BMW S1000XR

Echt zien hoe multifunctioneel de XR is?
Facebook, BMW S1000XR , is n open groep met 5400 leden en veel leuke info.
Zoek maar even op Babs, diverse posts, leuke filmpjes (sommige minder leuk zegt mn vrouw 😊)....
Ik heb zelf geen FB.

Gr hans (fb via mn vrouw)
 

Bijlagen

  • CAC463C6-D646-4FE4-A63E-5CA78E8D8AFD.jpeg
    CAC463C6-D646-4FE4-A63E-5CA78E8D8AFD.jpeg
    143,2 KB · Weergaven: 37
Heeft iemand er reeds zicht op hoe de nieuwe XR er gaat uitzien vanaf 2020 ?
De productie van huidig model is blijkbaar definitief gestopt .
Wordt het enkel een facelift met een update van de uitrusting en behoud van de huidige motor ?
Of krijgt hij eveneens de nieuwe motor met shiftcam van de S1000RR opgelepeld ?
Het komt me voor dat de XR nu reeds wel voldoende PKs onder de kont heeft, maar misschien eist de Euro5 norm wel die nieuwe motor...met alle mogelijke kinderziektes vandien....... pfffffffff..
 
Een aantal vragen ben al druk aan het zoeken heel de avond maar het blijft even lastig.

Ik heb akrapovic headers onder mijn 2015 XR en nu wil ik deze laten afstellen alleen heb ik geen idee waar ik dit zou moeten doen.
Lees veel verschillende opties: PC5, Rapid Bike of een remap bij een tuner (bijv. BR-Performance) maar welke is nou het beste aan te raden?

Ik ben tevens ook in bezit van een TomTom Rider 450 en zou deze graag op de plek willen waar de BMW nav nu zit alleen welke mount heb ik precies nodig?
Het volgende heb ik gevonden: GPS Mounting for BMW S 1000 XR
Maar de vraag is moet ik nu de GPS mount + extra adapter voor tomtom aanschaffen of kan ik de GPS mount van BMW gebruiken en heb ik alleen de adapter nodig?

Hoor graag van jullie *D
 
In jou geval zou ik voor de Rapid Bike evo gaan, lees over de PC5 niet veel goeds op de XR.

Wat de GPS betreft, geen idee :-)
 
Een aantal vragen ben al druk aan het zoeken heel de avond maar het blijft even lastig.

Ik heb akrapovic headers onder mijn 2015 XR en nu wil ik deze laten afstellen alleen heb ik geen idee waar ik dit zou moeten doen.
Lees veel verschillende opties: PC5, Rapid Bike of een remap bij een tuner (bijv. BR-Performance) maar welke is nou het beste aan te raden?

Ik ben tevens ook in bezit van een TomTom Rider 450 en zou deze graag op de plek willen waar de BMW nav nu zit alleen welke mount heb ik precies nodig?
Het volgende heb ik gevonden: GPS Mounting for BMW S 1000 XR
Maar de vraag is moet ik nu de GPS mount + extra adapter voor tomtom aanschaffen of kan ik de GPS mount van BMW gebruiken en heb ik alleen de adapter nodig?

Hoor graag van jullie *D

steun+ adapter
 
Ik heb ............................ alleen heb ik geen idee waar ik dit zou moeten doen
Ik kan je Ruud Frederiks aanraden, is al 30 jaar alleen bezig met afstellen van motoren. Tovami
En.... ik weet dat zijn zoon raced (op hoog nivo) met een S1000... Hij zou je goed moeten kunnen helpen.
Hij zit in Goes. Vanuit waar ik woon, boven Amsterdam voor mij 200 km rijden, er zijn tuners dichter in de buurt maar ik ga toch naar Ruud.

Ben benieuwd naar het resultaat, laat je het ons weten, succes
 
Heeft iemand er reeds zicht op hoe de nieuwe XR er gaat uitzien vanaf 2020 ?
De productie van huidig model is blijkbaar definitief gestopt .
Wordt het enkel een facelift met een update van de uitrusting en behoud van de huidige motor ?
Of krijgt hij eveneens de nieuwe motor met shiftcam van de S1000RR opgelepeld ?
Het komt me voor dat de XR nu reeds wel voldoende PKs onder de kont heeft, maar misschien eist de Euro5 norm wel die nieuwe motor...met alle mogelijke kinderziektes vandien....... pfffffffff..

Beetje gek dat ik mezelf citeer (sorry, dus), maar ik neem aan dat jullie ook (nog) niets weten over de "nieuwe" XR ?
Of is het gewoon een ongemakkelijke vraag voor de bezitters van het huidige model (hetgeen ik ook goed begrijp) ?

Zelf zou ik bij de versie 2020 graag het behoud van de huidige motor zien (krachtig zat en beproefd), maar wel een update van de uitrusting (à la GS) , met inbegrip van o.a. LED-lampen, TFT-display, bandendruksensoren, Hill Start control (toch érg gemakkelijk in de bergen), het nieuwe ESA-systeem (autom. aanpassing vering volgens de belasting) en eventueel keyless ride (makkelijk, maar absoluut niet noodzakelijk).
In de eerste testen van de nieuwe motor met shift cam in de S1000RR wordt ook (enkel) geklaagd over de erg storende trillingen (in het stuur)... waar hebben we dat vroeger nog gelezen ? Die hoeft dus niet voor mij, maar ik betwijfel of Herr BMW met MIJN wensen rekening zal willen houden... :)
 
Beetje gek dat ik mezelf citeer (sorry, dus), maar ik neem aan dat jullie ook (nog) niets weten over de "nieuwe" XR ?
Of is het gewoon een ongemakkelijke vraag voor de bezitters van het huidige model (hetgeen ik ook goed begrijp) ?

Zelf zou ik bij de versie 2020 graag het behoud van de huidige motor zien (krachtig zat en beproefd), maar wel een update van de uitrusting (à la GS) , met inbegrip van o.a. LED-lampen, TFT-display, bandendruksensoren, Hill Start control (toch érg gemakkelijk in de bergen), het nieuwe ESA-systeem (autom. aanpassing vering volgens de belasting) en eventueel keyless ride (makkelijk, maar absoluut niet noodzakelijk).
In de eerste testen van de nieuwe motor met shift cam in de S1000RR wordt ook (enkel) geklaagd over de erg storende trillingen (in het stuur)... waar hebben we dat vroeger nog gelezen ? Die hoeft dus niet voor mij, maar ik betwijfel of Herr BMW met MIJN wensen rekening zal willen houden... :)
Er zijn alleen nog maar speculaties... meest waarschijnlijk is dat de nieuwe xr in de lijn van de nieuwe RR zal verschijnen. Maar misschien wordt het wel een nieuwe naam, wie zal het zeggen. Over 3 jaar ‘mag’ ik zelf weer een nieuwe motor aanschaffen, benieuwd waar ik de keuze uit heb dan.😀
Als je al die opties wil; waarom ga je dan niet aftermarket spul aanschaffen en straks leuk in te wintermaanden daar mee bezig?
 
Is er iemand die de vering heeft laten aanpassen? Ik vindt met name de voorkant erg (stijf) en bij doorremmen in Road weer te zacht. Kan dus niet echt een lekkere setting vinden. Ik weet dat dit een stuk beter kan. Ik probeer het nu te vinden in de bandenspanning. En dit kan niet de bedoeling zijn. Biedt wellicht dunnere olie een oplossing of progressieve veren? Reshimmen? Complete cartridge aanpassing? Dit laatste zal wel in de papieren gaan lopen natuurlijk.
 
eeh, volgens mij was er iemand in dit topic die zn XR naar tractive suspension gebracht had.
 
Klopt MR_sloo maar die heeft geen XR meer en ik weet niet of hij het topic nog volgt.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die de vering heeft laten aanpassen? Ik vindt met name de voorkant erg (stijf) en bij doorremmen in Road weer te zacht. Kan dus niet echt een lekkere setting vinden. Ik weet dat dit een stuk beter kan. Ik probeer het nu te vinden in de bandenspanning. En dit kan niet de bedoeling zijn. Biedt wellicht dunnere olie een oplossing of progressieve veren? Reshimmen? Complete cartridge aanpassing? Dit laatste zal wel in de papieren gaan lopen natuurlijk.
Ik heb de voorvering door Hyperpro aan laten passen. Reshimmen, low friction keringen en andere olie. Erg de moeite waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MROE
Ook een ESA versie? Heb je alleen voor laten doen? Mag ik vragen wat je hier voor betaald heb? Het progressieve is net wat je mist. Hij stuitert teveel. Was dit ook jouw klacht?
 
Ook een ESA versie? Heb je alleen voor laten doen? Mag ik vragen wat je hier voor betaald heb? Het progressieve is net wat je mist. Hij stuitert teveel. Was dit ook jouw klacht?
Ik vond ‘m te vaag en veel te veel stickslip hebben. Andere veren, reshimmen en low friction keringen in combinatie met iets doorsteken van de voorpoten leverde een totaal andere motor op. Was zo’n €450,— kwijt geloof ik, zou het zo weer doen.
 
Hallo allemaal,

Na jaren niet meer gereden te hebben een jaar of 3 geleden ( op aandringen van mijn vrouw ) toch weer een motor gekocht, een V-strom 1000.
Deze bij motorport Leek in geruild voor een XR, geweldige motor zaak by the way.
Zo ben ik zins een paar weken ben ik trotse eigenaar van een geweldig 2015 s100xr.
Wat een geweldige motor! Zo veel fun.:)
Het forum volg ik met interesse en er staan veel leuke verhalen, bruikbare tips en tricks op.

Onder die van mij liggen Michelin power banden, iemand hier ervaring mee?
Wat is de beste banden druk?

:W:W
 
Onder die van mij liggen Michelin power banden, iemand hier ervaring mee?
Wat is de beste banden druk?

:W:W
Welkom, heb mijn XR nog niet zo lang en op de XR geen ervaring met Michelin Power banden. Op wat andere fietsen wel.
Zou je gewoon adviseren om 2.5 om 2.9 te rijden. Alleen als je echt het circuit opgaat zou je adviseren de spanning naar beneden te doen.
 
Hallo allemaal,

Na jaren niet meer gereden te hebben een jaar of 3 geleden ( op aandringen van mijn vrouw ) toch weer een motor gekocht, een V-strom 1000.
Deze bij motorport Leek in geruild voor een XR, geweldige motor zaak by the way.
Zo ben ik zins een paar weken ben ik trotse eigenaar van een geweldig 2015 s100xr.
Wat een geweldige motor! Zo veel fun.:)
Het forum volg ik met interesse en er staan veel leuke verhalen, bruikbare tips en tricks op.

Onder die van mij liggen Michelin power banden, iemand hier ervaring mee?
Wat is de beste banden druk?

:W:W
Feli kerel🎉

Ik heb twee sets MPP versleten, en vond deze nogal snel cuppen (vooral de voorband). Ik heb ik er Road 5 onder liggen, de eerste 2.500km bevallen ze super. Helaas heb ik daarvan ook filmpjes gezien de de scheiding van verschillende compounds na wat meer kilometers vervelend gaat worden, dus dat is nog even afwachten.
Zelf houd ik altijd de voorgeschreven (2,5/2,9) aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan