BMW S1000XR

Dacht ik ook, maar die Duitser zei dat voor de XR bepaalde types band door BMW waren voorgeschreven en daar zouden conti's niet bijzitten. Hij vertelde het met zoveel overtuiging dat ik het maar aannam. :)

Ben nu zelf aan het kijken voor de Dunlop Sportmax, Pirelli Diablo Rosso en de Metzeler M7RR.... en stiekum de Michelin Pilot Power (die had ik op de 10 ook in het begin). Ben niet iemand die weer en wind de motor pakt, maar moet wanneer het een beetje regent natuurlijk wel genoeg grip hebben.
Voor zover ik weet klopt het verhaal van die Duitser wel.
De meeste motormerken homolgeren ( voor Duitsland) maar een paar merken / type banden voor een model motorfiets.
Als je andere monteert komt hij niet door de tuv keuring.
 
Ben ook mooi weer rijder, als het regent een overdekt terrasje, en opties bekijken. Vind zelf banden zoals Road5 ideaal, profiel wanneer nodig maar zachte slicks wanneer hellingshoek het toelaat.
Road5 had ik me ook al wat over ingelezen. Blijft natuurlijk persoonlijk en zit tussen de oren. Heb op de 10 ooit Dunlops erop gehad die van het IDM afkwamen. GP D-nogiets meen ik en daarmee heb ik nooit het gevoel had grip te verliezen ze plakten gewoon aan de weg vast.
 
Ik rij al jaren met de S20 t/m 22 van Bridgestone voor mij een fijne band zowel bij droog als bij nat weer en ze blijven tot het eind het zelfde vertrouwen geven.
 
Heb je verder nog aanpassingen aan de motor gedaan?
Ja de ketting en tandwielen zijn vervangen op aanraden van Biqer. Dit verminderde het probleem wel maar hij is nog steeds niet zo soepel als mijn oude Fazer. Bij de volgende beurt laat ik ook de bougies vervangen.
 
Vandaag belde ik zelf naar de dealer om een afspraak te maken voor inleveren oude motor en accessoires afgeven die gemonteerd moesten worden op mijn nieuwe s1000xr. De leverdatum zou 21 september zijn (tijdens tekenen koopcontract ) maar toen werd doodleuk gezegd dat het 4 weken later zou worden. Dat is fijn als ik 13 dagen ervoor vakantie heb en de motor wilde inrijden/wat dagtochten wilde maken. Ik kon met 1500 euro bijbetalen ( ivm met opties) wel een krijgen die onderweg was. Als ik die opties had gewild had ik ze gelijk wel besteld. Dit is geen goed begin van een dealer-klant relatie.
 
De dealer kan daar natuurlijk ook niet aan doen. Hij moet de kastanjes uit het vuur halen en is voor iedereen de pispaal, maar de dealer zelf ziet het ook graag anders. Of dacht je dat de dealer ze zelf uit zijn gat te trekken heeft?
Ik weet niet vanonder welke steen je komt, maar het is overal dat er leveringsproblemen zijn. Die dealer communiceert op een momentopname voor wat hij ziet in zijn systemen aan leveringstermijn. Als die productie later geïmpacteerd wordt... Ergens had je dat toch een béétje in je achterhoofd kunnen houden dat het een problematiek is niet alleen bij jouw dealer, niet alleen bij BMW, niet alleen in NL, niet alleen in automotive, ...
Als dat dan je problemen in het leven zijn, dat de motor er niet op tijd is voor verlof...

Just saying.

Oh ja, en dan wellicht ga je nog een exemplaar in ontvangst nemen dat bij het terugschakelen met koppeling van 3 naar 2, de motor gaat uitvallen al rijdend. Ze hebben er quasi allemaal last van. Het probleem is intussen geëscaleerd tot in DE.
Ik heb mijn XR met slechts +/- 1000 km verkocht (en door de wereldwijde toeleveringsproblemen waar BMW ook onder lijdt, een meer dan goede prijs gekregen), en toen hij online stond kreeg ik vaak berichtjes van andere XR-eigenaren die vroegen waarom ik hem wegdeed en of hij óók stilvalt.

