BMW S1000XR

Beste allen sinds kort ook in bezit van S1000 XR. Is een 2015 Wit heb er een plak set op gedaan en kofferrek aangepast op Givi 46 zowel top als zijkoffers. En ook schildjes wit gemaakt. Maar mijn vraag is wie kan mij kleurenschema van 12 volt aanreiken?
Heb remlicht ingebouwd in topkoffer wil deze aansluiten maar met Canbus moet je wel weten wat je doet .Een kleuren schema zou daarbij kunnen helpen.

Het achterlicht zit niet opgenomen in het bus systeem.
 
Omdat ik op mijn R1200GSA LC knettergek word van het gedreun gaat deze verkocht worden.
Daarom heb ik met Hemelvaart 4 dagen een S1000XR gehuurd. 's Woensdags gehaald en meteen viel me de enorme turbulentie op. Donderdagmorgen toch het zaakje gepakt maar op weg naar m'n motormaten het besluit genomen niét te gaan. Ik wilde niet 4 dagen lang op de stepjes staan of als Quasimodo rondrijden. M'n maten op pad en ik naar huis. Toch maar eens even de ruit gedemonteerd en een proefritje gemaakt. De Verlossing ! Uurtje later m'n maten achterna en 4 dagen pret gehad *O*
Maar omdat zonder ruit ook niet zalig makend is bij 130+ km/u, zou ik willen weten wie er een hogere ruit gemonteerd heeft en wat de ervaringen zijn. Boeit me geen zak hoe het uitziet, als het maar functioneert 8-)

Turbulentie is zeer persoonlijk. Zonder je eigen lengte heb je denk ik niet veel aan de antwoorden. Heb je het standaard ruitje in beide standen geprobeerd? Ik ben zelf 1,87. Ik heb het standaard ruitje in de laagste stand staan. Zit dus meer in de wind, maar minder in de turbulentie. Ik vind het prima zo. Maar koop gewoon die bike. En koop dan het ruitje dat bij JOU past. Dan waait die smile ook niet meer van je gezicht.
 
Omdat ik op mijn R1200GSA LC knettergek word van het gedreun gaat deze verkocht worden.
Daarom heb ik met Hemelvaart 4 dagen een S1000XR gehuurd. 's Woensdags gehaald en meteen viel me de enorme turbulentie op. Donderdagmorgen toch het zaakje gepakt maar op weg naar m'n motormaten het besluit genomen niét te gaan. Ik wilde niet 4 dagen lang op de stepjes staan of als Quasimodo rondrijden. M'n maten op pad en ik naar huis. Toch maar eens even de ruit gedemonteerd en een proefritje gemaakt. De Verlossing ! Uurtje later m'n maten achterna en 4 dagen pret gehad *O*
Maar omdat zonder ruit ook niet zalig makend is bij 130+ km/u, zou ik willen weten wie er een hogere ruit gemonteerd heeft en wat de ervaringen zijn. Boeit me geen zak hoe het uitziet, als het maar functioneert 8-)
Hier 1,96m met ruitje in de laagste stand nergens last van. Ik denk dus eerder lagere dan hogere ruit, snavel in de wind *D
 
1,76m wat maak mij het uit dat ik in de wind of uit de wind zit, het is een dijk van een motorfiets, heeft in de winter periode te koop gestaan, wat ben ik blij dat hij niet van eigenaar is verandert :]
BTW voor mijn TV zit ik helemaal uit de wind :+
 
Laatst bewerkt:
Oh ja sorry, ik ben 1,83.
Ruitje in beide standen getest, in de laagtse stand was het helemaal ruk. En ja, het is persoonlijk. Vanwege tinitus wil ik het graag zo stil mogelijk hebben. Zonder ruitje kon ik probleemloos 100 km/u rijden, zelfs met vizier open. Geen herrie, alleen het ruisen van de wind (en mijn oorsuizen) _O-
Ik zou graag een grotere ruit proberen voordat ik de S1000XR koop. Maar ja, ik heb nog geen S1000XR :X Dat wordt lastig.

Ik heb een Honda CBR 1100 XX Super Blackbird gehad, een luchtgekoelde GSA en nu dus de GSA LC. De S1000XR is gewoon een kruising tussen de eerste en de laatste !
 
Niet helemaal eens Herzog Jan. Met n XR kun je écht gummen.

Met mijn GSA rijdt ik een S1000XR het snot voor de ogen. Niet op rechte stukken uiteraard.
Maar ik vind het een zeer goed alternatief. Zithouding is sportief maar relaxed, het blok giftig en evengoed handelbaar. Schaltassistent is stukken beter dan bij de boxer. Wat zeg ik ? Als een warm mes door boter. Klik-klik-klik-180 :+
Als ik het turbulentieprobleem onder de knie krijg komt er een S1000XR...
 
Oh ja sorry, ik ben 1,83.
Ruitje in beide standen getest, in de laagtse stand was het helemaal ruk. En ja, het is persoonlijk. Vanwege tinitus wil ik het graag zo stil mogelijk hebben. Zonder ruitje kon ik probleemloos 100 km/u rijden, zelfs met vizier open. Geen herrie, alleen het ruisen van de wind (en mijn oorsuizen) _O-
Ik zou graag een grotere ruit proberen voordat ik de S1000XR koop. Maar ja, ik heb nog geen S1000XR :X Dat wordt lastig.

Ik heb een Honda CBR 1100 XX Super Blackbird gehad, een luchtgekoelde GSA en nu dus de GSA LC. De S1000XR is gewoon een kruising tussen de eerste en de laatste !

Iets breder ruitje kan ook uitmaken. Wunderlich heeft een sport en tour ruit. Ik heb de tour variant waar ik prima tevreden mee ben
 
Hoe groot ben je TWWG ?
Ik wou bijna vragen of ik niet even op de jouwe mocht rijden. Maar Groningen is niet bepaald om de hoek. Groeten uit Limburg _O-
 
Met mijn GSA rijdt ik een S1000XR het snot voor de ogen. Niet op rechte stukken uiteraard.
Maar ik vind het een zeer goed alternatief. Zithouding is sportief maar relaxed, het blok giftig en evengoed handelbaar. Schaltassistent is stukken beter dan bij de boxer. Wat zeg ik ? Als een warm mes door boter. Klik-klik-klik-180 :+
Als ik het turbulentieprobleem onder de knie krijg komt er een S1000XR...

mag je altijd proberen, neen niet rechtdoor liefst op bochtige wegen, en neen ik heb geen last van haantjes gedrag ;)
 
Knuppel in het hoenderhok ?
Ik heb ook geen last van haantjesgedrag, maar heb je wel eens met een GSA (LC) gereden Chris ?

Uit eigen ervaring: de GSA is veel vergevingsgezinder dan de S1000XR. Remmend de bocht in, in de bocht remmen, gas er op, maakt met de GSA allemaal niet uit. Kwestie van wennen, dat dan weer wel. Maar met de S1000XR moet je m.i. veel gecontroleerder rijden. Weten waar je met bezig bent zeg maar. Fouten worden direct afgestraft.
En die 35 pk verschil ? Zegt nix. Ik dacht vorige week dus even m'n motormaat ('gewone' GS LC) er uit te rijden. Niet dus.
 
Ik heb wel gereden op n GS. Stuurt zeker goed. Net aks een XR. Maar het verschil is geen 35 pk. Het is meer in de praktijk. Mijn XR geeft op de vermogensbank na wat hulp 178 pk op t achterwiel. Remmen in de bocht zegt iets over rijvaardigheid. Een gelijkwaardige rijder is echt wel sneller op n XR. Maar! Het gaat om de lol toch? Bij mij wel.
 
Het allergrootste verschil tussen een XR en een GS zit hem naar mijn ervaring in het comfort.

Zelfs in zijn zachtste ESA-stand daveren de vullingen uit je tanden op ietwat gehavend wegdek met de XR.

Mocht dit anders geweest zijn, had ik hem allang gekocht... :Y
 
Het blok van de XR is veel sportiever dan dat van de GS. Het hele concept van beide machines is ook anders. Eigenlijk vind ik de beide machines niet eens te vergelijken. Op misschien deels de zithouding na. Ik denk dat de GS veel meer de kilometervreter aanspreekt die een goedrijdende alleskunner zoekt. De ervaren rijder met hier en daar al wat grijze haren, maar ook nog wat wilde haren en die op zijn tijd op zoek is naar wat adrenaline zal eerder voor de XR gaan.
 
Knuppel in het hoenderhok ?
Ik heb ook geen last van haantjesgedrag, maar heb je wel eens met een GSA (LC) gereden Chris ?

Uit eigen ervaring: de GSA is veel vergevingsgezinder dan de S1000XR. Remmend de bocht in, in de bocht remmen, gas er op, maakt met de GSA allemaal niet uit. Kwestie van wennen, dat dan weer wel. Maar met de S1000XR moet je m.i. veel gecontroleerder rijden. Weten waar je met bezig bent zeg maar. Fouten worden direct afgestraft.
En die 35 pk verschil ? Zegt nix. Ik dacht vorige week dus even m'n motormaat ('gewone' GS LC) er uit te rijden. Niet dus.

net zoals ik het graag heb en doe, na 25j circuit ervaring leer je dat op de weg niet zo snel af...
vergevingsgezind, Heb er op de XR geen last van, wel heb ik em meer op zijn kop staan omdat hij onder bepaalde omstandigheden vooraan zweverig werd.
Idd 35pk verschil maakt niet uit, heb ik aantal jaar geleden op het circuit ondervonden waar ik met mijn 2009 R1 met 165pk dikwijls 30pk en meer te kort kwam tov de toen zx10 s1000rr..
dus op de weg zeker niet nodig, alles zal afhangen van wie het stuur vast heeft, ik ga ervan uit dat 2 piloten met dezelfde capaciteiten en dezelfde kennis van beide motorfietsen het telkens de piloot op de XR is die sneller zal zijn..
just my two cents...
 
Laatst bewerkt:
Maar! Het gaat om de lol toch? Bij mij wel.

Zeker !


Het blok van de XR is veel sportiever dan dat van de GS. Het hele concept van beide machines is ook anders. Eigenlijk vind ik de beide machines niet eens te vergelijken. Op misschien deels de zithouding na. Ik denk dat de GS veel meer de kilometervreter aanspreekt die een goedrijdende alleskunner zoekt. De ervaren rijder met hier en daar al wat grijze haren, maar ook nog wat wilde haren en die op zijn tijd op zoek is naar wat adrenaline zal eerder voor de XR gaan.

Ik ben nog niet grijs :+
Concept is inderdaad totaal verschillend. Wat mij bevalt aan de XR is dat het een raceblok in een (reis)enduroframe is. Als ik het zo mag omschrijven. Wat ik eerder al schreef, het lijkt een kruising tussen de GS en de Blackbird.
Het hoogtoerige van de XR moet ik aan wennen, ik reed regelmatig in z'n 6 door het dorp _O-
Maar voor de rest is het een prima brommer :t
 
De XR is weer thuis *D Afdichting bij de waterpomp was gaan lekken, natuurlijk gebeurd zoiets (na 27 maanden) net buiten de garantie.

Top opgelost door BMW en de dealer *O*
 
Beste XR liefhebbers,

Na de afgelopen 10 jaar GS en GSA te hebben gereden, heb ik nu een S1000XR van 2016 met 24000 km op de teller op de kop getikt. Het is een full option met als kleur black storm metallic.

Heb er als extra's een HP pro zadel opgezet, een Mivv Suono hoge uitlaat, een Evotech korte kentekenplaathouder, Evotech stuurgewichten, grippuppies en Givi radiatorbeschermers. De duostepjes en kofferbeugels zijn verwijderd. Als kettingsmeersysteem is een Osco gemonteerd omdat ik daar in het verleden prima ervaring mee had.

Foto's volgen want kan hem morgen pas ophalen :)
 
Beste XR liefhebbers,

Na de afgelopen 10 jaar GS en GSA te hebben gereden, heb ik nu een S1000XR van 2016 met 24000 km op de teller op de kop getikt. Het is een full option met als kleur black storm metallic.

Heb er als extra's een HP pro zadel opgezet, een Mivv Suono hoge uitlaat, een Evotech korte kentekenplaathouder, Evotech stuurgewichten, grippuppies en Givi radiatorbeschermers. De duostepjes en kofferbeugels zijn verwijderd. Als kettingsmeersysteem is een Osco gemonteerd omdat ik daar in het verleden prima ervaring mee had.

Foto's volgen want kan hem morgen pas ophalen :)


mooi vooruitzicht! geen verkeerde keuze, veel rijplezier :]
 
Beste XR liefhebbers,

Na de afgelopen 10 jaar GS en GSA te hebben gereden, heb ik nu een S1000XR van 2016 met 24000 km op de teller op de kop getikt. Het is een full option met als kleur black storm metallic.

Heb er als extra's een HP pro zadel opgezet, een Mivv Suono hoge uitlaat, een Evotech korte kentekenplaathouder, Evotech stuurgewichten, grippuppies en Givi radiatorbeschermers. De duostepjes en kofferbeugels zijn verwijderd. Als kettingsmeersysteem is een Osco gemonteerd omdat ik daar in het verleden prima ervaring mee had.

Foto's volgen want kan hem morgen pas ophalen :)
Goede keus *O*
Het is mooi weer komend weekend, dus de eerste funkilometers kunnen gemaakt worden!

Ik slinger ‘m zo aan voor drie dagen Sauerland :]
 
Ik ben dus (nog) niet zo vaak hier. Even terug komende op de Pro-Oiler op de XR: Ik heb er ook ééntje, met ondertussen een 8000km erop. Mijn installatie is iets anders en onzichtbaar. Omdat de leidingen vanwege het pompje dun zijn (3.2mm buitendiameter), ligt deze bij mij achter de kunstof kettinggeleider. Dan een 3mm horizontaal gaatje in geleider, net voor het achterste montagepunt (ketting even optillen om het boutje te zien), waar de leiding ingeperst zit. En dan een verticaal gaatje in het midden waar de olie uit komt.
Idee was om de olie zo dun mogelijk over een groot oppervlak aan de binnenkant van de ketting uit te smeren, voordat de g-krachten van de kettingwielen erop komen en het meeste er weer afgooien.
Lijkt goed te werken. Wat ik nog ga proberen is nieuwe gaatjes boren, maar dan twee verticale openingen, links en rechts van het verhoogde gedeelte. Dan zou er meer olie op de o-ringen moeten komen, en minder op de rollers
 
O ringen smeren zal geen kwaad kunnen, maar mi hebben de rollen op het kettingwiel meer smering nodig.
Bij de mijne zit een vorkje rond het grote kettingwiel en de olie wordt behoorlijk goed verdeeld.
Ketting is na ruim 30.000 km nog in prima staat.
 
Ik heb mijn Pro-Oiler er nu zo’n 14.000 km, erop zitten en heb nog geen enkele keer mijn ketting hoeven te spannen.
Wat dus betekend, dat je geen slijtage hebt.
De eigenaar van dit systeem haalde zo’n 90.000 km, met zijn ketting, vertelde hij.
Mijn smering wordt ook met zo’n vorkje gedaan, zodat de ketting aan twee zijden wordt gesmeerd.
Daaruit blijkt dat dit toch een goede keuze is.

Groet Frank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan