BMW S1000XR

Xr heeft mij dit weekend in de steek gelaten, onderweg op de duitse snelweg hielt ie er zo maar mee op, spanning weg. Spanningsregelaar en dynamo stuk blijkt nu, wordt een dure en gaf hoop gedoe😞
 
dat is kl*ten. Met standaard batterij of li-ion? Heb gehoord dat BMW nog wel eens iets wil doen buiten garantie tot 50.000km, maar je dealer relatie zit daar voor veel tussen en het moet 'redelijk' zijn. Met standaard batterij lijkt dit iets dat niet normaal is. En als je er geen extra lampen aan hebt hangen
 
dat is kl*ten. Met standaard batterij of li-ion? Heb gehoord dat BMW nog wel eens iets wil doen buiten garantie tot 50.000km, maar je dealer relatie zit daar voor veel tussen en het moet 'redelijk' zijn. Met standaard batterij lijkt dit iets dat niet normaal is. En als je er geen extra lampen aan hebt hangen
Standaard batterij. Wel wunderlich ledlampen erop, maar kan me niet voorstellen dat dat voor extra problemen heeft gezorgd. nu bij dealer in Duitsland, weet niet of ik nog wat gedaan krijg bij BMW..
 
Ik las hier op de forum dat mensen de Shad kofferset gebruiken iemand daar goede ervaring mee? Ben aan het twijfelen om de bmw softbag klein te kopen of een topkoffer van Shad sh39 heeft er iemand er ervaring mee wat een betere koop zal zijn
Beste, goeie ervaring mee hoor, heb de sh39 en de sh36 zijkoffers. Gemakkelijk in gebruik , een mooiere bevestiging dan het origineel...
 
De mijne is enkele weken terug in de soep gedraaid ook in Duitsland.
Had een leuk weekend zwarte woud moeten worden, maar werd een gruwelijk slechte ervaring met de dienst verlening van BMW Mobile Service. De kwaliteit van BMW had ik na verschillende ervaringen tijdens oplevering en erna al niet meer zo hoog zitten maar na dat weekend is het wel tot een dieptepunt gedaald.

Ik hoop dat jij beter bent geholpen TweeWielenWelGenoeg
 
De mijne is enkele weken terug in de soep gedraaid ook in Duitsland.
Had een leuk weekend zwarte woud moeten worden, maar werd een gruwelijk slechte ervaring met de dienst verlening van BMW Mobile Service. De kwaliteit van BMW had ik na verschillende ervaringen tijdens oplevering en erna al niet meer zo hoog zitten maar na dat weekend is het wel tot een dieptepunt gedaald.

Ik hoop dat jij beter bent geholpen TweeWielenWelGenoeg
Ik heb zelf maar motor gehuurd aldaar om nog wat van het weekend te maken en naar huis te kunnen. Mijn verzekering dekt dat gelukkig. Hoop a.s. vrijdag mijn motor weer opgeknapt en wel op te kunnen halen. Wordt dure factuur..maargoed, daarna hopelijk weer poos zonder problemen
 
Verstandige keuze, in ieder geval goed om te zien dat jij nog iets aan je weekend hebt gehad. En ook fijn dat je nog iets vergoed krijgt.
 
De mijne is enkele weken terug in de soep gedraaid ook in Duitsland.
Had een leuk weekend zwarte woud moeten worden, maar werd een gruwelijk slechte ervaring met de dienst verlening van BMW Mobile Service. De kwaliteit van BMW had ik na verschillende ervaringen tijdens oplevering en erna al niet meer zo hoog zitten maar na dat weekend is het wel tot een dieptepunt gedaald.

Ik hoop dat jij beter bent geholpen TweeWielenWelGenoeg
Weet je wat er stuk is gegaan?
 
Klopt, dat zei de dealer ook. Het komt eigenlijk nooit voor dat die vervangen moet worden en al zeker niet bij 7000km.
 
Service interval & Corona

Normaal rij ik ongeveer 10k per jaar wat prima samenvalt met de jaarlijkse beurt.
Door de corona situatie kom ik dit jaar niet verder dan 3,5k dus mijn service beurt melding op cockpit brand nu al.
Wat doen jullie met deze melding ?
Toch een beurt geven, negeren, (laten) resetten (door de dealer) oid

Tia
Leon
 
Service interval & Corona

Normaal rij ik ongeveer 10k per jaar wat prima samenvalt met de jaarlijkse beurt.
Door de corona situatie kom ik dit jaar niet verder dan 3,5k dus mijn service beurt melding op cockpit brand nu al.
Wat doen jullie met deze melding ?
Toch een beurt geven, negeren, (laten) resetten (door de dealer) oid

Tia
Leon
Resetten gaat de dealer niet doen. Afhankelijk wat er zou moeten gebeuren, is uitstellen een (goede) overweging. In de garantieperiode sowieso een beurt laten geven, anders vervalt de garantie en ook enige mogelijkheid op coulance. Ik heb de beurt dit jaar ook (een jaar) uitgesteld. Wel blijft het oranje lampje en de melding in beeld, de temperatuur krijg je niet meer te zien.
 
Resetten gaat de dealer niet doen. Afhankelijk wat er zou moeten gebeuren, is uitstellen een (goede) overweging. In de garantieperiode sowieso een beurt laten geven, anders vervalt de garantie en ook enige mogelijkheid op coulance. Ik heb de beurt dit jaar ook (een jaar) uitgesteld. Wel blijft het oranje lampje en de melding in beeld, de temperatuur krijg je niet meer te zien.
De XR is net uit garantie en de komende beurt is alleen olie & luchtfilter dus dat kan prima een jaartje later.
Wie kent er iemand die de service melding kan resetten met een GS-911 oid ?

Tia
Leon
 
Nog een andere vraag, heeft iemand een Brembo 19 RCS rempomp op de S1000XR zitten? Zo ja, hoeveel beter/fijner is dit tov origineel?

Heb er nu nl een op de GSX-R en kan die evt overzetten.
 
Hebben een plekkie gevonden en geboekt. Weekendje zwarte woud, kan ik gelijk de Blaze tassen testen
 
Iemand die de history kent van deze motor uit Zwolle?
Ik ben nl mogelijk geïnteresseerd in deze motor.

Iemand die de history kent van deze motor uit Zwolle?
Ik ben nl mogelijk geïnteresseerd in deze motor.


Helaas niet bekend. Ik vermoed wel dat het een importfiets is. Deze zaak heeft wel vaker jong geimporteerde fietsen (bouwjaar 2017, verkocht aan de vorige eigenaar in 2018).
 
Nog een andere vraag, heeft iemand een Brembo 19 RCS rempomp op de S1000XR zitten? Zo ja, hoeveel beter/fijner is dit tov origineel?

Heb er nu nl een op de GSX-R en kan die evt overzetten.
Geen idee.
Maar als overzetten mogelijk is, zou ik dat altijd proberen. Staat sowieso goed toch;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan