BMW Sport-boxer topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heb jij ze gemaakt? zoals ze van Charley zijn?
Of had jij mooiere *D

Wat ik had (voor Assen, afgelopen jaar gemaakt ... waren een mislukking,
wel "uitstekende" demping, maar een afbouwend vermogen na de 5500rpm |(
en zeker niet mooier dan wat Charley gekregen had van onze MV-rijder :+

Had een stuk geperforeerd staalplaat gehaald + een stuk passende pijp
maar de diameter was veel te nauw om voldoende uitlaatgassen door te laten

full


Nu van het zelfde materiaal, maar met een grotere diameter weer twee kokers gemaakt om in de standaard Db-killers te schuiven ... helaas konden ze niet verder dan 8cm naar binnen geschoven worden (zaten tegen de visschubben aan de binnenzijde aan)
Had het natuurlijk te precies-pas gemaakt om enigzins op en neer te halen :X
vandaar dat ik de Db-killers eruit gehaald had om het één en ander aan te passen, vandaag maar eens een beetje verder hobby'n, eens kijken waar ik nu weer tegenaan loop :?
Staintune levert met killers erin zelfs een fractie meer power 8-)
Volgens een zekere MV-rijder --->>> meer NM O-)
Staintune = goed spul man. :)

Had ze ook op mijn VFR. Die ervaring was genoeg om ze ook op mijn S te willen hebben.
Staintune = gewoon pure porno voor je bike
niet alleen de looks en het geluid maar ook de prestaties :9~
 
Laatst bewerkt:
...het gaat trouwens goed in de familie...

...vaders zit dus even tijdelijk zonder rijbewijs (dus dat kost op alle fronten zwaar geld, denk bijvoorbeeld alleen al aan de kosten voor het openbaar vervoer...) ; en zoonlief is vandaag even aangesproken door een andere Oom Agent. Zoonlief dacht 65 kilometer per uur te moeten rijden op zijn snor-scootert. De kosten in deze voor de 16-jarige : 161,-- Euries...

...heeft hij toch iets van vaders in zijn bloed zitten...

...rot-jongens...

_O- zo vader zo zoon.

Maar ik doe een gok: zoonlief is goedkoper uit :+
 
Hallo mense,

't is ff stil geweest mijnerzijds, maar ik heb nu dan ook echt wat te melden:

Allereerst heb ik m'n ouwe trouwe R1100S na 8 jaar en 135.000 km verkocht aan een particulier. En die gaat er zeker nog heel wat plezier aan beleven.

Zat ik natuurlijk nog met m'n Multistrada welke ik 3 jaar geleden had aangeschaft ter vervanging van de S (een dwaling inderdaad). Deze heb ik voor een goeie prijs in kunnen ruilen op een SPLINTERNIEUWE R1200S.

Nog te doen:

- Zard uitlaat eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- Ilmberger spatbord eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- "Piss on Japan" sticker er op plakken (is onderweg)
- blanke knipperlicht glaasjes er op zetten (is onderweg)


Wat betreft het inrijden laat ik me inspireren door:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

ofwel: flink doorgassen. De oude R1100S heb ik netjes ingereden, maar had desondanks een olieverbruik van 1 liter op 3000 km (wel altijd constant gebleven).

HJ

Mooi gedaan man! :} Ziet er goed en gelikt uit... Mooie foto die van achteren genomen ;) waarbij de zonnestralen de lak strelen... Heel mooi.

Veel plezier ermee, wellicht gaan we binnenkort een meet doen??! Dan kom ik zeker even over je lak heen kwijlen.
 
ff een vraagje tussendoor:

die standaard Boxer Replica veren-set, is die nou wel of niet langer/hoger dan de normale verenset zodat er een grotere grondspeling wordt bereikt?
 

Stamper,stamper :N wat zijn DIT nou weer voor netkousen man. :r , ik zoek wel een standaard dempertje voor erbij ;)

Net de snorkel geplaatst met gaten boven luchtfilter,je voelt ,m nu lekker :9~ zuigen :9~

Maandag ff kleppen stellen , SC2 erop en dan gaan met die zwarte banaan.



@koentjuh: je kunt beter investeren in een WP of Wilbers setje dan geld pompen in het fijntunen van je blok, het rijwiegedeelte zal je, mits goed afgesteld, zoooooooooooveel meer plezier op leveren tijdens fors doorrijden :W

vraag maar aan bulleke

m,n huidige S staat voor en achter op WP en stuurt zeker zo strak als de 2004 s die ik had,alleen stond die nog 1-2 cm. hoger op de poten,benieuwd wanneer ik dat verschil ga merken.
Will sowieso wat aan m,n rijstijl veranderen als dat gebeurt,is goeiekoper dan de vering weer vernieuwen :+

Gaan WE nog een keer rijden op Assen?
H4b al 5 circuit dagen gepland staan , maar ik heb weer een echte motor nu,dus mag ik weer meedoen met de oude mannen. 8-)
 
...mwha...dat kun je wel zeggen als pa-lief ook zijn bonnetje 'moet' betalen... B|
...de brom-piloot heeft de centen niet helemaal ; dus 'k ben bang dat de ouders ook voor dit geintje kunnen opdraaien... |(

Dat wordt dus de komende 80 weekends je vervoersmiddelen wassen dus voor kindlief}) en wel vanaf het moment dat je rose papiertje bij je terug is, trouwens,heb je al wat gehoord van de elite ??
 
Stamper,stamper :N wat zijn DIT nou weer voor netkousen man. :r , ik zoek wel een standaard dempertje voor erbij ;)

Net de snorkel geplaatst met gaten boven luchtfilter,je voelt ,m nu lekker :9~ zuigen :9~

Maandag ff kleppen stellen , SC2 erop en dan gaan met die zwarte banaan.



@koentjuh: je kunt beter investeren in een WP of Wilbers setje dan geld pompen in het fijntunen van je blok, het rijwiegedeelte zal je, mits goed afgesteld, zoooooooooooveel meer plezier op leveren tijdens fors doorrijden :W

vraag maar aan bulleke

m,n huidige S staat voor en achter op WP en stuurt zeker zo strak als de 2004 s die ik had,alleen stond die nog 1-2 cm. hoger op de poten,benieuwd wanneer ik dat verschil ga merken.
Will sowieso wat aan m,n rijstijl veranderen als dat gebeurt,is goeiekoper dan de vering weer vernieuwen :+

Gaan WE nog een keer rijden op Assen?
H4b al 5 circuit dagen gepland staan , maar ik heb weer een echte motor nu,dus mag ik weer meedoen met de oude mannen. 8-)

Ik weet dat jij inderdaad een ambassedeur van WP en Wilbers bent :+ . Maar ff zonder dollen: zo een WP of Wilbers-set is voor een student niet of nauwelijks op te hoesten (we hebben het hier over een €700,- minimaal toch?). Het enige waar ik nu tegenaan loop is de grondspeling doordat ik (nood gedwongen) mijn stepjes heb moeten verlagen. Maar first things first, dus ik ga eerst maar eens chiptunen en dus met Robert Foster babbelen, want ik gok dat hij me wat dat betreft wel vrolijk kan maken. . .

Wat betreft een dagje Assen: ik ben voor, maar zijn niet alle circuitdagen inmiddels allang volgeboekt. Zo niet, laat het ff weten want dan ga ik wel mee!
 
Ik weet dat jij inderdaad een ambassedeur van WP en Wilbers bent :+ . Maar ff zonder dollen: zo een WP of Wilbers-set is voor een student niet of nauwelijks op te hoesten (we hebben het hier over een €700,- minimaal toch?). Het enige waar ik nu tegenaan loop is de grondspeling doordat ik (nood gedwongen) mijn stepjes heb moeten verlagen. Maar first things first, dus ik ga eerst maar eens chiptunen en dus met Robert Foster babbelen, want ik gok dat hij me wat dat betreft wel vrolijk kan maken. . .

Wat betreft een dagje Assen: ik ben voor, maar zijn niet alle circuitdagen inmiddels allang volgeboekt. Zo niet, laat het ff weten want dan ga ik wel mee!

Goede set WP-Wilbers kost rond de 1000-1500 euri hoorde ik ergens op de motorbeurs :? maar zal toch ook wel eens op marktplaats te vinden zijn :?

Ik ben geen HK ambassadeur maar weet inmiddels wel donders goed wat een set superveren voor je brommert doet *D

Kun je trouwens niet beter simpelweg de buddy ietwat verhogen en de steppies dan ook weer omhoog doen :?


of gewoon ietsie minder onbenullig rijden B|










:W
 
bredebeier heeft het in de gaten...:

...dat wordt dus de komende 80 weekends je vervoersmiddelen wassen dus voor kindlief}) en wel vanaf het moment dat je rose papiertje bij je terug is...

...trouwens,heb je al wat gehoord van de elite ??

...nee. Rijbewijs nog niet terug, kan natuurlijk ook nog niet. Donderdag ingenomen, Vrijdag was het Goede Vrijdag, dus werken die gasten niet. Dan een weekend, dan op Maandag 2e Paasdag. En dan gaan die snurkers pas iets doen. Heb vandaag wel met de post een bevestiging ontvangen dat ze mijn brief ontvangen hadden. Nou dat is dan tenminste iets...

...en het zal best maf klinken, maar zo zonder RBW heb ik dus bijvoorbeeld ook FF absoluut geen haast om in de ochtend naar de zaak te komen. Heb vanochtend weer heerlijk een uurtje in de bus gezeten, babbeltje met de chauffeur gemaakt, en 'moeders' heeft mij vanmiddag weer opgehaald...

...normaal zit ik me te ergeren als ik weer in die dagelijkse file sta ; of zoals in deze omgeving, dat nu het bootjes-seizoen weer begint. Dus als je een beetje pech hebt, en je gaat 'binnendoor' sta je in elk gehucht voor een ophaalbrug te wachten, omdat een handje vol 'rijkaards' het zich kunnen permiteren rondjes door Nederland te varen...

...heeft dus ook wel even wat dat relaxte...; en kom je (iets) later op de zaak, zegt ook geen hond er wat van. Je kunt tenslotte niet anders, je bent van anderen afhankelijk. Dus dan mag je later komen (en ook eerder weg ; om dus weer die bus te pakken...)

...waar ik echter wel enorm van baal ; is dat het aankomend weekend akelig mooi weer gaat worden (tenminste dat zeggen ze)... B|
 
Iemand ervaring met deze gasten:

http://cgi.ebay.de/TUNING-CHIP-MOTO...1217716QQihZ018QQcategoryZ40187QQcmdZViewItem

Het lijkt erop dat elke motor/auto individueel chiptunen en zijn niet al te duur. Hoewel ik denk dat we die 10 pk en 16 Nm (vooral die laatste) met een korreltje moet nemen, maar toch.

@BB: buddy verhogen zou misschien een optie zijn, maar ik denk dat je er dan nog niet ben. Ik heb bijvoorbeeld eens een stel sportsteunen op de kop weten te tikken, waarbij de steppies weliswaar ongeveer 1 cm naar bovenkomt, maar ook 4 à 5 cm naar achter gaat, maar ook deze oplossing mocht niet baten (met de knieën tegen die 'paddenstoel' van de tank). Al met al moet de buddy dan denk ik een 4 cm verhoogd worden en als jij weet hoe je dat voor elkaar krijgt, mag je het me laten weten. . .

Dus als iemand nog interesse in een setje sportsteunen heeft laat het me maar weten want ik heb er hier een stel liggen. . .
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met deze gasten:

http://cgi.ebay.de/TUNING-CHIP-MOTO...1217716QQihZ018QQcategoryZ40187QQcmdZViewItem

Het lijkt erop dat elke motor/auto individueel chiptunen en zijn niet al te duur. Hoewel ik denk dat we die 10 pk en 16 Nm (vooral die laatste) met een korreltje moet nemen, maar toch.

@BB: buddy verhogen zou misschien een optie zijn, maar ik denk dat je er dan nog niet ben. Ik heb bijvoorbeeld eens een stel sportsteunen op de kop weten te tikken, waarbij de steppies weliswaar ongeveer 1 cm naar bovenkomt, maar ook 4 à 5 cm naar achter gaat, maar ook deze oplossing mocht niet baten (met de knieën tegen die 'paddenstoel' van de tank). Al met al moet de buddy dan denk ik een 4 cm verhoogd worden en als jij weet hoe je dat voor elkaar krijgt, mag je het me laten weten. . .

Dus als iemand nog interesse in een setje sportsteunen heeft laat het me maar weten want ik heb er hier een stel liggen. . .

ja :Y ,daar heb ik dus wel interesse in, heb je een plaatje en een prijsje ?

En de buddy kan best een stuk verhoogd worden,er is hier ergens een topic over,bedrijf zit in Purmerend dacht ik,HawkGT werkt daar dacht ik
 
Hier ff een stel simpele plaatjes van de steunen (let niet op de letters en lijnen, die had ik nodig voor de maten)

Rempedaal:
full


edit: solly ik zie dat ik geen plaatje heb van het schakelpedaal. In ieder geval zit er op het schakelpookje een driehoekje waardoor je verder geen verlengers nodig hebt om hem aan de 'schakelstang' te kunnen vast zetten
 
Laatst bewerkt:
koentje,heb je al aan hagon vering gedacht.is ook goed.en de helft van de prijs van de bekende merken.zet je op de jouwe de sportvering van de 2004 boxercup erop.sta je meteen 4 cm hoger.
 
koentje,heb je al aan hagon vering gedacht.is ook goed.en de helft van de prijs van de bekende merken.zet je op de jouwe de sportvering van de 2004 boxercup erop.sta je meteen 4 cm hoger.

:N

de bcr 2004 heeft ook al een hoger chassis dus je komt denk ik zo,n 2 cm hoger met andere shocks??

@koentjuh: voor 100 euri is de set verkocht, er staat op marktplaats een heel mooi cnc gefreesd setje voor 125 dus m,n bod lijkt me reeel O-)

deal or no deal :?
 
edit:

solly: ik denk dat ik de verkeerde advertentie heb. . . ff doorzoeken ik zal eens kijken of ik die set kan vinden. Dan kan ik vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
:N

de bcr 2004 heeft ook al een hoger chassis dus je komt denk ik zo,n 2 cm hoger met andere shocks??

@koentjuh: voor 100 euri is de set verkocht, er staat op marktplaats een heel mooi cnc gefreesd setje voor 125 dus m,n bod lijkt me reeel O-)

deal or no deal :?

Hebbie een linkie, want dan kan ik zelf oordelen. Ik kan hem namelijk zo snel niet vinden :?
 
@BB: Bedoel je deze set?

full


Die gaat niet passen op je S :N , zo te zien zitten de gaten om ze aan je frame vast te maken te ver uitelkaar. Ik heb overigens bij verschillende bedrijven gekeken naar een stel alternatieve steunen voor de S, maar die prijzen beginnen pas bij een kleine €300,-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan