BMW Sport-Boxer Topic DEEL VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
is een twinspark kop dan een handige upgrade of is dat echt totaal overbodig? idd heb ik er niet zo over nagedacht dat de upgrades meer kosten dan de fiets. Ik denk ook niet dat ik ooit een fiets met veel geld ga upgraden, maar het is fijn om te weten dat je een fiets koopt waar je nog wat aan kan sleutelen (al is het maar de gedachte)

De twin spark is op zich wel een nuttige upgrade: het maakt de machine een stuk soepeler over het gehele toerenbereik. Iets wat je met een tuningchip ook (in bepaalde mate) kan bereiken. Ik zou dan alleen de twin spark niet als upgrade kopen, maar gewoon een fiets van 2003 aanschaffen waar het standaard inzit.
 
Hallo hallo, hier weer een berichie van MadCow. Wellicht hebben jullie het gelezen in een post van CatGirl maar ik heb helaas geen BMW Sportboxer meer... Ik heb een heftig ongeval gehad in Espana een maand geleden, dat verhaal ga ik nog wel uitgebreid posten.

In ieder geval maak ik het steeds beter en beter en had vandaag eigenlijk voor het eerst weer eens de energie om acher m'n computertje te zitten en de filmpjes van de vakantie te bewerken. Denk dat jullie deze wel zullen waarderen:


Volgende motor? Een R1200S Xtreme natuurlijk!!!
 
Hallo hallo, hier weer een berichie van MadCow. Wellicht hebben jullie het gelezen in een post van CatGirl maar ik heb helaas geen BMW Sportboxer meer... Ik heb een heftig ongeval gehad in Espana een maand geleden, dat verhaal ga ik nog wel uitgebreid posten.

In ieder geval maak ik het steeds beter en beter en had vandaag eigenlijk voor het eerst weer eens de energie om acher m'n computertje te zitten en de filmpjes van de vakantie te bewerken. Denk dat jullie deze wel zullen waarderen:


Volgende motor? Een R1200S Xtreme natuurlijk!!!

OUCH das heftig. . . Veel sterkte met het herstel!

Nais filmpje trouwens. Alleen nu nog een cameraman vinden die jou bij kan houden ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo hallo, hier weer een berichie van MadCow. Wellicht hebben jullie het gelezen in een post van CatGirl maar ik heb helaas geen BMW Sportboxer meer... Ik heb een heftig ongeval gehad in Espana een maand geleden, dat verhaal ga ik nog wel uitgebreid posten.

In ieder geval maak ik het steeds beter en beter en had vandaag eigenlijk voor het eerst weer eens de energie om acher m'n computertje te zitten en de filmpjes van de vakantie te bewerken. Denk dat jullie deze wel zullen waarderen:


Volgende motor? Een R1200S Xtreme natuurlijk!!!
Klote Bas,
Heb je dat ding nog niet eens fatsoenlijk in kunnen rijden....
Sterkte met herstel!!

[edit]Idd de cameraman had enige problemen..... zal toch niet aan de motor gelegen hebben?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo S-rijders!

Voor mij helemaal nieuw dit forum, goed gezelschap lijkt me.
full
 
@ Madcow, verdorie dat is zwaar kl*te voor je
ben blij voor je dat je in iedergeval weer kan typen, dus de beschadigeningen aan leef en leden zullen waarschijnlijk niet te ernstig zijn.


aan de nieuwe leden: Welkom, jullie hebben voor een fijne motor gekozen :]

Simon
 
Madcow, dat is niet een fijn bericht. Wel positief is dat je enthausiasme voor de brommer overeind is gebleven gezien het feit dat je het alweer over een 'nieuwe' hebt. Veel sterkte en beterschap.
 
Hee jongens;
kon ook niets over het tripje vinden, wil ook wel eens met de gasten rijden!!

ps wij gaan met drie man n weekje richting Alpen (BCR&1200RS&FJR1330) vertrek hangt nog, maar denk in week 38 (17/23 sept)
iemand nog zin/tijd/geld??
Jan

definitieve datum:week 37 10/11 sept vertrek 16 weer terug.
Jan
 
...moet nog steeds een geschikt doosje voor je zoeken Jan ; zodra ik dat ding heb, stuur ik je het spatbordje even op...

...voor wk. 37 heb je 'm in ieder geval... :)
 
...geen tijd om te ontspannen Jan ; ben veel (zonder overdrijven) te druk...
...druk op de zaak, en dan automatisch druk in mijn hoofd...

...tijd voor vakantie...
 
Madcow, dat is niet een fijn bericht. Wel positief is dat je enthausiasme voor de brommer overeind is gebleven gezien het feit dat je het alweer over een 'nieuwe' hebt. Veel sterkte en beterschap.

nou Winner, heb je al een idee wat de madkoe mankeert? ik zie hem alleen op de video een beetje raggen (tempo lag hoog!) in spanje! Dus Madkoe mijn vraag: wat is er gebeurt? En waarom een 1200 en geen r1100s, (want je weet, ik twijvel nog steeds aan het succes van de 1200!)
:)
 
...blijf gerust twijfelen TobBox...
...wij weten inmiddels beter... :) (of is dit het uitlokken van een oneindige discussie...)


...wat ik wel kan zeggen is dat de sprintkracht van een 1100S niet veel (of eigenlijk nix) onderdoet voor die van een 1200S...; je kan simpelweg niet veel harder dan een 1100 van kiet gaan omdat het voorwiel van de 1200 veel te graag omhoog wil...

...waar of niet Winner ?
 
...blijf gerust twijfelen TobBox...
...wij weten inmiddels beter... :) (of is dit het uitlokken van een oneindige discussie...)


...wat ik wel kan zeggen is dat de sprintkracht van een 1100S niet veel (of eigenlijk nix) onderdoet voor die van een 1200S...; je kan simpelweg niet veel harder dan een 1100 van kiet gaan omdat het voorwiel van de 1200 veel te graag omhoog wil...

...waar of niet Winner ?

tobBox .. ;) ik twij..de

TopBox chargeert graag, ik ken em ... en inderdaad, een beetje pittige 1100 doet weinig onder in het begin van de sprint, vooral die van topbox, op een haar na 100 pk aan het achterwiel met 115 Nm bij 4000 toeren, wie doet dat na. Ik zit dan op 110Nm alleen wat meer pk'tjes. De 1200 gaat er bovendien na de 150 zo verschrikkelijk van door dan een 1100 echt het nakijken heeft. Dat omhoog komen is vanaf staande start wel sterk aanwezig bij de 1200, tot zelfs in de 3e. Beheersing is dus belangrijk en na oefening zal het uit staande start toch moeilijk worden voor een 1100 maar ze gaan desondanks als de brandweer. TopBox houdt het maar mooi bij z'n BCR want bij twijfel geen aktie.

:]
 
Laatst bewerkt:
...blijf gerust twijfelen TobBox...
...wij weten inmiddels beter... :) (of is dit het uitlokken van een oneindige discussie...)


...wat ik wel kan zeggen is dat de sprintkracht van een 1100S niet veel (of eigenlijk nix) onderdoet voor die van een 1200S...; je kan simpelweg niet veel harder dan een 1100 van kiet gaan omdat het voorwiel van de 1200 veel te graag omhoog wil...

...waar of niet Winner ?

nou rollo, met het vermogen van de 1200 zit het wel goed, al heb ik nog niet veel weelies gezien, van bijv. Winner (waar blijft ie?), of op You Tube.

twijfelen doe ik alleen over het uiterlijk en de afwerking van de 1200, die komt te kort!
en misschien ook wel over de prijs (kaal ding voor 16.000 euro, toch?)

lijkt me wel enige discusie waard.
:)
full
 
Hallo hallo, hier weer een berichie van MadCow.

Tsjees da's zwaar K man. Post van Catgirl gevonden, benieuwd hoe het is gebeurd.
Rest vd groep oké?!
Zonde van je fiets, maar jij bent belangrijker: beterschap!

Wel een mooi filmpje trouwens... Titel had kneedownS moeten zijn vlgns mij :}
 
TobBox is er nog niet over uit...:

...kaal ding voor 16.000 euro, toch ?
...bijna goed ; een kale BCR kostte in 2003 15.190,-- Euros...
...een kale R12S kostte in 2006 15.190,-- Euros...

...zelfde prijs, 3 jaar nieuwer, meer vermogen, en minder ijzer mee te slepen...
...oke, oké, de BCR heeft standaard een onderkuip, en de 12S niet...
...de BCR heeft van die frisse kleuren, de standaard 12S geel, zilver, of zwart...

...ach ; het blijft allemaal smaak...
...had de BCR er ook wel naast willen houden ; maar 3 van die dikke dingen kon ik echt niet meer recht praten thuis...

...en het maakt toch ook eigenlijk geen fluit uit wat je rijdt ; het gaat erom dat je kunt rijden...
...toch ?
 
Welkom 'nieuwe' mensen!


De VRO-1 was super gegaan met de BMdouble-u.

Aan het begin leek het een beetje op de 'nieuwe' bijz. verrichtingen (straatje keren en slalom) maar dat was ook wel weer leuk/goed om te herhalen en daarna hebben we noodstoppen gedaan (super koel voor de ABS-ers }) )

Smiddags de uitwijkproef (leuk, want alles mocht in principe op de snelheid hoe jij het wilde, dus je kon het zelf spannend maken) en over een plank, halve- en hele band gereden (je merkt bijna nix, maar leuk om gedaan te hebben)
Oja en de noodstop over *ZAND* met abs vond ik echt nog het tofst, met een hoge snelheid aankomen en zo hard als je kunt remmen - gaaf dat de abs erg flink inkickte!

Het allerleukste was wanneer we rondjes circuit gingen rijden, ik ben nog nooit zó plat met m'n motor geweest wat een gevoel...heel koel. Heb dan ook geen randje meer links 8-).

En nu op naar VRO-II want daar ga je echt uren op het circuit bochten rijden!
Leuk circuit trouwens (Lelystad), ze hebben naast het normale circuit natuurlijk allemaal zijweggentjes e.d. omdat er diversen cursussen gegeven worden... de BMW gedraagde zich super en ook in de dijkweggetjes met het omgooien :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo hallo, hier weer een berichie van MadCow. Wellicht hebben jullie het gelezen in een post van CatGirl maar ik heb helaas geen BMW Sportboxer meer... Ik heb een heftig ongeval gehad in Espana een maand geleden, dat verhaal ga ik nog wel uitgebreid posten.

In ieder geval maak ik het steeds beter en beter en had vandaag eigenlijk voor het eerst weer eens de energie om acher m'n computertje te zitten en de filmpjes van de vakantie te bewerken. Denk dat jullie deze wel zullen waarderen:


Volgende motor? Een R1200S Xtreme natuurlijk!!!

Heb de motoren van je vader en oom gezien.....
Echt niet leuk meer!
Ook het (vertaalde) spaanse verslag gelezen uit de krant..... wordt je niet vrolijk van :N
Met z'n 3en staan te wachten voor een afzetting en dan van achteren door een auto met 100km/u aangereden worden.......
Pfffffff....... :N
Sterkte met het herstel voor alle 3!
 
Ik heb een R1100S, kat-vervanger, laser-einddempers en een K&N luchtfilter. Pas geleden heb ik een chip van BBpower gemonteerd. In de gebruiksaanwijzing staat dat de lambda-sonde moet worden afgekoppeld. Ik twijfel hieraan, omdat ik de staat van de bougies bekeken heb. Deze zijn aardig wit, wat duidt op een arm mengsel.

Even voor de duidelijkheid.
Met lambda-sonde aangekoppeld:
-minder goed starten, af en toe met een plof
-ploffen bij gas dicht
-benzine verbruik hoger
-vermogen opzich goed

Lamba-sonde afgekoppeld:
-goed starten
-geen ploffen
-zeer laag benzine verbruik
-vermogen ook goed
-bougies vrij wit (lijkt te arm)

Als de lambdasonde wordt afgekoppeld loopt de motor op een noodprogramma en wordt deze volledig gestuurd door de chip. Mij is verteld bij van Harten in Amersfoort dat als de lambda-sonde wordt aangekoppeld deze de besturing van de motor door de chip, in de weg zit. Met het gevolg dat de chip niet optimaal zijn werk kan doen.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil namelijk absoluut niet dat mijn motor te arm loopt. Kan iemand toevallig al rijdend bijv. een meting uitvoeren om te controleren of alles goed op elkaar is afgestemd?

Gr. Jaap
 
jaapvanuum,bpp chip heeft van 1 tot 5 instellingen,op welke heb je hem staan.bredebeier had op zijn bmw,de chip op 3 staan en die liep als een speer.maar heb je ook lucht gatenbij geboort in je snorkel.moet volgens mij ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan