BMW S1000XR

In je woonkamer???🤣
Hij staat er weer lekker warmpjes bij 8-)
4B68DB49-B4F7-4212-BC0E-567207685223.jpeg
 
Een paar dagen geleden nog een bijna nieuwe XR gekocht met iets meer dan 1000 Km op te teller voor een hele schappelijke prijs.
Dan maar iets langer wachten op het nieuwe model, dat komt vanzelf wel een keer.
 
Nog niet in werkelijkheid gezien, maar ik vind het symmetrische ontwerp juist wel mooi. En met de waslijst aan veranderingenen die voor mij grotendeels een meerwaarde hebben heb ik m'n 2016 ingeruild een kerstrode gekocht. M'n banden waren toch op O-)
De (engelse) press release heeft bijna alle details:
The new BMW S1000XR. .
Je moet wel de PDF downloaden en de foto's unzippen. Kunt inzoemen op de high res foto's. Ik heb voorlopig Dynamic met GPS, RDC, en middenbok
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem zeker niet "minder mooi". Persoonlijk vind ik beide niet van de mooiste maar is het wel de beste die ik ooit gehad heb.
Toch heeft de nieuwe enkele verbeterde punten die ik wel kan waarderen. Wie kan er tegen een gewichtsbesparing zijn, Led verlichting, minder trillingen in het stuur, ingewerkte ophanging voor de zijkoffers, mooiere uitlaat, ...?
Enkel met de kleuren gaan ze voorlopig de mist in. De rode met het grijs vind ik gewoon een lelijke combinatie. De grijze wil ik eerst in het echt zien voor ik er een oordeel over vel.
Ga ik de huidige ervoor inwisselen?
Voorlopig zeker niet, maar wie weet binnen enkele jaren na een uitgebreide testrit...
 
Ik heb met de s1000xr ( model 2016 ) testgereden en schitterend bevonden, maar nu rij ik met een yamaha tracer ( driecilinder ) en daardoor ga ik nu eens kijken naar de f900xr, heb deze al geconfigureerd via internet en de prijs vond ik zeker niet slecht. Komende maand ga ik deze in het echt bekijken ( autosalon ) en dan zeker eens testrijden. Hoop enkel dat de 2-cilinder mij kan bekoren....
 
Vind de nieuwe niet perse mooier maar ook niet lelijk. Overigens zijn voor mij de rijdeigenschappen de belangrijkste factoren.
Ik denk dat er een boel verbeteringen zijn maar ik geloof niet dat ik meteen inhaak. Ga er zeker wel mee proefrijden om te zien of de wijzigingen een overstap waard zijn.

Deze vond ik wel nuttig.
 
Iemand hier nog met leuke dingen (mods of aankopen) bezig?

Bij mij wordt op dit moment het zadel opnieuw bekleed, omdat Viking Seats vorig jaar zelf niet tevreden was:}
 
Ik heb met de s1000xr ( model 2016 ) testgereden en schitterend bevonden, maar nu rij ik met een yamaha tracer ( driecilinder ) en daardoor ga ik nu eens kijken naar de f900xr, heb deze al geconfigureerd via internet en de prijs vond ik zeker niet slecht. Komende maand ga ik deze in het echt bekijken ( autosalon ) en dan zeker eens testrijden. Hoop enkel dat de 2-cilinder mij kan bekoren....

De 2-cilinder waar ik mee heb gereden (KTM Superduke GT) kon me niet bekoren door zijn nukkig gedrag. Bij constante snelheden reed deze als het ware in kleine schokjes. Enorm storend vond ik dit, anders had ik deze gekocht ipv de s1000xr.
Weet niet of de f900xr dit ook zal hebben maar zou er toch zeker op letten tijdens een eventuele testrit want blijkbaar is dit eigen aan een 2 cilinder.
Het zal ook wel afhangen van je manier van rijden. Ben je iemand die constant aan het gas hangt dan ga je daar minder last van hebben. Ben je iemand die op een rustigere manier rondrijdt dan kan het storend zijn.
Maar achteraf ben ik blij dat de Ktm dit had, anders had ik nu geen XR gehad....
Trouwens, je vond de S1000xr schitterend ! Waarom dan een 900 met veel minder vermogen en een 2cilinder?
Er gaan er de komende maanden genoeg te koop komen nu er een opvolger is uitgekomen.
 
De 2-cilinder waar ik mee heb gereden (KTM Superduke GT) kon me niet bekoren door zijn nukkig gedrag. Bij constante snelheden reed deze als het ware in kleine schokjes. Enorm storend vond ik dit, anders had ik deze gekocht ipv de s1000xr.
Weet niet of de f900xr dit ook zal hebben maar zou er toch zeker op letten tijdens een eventuele testrit want blijkbaar is dit eigen aan een 2 cilinder.
Het zal ook wel afhangen van je manier van rijden. Ben je iemand die constant aan het gas hangt dan ga je daar minder last van hebben. Ben je iemand die op een rustigere manier rondrijdt dan kan het storend zijn.
Maar achteraf ben ik blij dat de Ktm dit had, anders had ik nu geen XR gehad....
Trouwens, je vond de S1000xr schitterend ! Waarom dan een 900 met veel minder vermogen en een 2cilinder?
Er gaan er de komende maanden genoeg te koop komen nu er een opvolger is uitgekomen.

Er zit (in NL) zo'n 8000 euro tussen een nieuwe F900XR en S1000XR (2020) reden genoeg voor veel mensen...
 
Ik heb, na een eerste teleurstellende R1250GS (vreemde motorgeluiden), een laatste poging gedaan met een verse 2020-versie R1250GS.

Als deze ook zou tegenvallen, wordt het een S1000XR met 4-cilinder... , maar liefst nadat diens onvermijdelijke kinderziekten er ook uit zijn (en ik een objectieve wegtest zal gelezen hebben, ipv het gebruikelijke holle gejuich van BMW zélf).
 
De 2-cilinder waar ik mee heb gereden (KTM Superduke GT) kon me niet bekoren door zijn nukkig gedrag. Bij constante snelheden reed deze als het ware in kleine schokjes. Enorm storend vond ik dit, anders had ik deze gekocht ipv de s1000xr.
Weet niet of de f900xr dit ook zal hebben maar zou er toch zeker op letten tijdens een eventuele testrit want blijkbaar is dit eigen aan een 2 cilinder.
Het zal ook wel afhangen van je manier van rijden. Ben je iemand die constant aan het gas hangt dan ga je daar minder last van hebben. Ben je iemand die op een rustigere manier rondrijdt dan kan het storend zijn.
Maar achteraf ben ik blij dat de Ktm dit had, anders had ik nu geen XR gehad....
Trouwens, je vond de S1000xr schitterend ! Waarom dan een 900 met veel minder vermogen en een 2cilinder?
Er gaan er de komende maanden genoeg te koop komen nu er een opvolger is uitgekomen.
Beste, inderdaad, de prijs speelt ook een grote rol, ik heb de f900xr aangekleed naar eigen wensen voor 13850 euro, terwijl de s1000xr zelfs nog niet start aan die prijzen....maar zal er zowieso eens mee testrijden. En ja, indien ik een weinig kilometer s1000xr vindt zal ik dat zeker overwegen!!
 
gisteren zeer teleurgesteld terug gekeerd van het autosalon.
smileyS.gif

Ik ging eigenlijk specifiek naar de S1000XR kijken om mijnen XR op te volgen, maar ik vrees dat hij het niet gaat worden, of ik moet nog hard van gedacht veranderen..
Ik vind hem eerlijk gezegd niet mooi, zelfs lelijker dan het vorige model..
de kuipdelen etc zien, neen zijn heel erg plastiekerig, overal kantjes en hoekjes, geen mooie vloeiende lijn, op de benzine tank een zwart goedkoop stuk plastiek, ultradunne fragiele kuipdelen die niet deftig vastzitten, de rode geen metallic kleur, de grondverf en ne goedkope rooie lak erop
frown.gif
man man man moet je daar 20000€ en meer aan uitgeven
redface.gif

Sorry maar dit vind ik BMW onwaardig foei

recht tegenover staat ducati effe tot daar gewandeld om naar de multistrada te kijken, mijn vrouw die niks van motoren kent (bij haar is ne moto ne moto) zei nu ook deze afwerking is stukken maar stukken beter en mooier dan de XR helaas heb ik geen multistrada geld, of er stond er volgende maand 1ne in de garage
redface.gif


Zolang uitgekeken om de nieuwe XR te gaan bewonderen en proefzitten en dan zo hard tegenvallen
frusty.gif
frusty.gif
frusty.gif
 
gisteren zeer teleurgesteld terug gekeerd van het autosalon.
smileyS.gif

Ik ging eigenlijk specifiek naar de S1000XR kijken om mijnen XR op te volgen, maar ik vrees dat hij het niet gaat worden, of ik moet nog hard van gedacht veranderen..
Ik vind hem eerlijk gezegd niet mooi, zelfs lelijker dan het vorige model..
de kuipdelen etc zien, neen zijn heel erg plastiekerig, overal kantjes en hoekjes, geen mooie vloeiende lijn, op de benzine tank een zwart goedkoop stuk plastiek, ultradunne fragiele kuipdelen die niet deftig vastzitten, de rode geen metallic kleur, de grondverf en ne goedkope rooie lak erop
frown.gif
man man man moet je daar 20000€ en meer aan uitgeven
redface.gif

Sorry maar dit vind ik BMW onwaardig foei

recht tegenover staat ducati effe tot daar gewandeld om naar de multistrada te kijken, mijn vrouw die niks van motoren kent (bij haar is ne moto ne moto) zei nu ook deze afwerking is stukken maar stukken beter en mooier dan de XR helaas heb ik geen multistrada geld, of er stond er volgende maand 1ne in de garage
redface.gif


Zolang uitgekeken om de nieuwe XR te gaan bewonderen en proefzitten en dan zo hard tegenvallen
frusty.gif
frusty.gif
frusty.gif

Ik vermoed dat die ook geen productiemotor zal zijn geweest. Ik vel mijn oordeel wel als ze bij de dealer staan maar dat gaat nog zeker een maand of 4 duren...
 
Dat lijkt me een logische opmerking, maar het resultaat is dan wel dat letterlijk duizenden bezoekers wellicht teleurgesteld zullen zijn door deze preproductie-exemplaren en een groot aantal onder hen voor een andere motor gaat opteren... Het Brusselse Auto- en Motorsalon is immers -uitzonderlijk in deze branche- een KOOPsalon.
 
Ik vermoed dat die ook geen productiemotor zal zijn geweest. Ik vel mijn oordeel wel als ze bij de dealer staan maar dat gaat nog zeker een maand of 4 duren...
dat is het hem nu net, die specifieke vraag heb ik op het salon aan de dealer gevraagd, die mij bevestigde dat dit een productierijp model is en dat hij zo daadwerkelijk bij de dealer zal staan..
 
Tja, dat beoogde gewichtsverlies moet érgens vandaan komen... maar dat wil je niet hebben.
Nu, een KTM is ook niet bijzonder fraai afgewerkt en heeft ook lelijke stickers op goedkope verf, maar dat schaadt zijn succes blijkbaar niet...
Het volk zal de XR wel weer lusten, ook in zijn huidige vorm...
 
dat was ook mijn eerste reactie, en nog veel erger aangezien ik er 100% zeker van was dat het de opvolger van mijn 2015 XR ging worden.
Ben er nu echter helemaal niet meer van overtuigd ☹
Ik vermoed wel dat deze nog beter zal rijden dan de vorige Chris. Daar gaat het toch in de eerste plaats over!!!
Maar mooier is hij er niet op geworden, enkel de nieuwe verlichting vind ik optisch een groot pluspunt. Voor de rest komt het niet over als een motor van 20.000euro.
Daar zijn in de eerste plaats verkeerde kleuren en kleurcombinaties voor gebruikt.
Ook in het geval je regelmatig met duo rijdt heb ik de indruk dat het allemaal wat enger geworden is.
 
Ik vermoed wel dat deze nog beter zal rijden dan de vorige Chris. Daar gaat het toch in de eerste plaats over!!!
Maar mooier is hij er niet op geworden, enkel de nieuwe verlichting vind ik optisch een groot pluspunt. Voor de rest komt het niet over als een motor van 20.000euro.
Daar zijn in de eerste plaats verkeerde kleuren en kleurcombinaties voor gebruikt.
Ook in het geval je regelmatig met duo rijdt heb ik de indruk dat het allemaal wat enger geworden is.

dat hij beter zal rijden, moeten we nog afwachten, maar indien dit niet het geval zal/zou zijn 5j na de lancering van een gans nieuw model, waar zijn ze dan in Duitsland mee bezig, dus laat er ons vanuit gaan dat hij beter gaat rijden, dan nog betaal ik geen 20+ voor een motor die er optisch niet uit ziet.

Over het zadel en duo zadel geen klagen, met mijn korte beentjes zit hij net iets comfortabeler dan mijn 2015 XR hij is vooral vooraan smaller dan het vorige model.
Ook mijn vrouw vond hem achteraan wel comfortabel zitten.
de driehoek stuur, zadel, voetsteuntjes is wel verandert tov het vorige model.

De Kleurencombinatie vind ik in eerste instantie ook niet echt geslaagd, de rode in combinatie met het carbonpakket is dan weer wel toppie, maar om er 2000€ voor te geven vind ik teveel bovenop de 20+ die de motor al kost.
Wat ik persoonlijk ook raar vind dat je 350€ extra betaald voor de rode kleur, het is niet eens een metallic kleur goedkope ral kleurtje intriest..
 
Terug
Bovenaan Onderaan