BMW S1000XR

Niet alle Alispul zal zo rottig zijn.
Een tijdelijke plastic achterste slijkweerder van Motea op mijn GS brak gisteren tijdens de eerste rit al rijdend af na nauwelijks 60 kms over glad asfalt...je verwacht geen BMWkwaliteit voor de helft van de prijs, maar dat is gewoon waardeloze brol.


1606237601513.png
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag bij Powerpoint een PCV laten installeren.
1606467008120.png

Leuke resultaten (groen is orgineel blauw met PC) al heeft het het bokken rond de 3a4 duizend toeren nog niet opgelost. Tim gaf wel aan om ook even naar de bougies te laten kijken dus dat word de volgende stap.
 
Vraagje,

Er zit zo'n 12V mini-stekker links op de kap.
Deze is, als ik me niet vergis, om apparaten van 12V te voorzien óf om de motor aan een druppellader te leggen.
Zo'n druppellader (Optimate 4 A1 Canbus edition) heb ik zojuist besteld.
Ook heb ik een GPS tracker besteld.
Deze kan dmv USB opgeladen worden.

In m'n auto heb ik m aan de 12V ACC hangen. Dus sleutel op contact en de tracker laad op.
Nu wil het geval, de tracker trackt nagenoeg niet als ie opgeladen wordt (een of andere automatische in-house stand om 'nutteloze' meldingen te voorkomen).

Voor de motor zou ik graag 1 van de 2 opties willen qua laden, maar weet niet wat mogelijk is.
#1 (voorkeur) tracker laden als de motor aan de druppellader hangt.
#2 tracker laden als t contact aan staat.

Vraag 1, Is die 12V poort alleen van spanning voorzien als het contact aan staat? (en dus als de druppellader er aan hangt)?
Vraag 2, Weet iemand een manier om de GPS tracker alleen te laten laden als de druppellader er aan zit en niet als het contact aan of uit staat?
 
Vraagje,

Er zit zo'n 12V mini-stekker links op de kap.
Deze is, als ik me niet vergis, om apparaten van 12V te voorzien óf om de motor aan een druppellader te leggen.
Zo'n druppellader (Optimate 4 A1 Canbus edition) heb ik zojuist besteld.
Ook heb ik een GPS tracker besteld.
Deze kan dmv USB opgeladen worden.

In m'n auto heb ik m aan de 12V ACC hangen. Dus sleutel op contact en de tracker laad op.
Nu wil het geval, de tracker trackt nagenoeg niet als ie opgeladen wordt (een of andere automatische in-house stand om 'nutteloze' meldingen te voorkomen).

Voor de motor zou ik graag 1 van de 2 opties willen qua laden, maar weet niet wat mogelijk is.
#1 (voorkeur) tracker laden als de motor aan de druppellader hangt.
#2 tracker laden als t contact aan staat.

Vraag 1, Is die 12V poort alleen van spanning voorzien als het contact aan staat? (en dus als de druppellader er aan hangt)?
Vraag 2, Weet iemand een manier om de GPS tracker alleen te laten laden als de druppellader er aan zit en niet als het contact aan of uit staat?
Vraag 1: ja
Vraag 2: wat is er mis als ie oplaad terwijl het contact aan staat?
 
Vraag 1: ja
Vraag 2: wat is er mis als ie oplaad terwijl het contact aan staat?
De gps tracker track veel minder tijdens het laden.

Als voorbeeld, testrit van de ene kant van t dorp naar de andere kant geeft tijdens t laden max 1 point.
Als ie niet aan t laden is heb ik er 8 te pakken.
 
Als je er zelf mee aan het rijden bent dan laadt ie ook op, als je thuis bent issie vol. Wat moet je met een tracker als je er zelf mee aan het sturen bent? Dieven nemen zon ding echt niet rijdend mee.. :)

Of zeg ik nu iets heel raars?
 
Als je er zelf mee aan het rijden bent dan laadt ie ook op, als je thuis bent issie vol. Wat moet je met een tracker als je er zelf mee aan het sturen bent? Dieven nemen zon ding echt niet rijdend mee.. :)

Of zeg ik nu iets heel raars?
2 vd 4 motoren die bij bekende van mij gestolen zijn, zijn weg gereden ipv in busje stoppen.

Daarnaast ie het ook leuk om later terug te zien wat je die week, maand of jaar gereden hebt.
 
een bmw krijg je niet gestart zonder de bijbehorende sleutel, ook al heb je een sleutel die in het contact past.
 
aha, hopen dat de dieven dat dan ook vinden ;)

Ander vraagje, hoe/waar kan ik netjes een geschakelde 12v aansluiting aftappen?
 
Ik heb de tracker op de geschakelde voeding gezet , die onder je achterspatbord verborgen zit.
Je moet even goed zoeken, maar daar zit een plug, die je kan gebruiken.
ik heb de plug afgeknipt en er een 12V-3V usb op gezet.
deze zit nu onder mijn zadel
De plug ziet er uit als op de foto
 

Bijlagen

  • IMG_20191024_124254.jpg
    IMG_20191024_124254.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 14
thnx allen.
Uiteindelijk heb ik m afgetakt onder de 12v ministekker op t linker paneel.
Deze krijgt nl ook spanning als ie aan de druppellader hangt, iets wat een andere geschakelde 12v natuurlijk niet doet.
Voor winterperiode waar ie mogelijk 3 tot 5mnd stil staat, wel zo fijn ;)

Uiteindelijk zeer tevreden over de locatie van de tracker en hoe alles weggewerkt kon worden.
 
Helpen goede toer-sport banden niet bij lagere temperaturen ?
Bvb de Michelin PR5 warmt naar het schijnt snel op .
De banden zijn t probleem niet.
Koude knieën, koude voeten, koude handen en koude polsen zijn het probleem ;)
De GSX-R biedt véél minder bescherming tegen de wind en heeft geen handvatverwarming.
Dat is bij de XR nu een stuk beter :)

ps. GSX-R heeft S20-Evo's en de XR heeft de Angel GT's (2nd gen volgens mij)
 
@HellStorm666 laat maar weten als de cruisecontrol nog steeds naar behoren werkt met de nieuwe hendels, de orginele is idd erg ver!
Vandaag voor t eerst weer gereden.
De verstelbare hendels zijn geweldig!
En m'n cruiscontrol doet t nog.

Wél had ik een foutmelding in de koppelingsensor zitten (impossible combination ofzo). Dit is met het plaatsen gebeurd en deze heb ik dus vooral (na t plaatsen van de hendels) gewist.
 
Ik zit met een vraag, ik rij nu op een tiger 1050 uit 2007. Echt een fijne motor zeker de 3 cilinder die na een bezoekje aan frederiks niks meer nodig heeft.
Het enige is dat ik 2 meter ben en nogal veel turbulentie heb vanuit de voorkuip, echt om gek van te worden.
Nu is mijn oog gevallen op de bmw xr modellen, mooi disign en sportieve looks.
Alleen zijn er twijfels over de 900 of de 1000, ik moet nog op allebij rijden maar zit nog met een knie blessure thuis.

Ik heb in verschillende tests gelezen dat de 1000 (hoe gek het ook klinkt), teveel vermogen heeft om lekker rustig te kunnen toeren.
Wat zijn jullie ervaringen? Of is eriemand die de zelfde keus heeft gemaakt?
Het zou eerder model 1000 worden of een 900 uit 2020.
 
maar je oog is niet op een XR gevallen omdat die turbulentie minder zal worden denk ik?

hal de kuipruit eens van je tiger af, kijken of dat helpt :+
 
maar je oog is niet op een XR gevallen omdat die turbulentie minder zal worden denk ik?

hal de kuipruit eens van je tiger af, kijken of dat helpt :+
Al gedaan, wat veel beter maar persoonlijk vind ik dat niet mooi.
Na veel gezaag en proberen heb ik het beste van beide.
Maar ik wil ook een wat nieuwere motor, soms moet je je zelf gewoon kietelen😁.
 
Snap ik,

Opzich kan je met een liter xr ook prima toeren hoor. Je merkt dan alleen wel dat het blok zich wat meer thuis voelt op hogere toerentallen, dus je bent allicht wat meer aan het schakelen dan bijvoorbeeld op een R1200gs (boxer) De mensen die zeggen dat dat niet kan vallen voor mij in het zelfde groepje wat altijd maar zegt dat zij zichzelf zullen doodrijden want blaaa blaa blaa
 
Snap ik,

Opzich kan je met een liter xr ook prima toeren hoor. Je merkt dan alleen wel dat het blok zich wat meer thuis voelt op hogere toerentallen, dus je bent allicht wat meer aan het schakelen dan bijvoorbeeld op een R1200gs (boxer) De mensen die zeggen dat dat niet kan vallen voor mij in het zelfde groepje wat altijd maar zegt dat zij zichzelf zullen doodrijden want blaaa blaa blaa
Nee dood rijden ben ik niet zo bang voor, en een gs is niet echt mijn type motor.
 
Ik heb zelf de S1000XR uit 2020 en ben daarvoor in het bezit geweest van het 2019 model. Heb tijdens de service beurten de S900XR diverse keren meegekregen als leenmotor. Ik ben zelf 1.79 lang (kort) en vind de S900XR als klein / iel aanvoelen. Denk dat je met een lengte van 2 meter beter op een S1000XR pas met als optie het verhoogde windscherm, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Het rustig rijden / touren gaat gewoon goed, hoog in zijn toeren is het een gifkikker, maar dat heb je allemaal zelf in de hand. Maar zoals het altijd gezegd wordt, testrijden en zelf voelen zodra je weer kan rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan