BMW Sportboxer topic - deel 17 (still going strong)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanx. Dat zijn prettige berichten.

ik heb zelf een gebroken sleutelbeen,rib,borstwervel en duim.
dus voorlopig nog wel even bezig.

Ik heb ,komend vanaf een rotonde, bij bijna vriespunt ook een highsider gehad met de S ,maar naast gruwelijk veel spierpijn had ik gelukkig verder niks...goed herstel gewenst...laat na dat je S weer rijdt, goed kijken naar de vering.!

Slechte vering was mijn oorzaak denk ik achteraf ...
 
Ik heb ,komend vanaf een rotonde, bij bijna vriespunt ook een highsider gehad met de S ,maar naast gruwelijk veel spierpijn had ik gelukkig verder niks...goed herstel gewenst...laat na dat je S weer rijdt, goed kijken naar de vering.!

Slechte vering was mijn oorzaak denk ik achteraf ...
Veertje achter zou bij mij sowieso op zijn, merk je met wat hogere snelheden in de bochten wel (paar afritten op de snelweg :+ ) moet er inderdaad iets voorzichtiger mee omgaan nu. Heb nu ook een eigen auto, moet alleen even gaan zien hoe druk de route van en naar het werk word straks :X A10/A2 of A10/A1 t gooi richting adam oud west.
Net die auto gekocht en krijgt een beurtje, dus voorlopig is het geld weer even op :+
 
Hallo allen,

Zo te zien is dit topic levediger dan het topic in naked over de R850/R11xx.

Dus een vraagje, en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

Na een dag een 1150 Rockster van een maatje gebruikt te hebben (300km 'sportief' toeren, en geen centje pijn of kramp *O* ) ben ik om, er moet een dike duitser komen.

Ik ben er alleen nog niet uit welk type.

De Rockster is erg stoer om te zien, een beetje spannender dan de normale 1100/1150R.
Qua zithouding voor mij ook top.

Ik heb begrepen dat de Rockster feitelijk een R1150R is met enkele ophangingsdelen van de 1100S.

Heeft een van jullie ervaring met een 1150 (twinspark) tov de 1100S ? En dan vooral qua vermogensafgifte etc. Ik heb wel eens begrepen dat de 1100S in de 1100 reeks de meest vlotte is.

Ik denk uiteindelijk een keuze te gaan maken tussen een 1100S of een Rockster. Waarbij ik moet bekennen dat ik er bij een 1100S bang voor ben dat ik lange ritten de polsbelasting te hoog wordt. Daarbij zit ik graag met m'n bakes in de wind. Het budget zal niet toereikend zijn voor een 1200 versie tzt.
 
Ik kom van een R1100s en rijdt nu een 1150gs welke hetzelfde blok heeft als de Rockster.
De r1100s heeft beduidend meer vermogen dan de 1150gs.

Wat betreft je polsen, zou ik me niet druk om maken op de R1100s, hier hoor je eigenlijk nooit iemand over.

R1100s is een volledig gekietelde 1100 met een 6 bak van de 1150 serie.
 
Uit mijn hoofd zijn er 80-90-100pk versies van de 1100
GS - RS - S en de RT heeft zowel 80 als 90 mogelijk, mijn pa heeft 90pk op zijn r1100rt dacht ik.

Is dus ook een mooi setje, zijn in ieder geval 3 verschillende sterktes uitgebracht met respectievelijk 10pk verschil op elkaar.
 
FF gecheckt:

1150RT + 1150RS
95 PK @ 7250 RPM
100 NM @ 5500 RPM

R1150GS + R1150R
85 PK @ 6750 RPM
98 NM @ 5250 RPM

R1150GSA R1150R ROCKSTER
85 PK @ 6750 RPM
98 NM @ 5500 RPM
 
Laatst bewerkt:
Een rockster ziet er wel tof uit, deze is cool;

full


:9~ :}
 
FF gecheckt:

1150RT + 1150RS
95 PK @ 7250 RPM
100 NM @ 5500 RPM

R1150GS + R1150R
85 PK @ 6750 RPM
98 NM @ 5250 RPM

R1150GSA R1150R ROCKSTER
85 PK @ 6750 RPM
98 NM @ 5500 RPM

Hebben de 1150,s geen 110 nm??

Mijn 1200 heeft er dik 120.. De 1100s bijna 110,, dan zouden de 1150 boxers toch meer torque moeten hebben dan max.95 ??

Die matte rockster vind ik ook erg fraai idd...zit dezelfde voorvork in als deze volgens mij...
full
 
Hebben de 1150,s geen 110 nm??

Mijn 1200 heeft er dik 120.. De 1100s bijna 110,, dan zouden de 1150 boxers toch meer torque moeten hebben dan max.95 ??

Die matte rockster vind ik ook erg fraai idd...zit dezelfde voorvork in als deze volgens mij...[afbeelding]

Alleen de R1100s heeft zo veel vermogen hoor... Is ook aardig wat aan getjoend :+
Wat allemaal exact zou ik niet eens weten...


Onderaan heb je het overzicht:

BMW R 1100-serie - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Zal mijn 1150gs eens een keer op de bank zetten

Ben wel benieuwd eigenlijk :)

Heb nogsteeds de rapidbike evo liggen... Dus als de resultaten tegenvallen.... O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Zal mijn 1150gs eens een keer op de bank zetten

Ben wel benieuwd eigenlijk :)

Heb nogsteeds de rapidbike evo liggen... Dus als de resultaten tegenvallen.... O-) O-)

Toen ik de S, in een soort van verstandsverbijsteringsmomentje, wegdeed en proef ging rijden reed ik eerst op de 1150GSA ..met passagier vond ik ,m toen niet echt snel,maar dat gevoel klopt dus achteraf wel :)

De 1200 GSA vond ik dan weer een stuk rapper voelen dan de 1100S...alleen heeft zo,n S veel meer boxerkarakter, in die zin is het 1100 blok de laatst der mohikanen naar mijn idee O-)
 
Toen ik de S, in een soort van verstandsverbijsteringsmomentje, wegdeed en proef ging rijden reed ik eerst op de 1150GSA ..met passagier vond ik ,m toen niet echt snel,maar dat gevoel klopt dus achteraf wel :)

De 1200 GSA vond ik dan weer een stuk rapper voelen dan de 1100S...alleen heeft zo,n S veel meer boxerkarakter, in die zin is het 1100 blok de laatst der mohikanen naar mijn idee O-)
Als je de specs naast elkaar houdt kloppen de verschillen tussen de R1100s / R1150gs en 1200gs ook wel :)

Uit een 1150 blok schijnt wel aardig wat vermogen te kunnen komen, bij aanpassingen.

Sinds kort heb ik een Recycler + K&N + Katvervanger en laserpijp.. Sinds dien komt hij wel een stuk beter van zijn plek :Y

HOor wel eens van mensen dat zo'n 1200gs (zelf nog nooit op gereden) meer een Jappen gevoel geeft, en minder boxer karakter

*Edit, owja de R1100s velgen liggen inmiddels ook onder de GS... Stuurt veel lekkerder in (19 inch voorwiel naar 17 inch)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, het 2008 blok dat ik heb, heb ik vv kn filter en dat ding loopt ,ook zonder rapidbike, snoeihard de begrenzer in...
Om te racen is dat 1200 blok toch wel beter denk ik :)

Maar de trekkracht van onderuit is met de 1100s bocht-uit gewoon heerlijk :}
 
Vraagje aan de BMW kenners...

Zit er veel verschil tussen de Ohlins en standaard vering van een 1200S?
Met andere woorden, is het een groot gemis als je een 1200S met standaard vering zou nemen?, kan er met de standaard vering ook sportief gereden worden?

Alabst bedankt voor de reacties.
 
Het Ohlins dat veelal onder de 1200 zit, is gewoon af fabriek geleverd standaard veerspul, wel iets beter dan de standaard shocks,maar niet spectaculair beter..

Je kunt beter zelf later nog eens echt goede,op jouw maat gemaakte,veerpootjes kopen :)

En wat versta je onder sportief? hard rijden op de weg? dat is eerder duur dan sportief *D

Als je ,t circuit frequent wilt bezoeken en er ook op rijden,dan adviseer ik je een ritje naar HK of Rotech Support of een andere vering goeroe :Y

daarna is dit prima en met 2 vingers in de neus te doen: O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Heb het bedrag voor de reparatie van de clutch spline terug + grote beurt.

Ik moet rekenen op 2500,-

Voel me weer helemaal Ducati-rijder. :(
25000 op de teller en de fiets moet helemaal uit elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan