BMW S1000XR

soms heb je geluk dat jouw sleutel op de koffer past. Ik had pas een cursist die zijn sleutel in de topkoffer had gedaan, ik kon de koffer met mijn sleutel openen. (soms moet je geluk hebben)
Ligt er ook aan hoeveel sleutelplaatjes je in je slot stopt. Je hoeft niet noodzakelijkerwijs het hele slot te vullen met plaatjes (hoe meer plaatjes, hoe kleiner de kans dat andermans sleutel past).
 
Hoi, ben mij aan het oriënteren op een S1000xr van het eerste type. Ben benieuwd hoe comfortabel de zit achterop is? Ooit met zijn tweeën op een 1200GS gereden en dat zat prima. De huidige Yamaha XV1700 heeft de steps te hoog.

Ben benieuwd maar jullie ervaringen.
 
Hoi, ben mij aan het oriënteren op een S1000xr van het eerste type. Ben benieuwd hoe comfortabel de zit achterop is? Ooit met zijn tweeën op een 1200GS gereden en dat zat prima. De huidige Yamaha XV1700 heeft de steps te hoog.

Ben benieuwd maar jullie ervaringen.
Mijn ega zit comfortabel/goed achterop👍🏻
 
Mijn vriendin zit zelfs liever achterop bij de XR dan de onlangs ingeruilde GS. De quickshifter van de XR zorgt voor een veel soepelere rit. De GS bokt soms met het schakelen. Dat vond zij storend. En de zitpositie verder is op beiden prima.
 
Hoi, ben mij aan het oriënteren op een S1000xr van het eerste type. Ben benieuwd hoe comfortabel de zit achterop is? Ooit met zijn tweeën op een 1200GS gereden en dat zat prima. De huidige Yamaha XV1700 heeft de steps te hoog.

Ben benieuwd maar jullie ervaringen.
Bij interesse in een Belgische xr van 2016 mag je me altijd een pb sturen
 
Vandaag belde ik zelf naar de dealer om een afspraak te maken voor inleveren oude motor en accessoires afgeven die gemonteerd moesten worden op mijn nieuwe s1000xr. De leverdatum zou 21 september zijn (tijdens tekenen koopcontract ) maar toen werd doodleuk gezegd dat het 4 weken later zou worden. Dat is fijn als ik 13 dagen ervoor vakantie heb en de motor wilde inrijden/wat dagtochten wilde maken. Ik kon met 1500 euro bijbetalen ( ivm met opties) wel een krijgen die onderweg was. Als ik die opties had gewild had ik ze gelijk wel besteld. Dit is geen goed begin van een dealer-klant relatie.
Wederom is de levering uitgesteld alleen dit maal met 2 weken. Al neem ik ook dat met een korreltje zout. Als je eind augustus als BMW denkt dat de levering 21 september is, half september denkt dat het 3e week van oktober wordt, 2de week van oktober denkt dat het de 1ste week van november wordt dan noem ik dat geen planning.
 
Wederom is de levering uitgesteld alleen dit maal met 2 weken. Al neem ik ook dat met een korreltje zout. Als je eind augustus als BMW denkt dat de levering 21 september is, half september denkt dat het 3e week van oktober wordt, 2de week van oktober denkt dat het de 1ste week van november wordt dan noem ik dat geen planning.
Je kan hem haast beter in 2022 op kenteken laten zetten. Dit jaar ga je er toch niet veel meer op rijden. Succes!
 
Goedemorgen, na 7 jaar KTM de overstap (alweer) naar BMW gemaakt. Nu een 2021 XR in de kleur HP. Ff wennen aan het verschil in nm.
Opvallend is hoe mooi de qshifter werkt en hoe lekker is een 17" voorwiel 🥳
 
Een 2021?
Nu wachten tot 'ie lekker gaat stilvallen. Heeft BMW er al een oplossing voor trouwens?
 
Iedereen die ik al heb gesproken met een '21 had er last van.

Toen ik mijne online adverteerde ook een drietal "geïnteresseerden" die mij deze vraag stelden. Bleken ze zélf een '21 te hebben met dit probleem. Volgens mij is 't een kwestie van tijd vooraleer het probleem voorkomt. Je moet maar juist diè manipulatie doen, en 't zal zo zijn imo.
 
Iedereen die ik al heb gesproken met een '21 had er last van.

Toen ik mijne online adverteerde ook een drietal "geïnteresseerden" die mij deze vraag stelden. Bleken ze zélf een '21 te hebben met dit probleem. Volgens mij is 't een kwestie van tijd vooraleer het probleem voorkomt. Je moet maar juist diè manipulatie doen, en 't zal zo zijn imo.
Alle gen2 xr's die ik op de brug heb gehad, hebben het niet :+
 
2021-10-16 16.25.28.jpg

Rustig hier.....
 
Vandaag mijn S1000XR opgehaald en in de stalling gezet. De 30mm hoger en 20 mm dichterbij risers van Voight zorgen voor een goede zit positie. Volgend jaar April maar eens een ritje maken.
 
Waarom staat dit topic eigenlijk bij off/allroads ? Ik vind de xr toch meer bij sectie tourmotoren passen?
Dan toch wel sport toer en het is wel mogelijk om (licht) offroad te gaan
 

Bijlagen

  • D6D6D06E-0AD2-4229-89A9-5A5EF56ABA0A.jpeg
    D6D6D06E-0AD2-4229-89A9-5A5EF56ABA0A.jpeg
    527,5 KB · Weergaven: 42
Terug
Bovenaan Onderaan