BMW S1000XR

Nieuwe S1000XR gezien op de beurs in Duitsland, is wel echt af hoor. Denk dat het net als bij huidige XR eventjes wennen is, maar
de zit is vanouds heerlijk, de motor weten we dat ie goed is, en de rest is vooral verbetering. Maar smaak is natuurlijk persoonlijk.

Zag beelden vd test in Spanje, ook met echte foto's en zo buiten (buiten beursdeuren) zien de kleuren er veel beter uit, vindt dat hij niet goed
tot zn recht komt op de beursvloer. Geluid lijkt weer prima van de standaard uitlaat:
 
Ik overweeg om een TomTom 550 aan te schaffen, heeft er iemand eentje bevestigd op de XR?
Kan dat op dezelfde manier als de Garmin?
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg om een TomTom 550 aan te schaven, heeft er iemand eentje bevestigd op de XR?
Kan dat op dezelfde manier als de Garmin?
1580242483882.jpeg
 
Ik overweeg om een TomTom 550 aan te schaven, heeft er iemand eentje bevestigd op de XR?
Kan dat op dezelfde manier als de Garmin?
Dat kan, even uit mn hoofd gezegd kan je een navi bevestiging van een r1200RT DOHC ombouwen. Althans, dat is wat ik doe, maar er zullen wrs ook wel andere manieren zijn.
 
Ik overweeg om een TomTom 550 aan te schaven, heeft er iemand eentje bevestigd op de XR?
Kan dat op dezelfde manier als de Garmin?

Ik heb eerst ook een TT550 op de XR gehad (nu een BMW navigator V) deze had ik op dezelfde plek zitten als de originele bevestiging. Ik had toen de originele bevestiging uit elkaar gehaald en hier de TT op gemonteerd. Moest wel de gaatjes uitboren meen ik me te herinneren. Later over gegaan naar de Navi V ivm bediening via het stuur. De TT had ik aangesloten met een verloop stekkertje op de originele aansluiting. Stekkertje heb ik trouwens nog liggen, mocht je interesse hebben.

IMG_1116.jpg

IMG_1968.jpg
 
Ik heb eerst ook een TT550 op de XR gehad (nu een BMW navigator V) deze had ik op dezelfde plek zitten als de originele bevestiging. Ik had toen de originele bevestiging uit elkaar gehaald en hier de TT op gemonteerd. Moest wel de gaatjes uitboren meen ik me te herinneren. Later over gegaan naar de Navi V ivm bediening via het stuur. De TT had ik aangesloten met een verloop stekkertje op de originele aansluiting. Stekkertje heb ik trouwens nog liggen, mocht je interesse hebben.

Bekijk bijlage 1461715
Bekijk bijlage 1461716
Graag.
 
Ik overweeg om een TomTom 550 aan te schaffen, heeft er iemand eentje bevestigd op de XR?
Kan dat op dezelfde manier als de Garmin?

Ik heb een aantal maanden geleden de BMW navi voorbereiding verwijderd, de mount die overbleef kon ik zonder problemen gebruiken voor mijn tomtom rider 450.
Zit nu netjes op dezelfde plek :)


Heeft iemand ervaring met de Shido LTX9-bs Lithium accu?
Accu is waarschijnlijk dood en lees ze op het XR forum veel over deze accu praten alhoewel bmw AGM aanraadt.
Op deze website staat er alleen "niet geschikt voor alarm" (Shido Lithium LTX9-BS / YTX9-BS - Accudienst.nl)
Maar op alle overige websites lees ik hier weer niks over.
 
Ik heb een aantal maanden geleden de BMW navi voorbereiding verwijderd, de mount die overbleef kon ik zonder problemen gebruiken voor mijn tomtom rider 450.
Zit nu netjes op dezelfde plek :)


Heeft iemand ervaring met de Shido LTX9-bs Lithium accu?
Accu is waarschijnlijk dood en lees ze op het XR forum veel over deze accu praten alhoewel bmw AGM aanraadt.
Op deze website staat er alleen "niet geschikt voor alarm" (Shido Lithium LTX9-BS / YTX9-BS - Accudienst.nl)
Maar op alle overige websites lees ik hier weer niks over.
Thnx.
Is het plug and play of is er meer actie (solderen oid) nodig?

Edit: Ik zie net dat het kabeltje (heb nu een Zumo 550) onder de tank verdwijnt, is het veel werk om de panelen te verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Thnx.
Is het plug and play of is er meer actie (solderen oid) nodig?

Edit: Ik zie net dat het kabeltje (heb nu een Zumo 550) onder de tank verdwijnt, is het veel werk om de panelen te verwijderen?

Je kunt de BMW navigator loskoppelen zonder problemen. (die kabel liep bij de voorvering dus kon ik "redelijk" eenvoudig bij.)
Vervolgens heb je zo'n kabel nodig. Aansluitkabel voor navigatie op de BMW accessoire aansluiting - Quispel Motorenshop, op het gebied van onderhoud en accessoires voor uw BMW Motor.
En de kabel origineel van je tomtom en deze dien je aan elkaar te solderen.

Dit is wat de BMW garage mij toen heeft verteld, mijn tomtom houd het vaak wel 1 dag uit dus zit niet gekoppeld aan de accu.
 
Je kunt de BMW navigator loskoppelen zonder problemen. (die kabel liep bij de voorvering dus kon ik "redelijk" eenvoudig bij.)
Vervolgens heb je zo'n kabel nodig. Aansluitkabel voor navigatie op de BMW accessoire aansluiting - Quispel Motorenshop, op het gebied van onderhoud en accessoires voor uw BMW Motor.
En de kabel origineel van je tomtom en deze dien je aan elkaar te solderen.

Dit is wat de BMW garage mij toen heeft verteld, mijn tomtom houd het vaak wel 1 dag uit dus zit niet gekoppeld aan de accu.
Dat ik zo’n kabeltje nodig zal hebben, begrijp ik inmiddels.
Wat is de volgorde om de tankcover er af te krijgen, dan kan ik zien hoe m’n huidige navi is aangesloten. Misschien dat er al zo’n stekkertje gebruikt is.
 
tank cover hoeft er niet af, als je huidige voorbereiding die van bmw origineel is. aansluiting zit achter het linker paneel.
1580406172787.png
 
Ik heb eerst ook een TT550 op de XR gehad (nu een BMW navigator V) deze had ik op dezelfde plek zitten als de originele bevestiging. Ik had toen de originele bevestiging uit elkaar gehaald en hier de TT op gemonteerd. Moest wel de gaatjes uitboren meen ik me te herinneren. Later over gegaan naar de Navi V ivm bediening via het stuur. De TT had ik aangesloten met een verloop stekkertje op de originele aansluiting. Stekkertje heb ik trouwens nog liggen, mocht je interesse hebben.

Bekijk bijlage 1461715
Bekijk bijlage 1461716
Ik vermoed dat er zo’n stekkertje gebruikt is.
DD9A9B7C-6002-4498-895D-5CD3B6D00360.jpeg
D36166B5-782C-4354-86B0-804A56B7BFF6.jpeg
is.
 
Ik heb een aantal maanden geleden de BMW navi voorbereiding verwijderd, de mount die overbleef kon ik zonder problemen gebruiken voor mijn tomtom rider 450.
Zit nu netjes op dezelfde plek :)


Heeft iemand ervaring met de Shido LTX9-bs Lithium accu?
Accu is waarschijnlijk dood en lees ze op het XR forum veel over deze accu praten alhoewel bmw AGM aanraadt.
Op deze website staat er alleen "niet geschikt voor alarm" (Shido Lithium LTX9-BS / YTX9-BS - Accudienst.nl)
Maar op alle overige websites lees ik hier weer niks over.
Een LiFePo accu heeft veel minder capaciteit 6ah tov 9 van de oem accu. Ook kan een LiFePo heel slecht tegen diep ontlading.
 
Gisteren een ritje mogen maken op de nieuwe F 900 XR. Helaas waren de banden nog niet ingereden, en in combinatie met een nat wegdek maar rustig aan gedaan.
Daardoor heb ik niet echt een indruk van de motor kunnen krijgen, maar ik was positief verrast over de rijeigenschappen en de goed gekozen versnellingsbak verhoudingen.
De windbescherming viel me wel tegen, het leek wel een naked bike. Maar hij was dan ook uitgerust met een kleiner sportruitje.
Wat me ook opviel was het schudden van het motorblok bij stilstand, al vond ik het niet hinderlijk.

Weer terug op mijn eigen 1000 XR viel het me wel weer op wat een ongelofelijke bak herrie dat ding heeft in vergelijk met de 900.
 
Terug
Bovenaan Onderaan