De koop annuleren om een tweedehands te kopen zal niet lukken. Om te beginnen zal er overmacht ingeroepen worden, bijkomend zal er in de voorwaarden wel zoiets staan dat de dealer 25% van de vooropgestelde leveringstermijn te laat mag zijn zonder de klant te verwittigen. Ik zeg maar wat.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
De dealer kan daar natuurlijk ook niet aan doen. Hij moet de kastanjes uit het vuur halen en is voor iedereen de pispaal, maar de dealer zelf ziet het ook graag anders. Of dacht je dat de dealer ze zelf uit zijn gat te trekken heeft?
Ik weet niet vanonder welke steen je komt, maar het is overal dat er leveringsproblemen zijn. Die dealer communiceert op een momentopname voor wat hij ziet in zijn systemen aan leveringstermijn. Als die productie later geïmpacteerd wordt... Ergens had je dat toch een béétje in je achterhoofd kunnen houden dat het een problematiek is niet alleen bij jouw dealer, niet alleen bij BMW, niet alleen in NL, niet alleen in automotive, ...
Als dat dan je problemen in het leven zijn, dat de motor er niet op tijd is voor verlof...

Just saying.

Oh ja, en dan wellicht ga je nog een exemplaar in ontvangst nemen dat bij het terugschakelen met koppeling van 3 naar 2, de motor gaat uitvallen al rijdend. Ze hebben er quasi allemaal last van. Het probleem is intussen geëscaleerd tot in DE.
Ik heb mijn XR met slechts +/- 1000 km verkocht (en door de wereldwijde toeleveringsproblemen waar BMW ook onder lijdt, een meer dan goede prijs gekregen), en toen hij online stond kreeg ik vaak berichtjes van andere XR-eigenaren die vroegen waarom ik hem wegdeed en of hij óók stilvalt.

De koop annuleren om een tweedehands te kopen zal niet lukken. Om te beginnen zal er overmacht ingeroepen worden, bijkomend zal er in de voorwaarden wel zoiets staan dat de dealer 25% van de vooropgestelde leveringstermijn te laat mag zijn zonder de klant te verwittigen. Ik zeg maar wat.

Succes!
De mijne heeft hier ook sinds kort last van, is er al een oplossing bekend ?
Hij staat op het ogenblik voor zijn 10000km beurt bij de dealer en heb het probleem aangegeven.

Groetjes Ger
 
Het probleem is dat de dealer mij niet informeert dat het later wordt. Ik belde om te melden dat ik de 21ste niet kon en dat het een dag later zou worden en toen ging hij ineens in zijn systeem kijken en kwam er ineens achter dat de afgesproken leveringstijd van 4 weken met 100% zou worden overschreden tot 8 weken.
Ik had trouwens van mijn oude motor de tomtomkabel en houder verwijderd , origineel windscherm terug geplaatst, origineel zadel terug geplaatst, zijkofferbeugels geplaatst en de zijkoffers van zolder gehaald. Stond dus klaar om in te leveren.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat de dealer mij niet informeert dat het later wordt. Ik belde om te melden dat ik de 21ste niet kon en dat het een dag later zou worden en toen ging hij ineens in zijn systeem kijken en kwam er ineens achter dat de afgesproken leveringstijd van 4 weken met 100% zou worden overschreden tot 8 weken.
Ik had trouwens van mijn oude motor de tomtomkabel en houder verwijderd , origineel windscherm terug geplaatst, origineel zadel terug geplaatst, zijkofferbeugels geplaatst en de zijkoffers van zolder gehaald. Stond dus klaar om in te leveren.
Ik snap jou wel, maar afhankelijk van wat er in de voorwaarden staat die jij hebt geaccepteerd bij de aankoop, hoeven ze zelfs niet te verwittigen en mogen ze gewoon X-termijn te laat zijn. Da's natuurlijk geen commerciële aanpak om niets te laten weten.
Anderzijds, als je zo van dag tot dag elk order moet gaan controleren in het bestelsysteem (want daar komen geen automatisch gegenereerde bericht van in de mailbox bij de dealer) van pakweg een 50-tal bestellingen, dan ben je ook wel even bezig.
Er is allemaal iets van te zeggen.
 
De mijne heeft hier ook sinds kort last van, is er al een oplossing bekend ?
Hij staat op het ogenblik voor zijn 10000km beurt bij de dealer en heb het probleem aangegeven.

Groetjes Ger
Mij was er, de laatste keer toen ik informeerde, gezegd dat men nog niets meer wist.
 
Vandaag belde ik zelf naar de dealer om een afspraak te maken voor inleveren oude motor en accessoires afgeven die gemonteerd moesten worden op mijn nieuwe s1000xr. De leverdatum zou 21 september zijn (tijdens tekenen koopcontract ) maar toen werd doodleuk gezegd dat het 4 weken later zou worden. Dat is fijn als ik 13 dagen ervoor vakantie heb en de motor wilde inrijden/wat dagtochten wilde maken. Ik kon met 1500 euro bijbetalen ( ivm met opties) wel een krijgen die onderweg was. Als ik die opties had gewild had ik ze gelijk wel besteld. Dit is geen goed begin van een dealer-klant relatie.
Ik heb ook te horen gekregen dat het later wordt voor mijn S1000XR geleverd gaat worden, in het systeem waar de dealers in kunnen kijken verandert het van dag tot dag, de ene dag staat hij gepland voor productie een uur later is het weer verandert. Hier kan een dealer onmogelijk mee plannen.
ik wacht maar (on)geduldig af. Er zijn wel ergere dingen.
 
Ik heb ook te horen gekregen dat het later wordt voor mijn S1000XR geleverd gaat worden, in het systeem waar de dealers in kunnen kijken verandert het van dag tot dag, de ene dag staat hij gepland voor productie een uur later is het weer verandert. Hier kan een dealer onmogelijk mee plannen.
ik wacht maar (on)geduldig af. Er zijn wel ergere dingen.
Ehh, ik zie dat jij een 2015/2016 model hebt, verkoop je je topkoffer wellicht los? :)
 
Iemand met een 2021 model die ook last heeft met zijn verlichting vooraan ? Gisteren kreeg ik een "stadslicht voor fout" en nu doet geen enkel van mijn lampen vooraan het nog. Dus geen dlr, grootlicht of dimlicht.
 
Ik rij al jaren met de S20 t/m 22 van Bridgestone voor mij een fijne band zowel bij droog als bij nat weer en ze blijven tot het eind het zelfde vertrouwen geven.
Het is overigens een Power 5 geworden..... wellicht niet de beste keuze kwa levensduur, maar kwa grip wel als het goed is. Dinsdag erop laten leggen en woensdag gelijk ff getest.
1632485437669.png
 
Tijdens service beurt een nieuw model xr meegekregen. Beetje teleurgesteld. Voelt beetje braaf in vergelijking met mijn 2018, ook in de dynamic pro modus. Gaat me net allemaal te netjes. De eerste kick bij gas geven is ook iets minder agressief.
Voor de portemonnee wel goed dat ik niet helemaal verkocht ben, maar voor de keuze voor opvolger later nu toch enige twijfels
 
Hi Higgins,

Ken je Boonstraparts? (Nee ik heb geen aandelen)
Heb even voor je gekeken daar. Ze hebben er genoeg volgens mij 😉

Hej thnx, laatste keer dat ik gekeken had, waren ze er niet..... wel zonder kap en slotje maar dat is niet het ergste
 
Slotje erin is makkelijk. Slotje eruit viel vies tegen op mijn 2020 koffers. Video gezien om hoe het te doen met paperclip. Ik begrijp niet hoe dan werkt. Heb nu beide sloten eruit na volledige demontage. Begrijp nog minder hoe je dat kunt doen met een paperclip. Maar koop geen koffer die op slot zit...
 
Slotje erin is makkelijk. Slotje eruit viel vies tegen op mijn 2020 koffers. Video gezien om hoe het te doen met paperclip. Ik begrijp niet hoe dan werkt. Heb nu beide sloten eruit na volledige demontage. Begrijp nog minder hoe je dat kunt doen met een paperclip. Maar koop geen koffer die op slot zit...
Ik begrijp het principe met de paperclip wel, maar het is mij helaas ook nooit gelukt.
 
Slotje erin is makkelijk. Slotje eruit viel vies tegen op mijn 2020 koffers. Video gezien om hoe het te doen met paperclip. Ik begrijp niet hoe dan werkt. Heb nu beide sloten eruit na volledige demontage. Begrijp nog minder hoe je dat kunt doen met een paperclip. Maar koop geen koffer die op slot zit...
soms heb je geluk dat jouw sleutel op de koffer past. Ik had pas een cursist die zijn sleutel in de topkoffer had gedaan, ik kon de koffer met mijn sleutel openen. (soms moet je geluk hebben)
 
Terug
Bovenaan Onderaan