BMW S1000XR

En zo komt alles weer enigszins op zn pootjes terecht. Waar zo'n pauze bij een zwembad, ergens langs de Route de Napoleon toch niet goed voor is.

En neen, ik verkoop de GS niet, want die heb ik niet eens. Een K1600 doet het hier ook zeer prima! :+
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaringen met Van Harten, zowel positief als negatief hoor ik ze graag.
 
Ik kom daar al jaaaaren! en zolang ik BMW rijd, zal ik daar denk ik wel blijven komen. Misschien zijn ze niet de aller-goedkoopste maar ze bieden mij wel het meeste vertrouwen. Zowel bij onderhoud als met inruilen.
Als er dan toch íets te zeiken moet zijn: Op kleding gebied laten ze helaas wat liggen. Weinig tot nauwelijks keus en/of voorraad. Maar wellicht heeft dat met de ruimte te maken.

Verder niets dan lof over deze vak-idioten.
 
Kan je het niet beter vragen op al langer lopende BMW-gerelateerde onderwerpen zoals het GS-forum of het S1000RR-forum?

Geen idee hoe ze daar hun hamburger verorberen overigens. :+
 
Wat is dat toch met het plaatsen van die foto´s!? |(
 
Laatst bewerkt:
Deze S1000XR is mijn eerste kennismaking met BMW. Binnenkort ´n proefrit plannen.
Hoe meer dat i er naar kijk hoe mooier dat ie wordt. ;)
full
 
Rummer schreef...:

Iemand ervaringen met Van Harten, zowel positief als negatief hoor ik ze graag.
...kom er met veel plezier sinds 2004...
...sinds mijn eerste BMW ; een R1100S BoxerCup Replica...

...soort van kind aan huis, zeg maar... :Y

...vriendelijke mensen, altijd gezellig, en heel vaak gaat het gewoon niet over motoren, en dat maakt het (vind ik) lekker laagdrempelig...

...hoge graad van service ook !... :Y

...en ook al zet je geen BMW voor de deur ; je bent daar altijd welkom ;)

...ben niet zo van die grote vierkante glazen motorpaleizen...

...tip van Jip : ga er gewoon een middag in de winkel zitten, drink wat koffie, kijk wat TV, sjouw wat rond, en doe er verder nix...

...dan kun je zelf een indruk van de sfeer proeven...
...en of dat bij je past...
 
Ik kom daar al jaaaaren! en zolang ik BMW rijd, zal ik daar denk ik wel blijven komen. Misschien zijn ze niet de aller-goedkoopste maar ze bieden mij wel het meeste vertrouwen. Zowel bij onderhoud als met inruilen.
Als er dan toch íets te zeiken moet zijn: Op kleding gebied laten ze helaas wat liggen. Weinig tot nauwelijks keus en/of voorraad. Maar wellicht heeft dat met de ruimte te maken.

Verder niets dan lof over deze vak-idioten.


...kom er met veel plezier sinds 2004...
...sinds mijn eerste BMW ; een R1100S BoxerCup Replica...

...soort van kind aan huis, zeg maar... :Y

...vriendelijke mensen, altijd gezellig, en heel vaak gaat het gewoon niet over motoren, en dat maakt het (vind ik) lekker laagdrempelig...

...hoge graad van service ook !... :Y

...en ook al zet je geen BMW voor de deur ; je bent daar altijd welkom ;)

...ben niet zo van die grote vierkante glazen motorpaleizen...

...tip van Jip : ga er gewoon een middag in de winkel zitten, drink wat koffie, kijk wat TV, sjouw wat rond, en doe er verder nix...

...dan kun je zelf een indruk van de sfeer proeven...
...en of dat bij je past...
Thnx.
 
Ach, soms zijn die Duitsers onnavolgbaar als het om design gaat. De demper is aan de achterkant wel weer elegant smal vormgegeven. Ik vind dit gewoon 'n hele mooie BMW. *D
Weet iemand in welk nederlands motortijdschrift of welke editie van Motorrad 'n test van de S1000XR stond?
 
In Motorrad 14 staat een vergelijkingstest tussen "crossover-bikes" Caponord 1200, S1000XR, Multistrada 1200, Versys 1000 Grand Tourer, Tiger 1050 sport.

Las onlangs een opmerking over de sportieve (harde) vering.
In modus rain zou die een stuk zachter zijn.
Zou ook logisch zijn, maar dat moet ik eerst nog eens proberen.
Vermogen is dan beperkt, maar nog altijd meeeer dan genoeg.
Het racy knallen uit de uitlaat is dan wel weg.
Kan ook weer een voordeel zijn, bij onopvallend door de dorpjes rijden :)
 
Bedankt voor de reacties. Heb inmiddels al een en ander gevonden. De testbeschrijvingen in dit topic zijn ook al heel bruikbaar. ;)

@Mr_Sloo; ik was zelfs aangenaam verrast door het rauwe uitlaatgeluid van de S1000XR.
 
En dan vergeten ze de Suzuki V-Strom 1000 en de Honda Crosstourer.

Kwestie van interpretatie op de term "cross-over". Die twee die jij noemt staan eerder te boek als "Adventure" bikes. Ik vind wel dat ze dicht bij elkaar liggen, maar denk dat de wielmaat (17 inch vs 19 inch) van het voorwiel een bepalende factor is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan