BMW Sport-boxer topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bozzma

MF veteraan
4 apr 2004
1.858
0
43
Utrecht
www.bs-autotune.nl
Het BMW Sport-boxer topic ( V )


Wegens enorm succes is het informatieve, gezellige en leerzame "grote R1100S topic" en "Het enorme R1100S topic DEEL II" doorgezet in "Het bizarre R1100S topic DEEL III"

Als vervolg op het R1100S topic gaan we nu verder met het "Sport-Boxer topic". Deze is alweer uit de voegen gegroeid en nu gaan we verder met deel V ! De 1200 serie (R 1200 S / R1200 R) eigenaren stijgen inmiddels in aantal.

De leveranciers bieden meestal spullen aan voor diverse BMW modellen, dus de links zullen voor de meeste sport-boxer rijders bruikbaar zijn. De deelnemers zullen per motortype worden ingedeeld. Voor de R1100S bestaat al een verhaaltje. Als er mensen zijn met een ander type en daar een kort verhaaltje over kwijt willen in de startpost, mail me dan even.

Bij de S meeting kwamen altijd wel zo'n 25 mensen opdagen. Ik hoop dat het er nu (nog) meer worden met meer verschillende motortypen.

Ik hoop dat we er met zijn allen weer een enorm (leuk, gezellig, informatief en leerzaam) topic van mogen maken.

Welkom allemaal !


v.l.n.r.: Bozzma, Arrewald en Charley.

De R1200R.

Tuono

Boxershort :+

De R1100S
De R1100S is een eigenzinnige sportieve motor. Met zijn 100 PK aan de krukas geen PK pakhuis, maar door het in een breed toerengebied inzetbare koppel van om en nabij de 100Nm is het toch een prettige krachtpatser die het menig ultra-sportmachine knap lastig kan maken. Het boxerblok geeft de motor karakter. Dat is niet te beschrijven, dat moet je proberen. Er is gekozen voor een aparte voorwielophanging. De BMW Telelever. Deze voorwielophanging werkt aan de onderzijde met een fusee, is afgeveerd door een apart veerelement, de telescopen worden enkel gebruikt voor de geleiding. Hierdoor stuurt de motor messcherp, comfortabel, zeer stabiel en duikt ze nauwelijks tijdens het remmen. De motor is dan ook volledig in zijn element in snelle bochten. De aandrijving wordt verzorgd door een 6-bak met relatief lange overbrengingen. De 6 wordt ingelegd op illegale snelheden. De achterwielaandrijving wordt verzorgd door een cardanas van het type "Paralever". Dit cardan heeft een reaktiestang waardoor er geen hinderlijke gas- en remreakties in de achterwielophanging ontstaan. Met minder dan 225 kilo op de weegschaal is het een van de lichtste BMW's.

De zit op de motor houdt het midden tussen sport en tour, afhankelijk van de uitvoering en samenstelling. Zowel lange als korte mensen zitten lekker op de S. Af fabriek kan er voor 2 stuurvarianten gekozen worden. De comfort-optie is 4 centimeter hoger en heeft een iets boller ruitje voor de windbescherming. Optioneel is een sportpakket dat je kan herkennen aan de gele schroefveren in de demperunits, de stuurdemper en de iets hoger staande achterkant (kortere reaktiestang cardan). De motor is te voorzien van BMW touring koffers. De brede koffers zijn kleiner te maken met smallere (city)deksels. Natuurlijk zijn ook verwarmde handvatten leverbaar, van het type vingerroosters (stand 2) ;) Optioneel is de motor uit te rusten met ABS. Vanaf modeljaar 2003 is de 3e generatie gekomen. Een deelintegraalsysteem dat met de voorrem ook deels de achterrem bedient. Een zeer nuttige en goed werkende accessoire.

Aankoop en aandachtspunten
De R1100S is een redelijk storingsvrije machine. De cilinders en zuigers zijn in hoge mate slijtvast. Ik ken een geval waarbij de "Big-ends" waren uitgelopen (krukas lagers), maar dat was een machine die op het circuit gebruikt werd en redelijk aangepast was. Problemen die ond bekend zijn geworden van de S op kilometers:

De gasklephuizen slijten rond de gasklep-stang. Hierdoor trekt de motor "valse lucht" en raakt de injectie in de war. Horten en stoten is het gevolg van het wisselende en niet optimale mengsel van benzine en lucht. De motor loopt te arm.

Van de koppeling kunnen de spiebanen uitbreken bij S-jes tot 2000. Rond die tijd is daar een modificatie op gekomen met een koppelingsplaat met sintermetalen slijtvlakken. Deze zou sterker zijn en dit probleem niet meer hebben. Van diezelfde modellen gaat de oliekeerring van de versnellingsbak en krukaskeerring nog wel eens een beetje lekken. Inspecteer je S dus aan de onderzijde op olielekkage: Olie tussen blok en versnellingsbak (naadovergang aan RECHTERzijde achter gasklephuis). Een lekkende cardan bij het wiel kan duiden op een versleten "aandrijfklok".

Er zijn mensen die de versnellingsbak kapot hebben gekregen. Lomp schakelen ligt BMW niet zo.

Verder kan het overkoken van de accu leiden tot een beschadigde kabelboom.

Bozzma

De R1200S
De R1200S is de opvolger van de R1100S. Maar daarbij zijn wel enkele consessie's gedaan. Als we de R1100S naast de R1200S zetten valt ons het volgende op:
De R1200S heeft het nieuwere krachtigere en smallere blok. Deze levert 20% meer prestaties tegen een 10% geringer gewicht. De voorwielophanging is zo goed als gelijk gebleven, de achterwielophanging is veranderd en is nu van hetzelfde type als de R1200GS en K1200S. De motor oogt fors sportiever, maar de zit is comfortabel. De motor is vrij kort waardoor je niet overdreven rechtop zit. Helaas heeft de motor geen (af-fabriek) mogelijkheden meer voor een kofferset. Het ABS systeem is uitschakelbaar en het remsysteem onbekrachtigd.

Al met al een sportievere, krachtigere, lichtere motor.


Dit topic
Dit topic is opgezet door enthousiasme dat bestaat voor de boxer-motor. Er zijn enorm veel accessoires en aanpassingen mogelijk om je motor te personaliseren en te optimaliseren. Ik heb geprobeerd om dit enigszins in kaart te brengen in deze startpost. Daarnaast kunnen we hier van elkaar leren. Zo zijn nieuwkomers, racende R1's met tips ( Peter @ R1 ;) ) een aspirant kopers van harte welkom met vragen en tips.

Plaats je bevindingen, accessoires, je stoerste sport-boxer foto's en links. Heb je een sport-boxer en ben je nog niet opgenomen in de lijst ? Post het even, dan zet ik je erbij.

Accessoires
ermax: home
Boxerstyle
Recchia-motos
Bikes.sjbmw
Suburban-machinery
Ascycles
Scherb-s.de
Metisse.de
Hattech.de
Pack-Parts
R1100Sgoodies
Boxer-Performance
Wunderlich
Ilmberger Carbon
Madmix
Nippynormans
Van Harten
BBpower
Hobbyist
Alphatechnik
Knfilters
Wuedo
Hesa-motorsport.de
Jaeger-motorsport


Tuning
http://www.techlusion.us/home.htm
Tovami: testbanken voor motoren, auto's en karts
http://www.metisse.de/frame_daten/start_D_GB.html
Top-Themen bei t-online.de
http://www.bbpower.de/
Turbo Boxer
http://www.fuelinmoto.com.au/
http://www.ebl-motorpower.de/
BMW Motorcycle Turbocharger Kits


Uitlaten
Edelstahlauspuff - Titanauspuff - Rahmenbau - Motorrad - Leistungsmessung
Suspended Domain
http://www.omexperformanceusa.com/R1100S.html
BN Pipes GmbH - Sportauspuffanlagen für Audi, Seat, Skoda und Volkswagen
Staintune
Two Brothers Racing - TBR - Exhaust Systems
Zach
HATTECH | Ihr Spezialist für Auspuffanlagen
http://www.remus-racing.com
. . : : : VAN DER LINDE SYSTEMS : : : . .
http://www.edgemoto.com/vanderlinde/van_S.html


Veren en dempers

http://www.wpsuspension.com/
Wilbers
WP ? HK Suspension
http://technoflex-suspension.net/
http://www.ohlins.com

Banden,accu's en onderhoud:

Gummert, ow nee... BredeBeier :+
Sabra Geldermalsen
Reifenversand Duitsland
http://www.mamut.com/AFS_Motorparts
http://www.accuhandel-utrecht.nl/

Reviews R1100S
Boxer review (Belgisch)
http://www.motorcycle.com/mo/mcbmw/00r1100s.html

Overige R1100S links
S-Boxer
Wijhenke
Micapeak Register
Bockie's S site
http://www.cfranz.it/
http://www.s-boxer.lu/
http://www.zeggel.de/seite1.htm
http://www.bmbikes.co.uk/index.htm
http://www.motorrad-einbeck.de

Boxercup
Katja-Poensgen
Boxerteam



Tips and tricks
Onderstel:
Neem als je een normaal onderstel hebt de reaktiestang van een R 1100 GS ipv. een alu-reaktiestang. Deze is dezelfde lengte als die van het sportonderstel maar veel goedkoper. Ziet er identiek uit als de origineel plaatstalen trekstang. Ik betaalde er bij Van Harten 25 euro voor. Volgens zeggen gaan de stuureigenschappen er enorm op vooruit.

Xenon op een R1100S
Vervang de H1 dimlicht lamp door een HID lamp (Xenon)



Navi/communicatie op de motor
https://www.aspidshop.com/export/store/default.php
http://www.dirtbike.at/bmw/r1100s/r1100s_gps.html
http://www.gps.nl
http://www.sportextreme.com
http://www.globalpositioningsystems.co.uk/
http://www.gps.tv
http://www.expansys.nl
http://www.mo2bike.nl (ook evenementen e.d.)
http://www.baehr.net/



Race & circuit

http://www.motorsportschool.be
http://www.circuit-de-folembray.com/
http://www.circuitdecroix.com/
http://www.crtholland.nl/
http://www.adac-motorsport.de/index.php?display=news&id=1601&rubrikid=37&kategorieid=3&direct=1


Opknappen, modden en renoveren:

Micro-fiches !

R1100S Owners
1.
bredebeier
2. Bozzma
3. Charley
4. boedhaman '( S verkocht met pijn in z'n hart..
5. Worldbeater '( S verkocht..
6. bulleke
7. SeatsnifferDre
8. beamertje
9. Patriesss
10. (((boxer)))
11. luka
12. puggy
13. silver R1100S
14. slidePaT
15. jansof
16. Sleeper
17. girlR1100S
18. kaatje75
19. Monocilinder
20. Hanski
21. Stampertje_35
22. [email protected]
23. MrBeemer
24. Boxer Replica
25. suz rgv 800
26. Koentjuh
27. (Onbekende gebruiker). Arrewald
29. bmwjoske
30. Winner61
31. hjr1100s
32. altrecht
33. Boxer-twin
34. BCRMick
35. toot
36. devogel
36. BomSan
37. Kaas
38. thijsje
39. BosB
40. goldbmw
41. BMWILLEM19
42. BMadW David
43. simple
44. Beemer
45.
46.
47.

R1200S Owners

1. Tuono
2. Boxershort
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.





Please, keep it Sport-Boxer

8-)



Activiteiten
 
Laatst bewerkt:

AndyK

Die hard MF'er
7 apr 2004
310
0
Heerhugowaard
@ Boxershort: Ben benieuwd of je vindt dat de motor ook voelbaar soepeler loopt. Ik heb altijd het idee dat de 12s wel wil maar tegengehouden wordt. Merk je daar verandering in? Persoonlijk verdenk ik de kat en de schrale afstelling daar van en niet zozeer de einddemper. Heb je het luchtfilter ook vervangen?
Ergens in het vorige sport-boxer topic heb ik gelezen dat Nico Bakker een andere chip gebakken heeft voor de Laser dempers. Geen idee of dit zo is maar het is misschien een telefoontje waard.
Tijdens de DCR heb ik de twee 12s'en live gehoord en inderdaad is het geluid bescheiden en vooral mooi donker. Qua vorm vind ik de orginele auspuff erg fraai, het geeft de Boxer een eigen smoel. 2 dempers lijkt mij teveel op de oude s, daar staat tegenover dat de Akra weer veel op een 999 lijkt... Moeilijk moeilijk maar gewoon een luxeprobleem.
Ik wil graag een andere uitlaat maar alleen als de motor beter gaat lopen, vooral vloeiender waardoor het bizarre eindschot wat minder heftig aanvoelt.
Wel gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk!

@ Charley: Mijn rondetijden heb ik niet geklokt maar ik rij inmiddels al zo lang op Zandvoort dat ik wel weet of het snel gaat of niet. In dit geval dus niet! Ik gok dat ik in 2.15 tot 2.20 rond ging. Met name de manier waarop het vermogen er boven de 7000rpm inkomt weerhield mij ervan om vroeg in de bocht het gas erop te zetten. In 2 de Tarzan of de Hugenholz uit geeft dan opeens een ehhh... apart gevoel. Een beetje glijden vindt ik niet erg maar grote stappen opzij zijn niet mijn hobby. In 3 vond ik (nog) geen optie, dan moet je de bochtensnelheid te hoog houden om op toeren te blijven. Bos uit in 4 levert hetzelfde probleem op. Liever in 3 maar dan kom je vanzelf weer bij 7000rpm en de gevolgen in Bos uit zijn dan helemaal niet leuk.
Aan de andere kant was het wel leuk om soepel rijdend en iets lager in toeren m'n rondjes te maken. Geeft een goed idee van de stuureigenschappen, zoals gezegd top!
Volgende week dinsdag weer op de Kwak... Gewoon met 8000rpm de Tarzan in 3 uit en het gas er vol op... LEKKER HOOR :Y

Greetz,
Andy

P.s. @Girl: Bourgogne hé... Lekker! Mag ik ook graag drinken. Proeverij organiseren? *O* Of zijn 6 flessen dan niet voldoende? -O-
 

AndyK

Die hard MF'er
7 apr 2004
310
0
Heerhugowaard
Oeps, vergeten te vermelden: Heb het bagage plateua ding plaat van Hattech gekocht. Erg fraai gemaakt en werkt fantastisch. Zal dit weekend een paar plaatjes schieten een neerladen. Voor iedereen die het bagage probleem van de 12s een minpunt vond, dit is een prachtige oplossing!

Greetz,
Andy
 

Charley

MF veteraan
8 apr 2004
1.412
0
@Bozz, leuk, nieuwe foto's....maar jij staat er wel erg vaak op....

alleen ff aanpassen dat Tuono een R1200S heeft (en geen 1100... 8-) )


@bomsan: bedankt, voor de 1 cent fooi..... _O-

Iedereen post ontvangen uit Zeist (tenminste, die ook weten waar het over gaat)?
 
Laatst bewerkt:

bulleke

MF veteraan
1 jan 2005
1.505
0
eindhoven
als je je bmw beterwil laten lopen,vooral die r1200 s,staat heel schraal afgestelt.ik heb er een test van gelezen,en daar stonden ze er van tekijken dat hij nog liep, maar als je iets echt goeds wil,pak dan een rabid bike kastje.het is iets duurder dan een chip maar veel beter.en anders bel is mee ruud frederiks,of paul ritsen.voor een paar kwartjes,ben je een heel stuk wijzer.
 

Mavtri

MF veteraan
24 sep 2002
4.296
10
48
Barneveld
als je je bmw beterwil laten lopen,vooral die r1200 s,staat heel schraal afgestelt.ik heb er een test van gelezen,en daar stonden ze er van tekijken dat hij nog liep, maar als je iets echt goeds wil,pak dan een rabid bike kastje.het is iets duurder dan een chip maar veel beter.en anders bel is mee ruud frederiks,of paul ritsen.voor een paar kwartjes,ben je een heel stuk wijzer.
jij weet nog wel een adresje om af te stellen? ;)
 

Boxershort

Die hard MF'er
20 jul 2006
922
1
@ Boxershort: Ben benieuwd of je vindt dat de motor ook voelbaar soepeler loopt. Ik heb altijd het idee dat de 12s wel wil maar tegengehouden wordt. Merk je daar verandering in? Persoonlijk verdenk ik de kat en de schrale afstelling daar van en niet zozeer de einddemper.
Klopt helemaal wat je daar zegt. Ik begrijp precies wat je hiermee bedoelt. Dat voelde in het begin ook héél erg vreemd aan. De 1100-serie heeft een katalysator van formaat onder de motorfiets hangen. Bij de 12 is deze een stuk kleiner. Daarentegen is mijn vermoeden dat bij de originele uitlaat het benodigde dempingmateriaal tot de laatste cm3 in die trommel is gepropt. En met name dat laatste veroorzaakt, naar mijn bescheiden mening, dat "geknepen" effect. Nu met die Lasers gaat het allemaal toch een stuk gemakkelijker.


Heb je het luchtfilter ook vervangen?
Nee, nog niet. Als over twee maanden die SportsCollector leverbaar is, vervang ik meteen het luchtfilter.


Ergens in het vorige sport-boxer topic heb ik gelezen dat Nico Bakker een andere chip gebakken heeft voor de Laser dempers.
Geen idee of dit zo is maar het is misschien een telefoontje waard.
Dat is zeker een telefoontje waard.


Tijdens de DCR heb ik de twee 12s'en live gehoord en inderdaad is het geluid bescheiden en vooral mooi donker. Qua vorm vind ik de orginele auspuff erg fraai, het geeft de Boxer een eigen smoel. 2 dempers lijkt mij teveel op de oude s, daar staat tegenover dat de Akra weer veel op een 999 lijkt... Moeilijk moeilijk maar gewoon een luxeprobleem.
Is absoluut waar wat je daar zegt. Maar ik heb altijd wel een zwak voor die 1100-serie gehad. Juist om die dubbele dempers. Misschien is dat wel onbewust de reden van mijn keuze geweest.


Ik wil graag een andere uitlaat maar alleen als de motor beter gaat lopen, vooral vloeiender waardoor het bizarre eindschot wat minder heftig aanvoelt.
Is ook een reden waarom ik voor een compleet systeem van Laser heb gekozen. Nú al voel ik een hele verbetering, en straks met die vervangende bochten wordt het alleen maar beter. Mooie woorden allemaal, maar beter is om zelf eens met dempers, als die van mij, op pad te gaan. Welnu; dat kan. In Amersfoort staat sinds zaterdag een demo-model voorzien van Lasers.
Zonder enige twijfel kan je daar even mee op stap gaan.
Ik weet het zeker; je bent daar van harte welkom. :+


Wel gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk!.
Dank u! ;)
 

Bozzma

MF veteraan
4 apr 2004
1.858
0
43
Utrecht
www.bs-autotune.nl
Het is dat er niet makkelijk aan een plug te komen is...

Wat je kan doen:

Haal op de sloop een Lamda sonde (om het gat te dichten) en hang de originele sonde in de lucht. De motor meet nu veel te veel zuurstof en zal maximaal benzine bij gaan mengen. Dat maximale is echter beperkt tot een x percentage, meestal rond de 20%. Maar dat kan de R12 best hebben als ik het zo begrijp.

Denk er wel aan dat de loshangende sensor verwarmd is en loeiheet wordt. (als ie 3 of meer draden heeft...)

Als je echt van prutsen houd en je wil het uitproberen dan kan je bij mij langs komen, dan hangen we er een wide-band lamdasensor in en krijg je een rugzak met laptop om. En dan dataloggen en kijken of we tot behoorlijke waarden komen.

Als dat werkt zou je een simulator kunnen bouwen. Je kan dan je correctie bijstellen met een pulsgenerator als er standaard een smallband sensor in zit.
 

AdventureGirl

MF veteraan
7 jan 2005
21.198
76
49
Landelijk!
Bezoek site
Jeetje... weer een volgend deeltje *O*

Ik zal vanavond eens een piccie maken van mijn smerige S.. hij zit er weer helemaal onder.. volgens mij heb ik hem nog niet veel goorder gezien dan deze keer. Zullen we daar het forum mee opfleuren. :Y
 

AdventureGirl

MF veteraan
7 jan 2005
21.198
76
49
Landelijk!
Bezoek site
Is dat van de wijn :P
Ik moet zeggen... dat die bergpassen met grote gaten in de weg waar je dan soms toch doorheen dendert.. dat dat goed is gegaan is mazzel. Elke keer keek ik wel even achterom of ik een rood wijnspoor achterliet.. :X Met een trui en een broek had ik de boel een beetje klem gezet.. blijkbaar goed genoeg.
Ik zal de wijn in ieder geval de komende weken even laten liggen.
De structuur zal er wel volledig uitgerammeld zijn.

Gaan er van jullie trouwens nog mensen naar de SBK? Eerste weekend september?
 

thijsje

MF'er
18 dec 2005
249
0
33
Heerlen
Bezoek site
Deel 5 alweer.

Ook maar ff een plaatje.



Komend weekend worden er mooiere foto's gemaakt. Ik ga vrijdag op mijn Sje en met mijn vader op zijn FJR 1300 naar het Zwarte Woud. Wij overnachten 2x in Oberharmersbach en komen zondagavond weer terug. Maandag begint het echte leven weer B|
Nou maar hopen dat wij het een beetje droog houden, de weersvooruitzichten zijn minder.
 

Daytona-Bart

Die hard MF'er
28 apr 2004
290
0
51
Oud Beijerland
ADVIES???
Hoop dat een van jullie me een beetje op weg kan helpen; ben op zoek naar een andere motor en dan bij voorkeur ook nog een waar je met 1,97m een beetje fatsoenlijk op zit.
Rijdt nu met een Triumph daytona en wil eigenlijk iets waar je een beetje rechter op zit (dus geen supersport meer).

Ben dus al wezen kijken naar de nieuwe Fazer 1000, aprilia tuono, kawa z1000, enz.
Conclusie: zit overal shocking klem en het lijkt wel of ik op een minibike zit.

DUS wat ziet mijn oog, had ik als niet BMW rijder nooit meer aan gedacht, de R1200S. Lijkt redelijk groot, ziet er goed uit en zo de verhalen lezend moet ie ook niet verkeerd rijden.
Heb me dus wel voorgenomen om nog even te gaan proefrijden dit jaar.

Echter, had ik vorig de gelegenheid om een proefrit te maken op een R1150Rockster, en dat viel op zich behoorlijk tegen.
Vond 'm (persoonlijk) behoorlijk futloos en het trilde als een ziek hondje door alle toerentallen. Ook de werking van de cardan maakte me wat aan het schrikken aangezien die blijkbaar in bochten naar rechts bij het gasgeven er voor zorgt dat de motor zicht lijkt te willen oprichten. Kortom ik was niet onder de indruk.

Dat de R1200S zich lekker vlot laat rijden blijkt wel uit de circuit belevenissen, maar dat trillen baart me wat zorgen, en daar kom ik ook nergens iets van tegen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Is het raadzaam om bij aanschaf de sport vering mee te nemen of zit daar niet veel verschil met de standaard vering in. :?


:? :?
 

Bozzma

MF veteraan
4 apr 2004
1.858
0
43
Utrecht
www.bs-autotune.nl
Ahh... Je kijkt dus naar een R1200S ?

Ik denk dat je er het best aan doet om dan naar de dealer te gaan en eens een stevige testrit te gaan maken. Of beter nog, af te spreken dat je em een dag meeneemt.

Trillen. Tja.. T blijft een twin hé ?
 

Koentjuh

MF veteraan
3 aug 2005
2.185
2
35
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik paste dus simpelweg niet op de R1200S! Ik zat met mijn knieën tegen de "bocht" in het kuipwerk klem. Ik weet niet hoe lange benen jij hebt, maar met lengtemaat 38 kun je het schudden B| .

Enniewee dat oprichten van de Rockster in de bocht, komt door het tamelijk zware vliegwiel. Je kan dat ook merken als je tijdens het rijden de koppeling in trekt en gas geeft. Er is dan altijd één kant waar de motor naartoe neigt. De R1100RS van mijn broer heeft dat ook. Zover ik weet is de R1200S veel meer een sportmachine (dan de Rockster en de R1100S) en lijkt het me dus dat het vliegwiel behoorlijk klein is om een goede en snelle gasrespons te krijgen, maar dat is een gok mijnerzijds. . .

Succes met de testrit!
 

Daytona-Bart

Die hard MF'er
28 apr 2004
290
0
51
Oud Beijerland
Bedankt voor de reacties, ga 'm hopelijk aanstaand weekend al een grondig passen.
Op het oog lijkt ie groot genoeg, op de rockster zat ik in elk geval goed.
Ben dus wel benieuwd.
Moet nog een afspraak maken bij een dealer, heeft iemand van jullie goeie ervaringen met een dealer in de buurt van rotterdam (breeman heb ik al eens geprobeert en dan sta je tussen de BMW auto kopers en verkopers, was niet zo'n succes)
 

Bozzma

MF veteraan
4 apr 2004
1.858
0
43
Utrecht
www.bs-autotune.nl
Grappig, dat idee had ik ook. De R1100S is een beetje aan de grote kant voor mij, maar de R1200S zat me als gegoten (shit!). Wie weet moet je kijken naar een R1100S met de aanpassingen van Koentjuh: lager gezette stepjes. En eventueel de comfortoptie.

Je kan in Duitsland nog motoren op de kop tikken met minder dan 10.000 km op de klok met geweldige afschrijvingen. En het geld dat je dan overhoud t.o.v. een R1200S kan je dan mooi besteden aan een Staintune uitlaat, een BBP chip, een glasfiber replica intake, een K&N filter en een paar mooie Wilberts / WP schokdempers. Wedden dat je dan lekker rijdt ! Eventjes zoeken naar een full-options met handvatverwarming, EVO3 deelintegraal ABS en een comfortstuur en kuipruitje.

Over de kracht van de BMW hoef je je geen zorgen te maken. Ik kwam op Assen een Fireblade, een Duc 748 en nog wat sportrommel puur op vermogen voorbij. En in de bochten waren ze helemaal geen partij. :+

Waarom rij je niet een stukje en ga je naar Amersfoort ? Maar dan zou ik wel even van te voren bespreken dat je een demo mee mag nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.