BMW S1000XR

ik hoor wel graag je ervaring misschien ga ik alsnog over hihihi
Gisteren een rit van ruim 90km gehad zonder dat ding.
Volgens BMW heet t onderdeel 'acoustic insert'.

Het aanzuiggeluid is véél duidelijker aanwezig. Quickshifter hoor je er soms wat door ploffen en down-shifts klinken aggressiver.
Maar.... Met normaal touren is het mij te aanwezig, dus bij mij gaat ie er weer in.
 
Gisteren een rit van ruim 90km gehad zonder dat ding.
Volgens BMW heet t onderdeel 'acoustic insert'.

Het aanzuiggeluid is véél duidelijker aanwezig. Quickshifter hoor je er soms wat door ploffen en down-shifts klinken aggressiver.
Maar.... Met normaal touren is het mij te aanwezig, dus bij mij gaat ie er weer in.
Klinkt als muziek in mijn oren 🤪
 
De servo van de uitlaatgasklep gaat na verloop van tijd kapot, als je dan toch al de kabels losknoopt zou ik er meteen een servobuddy ding inparkeren, afhankelijk van de software stand van de motor blijft er een motormanagement storing branden.
 
Cat zorgt toch voor tegendruk waardoor hij helemaal onderin met de gashendel nauwelijks open zonder Cat gaat bokken.

Maar je leert erom heen te rijden
 
De servo van de uitlaatgasklep gaat na verloop van tijd kapot, als je dan toch al de kabels losknoopt zou ik er meteen een servobuddy ding inparkeren, afhankelijk van de software stand van de motor blijft er een motormanagement storing branden.
Klopt in de eerste instantie niet heb je geen storing. Maar later wel omdat die aan niks trekt gaat hij steeds tot z'n max en gaat hij kapot. Dan was bij mij wel
 
Dit weekend is de kogel door de kerk gegaan en ben ik ook eigenaar geworden van een mooie S1000XR uit 2015. Nu is die nog wat te hoog, zelf ben ik 1.82m maar dat is voor deze motor nog net wat te kort, of ik heb gewoon korte pootjes. Nu heb ik die excentrische rubbertjes al gekocht (wunderlich rider seat lowering kit). Nu vroeg ik me af als die extra cm niet voldoende is of deze kit samen kan met een verlaagd zadel. Heeft iemand hier ervaring mee?

 
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik kan je helaas niet helpen met het zadel. Mijn pootjes zijn net iets langer 8-)
 
Dit weekend is de kogel door de kerk gegaan en ben ik ook eigenaar geworden van een mooie S1000XR uit 2015. Nu is die nog wat te hoog, zelf ben ik 1.82m maar dat is voor deze motor nog net wat te kort, of ik heb gewoon korte pootjes. Nu heb ik die excentrische rubbertjes al gekocht (wunderlich rider seat lowering kit). Nu vroeg ik me af als die extra cm niet voldoende is of deze kit samen kan met een verlaagd zadel. Heeft iemand hier ervaring mee?


het plastic deel van de zadels is allemaal gelijk, hoeveelheid schuim daar boven op bepaalt de hoogte.
 
het plastic deel van de zadels is allemaal gelijk, hoeveelheid schuim daar boven op bepaalt de hoogte.
En dan ook nog het zadel steunt gelijkmatig op de 8? rubbers (ik heb nu een 2020 met 6) en de grote rubbers voor. Die voorste alleen excentrisch verplaatsen gaat spanning op de rest zetten. Als ik me niet vergis waren die excentrische wunderlich dingen bedoeld voor de GS, met een apart rijder, en duo zadel. Maar niet voor een XR
 
En dan ook nog het zadel steunt gelijkmatig op de 8? rubbers (ik heb nu een 2020 met 6) en de grote rubbers voor. Die voorste alleen excentrisch verplaatsen gaat spanning op de rest zetten. Als ik me niet vergis waren die excentrische wunderlich dingen bedoeld voor de GS, met een apart rijder, en duo zadel. Maar niet voor een XR
Ik denk dat je wel een punt heb.
Ik had eerst de excentrische rubbers op een standaard hoogte zadel en merkte er niets van.
Nu met een verlaagd zadel merk ik echt verschil in hoogte.
 
Ik heb geen ervaring met de excentrische rubbers, maar wel met het verlaagde zadel. Deze heb ik kort geprobeerd omdat ik ook niet al te groot ben (1.76) maar ik vond dit zadel een stuk minder comfortabel. Met name de randen van het zadel waren behoorlijk voelbaar.

Ik rij nu weer met een standaard zadel en kan toch nog redelijk bij de grond komen.
 
En dan ook nog het zadel steunt gelijkmatig op de 8? rubbers (ik heb nu een 2020 met 6) en de grote rubbers voor. Die voorste alleen excentrisch verplaatsen gaat spanning op de rest zetten. Als ik me niet vergis waren die excentrische wunderlich dingen bedoeld voor de GS, met een apart rijder, en duo zadel. Maar niet voor een XR
Dat zou een goede zijn om te controleren. Zodra ik ze binnen heb zal ik meten of het echt naar beneden gaat of niet. Op de website zelf staat dat hij wel geschikt is voor de S1000XR van 2015.

1605095330635.png
 
Vraagje heeft er iemand ervaring met de mra vario toerruit? En misschien een vergelijking met de orginele?
 
@vijay: Veel minder windgeruis en minder druk op de schouders in mijn geval. Ik ben niet zo groot (1.74m) maar zelfs dan, en zeker met het verstelbare spoilertje van de Mra vario, een grote verbetering.
@Sallander: Ik heb een verlaagde xr met een verlaagd zadel. Wat comfort betreft is het de comfortabelste motor waar ik al mee gereden heb. Ook op het dunnere verlaagde zadel hou ik het probleemloos een hele dag vol. Dit kan ook bepaald worden door de kleding die je draagt bv. Op een zomerse dag wordt het al snel te warm in bepaalde broeken wat dan ook snel oncomfortabel zal aanvoelen. Een kevlar jeans met coolmax bv voelt veel comfortabeler aan dan een warme gore-tex broek in de zomer...
 
@sporttoerder bedankt voor reactie, ik ben zelf (1,81M) en wil zelf ook van de windgeruis af dat ik zelf merkbaar vind vanaf 100k/m en daarboven Ik zag ook 2 mra vario schermen 1 met spoiler en 1 zonder maar heb jij een foto hoe het op jouw xr eruit ziet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan