BMW Sport-boxer topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahh... Je kijkt dus naar een R1200S ?

Ik denk dat je er het best aan doet om dan naar de dealer te gaan en eens een stevige testrit te gaan maken. Of beter nog, af te spreken dat je em een dag meeneemt.

Trillen. Tja.. T blijft een twin hé ?

het blijft een (boxer)
 
Bedankt voor de reacties, ga 'm hopelijk aanstaand weekend al een grondig passen.
Op het oog lijkt ie groot genoeg, op de rockster zat ik in elk geval goed.
Ben dus wel benieuwd.
Moet nog een afspraak maken bij een dealer, heeft iemand van jullie goeie ervaringen met een dealer in de buurt van rotterdam (breeman heb ik al eens geprobeert en dan sta je tussen de BMW auto kopers en verkopers, was niet zo'n succes)

Kijk anders bij Houtrust Denhaag of in Goes bij Zwartepoorte
 
Zeg ik, teil Fünf, jawel.

*O* *O* *O* *O* *O*

@Bozz, leuk, nieuwe foto's....maar jij staat er wel erg vaak op....

:Y :Y :Y :Y :Y

Zoete macht....

:Y :Y :Y :Y :Y

@bomsan: bedankt, voor de 1 cent fooi

Het is je van harte gegund!

de R1200S zat me als gegoten (shit!).

Hou nou eens op over die 12S man, ik vind het hem al steeds mooier worden,
zeker die rood zilveru...

:( :( :( :( :(

@ Tuono & Boxershort: Hoe zit dat nou op langere stukken, zo'n 12S? Al iemand achterop gehad?
 
@Bomsan: Ehhh achterop... Wel op 't garagepad getest wat betreft de mogelijkheden... Vrouwlief is een kopje kleiner dan ik (1.68m). Achterop zitten is een survival tocht voor haar. :Y
Aanloopje, been omhoog zwaaien, opnieuw een aanloopje en het been hoger zwaaien... Opstaan, aanloopje, been omhoog zwaaien en optrekken aan mij B|
Het uitzicht achterop schijnt zeer goed te zijn, je zicht wordt zelfs voor de minder grote medemens niet belemmert. 8-)
Kortom, blij dat vrouwlief zelf een 800s heeft en niet bij mij achterop hoeft. (hoek van de benen vond ze overigens wel aardig maar tot op heden heeft ze geen enkel idee waar ze enig houvast aan heeft met accelereren of remmen. Behalve aan mij dan...)

Sorry, dit is naar mijn mening een echte Ego motor. Voor 1 persoon dus
*O* *O* *O*
(of de liefde moet wel heel erg groot zijn. 8-) )

Voor de bestuurder zijn lange stukken geen probleem, korte stukjes overigens ook niet en middenlange stukken.... Ach laat maar :W
 
Bedankt voor de reacties, ga 'm hopelijk aanstaand weekend al een grondig passen.
Op het oog lijkt ie groot genoeg, op de rockster zat ik in elk geval goed.
Ben dus wel benieuwd.
Moet nog een afspraak maken bij een dealer, heeft iemand van jullie goeie ervaringen met een dealer in de buurt van rotterdam (breeman heb ik al eens geprobeert en dan sta je tussen de BMW auto kopers en verkopers, was niet zo'n succes)

Breeman is verhuist en heeft nu een apart motoren gedeelte, trouwens in de oude situatie had je verkopers die alleen motoren deden en verkopers die alleen auto's deden.. Breeman tot nu toe ben ik er altijd goed geholpen.
 
Toch maar even met Breeman even gebelt voor een afspraak voor a.s. zaterdag. Zitten toch het dichtst in de buurt.
Mocht nog proefrijden ook, maar dat laat ik maar even van het weer afhangen.

Ben wel onwijs nieuwsgierig geworden, zeker nadat ik deel IV grotendeels doorgelezen heb.
Alle commentaren zijn positief, heeft niemand wat mindere puntjes gevonden tijdens gebruik?
:]
 
Toch maar even met Breeman even gebelt voor een afspraak voor a.s. zaterdag. Zitten toch het dichtst in de buurt.
Mocht nog proefrijden ook, maar dat laat ik maar even van het weer afhangen.

Ben wel onwijs nieuwsgierig geworden, zeker nadat ik deel IV grotendeels doorgelezen heb.
Alle commentaren zijn positief, heeft niemand wat mindere puntjes gevonden tijdens gebruik?
:]

1 van de min puntjes is het olie verbruik

@Daytona-Bart je :? komt nooit op het Hoekse-waard topic.
 
Sodeju, deel 5 alweer, ik lig gigantisch achter met lezen.
Er zijn weer een hoop S-rijders erbij gekomen.

Zelf staat mijn S al geruime tijd in de garage, moest hem maar weer
eens een keer starten.

Weer veel plezier toegewenst voor deel 5 van dit boxer-topic. ;)
 
Als je echt van prutsen houd en je wil het uitproberen dan kan je bij mij langs komen
'k Moet u eerlijkheidshalve bekennen dat het rijden op de 12 mij vooralsnog meer aanspreekt
heer Bozzma. :o
Neemt niet weg dat - wanneer de koffie op kleur is - ik volgaarne uw uitnodiging aanvaard
om gezamelijk van gedachtengoed te wisselen met betrekking tot motoren
en Sportboxers in het bijzonder. :+




.....maar dat trillen baart me wat zorgen,.....
"Is dat nou alles? Dat getril en geschud waarover men altijd spreekt?"
Dat was eigenlijk de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik de eerste meters met die 1200 reed.
En dat gevoel heb ik eigenlijk nog steeds.




@ Tuono & Boxershort: Hoe zit dat nou op langere stukken, zo'n 12S? Al iemand achterop gehad?

Hoewel de buitentemperatuur een paar weken geleden wel iets te veel van het goede was, kon ik de verleiding niet weerstaan om de eerstvolgende dag - na het ophalen van de 12 - meteen flink wat kilometers te maken. Om 07.00 uur in de ochtend ben ik van huis gegaan en heb die bewuste zaterdag ± 500 km op de teller gezet. Lange stukken dijk, (stukjes) snelweg, benzine tanken, stadsgebruik, filerijden, posen. zo'n beetje alles heb ik die kilometers de revue laten passeren. En het moet gezegd; aan het einde van die dag stapte ik zeker niet krom en scheef van die boxer af.
Nee, eerder met een grote glimlach op het gezicht. ;)
Ook met mijn voormalige SuperSporters was het niet geheel ongebruikelijk dergelijke km-standen in één dag op de klok te zetten tijdens een dagje sturen. Maar ik kan u melden aan het einde van zo'n rit toch met een iets ander gevoel af te stappen (.....)

Ik rij nooit met iemand achterop, daar kan ik dus niets zinnigs over melden.




Sorry, dit is naar mijn mening een echte Ego motor. Voor 1 persoon dus

Daar kan ik me zeker wel in vinden. :)
Maar wat me de afgelopen weken nog wel het meest heeft verbaasd is het grote aantal (positieve) reacties die je krijgt op; de snelweg (duim omhoog), benzinepompen (is dat een BMW?), willekeurige motorzaken waar ik wel eens kom (dat is toch een vH?), Boulevard (....."Ja. Pe cies zo een ene, die he'k vroeger ok gehad"....), familie (Hè? Ja, nee, maar wacht nou eens even. Toen je zei dat je een BMW ging kopen toen dacht ik.........) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar er is nog een andere reden geweest om tot aanschaf van deze Boxer over te gaan. De twee cilinders aan beide zijden van het boxerblok zijn door de jaren heen altijd wel in meer of mindere mate onderwerp van kritiek en/of spot geweest. Echter; voor het eerst in hun bestaansgeschiedenis is BMW Motorrad er in geslaagd een boxerblok te produceren, waarbij de uitstekende cilinders tot een minimum zijn beperkt, maar het vermogen daarentegen toenam naar een respectabele 1200 CC.

mfr12s33bx2.jpg

Dát nu, is wat me zo aansprak bij deze fiets en daarom he'k 'um gekocht. :+
 
@Bomsan: Ehhh achterop... Wel op 't garagepad getest wat betreft de mogelijkheden... Vrouwlief is een kopje kleiner dan ik (1.68m). Achterop zitten is een survival tocht voor haar. :Y
Sorry, dit is naar mijn mening een echte Ego motor. Voor 1 persoon dus
*O* *O* *O*
(of de liefde moet wel heel erg groot zijn. 8-) )

De liefde is wel groot, maar zo groot... })

Mss. BomSan heeft ook haar Rbewijs, het is onze 11S, gezamenlijk bezit...
Feit is alleen dat ik rij als wij samen gaan rijden (zoonlief moet dan wel een dagje naar opa en oma, ook geen straf) vandaar de vraag hoe achterop gaat...

Ook met mijn voormalige SuperSporters was het niet geheel ongebruikelijk dergelijke km-standen in één dag op de klok te zetten tijdens een dagje sturen. Maar ik kan u melden aan het einde van zo'n rit toch met een iets ander gevoel af te stappen (.....)
Ik rij nooit met iemand achterop, daar kan ik dus niets zinnigs over melden.

Dát nu, is wat me zo aansprak bij deze fiets en daarom he'k 'um gekocht. :+

Goed om te horen dat de zitprestaties (ook) nog steeds goed zijn!

Die foto, dat doet mij bijna denken aan een Guzzi, serieus! Je ziet er idd bijna niets van, die hangtie cylinderkoppen. Coole foto!
 
Mss. BomSan heeft ook haar Rbewijs, het is onze 11S, gezamenlijk bezit...

En dan ga jij als een hersenloze gladiool met een pleurisgang van heb ik jou daar rondjes trekken over 'T TT circuit ?

Ik begrijp het.. De liefde is groot... :+
 
En dan ga jij als een hersenloze gladiool met een pleurisgang van heb ik jou daar rondjes trekken over 'T TT circuit ?

Ik begrijp het.. De liefde is groot... :+

Niet doen, Jeroen...Mrs. Bomsan leest wellicht mee.....,hij is dus 'gelapt' door een goldwing, de video-bewijzen spreken voor zich.... _O-
(hij staat er dus echt op, die goldwing!!!!!

;)
 
@bmw-onderbroek: leuke fotosoep! :}

Maar ik vind het juist wel grappig, die hang-oren....anders kun je net zo goed op een honda gaan rijden....( :W mavtri)
 
Blijft lelijk die uitstekende spiegels op een BMW.... Lijken wel flaporen... :+
Het is en blijft BMW. 't Ontwerp kan natuurlijk niet helemaal in één keer goed gaan. :+
Maar we komen in de buurt. 8-)



Die foto, dat doet mij bijna denken aan een Guzzi, serieus! Je ziet er idd bijna niets van, die hangtie cylinderkoppen. Coole foto!
Dank je. En dan te bedenken; in't echt is'ie nóg mooier. *D



@bmw-onderbroek: leuke fotosoep! :}
Maar ik vind het juist wel grappig, die hang-oren....
anders kun je net zo goed op een honda gaan rijden....( :W mavtri)
Een waar woord Charley! :}
Bovendien; zo'n sportboxer heeft toch even nét dat beetje extra.

whr12s07co3.jpg

Want zeg nou zelf.
Welke motorfabrikant levert tegenwoordig nog af-fabriek een setje valdoppen van dit kaliber? :o
 
Het is en blijft BMW. 't Ontwerp kan natuurlijk niet helemaal in één keer goed gaan. :+
Maar we komen in de buurt. 8-)Dank je. En dan te bedenken; in't echt is'ie nóg mooier. *DEen waar woord Charley! :}
Bovendien; zo'n sportboxer heeft toch even nét dat beetje extra.

http://img248.imageshack.us/img248/2654/whr12s07co3.jpg ((Afbeelding))
Want zeg nou zelf.
Welke motorfabrikant levert tegenwoordig nog af-fabriek een setje valdoppen van dit kaliber? :o


:? zit wel weinig olie in.
 
_O-

Video bekeken !!!!

*O*

Dus ikke zoeken naar mezelf. Eindelijk gevonden en dan ook nog het stuk waar ik een 748 los trek op het rechte eind ! Helaas verremde ik me vervolgens. Eenmaal de bocht ingehoekt er als een haas vandoor. En dat ging lekker ! Maar....

De cameraman blijft bij die langzame Duc hangen...

Shiiiit....

-O-
 
:? zit wel weinig olie in.

ja, nu je het zegt... _O- Wel een beetje bijgooien, hoor!

Staat hij nu op een middenbok? Want op de zijstandaard moet hij nl. helemaal te zien zijn.....ik vind het trouwens klote om het oliepeil te bekijken, nu er een onderkuip op zit...moet echt met een lampje, en het beste als ik 1 van de mannen er ff op laat zitten op hem rechtop te houden...
 
Motoroliepeil dient met warme motor gecontroleerd te worden. De olie zet flink uit als het opwarmt. Je zal zien dat als het halverwege staat met koude motor dat het al aan de max zit met warme motor...
 
TERING ;(
Ben gistermiddag even wezen proefzitten op de R1200S bij Breeman, enne het lijkt wel of ie op maat gemaakt is.
Mocht nog even rijden ook maar dat was gezien de weersomstandigheden niet zo'n goed idee.
Dat rijden komt dus nog maar gaat ook vast goedkomen.

Heb thuis nog even de meegekregen prijslijst bekeken en das voorlopig het enige minpuntje. Zonder ABS zit ik al op bijna 17.000 euries. Gaat lekker dus.
Afijn de uiteindelijke aankoop staat pas voor komende april gepland dus kan ik nog even de spaarpot aanvullen.

Rijdt zelf al jaren zonder ABS en heb ook niet het gevoel het ooit gemist te hebben. Wat is jullie mening???
 
mfr12s072wl5.jpg


.....zo dan, dat ziet er toch alweer een beetje beter uit. :+

Er is me wel trouwens, zo hier en daar, wel verteld dat (nieuwe) BMW's wat olie gebruiken. :o
Maar goed, we kunnen het gele goud weer zien. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:09 schreef Charley het volgende:Staat hij nu op een middenbok? Want op de zijstandaard moet hij nl. helemaal te zien zijn.....ik vind het trouwens klote om het oliepeil te bekijken, nu er een onderkuip op zit...moet echt met een lampje, en het beste als ik 1 van de mannen er ff op laat zitten op hem rechtop te houden...
Bij die 12-serie is een middenbok niet meer van toepassing Charley.
Zoals je op onderstaand plaatje kunt zien wordt de motor omhoog gebracht d.m.v. enkel-armige bok. Deze bestaat uit twee onderdelen. In de eerste plaats natuurlijk die "hefboom". Maar dit alles werkt niet indien je geen zgn. adapter hebt. Die adapter is feitelijk niet meer dan een dikke plastic pijp die je precies door de (open) as van het achterwiel duwt. In diezelfde adapter schuif je vervolgens de steek-as van die hefboom en dan is het een kwestie van de hefboom naar achteren duwen en klaar is het verhaal.

mfr12s25xp3.jpg

In het begin had ik wel m'n bedenkingen over die bok,
maar daar ben ik inmiddels op teruggekomen.
't Staat absoluut stevig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan