BMW Sport-boxer topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
...prijzen moeten natuurlijk in Euros zijn ; niet in fl. (guldens...)

Daarbij had de laatste BCR die rood wit blauw is nog :


een hoger,dunner zadel.
geen abs
geen hvv
dunne stuureinden
hoger chassis
mooie carbon cilinderkappen
gele sportvering van showa (zat dacht ik ook al op de 1e bcr? )
korte trekstang standaard
spiegels op het stuur (sneller demontabel dan op de kuip)

ten opichte van de Mamola replica.

ff voor de volledigheid: de laatste bcr (vanaf 2004 dus) was eindelijk gemaakt door BMW zoals de boxercup coureurs ,m graag zagen,hoog op de poten en iets compromislozer. 8-)
 
1) mooie carbon cilinderkappen
2) gele sportvering van showa (zat dacht ik ook al op de 1e bcr? )

ten opichte van de Mamola replica.

1) hadden alle BCR's ; dus ook de Mamola Replika's
2) ja ; zat ook op de Mamola's, echter in een iets kortere uitvoering. De rood/wit/blauwe stonden/staan nog een snufje hoger op de wielen...

...echter wat alleen de rood/wit/blauwe BCR's hadden ; dat waren tellers met witte wijzerplaten. Erg mooi !
 
1) hadden alle BCR's ; dus ook de Mamola Replika's
2) ja ; zat ook op de Mamola's, echter in een iets kortere uitvoering. De rood/wit/blauwe stonden/staan nog een snufje hoger op de wielen...

...echter wat alleen de rood/wit/blauwe BCR's hadden ; dat waren tellers met witte wijzerplaten. Erg mooi !

1) klopt idd,maar die MR had van die lelijke ronde eierschalen, die grondspeling kostten

en die witte wijzerplaten was idd erg mooi, wit overdag en ,s avonds zacht groen :9~
 
Hallo mense,

't is ff stil geweest mijnerzijds, maar ik heb nu dan ook echt wat te melden:

Allereerst heb ik m'n ouwe trouwe R1100S na 8 jaar en 135.000 km verkocht aan een particulier. En die gaat er zeker nog heel wat plezier aan beleven.

Zat ik natuurlijk nog met m'n Multistrada welke ik 3 jaar geleden had aangeschaft ter vervanging van de S (een dwaling inderdaad). Deze heb ik voor een goeie prijs in kunnen ruilen op een SPLINTERNIEUWE R1200S.

En dit is 'm dan:

[http://home.planet.nl/~scho3025/DSC00067LR.jpg (afbeelding)]

[http://home.planet.nl/~scho3025/DSC00068LR.jpg (afbeelding)]

[http://home.planet.nl/~scho3025/DSC00069LR.jpg (afbeelding)]

[http://home.planet.nl/~scho3025/DSC00070LR.jpg (afbeelding)]

[http://home.planet.nl/~scho3025/DSC00071LR.jpg (afbeelding)]

[http://home.planet.nl/~scho3025/DSC00072LR.jpg (afbeelding)]

Nog te doen:

- Zard uitlaat eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- Ilmberger spatbord eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- "Piss on Japan" sticker er op plakken (is onderweg)
- blanke knipperlicht glaasjes er op zetten (is onderweg)


Wat betreft het inrijden laat ik me inspireren door:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

ofwel: flink doorgassen. De oude R1100S heb ik netjes ingereden, maar had desondanks een olieverbruik van 1 liter op 3000 km (wel altijd constant gebleven).

HJ
@HJR ... Suppppert mooi ding (en jij maar zwijgen O-) )
errug leuk om (net als MadCow) de 12 te zien in andere kleuren, heb je kuipdelen uitgewisseld met ... ???
Héél véél fijne en veilige kmters op je nieuwe 'S' *O*
Vandaag ongeluk gehad. Gelukkig ikke OK en Sje OK. :)

Boxers redden benen
Jes*s ... kom jij ff goed weg daarozo , en ja ... laat wel ff je fiets nakijken voor verborgen beschadigingen ...

Hou het rubber onder en de glimmende kant boven jongens !!!
 
Laatst bewerkt:
Hallo karoshi

Proficiat met uwe r1200s .volgens mij hebben we dezelfde dealer jorssen op de boomsesteenweg.Ik heb onder mijne r1200s ne hattech steken als ge wilt kunt ge hem altijd is komen beluisteren want ver zullen we niet van mekaar wonen hier zijn nog wa pics er van imgatt
Kan je me aub op de hoogte houden over de prestaties van die zard.
Ik denk normaal alleen arkapovic maar mijn beurs denkt dan
-O-
full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties met betrekking op de BCR.

Ben op dit moment druk rond aan het kijken voor een mooi exemplaar. Wanneer ik een 'normale'mooie tegenkom dan misschien die wel.

Vind alleen de kleuren niet altijd alles van de normale R1100s.
Liefst toch wel met laser dempers in het achterste.....

:P

Heb vrijdag nog op een normale gereden met wat aanpassingen. Die werd het alleen niet, omdat hij niet echt netjes meer was.
 
...zonder te overdrijven denk ik niet dat je een veel nettere vind dan mijn 'oude' BCR ; zie de (mijn) verhaaltjes hierboven. Heb je ook gelijk een 'lijstje' met wat er op en aan zit...
...onderkuip is ook steenslagvrij ; en dat zie je ook niet vaak...

...de reden waarvoor de BCR weg ging ; zie je hier...
3c7c0b2f.jpg


...en reeds met (dubbelpijps !) Lasers 'in het achterste'...
1e0061b8.jpg
 
Bedankt voor de reacties met betrekking op de BCR.

Ben op dit moment druk rond aan het kijken voor een mooi exemplaar. Wanneer ik een 'normale'mooie tegenkom dan misschien die wel.

Vind alleen de kleuren niet altijd alles van de normale R1100s.
Liefst toch wel met laser dempers in het achterste.....

:P

Heb vrijdag nog op een normale gereden met wat aanpassingen. Die werd het alleen niet, omdat hij niet echt netjes meer was.

Deze heeft veel aanpassingen
full
en in de juiste :9~ kleur , staat op marktplaats voor 5950 :W
 
@poortwachter: ik heb net mail gekregen van Robert Foster en in feiten kan hij alle soorten chips leveren. Hij neemt binnen kort telefonisch contact met me op om te kijken wat ik precies wil/verwacht van zijn chip. Als jij me ff laat weten wat jouw motor-setup is en wat je precies wil, dan kan ik wel ff voor je informeren of hij dat ook kan leveren. Als hij de juiste chip voor je in huis heeft, wil je dan sowieso die chip of ben je nog steeds ook in andere oplossingen geïnteresseerd zoals BBPower of Rapidbike?
 
Laatst bewerkt:
...klopt ; heb 'm daar ook zien staan...
...zaten toen wel allemaal 'vette vingervlekken' op...

...heel fijn 'fietsje'...!!

...vorig jaar mei er nog mee naar Engeland geweest ; 800 kilometer op dag 1 en 3, zo'n 300 kilometer op dag 2. Geen centje pijn ; wel 'last' van mijn oren. Open Lasers, en zo'n Lennies Induct zorgen ervoor dat je na 3 dagen, en 1900 kilometers een toch wel lelijke zware brom in je oren overhoudt...(en dat met oordingen in !)

...om half 10 in de ochtend vanuit Calais naar Dover toe...(vroeg opstaan dus !)
avrijdag12mei2006b.jpg


...toertocht door het natte (en later ook mistige) Peak District...
bzaterdag13mei2006na.jpg


...koffie, en lekkere warme broodjes in Hathersage...(klinkt trouwens goed, zo'n stapel S-sen bij elkaar !)
...
bzaterdag13mei2006oHathersagep-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Koen, Ik heb zeker interesse in de chip van meneer foster. Het volgende heb ik aan mijn fiets gedaan:
KAT- vervanger
Laser dempers
K&N filter
Gaten in de snorkel
En nu nog een chip....
In mijn profiel staat ook het mailadres. Zo kunnen we misschien het een en ander via de mail uitwisselen.
 
...klopt ; heb 'm daar ook zien staan...
...zaten toen wel allemaal 'vette vingervlekken' op...

...fijn 'fietsje'...!!

ze kunnen er gewoon niet vanaf blijven, een hoop mensen -ook niet BMW liefhebbers- hebben volgens mij een zwak voor de BCR,s,welke kleur dan ook ;)

Ze stralen ook stilstaand een bepaalde status uit, wel in positieve zin dan, gewoon, mooi :9~

Trouwens,als je ergens stopt op een pleintje, bij een bankje , de dorpspomp of een andere hangplek voor hangouderen dan heb je binnen 30 sec. een leuk geanimeerd gesprek. (over motoren welteverstaan)
 
...ha !

...ik stond afgelopen Donderdag met de 12S in Appingedam ; duurde geen 5 minuten kwam er een oude baas aanlopen.

'Is dat een nieuw model ?'
'Ik heb zelf ook een BMW ; een R80RT'
'Mooi spul'

...en zo heeft dat gesprek zeker een half uurtje geduurt ! (aardige man trouwens)

...afgelopen Donderdag dus :
26f40e09.jpg


...altijd gezellig in Appingedam (en mooie routes om te rijden !!)
2f22fa03.jpg
 
...klopt ; heb 'm daar ook zien staan...
...zaten toen wel allemaal 'vette vingervlekken' op...

...heel fijn 'fietsje'...!!

...vorig jaar mei er nog mee naar Engeland geweest ; 800 kilometer op dag 1 en 3, zo'n 300 kilometer op dag 2. Geen centje pijn ; wel 'last' van mijn oren. Open Lasers, en zo'n Lennies Induct zorgen ervoor dat je na 3 dagen, en 1900 kilometers een toch wel lelijke zware brom in je oren overhoudt...(en dat met oordingen in !)
Rijdt nu tijdelijk ffies zondert Db-killerts ...
ondanks dat ik denk dat er nu wat meer (nog meer ... O-) ) puf uit het blok komt
(komt nu zellufs in twee wel omhoog)
gaan de killerts er (in aangepaste-zellufgemaakte-verwijderbare-extra-gatenkaasrooster ) weer terug in voor de nodige rust aan de oortjes :Y
 
Rijdt nu tijdelijk ffies zondert Db-killerts ...
ondanks dat ik denk dat er nu wat meer (nog meer ... O-) ) puf uit het blok komt
(komt nu zellufs in twee wel omhoog)
gaan de killerts er (in aangepaste-zellufgemaakte-verwijderbare-extra-gatenkaasrooster ) weer terug in voor de nodige rust aan de oortjes :Y

Hoe heb jij ze gemaakt? zoals ze van Charley zijn?
Of had jij mooiere *D
 
...het gaat trouwens goed in de familie...

...vaders zit dus even tijdelijk zonder rijbewijs (dus dat kost op alle fronten zwaar geld, denk bijvoorbeeld alleen al aan de kosten voor het openbaar vervoer...) ; en zoonlief is vandaag even aangesproken door een andere Oom Agent. Zoonlief dacht 65 kilometer per uur te moeten rijden op zijn snor-scootert. De kosten in deze voor de 16-jarige : 161,-- Euries...

...heeft hij toch iets van vaders in zijn bloed zitten...

...rot-jongens...
 
Rijdt nu tijdelijk ffies zondert Db-killerts ...
ondanks dat ik denk dat er nu wat meer (nog meer ... O-) ) puf uit het blok komt
(komt nu zellufs in twee wel omhoog)
gaan de killerts er (in aangepaste-zellufgemaakte-verwijderbare-extra-gatenkaasrooster ) weer terug in voor de nodige rust aan de oortjes :Y
Doet die van mij ook.. staintunes + killers + Foster chip
 
Staintune = goed spul man. :)

Had ze ook op mijn VFR. Die ervaring was genoeg om ze ook op mijn S te willen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan