standaard veerpoot kan toch niet slecht zijn en op zo'n machine ook volledig instelbaar vermoed ik.

Hij begon dan hoe het systeem razendsnel reageert op oneffenheden in de baan.

Misschien handig om te weten wat ik ermee zou doen;
-voornamelijk korte afstandritjes
-hou van bochten
-2 a 3x per jaar een circuitdag

Wel vertelde hij mij dat het misschien verstandig is om te wachten tot het najaar, dan kwam de 2016 versie en dan had ik voor 250euro meer, een '16.
De enige reden die hij me gaf waarom ik het sport pack &dynamic pack zou moeten nemen, was prijs bij door verkoop.

Ik wil er wel best wat geld aan uitgeven, maar ook weer niet 1000euro exrta voor iets wat ik niet zou gebruiken
Volgend weekend nieuwe poging tot testrit ;)
 
Standaard veerpoten voldoen prima lijkt mij. Dat het systeem razendsnel werkt zou best kunnen, ik merk er eigenlijk niet veel van :P

Verder heeft het dynamic pakket natuurlijk de led knipperlichten, motorspoiler en handvatverwarming waardoor die er net even wat strakker uitziet.

Voordeel vind ik dat je de vering gewoon tijdens het rijden kan veranderen. Tijdens touren zet je m lekker op soft, pak je paar bochtjes zet je hem op med en ga je het circuit op lekker op standje hard.

In het najaar kopen klinkt wel leuk, ik weet alleen niet of je een diehard regen rijder bent :9 ik niet in ieder geval :X

En voor de rest, gassen op dat ding :]
full
 
Ik heb de standaard voorvork, rijdt perfect :]
ik ben wel niet iemand van het vele afstellen, zet 'm bv ook niet in de rainmodus bij regen.
tja ieder zijn voorkeur hè
 
t'Is gebeurd.

Testrit...wat napraten...R1 verkocht...S1000R bestelbon getekend.
Witte versie, sport pakket & dynamic pakket.
Nu wachten tot midden september :(.

Cruise control was de max :D
 
Netjes! Wat voor R1 had je? Ik ben van een 07' R1 naar de BMW gegaan.
 
Netjes! Wat voor R1 had je? Ik ben van een 07' R1 naar de BMW gegaan.

Hehe, dat moet lukken, dezelfde, wel een 08' maar blijft een RN19.

De R1 is jarenlang mijn droomfiets geweest, helaas bleek de droom in realiteit minder rooskleuring.
Vind het nog steeds een erg mooie en erg goede fiets, ik kreeg echter een mooie overname prijs en zodoende.
Ik zocht toch iets waarmee ik me op straat iets meer kan amuseren dan met de R1.
Vooral als je na de testrit met de BMW terug op de R1 stapt merk je hoe zwaar die stuurt.

Ben er een tijdje over aan het nadenken geweest, toch de beslissing genomen, hoop dat het zijn geld waard gaat zijn.
 
Hehe, dat moet lukken, dezelfde, wel een 08' maar blijft een RN19.

De R1 is jarenlang mijn droomfiets geweest, helaas bleek de droom in realiteit minder rooskleuring.
Vind het nog steeds een erg mooie en erg goede fiets, ik kreeg echter een mooie overname prijs en zodoende.
Ik zocht toch iets waarmee ik me op straat iets meer kan amuseren dan met de R1.
Vooral als je na de testrit met de BMW terug op de R1 stapt merk je hoe zwaar die stuurt.

Ben er een tijdje over aan het nadenken geweest, toch de beslissing genomen, hoop dat het zijn geld waard gaat zijn.

Haha stuurt inderdaad veel lichter! Was ook een rede waarom ik naar een naked zocht, om wat meer te kunnen amuseren op de weg. Bij lage toeren reed die best schokkerig en bij lage snelheden last van de polsen enz. Inmiddels al 4100km gereden en het verveeld nog steeds niet :9 . Woensdagavond nog even CPZ op :]
 
Haha stuurt inderdaad veel lichter! Was ook een rede waarom ik naar een naked zocht, om wat meer te kunnen amuseren op de weg. Bij lage toeren reed die best schokkerig en bij lage snelheden last van de polsen enz. Inmiddels al 4100km gereden en het verveeld nog steeds niet :9 . Woensdagavond nog even CPZ op :]

Fijn om te horen, heb er toch al 1 nacht wat slecht van geslapen, we spreken hier niet over een briefje van 50euro ofzo.
Hoop dat ik de R1 snel vergeten ben.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er zeker leuke tijden mee beleefd, 3x mee op circuit geweest (Zolder, Mettet) en daar is dat een superfiets.
Maar soms moet een mens keuze's maken.

Ik ben er wel vrij zeker van dat ik met de S1000R er op circuit een paar kan uitremmen.
Die remmen in combinatie met het race abs....ik stond tijdens de testrit heeeeel snel stil.
Daarna op de R1 ook eens geprobeerd, maar zelfs met de 6 pistons remt dat ding nog niet zo hard. :)
 
Fijn om te horen, heb er toch al 1 nacht wat slecht van geslapen, we spreken hier niet over een briefje van 50euro ofzo.
Hoop dat ik de R1 snel vergeten ben.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er zeker leuke tijden mee beleefd, 3x mee op circuit geweest (Zolder, Mettet) en daar is dat een superfiets.
Maar soms moet een mens keuze's maken.

Ik ben er wel vrij zeker van dat ik met de S1000R er op circuit een paar kan uitremmen.
Die remmen in combinatie met het race abs....ik stond tijdens de testrit heeeeel snel stil.
Daarna op de R1 ook eens geprobeerd, maar zelfs met de 6 pistons remt dat ding nog niet zo hard. :)

Haha tijdens de testrit schrok ik me rot van de remmen, remde zoals ik gewend was als op de R1 :')
Op het circuit is de R1 zeker wel in zijn nopjes, hoe sneller je reed, hoe makkelijker hij de bocht in ging.
Je zal er in ieder geval geen spijt van krijgen!

Even een fototje :+ old en new

Foto800-D6R6STGI.jpg

Foto1k0-GUOTZ3DP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan