BMW S1000XR

Origineel er in duwen. Is al voorbereid en alles.... Ff aan de computer knopen en klaar. Ik zou andere merken afraden. Moet je in de draadboom gaan zitten knippen van een nieuwe fiets ..

Bedankt net contact met de dealer gehad kost 600 euro voor standaard scm2 gekeurd alarm.

Zit er geen standaard scm1 keuring op?
 
Probleem van het gebruik van andere merken is dat het canbus systeem daar vaak foutmeldingen op zal geven waardoor er een waarschuwingslampje op het dashboard of scherm zal gaan branden. Is een trukje van Bmw om mensen voor originele accessoires te laten kiezen ipv aftermarket accessoires.
 
Goedemorgen.

Bedankt voor de reacties.
Sinds zaterdag eigenaar van de xr. Nu heb ik de volgende vraag: mijn verzekeraar stelt een m1 alarm verplicht. Hebben jullie ervaring met het inbouwen van alarmen en wat zijn de beste? M1 houd in dat het een aanvalsbestendigheid van 3 minuten heeft. Ik hoor graag of jullie tips hebben?

Origineel alarm werkt inderdaad het meest simpel qua inbouw MAAR is op zich nog niet voldoende beveiligd en moet dan voorzien worden van aluminium platen aan onder en bovenzijde om aan de Nederlandse SCM certificering te voldoen. Wellicht is het goedkoper om een andere verzekering te kiezen?
 
Goedemorgen.

Bedankt voor de reacties.
Sinds zaterdag eigenaar van de xr. Nu heb ik de volgende vraag: mijn verzekeraar stelt een m1 alarm verplicht. Hebben jullie ervaring met het inbouwen van alarmen en wat zijn de beste? M1 houd in dat het een aanvalsbestendigheid van 3 minuten heeft. Ik hoor graag of jullie tips hebben?

Ik zou ook voor een andere verzekering zoeken, mijn verzekering vraag alleen om een ART4 slot. Ik heb zelf wel de motor al uitgevoerd met alarm, maar hier moet inderdaad dan een aluminium beplating tegenaan om de certificering in orde te krijgen.
 
Te koop. Ruitje van puig. Als nieuw. 100km oud.. €73 euro incl verzending.
 

Bijlagen

  • ED841B09-B5CC-4894-9EBF-59FBABD3A545.jpeg
    ED841B09-B5CC-4894-9EBF-59FBABD3A545.jpeg
    2,6 MB · Weergaven: 26
Origineel alarm werkt inderdaad het meest simpel qua inbouw MAAR is op zich nog niet voldoende beveiligd en moet dan voorzien worden van aluminium platen aan onder en bovenzijde om aan de Nederlandse SCM certificering te voldoen. Wellicht is het goedkoper om een andere verzekering te kiezen?
Rvs platen. :Y
 
Origineel alarm werkt inderdaad het meest simpel qua inbouw MAAR is op zich nog niet voldoende beveiligd en moet dan voorzien worden van aluminium platen aan onder en bovenzijde om aan de Nederlandse SCM certificering te voldoen. Wellicht is het goedkoper om een andere verzekering te kiezen?

Ik heb het originele alarm aan laten passen naar de SCM2 eisen. Inderdaad een RVS plaat er op en een certificaat uitschrijven.
Het koste mij ongeveer € 150.-
 
Ik ben van plan om een s1000xr te kopen, modeljaar 2017. Met 36 maand garantie op, denk niet dat ik daar een miskoop mee doe? Het zou een matt blauwe worden..., indien er iemand zegt van, zeker niet doen!! Graag een beetje uitleg waarom....kom van een mt09 tracer....
 
Niemand die dat gaat zeggen, helemaal niet op die hoeveelheid informatie die je geeft.. blauw en uit 2017...:+
 
Ik ben van plan om een s1000xr te kopen, modeljaar 2017. Met 36 maand garantie op, denk niet dat ik daar een miskoop mee doe? Het zou een matt blauwe worden..., indien er iemand zegt van, zeker niet doen!! Graag een beetje uitleg waarom....kom van een mt09 tracer....
Waarom niet, met zo weinig km en 36 maanden garantie is prima.
Een Akra staat mooi, maar ook met de standaard uitlaat klinkt hij prima. Veel plezier ermee.
 
Waarom niet, met zo weinig km en 36 maanden garantie is prima.
Een Akra staat mooi, maar ook met de standaard uitlaat klinkt hij prima. Veel plezier ermee.
Ik weet niet echt hoe hij klinkt zonder akra, heb er paar jaar geleden een testrit mee gedaan en die had dat wel. Maar ik kan het wel geloven dat het mooi klinkt...
 
Akra is alleen een open demper, de orginele BMW demper ook. De katalysator dempt zoveel dat er niet heel veel geluid bij komt met een open pijp. Alleen een geheel andere bochtensysteem zorgt voor extra (heel veel trouwens).
Verschil in geluid tussen origineel en Akra is minimaal, wel is hij minder zwaar en ziet er beter uit.
 
Akra is alleen een open demper, de orginele BMW demper ook. De katalysator dempt zoveel dat er niet heel veel geluid bij komt met een open pijp. Alleen een geheel andere bochtensysteem zorgt voor extra (heel veel trouwens).
Verschil in geluid tussen origineel en Akra is minimaal, wel is hij minder zwaar en ziet er beter uit.
Dat is nu eens een deftig antwoord!! Bij degene die ik zou kopen zitten de , volgens mij niet mooie kofferhouders op, zijn deze gemakkelijk demonteerbaar? Ik zou kijken voor een shad systeem. Vind ik veel mooier weggewerkt.
En zijn er nog after market accesoires die de moeite waard zijn?
Ik neem de tomtom 550 mee van mijn motor die verkocht is dus die ga ik ook willen aansluiten...
 
ja
vraag bij de dealer of ze een accessoire stekker reparatie stekker voor je hebben. soldeer je daar die tomtom aan vast en prik je m zo in het boordnet.
1 is de massa, 3 is de plus.
 
zijn er hier mensen die al een nieuwe garmin zumo XT hebben gebouwd op hun XR? heb er zojuist een aangeschaft.. Volgens de dealer moet deze gewoon op de steun van de bmw navi geplaatst kunnen worden met garmins eigen mount. en hoe bevalt deze nav jullie?
 
Dat is nu eens een deftig antwoord!! Bij degene die ik zou kopen zitten de , volgens mij niet mooie kofferhouders op, zijn deze gemakkelijk demonteerbaar? Ik zou kijken voor een shad systeem. Vind ik veel mooier weggewerkt.
En zijn er nog after market accesoires die de moeite waard zijn?
Ik neem de tomtom 550 mee van mijn motor die verkocht is dus die ga ik ook willen aansluiten...

Ik heb zelf een mat zwarte akrapovic. Het geluid vergeleken met de standaard uitlaat is zoals genoemd inderdaad heel minimaal. Ik merk verschil, maar het is weinig. Je krijgt er gewoon een ieeeeetsje vollere sound voor terug, in dynamic(pro) iets meer pops en crackles maar wel dat typische akrapovic geluid. Als je echt de full experience (boete trekker) wilt moet je zoals gezegd idd die bochten installeren en de kat verwijderen. BMW nederland zorgt er daarna wel netjes voor dat je garantie vervalt -.- .. imho niet waard om de garantie ervoor op te offeren en boetes mee te pakken, want.. dat is echt LUID.
 
Ik heb zelf een mat zwarte akrapovic. Het geluid vergeleken met de standaard uitlaat is zoals genoemd inderdaad heel minimaal. Ik merk verschil, maar het is weinig. Je krijgt er gewoon een ieeeeetsje vollere sound voor terug, in dynamic(pro) iets meer pops en crackles maar wel dat typische akrapovic geluid. Als je echt de full experience (boete trekker) wilt moet je zoals gezegd idd die bochten installeren en de kat verwijderen. BMW nederland zorgt er daarna wel netjes voor dat je garantie vervalt -.- .. imho niet waard om de garantie ervoor op te offeren en boetes mee te pakken, want.. dat is echt LUID.
In mij beleving overdrijf je nu wel iets. Ik heb er een full Akra systeem onder liggen en met killer is het redelijk te doen. Als je hoog in toeren gaat wordt het inderdaad luid, maar dan zoek ik het ook bewust op. Bij normaal rijden vind ik het geluid acceptabel.

Een circuitdag kan je idd wel vergeten, aangezien je dan altijd hoog in toeren rijdt.
 
zijn er hier mensen die al een nieuwe garmin zumo XT hebben gebouwd op hun XR? heb er zojuist een aangeschaft.. Volgens de dealer moet deze gewoon op de steun van de bmw navi geplaatst kunnen worden met garmins eigen mount. en hoe bevalt deze nav jullie?

Het is niet zo moeilijk.
Bestaande navigatie mount verwijderen, (deze past niet) daar kan je de blokjes die om de ronde beugel klemmen hergebruiken.
Heb je helemaal geen oude navigatiemount, dan even bij bmw de 2 blokjes halen (zie 1e 2 foto's)
Stekker met de 2 draden 1 en 3 kan je evt hergebruiken of ook even een nieuwe halen

IMG_20200312_125837 (Medium).jpgIMG_20200312_125843 (Medium).jpgIMG_20200515_111023.jpgIMG_20200312_125903 (Medium).jpgIMG_20200420_120625.jpgIMG_20200515_111014.jpgIMG_20200411_143025.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond.

Zojuist mijn eerste xr aangeschaft uit 2019 en ik zit met de volgende vraag:

De xr loopt stationair een beetje onrustig. En bij 50 in zijn tweede versnelling of derde versnelling is het ook erg lastig om de snelheid vast te houden. Loopt wat onrustig. Echter als ik de motor in de cruisecontrol zet loopt die veel stabieler. Hebben jullie hier ervaring mee?
Is dit bmw xr eigen of kan dit een mankement zijn? Daar ik nog garantie heb wil ik dit graag weten.

Alvast bedankt
Hoi,

Schijnt te maken hebben met de Euronorm, daardoor moeten de motoren steeds meer aan strengere milieu eisen voldoen.
Resultaat is dat als je heel rustig rijdt de motor een beetje gaat“bokken” de zg. Closed Loop.

Mijn motor, een S1000XR uit 2018 doet het ook helaas, ik heb deze pas pas gekocht en bij de proefrit niets gemerkt, tja dan geef je alleen maar gas, heerlijk ding.

Maar ja, je gaat een keer rustig rijden met het vrouwtje achterop en toen kwam het“probleem” stotteren bij lage snelheden.

Terug bij mijn dealer geweest maar daar werd verteld dat ze het allemaal enigszins doen, vooral de 2018/2019 modellen, dus helaas, bekijk het maar.

Ik wil dit nu zelf oplossen, eenvoudigste is een een weerstandje tussen de temperatuursensor van de luchtinlaat te plaatsen, bv een booster plug, deze zorgt ervoor dat de motor meer benzine krijgt, nadeel is wel dat het benzine gebruik meer wordt.

Verder heb je natuurlijk Dynojet en Rapid Bike, ook die zeggen dat je dit probleem hiermee op kan lossen.

Ik heb het nog niet gedaan, maar zou graag horen van andere die het wel gedaan hebben en wat hun ervaringen hier mee zijn
 
Het is niet zo moeilijk.
Bestaande navigatie mount verwijderen, (deze past niet) daar kan je de blokjes die om de ronde beugel klemmen hergebruiken.
Heb je helemaal geen oude navigatiemount, dan even bij bmw de 2 blokjes halen (zie 1e 2 foto's)
Stekker met de 2 draden 1 en 3 kan je evt hergebruiken of ook even een nieuwe halen

Bekijk bijlage 1500598Bekijk bijlage 1500601Bekijk bijlage 1500604Bekijk bijlage 1500599Bekijk bijlage 1500602Bekijk bijlage 1500606Bekijk bijlage 1500595
Gelukt! Bedankt voor je reactie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan