BMW S1000XR

Wie kan mij vertellen, wanneer ik nu echt moet tanken, want ik heb nu 2 maal getankt omdat ik op het laatste streepje zit, echter hoorde ik, dat op een bepaald moment er een lampje gaat branden en je dan nog 4L over zou hebben.

Wat is nu de gemiddelde actieradius van deze motor, want ik vermoed dat de brandstof indicatie altijd na het tanken op max 250km gaat, klopt dat?
 
Wie kan mij vertellen, wanneer ik nu echt moet tanken, want ik heb nu 2 maal getankt omdat ik op het laatste streepje zit, echter hoorde ik, dat op een bepaald moment er een lampje gaat branden en je dan nog 4L over zou hebben.

Wat is nu de gemiddelde actieradius van deze motor, want ik vermoed dat de brandstof indicatie altijd na het tanken op max 250km gaat, klopt dat?


250 klopt zeker niet. Heb al eens 300km gedaan met 1 tank.
 
Jazeker gaan ook serieuze spullen mee :) Okay zijn niet de mooiste maar beter dan die plastiek broodtrommels die al met twee onderbroeken en sokken vol zitten *D


cirkelzaag, wasmachine, watermeloen en 5 flessen rivella? :?


ben benieuwd hoeveel flessen whiskey ik mee terug kan nemen uit Schotland dit voorjaar in mij Shad's
 
Jazeker gaan ook serieuze spullen mee :) Okay zijn niet de mooiste maar beter dan die plastiek broodtrommels die al met twee onderbroeken en sokken vol zitten *D

Functie gaat bij jou in elk geval boven esthetiek :-) Maar leuk om te zien dat de XR zich hier ook prima voor leent, en jij er plezier aan beleefd. *O*
 
Dit zijn serieuze koffers ja.
Van welk merk zijn deze?

En welke telefoonhouder en of oplader heb je op je stuur zitten?

Groet Frank.

brodit.
413817220.jpg

413817213.jpg
 
250 klopt zeker niet. Heb al eens 300km gedaan met 1 tank.

Als je de actieradius stand gebruikt en je tankt zal deze nl gewoon 250km aangeven, nooit meer heb ik begrepen.
Wat gebeurd er als deze bij nul komt, heb je dan nog reserve over of is de tank dan echt leeg?
 
Als je de actieradius stand gebruikt en je tankt zal deze nl gewoon 250km aangeven, nooit meer heb ik begrepen.
Wat gebeurd er als deze bij nul komt, heb je dan nog reserve over of is de tank dan echt leeg?

De tankinhoud van onze XR is 20 liter, minus de afmetingen van de brandstofpomp.
Als je 20 liter aanhoud, met een gemiddelde verbruik van 1 op 15, wat al hoger is als je gemiddelde verbruik.
Zit je op 300 km.
Als al je streepjes uit zijn op je dashboard, van de inhoud van je brandstoftank, gaat er een afstandsmeter van 60 km aftellen.
Voordat je die helemaal op heb gereden, heb je allang een benzinestation kunnen aanrijden.
Of je moet in het achterland van Spanje of Schotland zijn, waar bijna geen benzinestations zijn.
Dan moet je gewoon na blijven denken.
En ik ga ervan uit, dat je dat kunt, anders was je nooit zo slim, om deze motor te gaan kopen.
 
De tankinhoud van onze XR is 20 liter, minus de afmetingen van de brandstofpomp.
Als je 20 liter aanhoud, met een gemiddelde verbruik van 1 op 15, wat al hoger is als je gemiddelde verbruik.
Zit je op 300 km.
Als al je streepjes uit zijn op je dashboard, van de inhoud van je brandstoftank, gaat er een afstandsmeter van 60 km aftellen.
Voordat je die helemaal op heb gereden, heb je allang een benzinestation kunnen aanrijden.
Of je moet in het achterland van Spanje of Schotland zijn, waar bijna geen benzinestations zijn.
Dan moet je gewoon na blijven denken.
En ik ga ervan uit, dat je dat kunt, anders was je nooit zo slim, om deze motor te gaan kopen.

Ik heb vandaag even gereden, totdat het lampje ging en de 60km erop stond.
Ik heb getankt en vervolgens staat de actieradius op 250km,
Dit blijft zo staan tot na ongeveer 79km, dan pas begint de "teller" terug te lopen.
Vreemde zaak!
 
Ik heb vandaag even gereden, totdat het lampje ging en de 60km erop stond.
Ik heb getankt en vervolgens staat de actieradius op 250km,
Dit blijft zo staan tot na ongeveer 79km, dan pas begint de "teller" terug te lopen.
Vreemde zaak!


Bmw vindt gewoon dat je niet langer dan 250 km achter elkaar mag rijden en geeft daarom 250 aan . Allemaal Duitse psychologie
 
toch wel positief verschilletje tussen de 2017 en 2016 versie merk ik. Stuurtrillerij opgelost, geen speedwobble meer. Iets meer vermogen. XR blijft toch wel een heerlijke motor.

Topsnelheid (met topkoffer erop) werkelijke snelheid met GPS 248km/uur. Moest ik toch even testen natuurlijk ;)
 
toch wel positief verschilletje tussen de 2017 en 2016 versie merk ik. Stuurtrillerij opgelost, geen speedwobble meer. Iets meer vermogen. XR blijft toch wel een heerlijke motor.

Topsnelheid (met topkoffer erop) werkelijke snelheid met GPS 248km/uur. Moest ik toch even testen natuurlijk ;)
Klinkt als een tevreden man :t
 
Gisteren de dynamic pro stekker ontvangen. Nu maar eens testen wat dat doet. De grens maar even over dus.
 
Gisteren de dynamic pro stekker ontvangen. Nu maar eens testen wat dat doet. De grens maar even over dus.
Hier staat ie altijd in de dynamic pro modus })

Ook de ESA blijft een top optie, snel schakelen tussen met duo/road naar solo/dynamic. Geen gekloot met schroevendraaier/wartel.

Vandaag de laatste van drie dagen Sauerland, zo’n 900km bochten :]
 
Dynamic pro getest. En het werkt :-) Hooligan mode zou ook een toepasselijke naam zijn. Erg leuk hoor, maar eigenlijk wel wat te gek voor de openbare weg. Om de verschillen met dynamic te ervaren moet je toch wel serieus op het gas. En dan komen daar vanzelf serieuze snelheden bij. Goed voor het " bad boy"gevoel.
 
de t30 vind ik dus ook geen prettige band, vrij hard en onvoorspelbaar, duurt ook lang voordat deze warm wordt. Zit nu helaas onder mijn nieuwe motor en zijn nog niet afgereden.(maar denk dat ik dat ook niet ga doen.., voelt toch altijd beetje lullig om vrij nieuwe banden weg te doen)
Dunlop roadsmart III had ik onder mijn vorige, deze waren ook wel aardig. Blijft beetje compromis, maar als je in Noord Nederland woont dan heb je op een sportband nog voordat je bij een beetje slingerweggetjes bent al vierkante banden, vandaar dat ik toch een tourband zoek, maar dan wel met een beetje sportief rubber aan de rand.
Zat zelf ook aan de Metzeler te denken, of weer de Dunlop, maar las net een review over de t31..

Ik heb ze er na 1 ritje door de regen gelijk afgeflikkert wat een .@# banden.
Ik rij nu naar volle tevredenheid met de S21 en nee bij mij gaan die zeker geen 5000KM mee
 
Beste allen sinds kort ook in bezit van S1000 XR. Is een 2015 Wit heb er een plak set op gedaan en kofferrek aangepast op Givi 46 zowel top als zijkoffers. En ook schildjes wit gemaakt. Maar mijn vraag is wie kan mij kleurenschema van 12 volt aanreiken?
Heb remlicht ingebouwd in topkoffer wil deze aansluiten maar met Canbus moet je wel weten wat je doet .Een kleuren schema zou daarbij kunnen helpen.
 
Beste allen sinds kort ook in bezit van S1000 XR. Is een 2015 Wit heb er een plak set op gedaan en kofferrek aangepast op Givi 46 zowel top als zijkoffers. En ook schildjes wit gemaakt. Maar mijn vraag is wie kan mij kleurenschema van 12 volt aanreiken?
Heb remlicht ingebouwd in topkoffer wil deze aansluiten maar met Canbus moet je wel weten wat je doet .Een kleuren schema zou daarbij kunnen helpen.
Welkom.
Helaas kan ik je niet verder helpen.
 
Omdat ik op mijn R1200GSA LC knettergek word van het gedreun gaat deze verkocht worden.
Daarom heb ik met Hemelvaart 4 dagen een S1000XR gehuurd. 's Woensdags gehaald en meteen viel me de enorme turbulentie op. Donderdagmorgen toch het zaakje gepakt maar op weg naar m'n motormaten het besluit genomen niét te gaan. Ik wilde niet 4 dagen lang op de stepjes staan of als Quasimodo rondrijden. M'n maten op pad en ik naar huis. Toch maar eens even de ruit gedemonteerd en een proefritje gemaakt. De Verlossing ! Uurtje later m'n maten achterna en 4 dagen pret gehad *O*
Maar omdat zonder ruit ook niet zalig makend is bij 130+ km/u, zou ik willen weten wie er een hogere ruit gemonteerd heeft en wat de ervaringen zijn. Boeit me geen zak hoe het uitziet, als het maar functioneert 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan