BMW S1000XR

Ik werk enkel met regelmaat aan Xr'en, rijdt er geen een, heb een lief klein 500cc motortje. Stoot heulemaal nada uit. Wist je trouwens dat zon XR gewoon net zo veel uitstoot als dikke bmw X5? 8-) Als het milieu je echt aangaat kan je beter geen XR rijden _O-
 
+5pk -5kg heb ik gelezen. De rvs dan, de titanium zal wel veel meer gewicht schelen.
Volgens mij zo’n 7kg, maar zeker weten doe ik het niet. De lelijke cat is in ieder geval weg, en ik heb er mooi blauw voor terug})

Ik werk enkel met regelmaat aan Xr'en, rijdt er geen een, heb een lief klein 500cc motortje. Stoot heulemaal nada uit. Wist je trouwens dat zon XR gewoon net zo veel uitstoot als dikke bmw X5? 8-) Als het milieu je echt aangaat kan je beter geen XR rijden _O-
Dat lijkt me sterk... Gelukkig staat ie zeker 6 maanden stil, dat scheelt weer;)
 
Volgens mij zo’n 7kg, maar zeker weten doe ik het niet. De lelijke cat is in ieder geval weg, en ik heb er mooi blauw voor terug})


Dat lijkt me sterk... Gelukkig staat ie zeker 6 maanden stil, dat scheelt weer;)

Ik heb het vergeleken op de BMW websites :p
 
Dan kan je beter helemaal geen motor rijden.
Dat is een kl*ten antwoord. Waarom 99.99% van de tijd nodeloos extra emissies uit te stoten voor die 0.01% waar je denkt dat het nodig is om 2pk meer te hebben dan de 160?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een kl*ten antwoord. Waarom 99.99% van de tijd nodeloos extra emissies uit te stoten voor die 0.01% waar je denkt dat het nodig is om 2pk meer te hebben dan de 160?
Sowieso loopt mijn XR nu beter als origineel. Het extra vermogen is inderdaad niet nodig, maar maakt het voor mij wel extra leuk.

Met een eventuele discussie over het milieu ben je bij mij verkeerd, ik durf te beweren dat ik bij de bewustere 25% van Nederland hoor voor wat betreft de ecologische footprint.
 
Klaar guys, dat wordt toch een eindeloze discussie.
Effe terug on topic :]
:^
Iemand een alternatief voor de duosteunen (dat geen €75,— moet kosten), het rubber draait er bijna vanaf als mijn vrouw er op stapt.

Edit: Net maar een setje Puig racing besteld.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook heerlijk gereden, ff naar Goedhart en daar stonden 3 S1000XR's op 3m2 dat zie je niet vaak.
Ik zag daar ook een S1000XR met allemaal carbon zag er geweldig uit ik denk zo'n 2000eu aan carbon haha.
@Dinky73 was jij dat?
 
Nee ik was het niet xeoMe. Maar ik ken die XR wel, vet ding trouwens. Zit zeker voor serieus geld aan carbon op.
Ben vandaag ff bij Hans van Wijk geweest, effe een klein tasje voor achterop gekocht van Held.
 
Lang over geaarzeld, maar nu toch te koop gezet ;(
Staat op marktplaats.
Ik ga een lichtere rijden, waarschijnlijk KTM 790.
Is momenteel een van de lichtste en handelbaarste in de midden klasse.
Mooi vind ik hem niet, maar ik heb het geprobeerd, als ik rijd zie ik dat niet :)
 
Lang over geaarzeld, maar nu toch te koop gezet ;(
Staat op marktplaats.
Ik ga een lichtere rijden, waarschijnlijk KTM 790.
Is momenteel een van de lichtste en handelbaarste in de midden klasse.
Mooi vind ik hem niet, maar ik heb het geprobeerd, als ik rijd zie ik dat niet :)
Succes met de verkoop. Hopelijk ga je de power niet missen.
 
Waarom lichter?
Met rijden geen probleem maar het gewicht staat me tegen als je bijvoorbeeld moet keren in de bergen etc.
Eigenlijk als de snelheid laag of 0 is.
Ondanks de verlaging kom ik ook niet echt goed aan de grond
Het vermogen zal zeker gemist worden, maar feitelijk wordt het topvermogen zelden aangesproken.
In bergachtig terrein is het vrijwel nergens vol inzetbaar.
En zo'n 2 cilinder is bocht uit verrekte snel weg en tegen de tijd dat het vermogen te weinig wordt is er al weer de volgende bocht.
Zo heeft ieder concept voor en nadelen.

In 2005 ben ik opnieuw met motorrijden begonnen en heb nogal gezocht naar het ideaal.
Suzuki V Strom 650
Triumph 1050ST feitelijk mijn enige miskoop
Suzuki GSXR 750R
BMW R1200S
BMW HP2 sport
BMW GS 650 1 cil
BMW 700 GS
S1000XR
SWM RS650R
Op sommige momenten stonden er 2 of 3 in de garage
Heb het langste en meeste ( 36.000 km) met heel veel plezier op de XR gereden.
De SWM gaat overigens ook weg, staat er straks eenzaam en alleen nog 1 motor(tje).

Over enkele weken wordt ik 70 en dan is minder (gewicht) misschien meer...

Niet dat ik een probleem heb met de leeftijd.
Wordt als zelfstandige nog regelmatig ingehuurd en reis daarbij nog heel wat af.
Zolang het leuk blijft
 
Duidelijke uitleg, ik begrijp het helemaal.

Succes met de verkoop en veel plezier met uitzoeken van iets nieuws!
 
Weer een beetje aan het knutselen geweest, de passagiers voetsteunen eraf en demper van de R erop.
Demper steun is zelfgemaakt, opzich best stevig maar ga nog wel kijken of ik een driehoek model kan maken.

1384155
 
Terug
Bovenaan Onderaan