BMW S1000XR

Een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier; hoe is het rijgedrag met zijkoffers of topkoffer? Wat is het meest gunstige voor het rijgedrag?

Ik ga van de week bij een exemplaar kijken inclusief de bmw topkoffer. Mijn eerste voorkeur gaat eigenlijk uit naar zijkoffers voor mijn vakantietripjes dus ik weet niet goed of ik dan wel een ‘meerprijs’ wil betalen voor een exemplaar met topkoffer.

Ik heb in het verleden een aantal fietsen gereden met topkoffer, maar ik merkte dat heel erg terug in het rijgedrag. Mijn vorige blackbird en huidige k1300s met zijkoffers gaat wat dat betreft helemaal prima.
Ik heb liever een topkoffer dan zijkoffers. Ik heb bij op- en afstappen meer last van zijkoffers. En voor een weekend weg is een topkoffer groot zat.

ja het ziet er uit als de eerste de beste pizzakoerier, maar daar zie je zelf tijdens het rijden toch niets van.
 
  • Leuk
Waarderingen: MROE
goedendag mede xsers

er staat inmiddels 4000 km op mijn gen2 dus ik begin zo langzamerhand aan nieuwe bandjes te denken.
nu hebben 2 banden mijn voorkeur de pirelli angel gt2 en de continental road attack 3
de conti zou ik willen proberen omdat die wat meer ei vormig is dan de ronde metzeler affabriek.
ben benieuwd wat jullie eronder hebben
 
RA3 vond ik een hele goede band. Ook de Sport Attack 3 gehad, maar die is veel te snel op, in de bergen gaat er gewoon 1mm per dag vanaf. Maar plakt wel aan de weg. Mijn favouriet is de Road 5, vind die heel voorspelbaar en wil wel wat schuiven maar nooit een onzeker gevoel. Lijkt ook nieuw iets meer rubber/ profieldiepte te hebben voor iets meer levensduur
 
Heb zelf de Diablos 3 eronder zitten. Heerlijke band, uitstekend uitgehouden in Zwitserland voor een week en op het circuit ook dikke prima
 
goedendag mede xsers

er staat inmiddels 4000 km op mijn gen2 dus ik begin zo langzamerhand aan nieuwe bandjes te denken.
nu hebben 2 banden mijn voorkeur de pirelli angel gt2 en de continental road attack 3
de conti zou ik willen proberen omdat die wat meer ei vormig is dan de ronde metzeler affabriek.
ben benieuwd wat jullie eronder hebben
MPR3.
inmiddels ruim 5.000km waarvan de meeste met duo, still counting…
 
nu hebben 2 banden mijn voorkeur de pirelli angel gt2 en de continental road attack 3
Ik reed altijd met road 3, daarna de 4 en het de 4 ook op de XR gehad en de voorband cupt een beetje. Rij nu met de Angel GT2, deze rijden zeker zo lekker, geven prima grip en slijten mooier. Gaan ook lekker lang mee.
MPR3 en Diablos zijn ook heel goede banden, maar meer in het sportivere segment, met korte levensduur.
Ik heb aan grip geen klagen met de MPRoad en de Angels, dus waarom zou je.
Ook rijd ik het hele jaar met de motor is de natte grip van de Road / Angels nog een belangrijk pluspunt..
 
Ik mag me hier ook melden tegenwoordig :) kom uit NH. 2016 S1000XR :W
CE4E7C93-347C-49F4-B06F-DB1C8FBBE984.jpg
 
Goedendag, na een testrit op een S1000XR ben ik wat dingen op een rijtje aan het zetten en ik vraag me af hoeveel km je met het gen 2 model gemiddeld kan rijden totdat je moet tanken. Het gaat niet om de brandstofkosten maar meer om het ongemak van het zoeken naar een tankstation.
 
meer dan 200km bij sportief rijden in de bergen, tot 280 bij normaal. Zie niet in waar je in europa geen tankstation vind binnen de 50km..
 
goedendag mede xsers

er staat inmiddels 4000 km op mijn gen2 dus ik begin zo langzamerhand aan nieuwe bandjes te denken.
nu hebben 2 banden mijn voorkeur de pirelli angel gt2 en de continental road attack 3
de conti zou ik willen proberen omdat die wat meer ei vormig is dan de ronde metzeler affabriek.
ben benieuwd wat jullie eronder hebben
Ik heb beide banden gehad op de XR. Ik heb een duidelijke voorkeur voor de Conti t.o.v. de Pirelli. Met name de handling vind ik veel beter. Maar blijft erg persoonlijk.
 
Na mijn 2016 XR te hebben ingeruild voor een GS, heb ik vandaar de GS weer ingeruild voor een XR. De kick van de machine won het uiteindelijk toch weer van de angst mijn rijbewijs kwijt te raken. Dan maar wat vaker de grens over naar de ooster-buren.
 
Ik heb vandaag de tripple black besteld. Compleet met dynamic en touring pakket, zijkoffers, topkoffer, bandenspanningcontrole, sportuitlaat, M endurance ketting en alarm. Ik kan niet wachten tot de levering:)
 
Ik heb beide banden gehad op de XR. Ik heb een duidelijke voorkeur voor de Conti t.o.v. de Pirelli. Met name de handling vind ik veel beter. Maar blijft erg persoonlijk.
Op mijn XR liggen nu de Conti's. Dit omdat de duitser waarvan ik hem/haar gekocht heb hier een voorstander van was. Hij heeft ze daarvoor apart moeten "eintragen" bij de tuv. Ik vind wel dat de achterband flink "gecupt" is, of dat komt doordat hij niet de "slankste" persoon was, of dat de vering helemaal ruk is, dat weet ik niet. Denk dat ik voor een setje Dunlop's of Pirell's ga binnenkort.
 
Ik heb vandaag de tripple black besteld. Compleet met dynamic en touring pakket, zijkoffers, topkoffer, bandenspanningcontrole, sportuitlaat, M endurance ketting en alarm. Ik kan niet wachten tot de levering:)
Gaaf, zwart vind ik ook een erg mooie kleur voor een XR. Maar ehh, wat houdt een M endurance ketting in? Die verslijt (bijna) niet? Hoef je niet te smeren?
 
Gaaf, zwart vind ik ook een erg mooie kleur voor een XR. Maar ehh, wat houdt een M endurance ketting in? Die verslijt (bijna) niet? Hoef je niet te smeren?
De M Endurance ketting met DLC-gecoate rollen is slijtage- en onderhoudsarm.
Volgens dealer hoef je die haast niet meer te smeren.
 
Hi everybody, ik heb sinds een week een 2021 xr. Nu 750 km op de teller. Ik merk vanaf 4000 toeren toch trillingen in stuur en zadel. Herkent iemand dit ? Ik dacht dat dit bij de nieuwe versie verholpen was ?
 
Afgelopen woensdag bij Powerpoint een PCV laten installeren.
Bekijk bijlage 1568683
Leuke resultaten (groen is orgineel blauw met PC) al heeft het het bokken rond de 3a4 duizend toeren nog niet opgelost. Tim gaf wel aan om ook even naar de bougies te laten kijken dus dat word de volgende stap.
Heb je verder nog aanpassingen aan de motor gedaan?
 
Op mijn XR liggen nu de Conti's. Dit omdat de duitser waarvan ik hem/haar gekocht heb hier een voorstander van was. Hij heeft ze daarvoor apart moeten "eintragen" bij de tuv. Ik vind wel dat de achterband flink "gecupt" is, of dat komt doordat hij niet de "slankste" persoon was, of dat de vering helemaal ruk is, dat weet ik niet. Denk dat ik voor een setje Dunlop's of Pirell's ga binnenkort.
'hmm is het niet alleen maar banden maat op de documenten? Zolang het maar een 190/55/17 is mag die erop als het merk legaal in de EEC mag verkopen? Het is pas wanneer je er een 200 erop zou willen leggen dat je het moet 'eintragen'? Ik heb 3x Conti's gehad
 
'hmm is het niet alleen maar banden maat op de documenten? Zolang het maar een 190/55/17 is mag die erop als het merk legaal in de EEC mag verkopen? Het is pas wanneer je er een 200 erop zou willen leggen dat je het moet 'eintragen'? Ik heb 3x Conti's gehad
Dacht ik ook, maar die Duitser zei dat voor de XR bepaalde types band door BMW waren voorgeschreven en daar zouden conti's niet bijzitten. Hij vertelde het met zoveel overtuiging dat ik het maar aannam. :)

Ben nu zelf aan het kijken voor de Dunlop Sportmax, Pirelli Diablo Rosso en de Metzeler M7RR.... en stiekum de Michelin Pilot Power (die had ik op de 10 ook in het begin). Ben niet iemand die weer en wind de motor pakt, maar moet wanneer het een beetje regent natuurlijk wel genoeg grip hebben.
 
Nog een paar weekjes wachten dan wordt mijn nieuwe S1000XR in M uitvoering geleverd wel weer gelijk op de S22 (Bridgestone) :t
 
Ben niet iemand die weer en wind de motor pakt, maar moet wanneer het een beetje regent natuurlijk wel genoeg grip hebben.
Ben ook mooi weer rijder, als het regent een overdekt terrasje, en opties bekijken. Vind zelf banden zoals Road5 ideaal, profiel wanneer nodig maar zachte slicks wanneer hellingshoek het toelaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan