Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beetje laat, maar is het inmiddels gelukt? Ik heb het namelijk ook gemonteerd.Een aantal vragen ben al druk aan het zoeken heel de avond maar het blijft even lastig.
Ik heb akrapovic headers onder mijn 2015 XR en nu wil ik deze laten afstellen alleen heb ik geen idee waar ik dit zou moeten doen.
Lees veel verschillende opties: PC5, Rapid Bike of een remap bij een tuner (bijv. BR-Performance) maar welke is nou het beste aan te raden?
Ik ben tevens ook in bezit van een TomTom Rider 450 en zou deze graag op de plek willen waar de BMW nav nu zit alleen welke mount heb ik precies nodig?
Het volgende heb ik gevonden: GPS Mounting for BMW S 1000 XR
Maar de vraag is moet ik nu de GPS mount + extra adapter voor tomtom aanschaffen of kan ik de GPS mount van BMW gebruiken en heb ik alleen de adapter nodig?
Hoor graag van jullie
Beetje laat, maar is het inmiddels gelukt? Ik heb het namelijk ook gemonteerd.
Heb je hier een foto van of kan je uitleggen hoe je dat gedaan hebt?Wat is gelukt?
Laatste tijd erg weinig aan de motor gedaan heb toevallig vandaag een grote schoonmaak gedaan.
Vandaag ook de BMW nav voorbereiding vervangen voor de TomTom mount. (niks extra's voor nodig)
Heb ondertussen de nav voorbereiding vervangen door de Tomtom 550, was niet zo moeilijk. Maar heb de stroomvoorziening dus met een BMW connector kabel gedaan (11 euro). Deze zit dus op de stekker (achter het linker kuipdeel) waar eerst de BMW nav. op zat. Nu hoor en lees ik dat na uitschakelen van het contact dat er toch altijd stroom weg lekt, waardoor na verloop van tijd de accu leeg raakt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Doorgaans gaat het trouwens goed hoor, zon tomtom 550 op een XR, maar ik raad altijd aan om bij langere tijd parkeren toch die stekker van je dock los te maken. Als je weet dat je m een week of meer stilzet -> losmaken.
Heb ondertussen de nav voorbereiding vervangen door de Tomtom 550, was niet zo moeilijk. Maar heb de stroomvoorziening dus met een BMW connector kabel gedaan (11 euro). Deze zit dus op de stekker (achter het linker kuipdeel) waar eerst de BMW nav. op zat. Nu hoor en lees ik dat na uitschakelen van het contact dat er toch altijd stroom weg lekt, waardoor na verloop van tijd de accu leeg raakt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Kan je sturen welke kabel je hebt gekocht? Keer netjes de oude bmw navi loskoppelen en die tomtom voeding aansluiten.
doelde op de mount montageWat is gelukt?
Laatste tijd erg weinig aan de motor gedaan heb toevallig vandaag een grote schoonmaak gedaan.
Vandaag ook de BMW nav voorbereiding vervangen voor de TomTom mount. (niks extra's voor nodig)
Aansluitkabel voor navigatie op de BMW accessoire aansluiting - Motorenwebshop
Aansluitkabel voor navigatie op de accessoire aansluiting van BMW voor de canbus modellen. Dit kan ook gebruikt worden om andere accessoires met 12v aan te sluiten. Voor de montage: nr1 is de massa en nr 3 de plus.www.motorenwebshop.nl
Zo'n kabel is het, als je naar de BMW dealer gaat kan die hem zo uit het rek pakken, ik betaalde iets van 12 Euro
als je bij de dealer vraagt om een reparatiestekker voor de accessoire aansluiting (en er bij zegt dat je je tomtom er mee wil aansluiten) dan kunnen ze die zo voor je uit het schap pakken, of bestellen.
eindigt uit mn hoofd op 585
Heb ondertussen de nav voorbereiding vervangen door de Tomtom 550, was niet zo moeilijk. Maar heb de stroomvoorziening dus met een BMW connector kabel gedaan (11 euro). Deze zit dus op de stekker (achter het linker kuipdeel) waar eerst de BMW nav. op zat. Nu hoor en lees ik dat na uitschakelen van het contact dat er toch altijd stroom weg lekt, waardoor na verloop van tijd de accu leeg raakt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Mijn ervaring is dat álle verbruikers met een omvormer erin (meestal 12V->5V) aangesloten op de acc. stekker, op den duur de accu leeg trekken.
De stekker word inderdaad na een minuut contact-uit wel spanningsvrij gemaakt, waardoor de navi of camera uit lijkt te gaan, maar omdat de ingebouwde omvormer toch altijd een klein stroompje trekt, blijft het CAN-bus systeem "wakker"/actief. Dit hierdoor krijg je een soort van lekstroom, waardoor de accu toch na een week of 2 leeg is, tenzij hij standaard aan een druppellader staat.
Om deze reden sluit ik dit soort acc. áltijd via een relais aan. De stuurstroom pak ik van de acc. stekker, en de hoofdstroom direct vd accu middels het relais.
Op deze manier is de acc. toch contact geschakeld, maar trekt het can-bus systeem de accu niet leeg nadat het contact word uitgeschakeld.
Ik heb wel een opgaaf van de uren vooraf gevraagd maar niet specifiek voor de kosten. Mijn ervaring bij vorige fietsen is dat een grote beurt (dus zonder extra's) rond de 5 a 600 ligt bij de dealer. Het is mijn 1ste BMW dus ik heb geen uitgebreide ervaring met BMW onderhoud.met 5 x 100 euro arbeid en een kettingset van 300 zit je al op 800 , heb je geen prijsopgaaf / schatting vooraf gevraagd ? .
Klopt , de 20k beurt was bij mij ook ruim 300 . Het is de 30k waar ik zo van schrok.Dat lijkt mij wel een fors bedrag.
De mijne is over 4000 Km aan de beurt, daarom kan ik je vraag (nog) niet beantwoorden.
De 20.000 Km beurt koste mij bij Broekhuis Oost in Enschede € 359.- inclusief remolie verversen,