BMW Sport-Boxer topic ( IV )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja.
Plaatjes schieten kan ze wel, :} :}

En die bochtjes gaat ook steeds lekkerder, ik kan me nog wel een momentje voor de geest halen dat Stampertje en ik de nieuwe Gerlos pas naar beneden hebben gereden ;) Alleen wel oppassen voor de koeien :X

Het weer... we hebben de heen en terugweg scheitweer gehad. Veel te warm. Arno had op de terugweg 35 graden in de display en in een dorpje op een gegeven moment 37 graden. Ter plekke hebben we goed weer gehad, ergens een keer zeven kilometer voor het hotel een megahoosbui.. over het algemeen.. goed. Wat regen, geen kou, veel zon.
 
En die bochtjes gaat ook steeds lekkerder, ik kan me nog wel een momentje voor de geest halen dat Stampertje en ik de nieuwe Gerlos pas naar beneden hebben gereden ;) Alleen wel oppassen voor de koeien :X

Het weer... we hebben de heen en terugweg scheitweer gehad. Veel te warm. Arno had op de terugweg 35 graden in de display en in een dorpje op een gegeven moment 37 graden. Ter plekke hebben we goed weer gehad, ergens een keer zeven kilometer voor het hotel een megahoosbui.. over het algemeen.. goed. Wat regen, geen kou, veel zon.
Je bochtjes gaan zeker lekker, t'wordt tijd dat Girl haar prive-circuit (Gerlos-Pas)inruild voor wat probeersels op een 'echt' circuit, want joe weet echt wel wat gasgeven is :]
En die koeien ... die horen hun behoeftes te doen op een grasveldje :? (achter het hek O-) )
 

Dit scheelt een hoop knutselwerk thuis! Hebben jullie onthouden wie dit maakt/levert? Heb al even gegoogeld maar kan niets vinden...
Als ik het zo bekijk dan steekt het geheel mooi over de achterkant uit richting achterlicht en dat stukje ruimte is erg handig. OK, €196 is een aardige prijs maar ach, het scheelt ook schade aan de lak...

Inmiddels gevonden via http://www.s-boxer.de Wordt gemaakt door firma Hattech: http://www.hattech.de
 
Laatst bewerkt:
Je bochtjes gaan zeker lekker, t'wordt tijd dat Girl haar prive-circuit (Gerlos-Pas)inruild voor wat probeersels op een 'echt' circuit, want joe weet echt wel wat gasgeven is :]
En die koeien ... die horen hun behoeftes te doen op een grasveldje :? (achter het hek O-) )

Mijn privecircuit blijft Namlos.. misschien volgend jaar dat ik dat stukkie een keer kan laten zien.. perfect voor S'jes!
Maar ja, je hebt gelijk, het wordt echt wel tijd voor een CRT voor mij.. :Y
 
(Afbeelding)

Komt na de 1200S waarschijnlijk er ooit toch wel een keer, full option GS
Tenminste... als dat topic leuk is _O-

Staat je goed die GS, op een of andere manier klopt die fiets gewoon.
En dat GS Topic loopt i.d.d. (nog) voor geen meter; de GS daarentegen is een hele fijne fiets weet ik sinds zaterdag. Over 4 weken mag ik een zwarte 1150GS afhalen :]
Als jij er dan nog een keertje 1 koopt begint het al ergens op te lijken.
Nu die circuitsessie nog een keer plannen.
 
bb rijdt fijn een cros stuur,of niet dan O-) ik heb trouwens horen zeggen,dar een 1100s strakker stuurt dan de nieuwe 1200s :Y ik weet dus niet of het waar is . *D
 
bb rijdt fijn een cros stuur,of niet dan O-) ik heb trouwens horen zeggen,dar een 1100s strakker stuurt dan de nieuwe 1200s :Y ik weet dus niet of het waar is . *D

Ja , en het staat ook lekker stoer, daarbij kan de Garmin er ook goed op,zit trouwens ook een katvervanger onder,geeft toch een heel ander geluid dan de S , zo'n 2-1
Het scheelt wel topsnelheid zo,n breed stuur; je voelt de wind trekken aan je mouwen.Maar ja ,een GS rij je ook niet voor alleen maar 200+ knallen :)

Volgens mij is de wielbasis van de nieuwe S anders,wellicht daardoor? En de giga dip bij 5000 rpm is ook al berucht; alleen lijkt me dat goed te verhelpen.
 
Hmm, heeft Stampertje hier zijn hoofd aan een S verloren?? Letterlijk.
Al geprobeerd hoe zo knee down nu gaat op een K1200LT
O-)
Neu ... die K1200LT laat ik voorlopig maar staan,
echt verslingert geraakt aan de nieuwe S ... welliswaar met diverse opties, mooie hebbuh dinghusjes en sommige broodnodige dingen (die er nog niet voor zijn)
Maar na stevig bomen met Girl :+ is het verlanglijstje bijna compleet, nu de motor nog O-)
 
Ja, het verlanglijstje is niet zo moeilijk hè?
Een S voor de fun en sport, een GS voor die ideale koffers en het reisgemak, en een RT als, zeg maar, rijdend koffiezet apparaat.
Alleen, die bank....
Daarbij wordt de garage ook wel erg klein met 3 BMW's ;)

Ach, de buren hebben ook drie koekblikken.

De patsers.
 
Neu ... die K1200LT laat ik voorlopig maar staan,
echt verslingert geraakt aan de nieuwe S ... welliswaar met diverse opties, mooie hebbuh dinghusjes en sommige broodnodige dingen (die er nog niet voor zijn)
Maar na stevig bomen met Girl :+ is het verlanglijstje bijna compleet, nu de motor nog O-)

Ik neem aan dat een wheely-bar ook op jouw lijstje staat ;)
mooie foto,s :} :}
 
Ja, het verlanglijstje is niet zo moeilijk hè?
Een S voor de fun en sport, een GS voor die ideale koffers en het reisgemak, en een RT als, zeg maar, rijdend koffiezet apparaat.
Alleen, die bank....
Daarbij wordt de garage ook wel erg klein met 3 BMW's ;)

Ach, de buren hebben ook drie koekblikken.

De patsers.
:+ je zegt uut O-)
maar alleen de R1200S en de R1200G/S (adventure) is ook voldoende heur
Ik neem aan dat een wheely-bar ook op jouw lijstje staat ;)
mooie foto,s :} :}

_O- ...

Veel lezen/zoeken/kijken/combineren,
Tuono, met zijn trek(duw)stang, rijd/stuurt weer stukken beter ;)
Öhlins, als het geen B-hlins blijken te zijn :?
de Ackra onder het zitje, laser (als cat-vanger) onder het blok :9~
en nog een zooi andere meuk, die het leven 'net' ff wat prettiger maken ...
het meest lastige is het ... wachten (Winner61)
op nieuwe kleurtjes, (Sept,Okt), HP-? (Jan,Feb)
E-prom, dyno-test ???
... !!!???
 
ben reeds een jaar trouwe bezoeker van dit leuk forum en bezitter van een S (bwj 2000)
Nu heb ik echter een probleem waar ik het antwoord niet terug vindt.
Sinds zondag is een 4A zekering al 3 maal gesprongen. Het is de zekering waarop ondermeer dashboard functionaliteiten zitten (met uitzondering verklikker lichten pinkers en groot licht) en het remlicht.

Hoe kan ik het best kortsluitingen opsporen?
Welke andere luxe ;) dingetjes staan op deze zekering?
Misschien zijn er al mensen/motoren die dit hebben voorgehad.

't is een zwarte, maar ik zou toch niet graag hebben dat ie in rook opgaat. :P
 
Vandaag veul te heet om naar 't strand te gaan :?
Beetje in de tuin hangen, onder een kouwe douche, terug de tuin in, opdrogen (in nog geen 5 min) tuinslang maar gepakt en een vernevelaar in elkaar geprutst ... das pas lekkert

Zwaar leventje toch ... O-)

Kwam dit ook nog ff tegen:
BMW HP-reeks?

Eerder waren er al geruchten dat BMW volop zou bezig zijn met het uitbreiden van hun HP gamma. Maar wat zou je zeggen van een HP1, een HP2 Sport, een HP3 en een HP4? Er zou een BMW K1200S gezien zijn bij de Akrapovic fabriek, die daar zou getuned worden tot een HP4. De geruchten doen de ronde dat men momenteel om en bij 190 pk uit het blok heeft weten te puren, maar dat het frame dit vermogen niet aankan. Het viel ons ook op dat BMW de laatste tijd de HP nogal expliciet HP2 ‘Enduro’ noemt. Nu zou de R1200S dezelfde kuur ontvangen die de HP2 reeds mocht genieten om op die manier omgevormd te worden tot de HP2 Sport. Er wordt eveneens gefluisterd dat de Supermoto versie van de F650GS reeds klaar is en dat dit die als de HP1 door het leven zal gaan. Dan rest ons enkel nog de HP3. Nadat BMW zijn Japanse concurrenten te lijf ging met de lancering van de K1200R en S zou het nu misschien de beurt zijn aan Triumph.
 
Over Nico Bakker gesproken, ik hoorde gisteren het gerucht dat Nico van BMW had vernomen, dat er volgend jaar weer een Cup gereden zou gaan worden....
Ook bestaat zoals jullie weten het gerucht dat er een HP versie van de R1200S gaat komen... 1+1=... Volgend jaar een R1200S HP3 cup??

Stampertje, mijn idee....... ik had o.a. ook dat artikel gelezen,... zou een reden kunnen zijn mijn (K)1200S in te ruilen....

Voldende week weer Zandvoort?
 
Heren en dames

Heb al een tijdje niets van me laten horen, maar ben toch nog regelmatig bezoeker en heb nu wat behoefte aan tips.

Morruguh rijdt ik weer een circuitdagje op Assen; deze keer met Michelin Pilot Powers, op aanraden van Bozma, ipv de BT020's van voorgaande jaren. Daar kan het dus niet meer aan liggen.

Vraagje: zijn er ideeen over wat de beste bandenspanning zou zijn op 't circuit?

De MPP's bevallen goed moet ik zeggen. Ze gaan wel iets eerder dan de BT020's (bij woest gas erop zetten in z'n 1 uit een bocht) maar wel veeeeel gecontroleerder; deze gaan smeren/glijden waar de BT020's gaan 'stappen'.

HJ
 
echt verslingert geraakt aan de nieuwe S ...

mfrtst01ro9.jpg


Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.


Goedemiddag sportboxer-liefhebbers,

Waren met name de R1100S in Mamola- en BCR-uitvoeringen al zeer fraaie machine's om te zien, op het moment dat ik de R1200S tijdens de nieuwjaarsreceptie in de PowerZone te Amsterdam heb mogen aanschouwen was ik feitelijk om. Na een aantal Japanse supersporters te hebben gehad viel voor mij, na een sabbatical van negen maanden, de keuze op de R1200S van BMW. Had men mij een jaar geleden gezegd dat ik "ooit eens" zo'n Boxerding zou bestijgen - laat staan aanschaffen - had ik diegene voor gek verklaard. Zo blijkt maar weer; niets is veranderlijker dan den mensch.

Na de wereldwijde introductie van de R1200S op zaterdag 13 mei 2006 volgde voor mij een (lange) wachttijd op de levering van zeven weken. Maar nu, 1000 km aan inrijkilometers verder, kan ik alleen maar tot de conclusie komen de (voor mij) juiste keuze te hebben gemaakt. Nu kan ik wel allerlei superlatieven loslaten omtrent die nieuwe sports boxer van BMW, maar misschien is het beter - als je eens in de gelegenheid bent - om zelf een proefritje op deze fiets te maken. Je zult verbaasd zijn over de rij-eigenschappen.

Wat mijzelf aangaat; Het plezier in motorrijden is weer helemaal terug.


mfr12s10mo5.jpg


Bij (af)levering ervan maar gelijk de reactiestang laten vervangen.



mfr12s24ns2.jpg


Voorlopig nog even das original auspuff. Het wachten is op de heren Accesoires-Fabrikanten, maar de voorpret is al begonnen. Op de diverse internet-sites heb ik inmiddels het nodige lekkers voorbij zien komen. We zullen dus nog even geduld moeten hebben.
 
Man man wat een machine. :9
Persoonlijk vind ik de original Auspuff mooi genoeg, maar ja, wie ben ik.

Ik hoop alleen dat er niet al te veel van die 1200S gaan rijden in de bergen want dan voel ik me helemaal de traagste van het stel. ;(
 
Heren en dames

Heb al een tijdje niets van me laten horen, maar ben toch nog regelmatig bezoeker en heb nu wat behoefte aan tips.

Morruguh rijdt ik weer een circuitdagje op Assen; deze keer met Michelin Pilot Powers, op aanraden van Bozma, ipv de BT020's van voorgaande jaren. Daar kan het dus niet meer aan liggen.

Vraagje: zijn er ideeen over wat de beste bandenspanning zou zijn op 't circuit?

De MPP's bevallen goed moet ik zeggen. Ze gaan wel iets eerder dan de BT020's (bij woest gas erop zetten in z'n 1 uit een bocht) maar wel veeeeel gecontroleerder; deze gaan smeren/glijden waar de BT020's gaan 'stappen'.

HJ

@HJR:Begin op 2.3 voor en achter en naarmate je harder gaat en het warmer wordt kun je nog 1 tot 2-tiende zakken.
Zet liever je vering optimaal, of lat dat doen, dat levert je meer op per ronde. :+

@Boxershort: waarom denk je dat ik alleen zwarte shorts draag :? ;) zwart is toch het mooist voor deze nieuwe S :} :}
Strakke fiets
:Y

Heb trouwens van Ch een www.dares gehad waar ze GS-jes verbouwen,ook meest zwart
:o :o :o wat mooi
Ik denk dat ik nog wel eens helemaal omga naar de GS(of zo'n verbouwde) voor woon/werk/sportrijden :]

Eerst de HP S versie ook maar eens rijden. :P
 
boxcer sjort in het zwart vond ik hem ook het mooist :Y ik heb er wel een uur naar staan tekijken,maar ons vrouw kon niet mee de voeten bij de grond.daarom heb ik de k1200r gekocht.die is een stuk lager. *D
 
Goedemiddag sportboxer-liefhebbers,

Waren met name de R1100S in Mamola- en BCR-uitvoeringen.............................................Niets is veranderlijker dan den mensch.
Op de diverse internet-sites heb ik inmiddels het nodige lekkers voorbij zien komen.

Hee, we hebben er weer een letteraar bij ! Mooie S, maar jammer dat er geen kleurtje aan zit... ;)
 
@ Joshua: Ik ben er ook zeer content mee. :)

Wat de originele demper betreft;
Qua vormgeving is deze zeker goed te noemen, alleen..... het geluid is méér dan beschaafd. B|
Ik mag toch wel hopen meer feestgeluiden te mogen ontvangen uit het assortiment van de heren Akrapovic, Zard, Laser en noem ze maar op.


@ BB: Draag jij die zwarte shorts dan mét of zónder logo? :+


@ Bozzma: één kleur tegelijk, is voorlopig meer dan voldoende. 8-)


@ Bulleke: zo'n K1200R is toch ook wel een feestartikel van de eerste categorie. :9~
 
Laatst bewerkt:
mee die k 1200r is echt niks mis mee bergen koppel :W maar ik vindt die 1100s van mij toch fijnder,toch zeker denk ik ,als hij dadelijk trug komt van ritsen. :9~ ik heb er het een en ander aan laten doen O-) volgens de expers gaat de kop een 165pk leveren.dat hou ik niet over ,natuurlijk,maar de vooruit zichten zijn goed. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan