BMW S1000XR

@Rummer , je had toch ook die zadelverhogers van Wunderlich? Heb ze ook gemonteerd; voor mij ook net een wat comfortabelere zit. Alleen heb je nog extra ondersteuning aangebracht? Normaal steunt het zadel op het hele frame, nu hangt hij aan de verhogers. Moet volgens mij nog wat knutselwerk verrichten
 
@Rummer , je had toch ook die zadelverhogers van Wunderlich? Heb ze ook gemonteerd; voor mij ook net een wat comfortabelere zit. Alleen heb je nog extra ondersteuning aangebracht? Normaal steunt het zadel op het hele frame, nu hangt hij aan de verhogers. Moet volgens mij nog wat knutselwerk verrichten
Klopt. Ik heb er verder niets aan gedaan, en inmiddels al 2.000km (waarvan 1.500km met duo) gereden. Laatst dacht ik precies hetzelfde, maar heb er vervolgens niets mee gedaan...
Ben benieuw wat en hoe je het gaat doen.
 
Nope.
Denk ook dat het hele zadel standaard nergens op steunt, anders zou het namelijk niet nog verlaagd kunnen worden. Zou je piccies van de geplakte rubbertjes willen posten?
Toen ik ermee bezig was bedacht ik me dat ook, alleen zie je wel de 4 plekken op het frame waar de rubbertjes van het zadel op rusten, dus blijkbaar komt het er wel steeds tegenaan bij gebruik. Ik heb 4 stukjes van een wasmachine anti trilmat (beetje crea met nog aanwezig materialen zijn:)) afgeknipt en deze met dubbelzijdig tape op het frame geplakt. Hierdoor allemaal wel wat steviger. (Piccies kan ik later nog wel ff sturen)
 
Nope.
Denk ook dat het hele zadel standaard nergens op steunt, anders zou het namelijk niet nog verlaagd kunnen worden. Zou je piccies van de geplakte rubbertjes willen posten?

Deze stukkies;
z2epyv1.jpeg
 
Iemand weet van de opvolger voor de huidige XR, zou die einde dit jaar voorgesteld worden gelijk de 1250 Gs (2018), of toch pas midden-eind 2020???
Door de leverings problemen met de s1000rr is de XR volgens mij even op een lager pitje komen te staan. Er werd eind vorigjaar gesproken dat 3e kwartaal waarschijnlijk voor gesteld zou worden. Maar goed de s1000rr zou ook al rond moeten rijden
 
Hallo allemaal, rij momenteel R1200RS, maar ben daar niet 100% happy mee, het exemplaar wat ik het trilt zodanig dat ik binnen soms binnen 15 minuten geen gevoel meer in mijn vingers heb. De dealer kan de vinger niet op de zere plek liggen en ik ben het ondertussen helemaal zat.
Ben nu om me heen aan het kijken en mijn oog is gevallen op een S1000XR van 1/2 2018, met een Touring en Dynamic pakket.

Ik lees dat de S1000XR ook trilt, maar niet zo erg als ik de stukjes lees. Verder een stuk beter te krijgen met ander stuur gewichten. Dus ik ga proefrijden en kijken hoe dat gaat.

Nu de hamvraag, ik rij nogal veel km's denk aan 25.000 per jaar, en ga de motor zakelijk rijden en dan voor een jaar of 3, 4 . Als ik lees heeft mr Sloo met 30.000 km de meeste km's hier vermeld. Wie heeft er enige ervaring met nog meer km's op en S1000RX.
Ik heb er nu 45.000km op staan
 
Nee, maar heb de Akra ook nog niet.
Lees wel op verschillende forums dat de euro 4 modellen niet lekker lopen zonder aanpassing.
 
Vraagje: mijn vrouw en ik rijden allebei een XR. We gaan een reis naken van ca 5000km. Ik wil de ketting kunnen jaspanden onderweg. Heeft iemand een slim idee voor het lossen van de achteras zonder dat ik een enorme sleutel 34 hoef mee te nemen. Is hier compact gereedschap voor?
 
Vraagje: mijn vrouw en ik rijden allebei een XR. We gaan een reis naken van ca 5000km. Ik wil de ketting kunnen jaspanden onderweg. Heeft iemand een slim idee voor het lossen van de achteras zonder dat ik een enorme sleutel 34 hoef mee te nemen. Is hier compact gereedschap voor?
Wat typefoutjes 😬jaspanden = na-spannen. Naken = maken
 
Riembo, Je kan je post gewoon aanpassen met " bewerk"... ziet niemand het O-)

Ben trouwens op een haar na rond met de aanschaf van een S1000XR *O*
 
Laatst bewerkt:
Als je zo vaak moet spannen is je ketting waarschijnlijk al lang versleten.

Normaal goed gesmeerd houden en dan vlak voor vertrek op de juiste spanning zetten zou genoeg moeten zijn :)

Maar anders een losse dop en een flinke ratel? Van te voren even markeren waar die vast zit met een goede stift of de rode nagellak van je vrouw, hoef je geen momentsleutel mee te zeulen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan