BMW S1000XR

Te koop Puig racing scherm dark smoke, voor de bmw s1000xr past op model gen 1 en gen 1,5 Prijs voor de scherm is €80 of doe een goed bod.

Indien ik dit niet hier mag plaatsen verwijder ik het.
 

Bijlagen

  • 64AC9E5C-0428-45CC-BB22-1E036D74673C.jpeg
    64AC9E5C-0428-45CC-BB22-1E036D74673C.jpeg
    179,8 KB · Weergaven: 22
  • 1FF6E719-CFDE-4C12-92A7-2670D56180BA.jpeg
    1FF6E719-CFDE-4C12-92A7-2670D56180BA.jpeg
    156,7 KB · Weergaven: 29
  • F7748B79-3178-4BE4-B865-5F4F1D0B5603.jpeg
    F7748B79-3178-4BE4-B865-5F4F1D0B5603.jpeg
    253,2 KB · Weergaven: 30
  • AE731FC1-A47A-47B5-B068-AAB9A83045B7.jpeg
    AE731FC1-A47A-47B5-B068-AAB9A83045B7.jpeg
    162,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Zoals eerder vermeld heb ik het voorwiel even laten checken en er bleek een kleine hoogteslag in de band te zitten. Bij 2 bandenboeren even navraag gedaan hoe Michelin met een garantieclaim omgaat. Beiden geven aan dat het veel moeite is voor weinig waarde. Allebei hebben geadviseerd om de band op te rijden en dán te vervangen ipv voortijdig te vervangen.

Gelukkig wel voldoende vertrouwen in de motor om gewoon goed door te peren. En nu ik weet waar het vandaan komt, zit het me ook niet meer dwars.

Vorige week de 3-delige kofferset eraan gehangen voor een lang weekend in de Harz, toch lekker dat je zo'n fiets helemaal vol kunt hangen met het touring pakket zonder dat het echt pijn aan je ogen doet. 😎

Ik had hiervoor een 2e gen Tuono en dat was altijd behelpen met tanktas, tail-tas, rugzak.... #gedoe!

Bekijk bijlage 1656069
Knappe stalling :}
 
Knappe stalling :}
Rummer, ben jij toen direct van de CBR1000R overgegaan naar de S1000XR of heb je er nog iets tussen gehad. Ligt het aan mij dat ik hem, in vergelijk met een racer, voor een stuk lichter aan vind voelen met bochten-werk? (ik heb natuurlijk na mijn ongeluk een jaar of 8 geen motor meer gehad) Kan natuurlijk ook aan de bandjes liggen. Die duitser waar ik hem van kocht was een conti-liefhebber.
 
Te koop Puig racing scherm dark smoke, voor de bmw s1000xr past op model gen 1 en 2. Prijs voor de scherm is €80 of doe een goed bod.

Indien ik dit niet hier mag plaatsen verwijder ik het.
volgens mij past een gen1 ruitje echt niet op een gen2. Gatenpatroon is anders.
 
Rummer, ben jij toen direct van de CBR1000R overgegaan naar de S1000XR of heb je er nog iets tussen gehad. Ligt het aan mij dat ik hem, in vergelijk met een racer, voor een stuk lichter aan vind voelen met bochten-werk? (ik heb natuurlijk na mijn ongeluk een jaar of 8 geen motor meer gehad) Kan natuurlijk ook aan de bandjes liggen. Die duitser waar ik hem van kocht was een conti-liefhebber.
Gelijk met de CBR100RR had ik ook een CB1000RA. Daarna de XR gekocht, en inderdaad in het begin zocht ik ook altijd de binnenbochten op. Was wel even wennen, maar wil nooit meer terug.
 
Gelijk met de CBR100RR had ik ook een CB1000RA. Daarna de XR gekocht, en inderdaad in het begin zocht ik ook altijd de binnenbochten op. Was wel even wennen, maar wil nooit meer terug.
Ok, dus dit is normaal gedrag omdat het een "hoge" motor is. Het wennen komt wel goed denk ik, want na 8 jaar motorloos hoefde ik niet overdreven veel dicht te rijden na het bochtenwerk.
 
Ik heb ook de mra vario scherm op mijn motor, maar die blijft mooi stabiel, ook boven de 180+ geen enkel probleem.
Same here, gisteren nog ff naar Duitsland geweest. Tot 230 zeker geen issues, volgas licht zwabberig.
Het ruitje beweegt wel meer dan de originele dat wel 8-)
 
Nog mensen hier met een nieuwe XR die al rijdend zonder aanleiding stilvalt? Het is geweten bij BMW, maar men vindt geen oorzaak.

XR van mijn broer begint nu ook lelijke meldingen te maken:

IMG_90826A6668F3-1.jpeg
 
Als jij jou motor start, doe je dat met gashendel dicht of beetje open, gas geven?
 
Dicht. Heeft de manier van starten (al dan niet gas geven) een link met het al rijdend stilvallen van het blok?
 
Ja dat zou de "nul-stelling" moeten zijn, dus heeft iets met rolantie te maken, er is daar nu ook sprake van op het Duitse XR-Forum. Indien je start( gelijk vroeger) met een beetje gas geven, word die nulstelling veranderd, dan kan de motor als je naar een stoplicht zou rijden, met ingetrokken koppeling, te laag in toeren zijn en uitvallen. Indien je weer start, gelijk het moet, zonder gas geven is die nulstelling weer normaal, ik hoop dat je mijn simpele uitleg verstaat 🤣
 
Tuurlijk begrijp ik dat.
Ik trek de koppeling in terwijl ik ernaast sta, en duw met mijn wijsvinger op de startknop. Ik raak de gashendel niet aan. Ik geef nooit gas bij het starten, met niets.

Mijn dealer heeft op een andere XR gasklephuizen veranderd, maar dat heeft het probleem niet verholpen. Mijn broer zijn XR heeft het niet (of nog niet?), maar heeft op exact 2000km dan wel deze mooie melding gekregen die ik hierboven reeds postte.

Het is wel zuur/jammer dat ik met dat stilvallen te kampen krijg na nauwelijks 1400km, en mijn broer nu dergelijke meldingen "motorschade mogelijk". Word je niet heel blij van, maar er zijn ook ergere dingen in het leven zeker. 🤷‍♂️

Toen ik mijn Buell had, of een Ducati kocht zei iedereen "oei, oei, oei, wat doe je nu", maar zulke fratsen nooit meegemaakt dan bij de GS die ik heb gehad en de XR die ik momenteel heb. Zoals ik zei: echt jammer, da's niet wat je wilt, maar bon, het is wat het is en we wachten af tot er een oplossing uit de bus komt.
 
Dinsdag of woensdag ben ik ( op krukken) bij mijn dealer, zal daar nog eens de vraag stellen, op de Duitse forums heb ik enkel over de nulstelling gelezen, 2 stuks, verder geen problemen.
 

Mochten er liefhebbers zijn...
Mijn Porsche gaat ook plaatsmaken. Bedoeling is om iets te kopen om te kunnen verhuren. Er komt dan op termijn (waarschijnlijk ook eerder vroeg dan laat) een budget-bike in de plaats.
 
Laatst bewerkt:
Een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier; hoe is het rijgedrag met zijkoffers of topkoffer? Wat is het meest gunstige voor het rijgedrag?

Ik ga van de week bij een exemplaar kijken inclusief de bmw topkoffer. Mijn eerste voorkeur gaat eigenlijk uit naar zijkoffers voor mijn vakantietripjes dus ik weet niet goed of ik dan wel een ‘meerprijs’ wil betalen voor een exemplaar met topkoffer.

Ik heb in het verleden een aantal fietsen gereden met topkoffer, maar ik merkte dat heel erg terug in het rijgedrag. Mijn vorige blackbird en huidige k1300s met zijkoffers gaat wat dat betreft helemaal prima.
 
Ik zou ook voor de topkoffer gaan. het is best een kleine topcase, dus zit aardig goed achter je verstopt. Ik had helemaal geen last met 160 op de duitse autobahn, en binnendoor merk je helemaal niet dat je iets mee hebt.
3DC56ECD-A10B-40CB-866C-A762F849F309.jpeg
 
Ik heb altijd de topkoffer er op zitten voor kleine spulletjes (slot, waterflesje, extra paar handschoenen, enz). en ik merk er weinig van.
Een keer heb ik er een flink gewicht in vervoerd, en dat merk je natuurlijk wel.
Tijdens de vakantie gaan de zijkoffers er ook aan, en daar merk je ook weinig van. Wel even de vering instelling veranderen voor een strakker rijgedrag.
 
Ik vind die topkoffer echt geen gezicht. Mag praktisch zijn, zeker met twee erop, maar sexy nee. Als je solo rijdt, had een topkoffer op mijn GS ipv de buddy seat, dat was redelijk. Veel verder naar voren en lager. Ik zou dus en een minprijs voor geen topkoffer vragen, en tegelijk een een meerprijs voor de zijkoffers, en zien wat de verkoper wil doen

Wel verschil met voor en na 2020 koffers. De laatste zitten echt vast en zijn beter geïntegreerd, meer bruikbaar volume naar wiel toe waar de pre 2020's het ophang frame hebben. Als ik meer ruimte nodig heb gaat er een tas bovenop
 
Ik vind die topkoffer echt geen gezicht. Mag praktisch zijn, zeker met twee erop, maar sexy nee. Als je solo rijdt, had een topkoffer op mijn GS ipv de buddy seat, dat was redelijk. Veel verder naar voren en lager. Ik zou dus en een minprijs voor geen topkoffer vragen, en tegelijk een een meerprijs voor de zijkoffers, en zien wat de verkoper wil doen

Wel verschil met voor en na 2020 koffers. De laatste zitten echt vast en zijn beter geïntegreerd, meer bruikbaar volume naar wiel toe waar de pre 2020's het ophang frame hebben. Als ik meer ruimte nodig heb gaat er een tas bovenop
Oh ging het om sexy? Nee klopt, voor sexy looks ben je met een topkoffer meteen afgeschreven haha! Ik rijd zo kaal mogelijk, voor het uitzicht vanaf het terras. Maar voor de vakantietrips en ritjes met mn zoontje is het wel lekker dst je het spul hebt en er zo op kan klikken en schroeven.
Over negatief rijgedrag is er dus weinig te merken, eerder met mn VFR met 3 koffers was het echt vasthouden, maar die topkoffer was ook 2 keer groter volgens mij.
 
Ik heb vandaag proef gereden op een nieuwe. De motor waar ik de proefrit voor had aangevraagd hadden ze verkocht, dus ze hadden een nieuwe rode klaar gezet. Met carbon pakket en met zijjkofferset. Wel jammer dat ze niet van te voren even aangeven dat de betreffende motor er niet meer is. ;)

Maar wat een heerlijke machine! Snel, wendbaar, sportief. Die cruisecontrol is geweldig. Jammer alleen dat na afloop mijn K1300S ineens als een hele kleine compacte motor aanvoelde...

Maar goed, kans is nu wel aanwezig dat ik op zoek ga naar een S1000XR. Ik wil alleen een 2020 exemplaar die al wat ervaring heeft in het wit met het msport pakket. Voor deze rode moest ik 20K bij betalen en ik ben niet overtuigd van de kleur rood voor mezelf...
 
Een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier; hoe is het rijgedrag met zijkoffers of topkoffer? Wat is het meest gunstige voor het rijgedrag?

Ik ga van de week bij een exemplaar kijken inclusief de bmw topkoffer. Mijn eerste voorkeur gaat eigenlijk uit naar zijkoffers voor mijn vakantietripjes dus ik weet niet goed of ik dan wel een ‘meerprijs’ wil betalen voor een exemplaar met topkoffer.

Ik heb in het verleden een aantal fietsen gereden met topkoffer, maar ik merkte dat heel erg terug in het rijgedrag. Mijn vorige blackbird en huidige k1300s met zijkoffers gaat wat dat betreft helemaal prima.
Ik ben wel benieuwd naar de meerprijs met topkoffer... ben er nog naar eentje op zoek. Welke kleur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan