BMW Sportboxer topic - deel 19 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat er mooi bij *D
Zo te zien ook de Nordschleife op geweest, gezien de heetgeworden bochten? Gelukkig heb je 'em overeind gehouden in die grüne hölle...
 
Vandaag de injectoren van S-je vervangen door een setje 1200 injectoren met adapters. Jurgen tillman verkoopt deze en ik moet zeggen het is net weer een beetje lekkerder. de 1200 heeft ook 4-gat injectoren maar die sproeien in een betere conus dan de 1100/1150 exemplaren.

Onderin de lage toeren (trage bochtjes) voelt de motor wat sterker, pakt beter op. bij hogere snelheden trilt het iets minder in de handvatten. Ik zou zeggen, niet de eerste aanpassing die je moet doen aan de s (dan denk ik meer aan de chips van john Gemmi) maar als kers op de taart een goede poging.

Installatie is paar minuten werk.


y4msR0c0haVQpcsqKjBvDHCis2KCV3NmJ836EVfLfogtUIDyyImsEFzWnfeqqszmszZlD5CEFeu6M-SZVakVQbn5zOg-g1oetj4ARoLQy2KDfCNlD2rlIBxEq298GsWxAuV5DGCSmnXerrIdNvHIwKQKGYRBFpdOxWU1TLG6Fkc0o7ARwmlavGuGGAbGqhgBJBImYMigowhlda74M17lrHsOA


y4mx2txEj4bNznjC8xMMzqMR0Mbqak9-CTl6BFN2OkZz2L-zV1MabvjZN49RSE4yMA33pvZbehcfr1uoF94g-KrJYh0oE2fWTbpm11lXsmf_esDLOLZCP4WpcF-fqXzqXjwSOD85am5dwNu3MAzZ37-s6VLrjfV9NrGl-W3KG_jDDDq9vWjLZ3e1Mq17mlAEo8r0CHVp_KH9R1XfHdjC5AlGQ
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de injectoren van S-je vervangen door een setje 1200 injectoren met adapters. Jurgen tillman verkoopt deze en ik moet zeggen het is net weer een beetje lekkerder. de 1200 heeft ook 4-gat injectoren maar die sproeien in een betere conus dan de 1100/1150 exemplaren.

Onderin de lage toeren (trage bochtjes) voelt de motor wat sterker, pakt beter op. bij hogere snelheden trilt het iets minder in de handvatten. Ik zou zeggen, niet de eerste aanpassing die je moet doen aan de s (dan denk ik meer aan de chips van john Gemmi) maar als kers op de taart een goede poging.

Installatie is paar minuten werk.


[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt me nu voor jou de tijd aangebroken om de motor profecioneel af te laten stellen door bv een rapidbike modul.
Zo maar andere injectors monteren en dan roepen hij doet het beter in......
Doet mij erg denken aan de brommer-tijd. "volgens mij loopt de brommer met een sproeiertje 140 net ff beter als met die 135.... "
Ik ben meer van "METEN IS WETEN"
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de injectoren van S-je vervangen door een setje 1200 injectoren met adapters. Jurgen tillman verkoopt deze en ik moet zeggen het is net weer een beetje lekkerder. de 1200 heeft ook 4-gat injectoren maar die sproeien in een betere conus dan de 1100/1150 exemplaren.

Onderin de lage toeren (trage bochtjes) voelt de motor wat sterker, pakt beter op. bij hogere snelheden trilt het iets minder in de handvatten. Ik zou zeggen, niet de eerste aanpassing die je moet doen aan de s (dan denk ik meer aan de chips van john Gemmi) maar als kers op de taart een goede poging.

Installatie is paar minuten werk.


[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk verslag! Kost ±130 euro oid?
Mijn fietsje (1150gs) heeft de std injectoren nog maar wel de nodige aanpassingen (oa rapidbike evo)
Heb ook geen last meer van trillingen en motorloop is stukken beter.

Eigenlijk zou ik deze injectoren nog wel willen proberen icm een 3.5 bar drukregelaar.. maarja dan mag ik weer naar Goes en nog wat euro's aftikken.. vind t wel best zo
 
Laatst bewerkt:
Ik baseer me op mijn gevoel maar ja als je dat niet hebt moet je meten. ;)

Ieder zijn ding.

benno
Gevoel voor de motor....dat ik al 30 jaar rij en sleutel al motorfietsen, 4 jaar geraced heb en nog langer gesleuteld heb aan de racemotoren en ik durf toe te geven dat ik dat gevoel heb ik niet.

Jij wel...... erg knap :W
 
Laatst bewerkt:
Tjaaa, knap hoor, je bent een van de weinige die een gevoel heeft voor een air- to fuel ratio.
Je weet dat je motor er behoorlijk stuk van kan gaan als je gevoel misschien mis zit.
Ja, je bespaard geld door niet af te stellen, maar je neemt ook een behoorlijk risico.

Als je jou motor ooit gaat verkopen.... hoef je mij niet te bellen.... O-)
Mjah denk dat je hiermee 90% van de BMW populatie target ;)
Meeste BMW's staan al zeer schraal af fabriek..

doe er een K&N filtertje bij + open uitlaat en je maakt het alleen maar erger
Long level trim corrigeerd een hoop natuurlijk als je nog met lambda rijdt, maar tot een zekere hoogte +15 en -15 % over de hele linie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan