BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Vanwaar je vermoeden? Ik heb nog duidelijkere foto's gekregen van de verkoper en op de foto's ziet die heel netjes uit.

Edit: zie toch wel dat die her en der een krasje heeft op de foto's. Als ik het al op de foto's zie, dan zal het in het echt erger zijn. Vooral linksachter op het paneel zie ik krassen. Wellicht toch niet de moeite waard om te gaan bekijken...
 
Laatst bewerkt:
Kijken kan altijd,maar zou wel de motor grondig inspecteren bij die km stand en onderhoudspapieren bij vragen.
De aluminium corrosie kan ook komen door insectenlijken die niet weggehaald worden en daardoor op langere termijn invreten op dat laagje.
Als je het zadel er af haalt krijg je een beter beeld van evt. zoutschade. Een motor met 72 op de klok zal ook gebruikssporen hebben. Zo niet dan zou ik me eerder zorgen maken :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gaan kijken bij de motor. Van te voren een bezoekje gebracht bij de onderhoudsmonteur (Notten). Deze gaf mij te kennen dat de motor voor zijn leeftijd tip top is!
En wat blijkt, de motor zag er zeer netjes uit en uiteindelijk gekocht!
Nu kan ik de motor a.s. zaterdag gaan ophalen (mits het weer goed is).
Alleen de achterband is aan vervanging toe. Wat is een "goede" band voor deze motor? Ligt nu de Michelin PR5 op.
Wil ook meteen de voorband vervangen.
IMG20230306182237.jpg
 
Vandaag gaan kijken bij de motor. Van te voren een bezoekje gebracht bij de onderhoudsmonteur (Notten). Deze gaf mij te kennen dat de motor voor zijn leeftijd tip top is!
En wat blijkt, de motor zag er zeer netjes uit en uiteindelijk gekocht!
Nu kan ik de motor a.s. zaterdag gaan ophalen (mits het weer goed is).
Alleen de achterband is aan vervanging toe. Wat is een "goede" band voor deze motor? Ligt nu de Michelin PR5 op.
Wil ook meteen de voorband vervangen.
Bekijk bijlage 1855147
Gefeliciteerd!! :)

Kijk ook even in het bandentopic.
In verband met de Telelever is daar pas besproken dat Michelin wat minder prettig is.
Ik had zelf Pilot Power 3 op de HP2 en vond die wel fijn.
 
 
Ik ga zaterdag naar een r1100s kijken. Zijn er nog zaken waar ik speciaal op moet letten? Ben een leek op het gebied van BMW.
 
Ik ga zaterdag naar een r1100s kijken. Zijn er nog zaken waar ik speciaal op moet letten? Ben een leek op het gebied van BMW.
Heb je een foto? Bwj? Kmstand? Wel of geen ABS?
Die vraag heb ik enkele dagen geleden ook gepost omdat ik ook voor een Die ging kijken.
 
Nette motor! Over de kleur kunnen we discussiëren 🙈
Geen ABS. Kan het ook niet kapot gaan.
Belangrijk is de onderhoudshistorie
 
Ik krijg altijd wel jeuk als er dingen als "Perfecte staat!!11!"in een advertentie staan van een 20 jaar oude motorfiets.


1678381602771.png
1678381627359.png


Hier missen bijvoorbeeld al 2 schuimpjes tussen de kogelkoppelingen die het vuil buiten en het smeervet binnen houden

1678381699628.png


Hier zit een barst in het plastic scherm

1678381721149.png


Ik kan het niet heel duidelijk zien, maar er hoort een vacuum-dopje op het messing nippeltje te zitten onder op het gasklephuis
Hier een andere foto als voorbeeld
1678381803529.png
1678381818707.png


Banden zien er ook gecupt uit.



Success bij het kijken :+
 
The devil is in the details😉 Ik zal er kritisch naar kijken. Heb ook al het eea gelezen over het controleren van het cardan. Schijnt wel een dingetje te zijn bij BMW. Nu is de prijs ook niet super hoog en zeker niet met deze km stand maar dat is lastig te controleren.
 
Kijk even of hij geen olie zuipt. Deed de mijne wel met 78000 km. Niet een beetje verbruiken maar zuipen.
 
Ik heb er een raar gevoel bij...
Rare rearwheel hugger, superbike stuur,
Vreemde remklauwen
Rare rode accenten
Zou goed zoeken naar valschade...
mits je de hele onderhoudgeschiedenis er bij krijgt hard weg lopen Daarna 🙂
 
D'r Randy Mamola vanmorgen opgehaald. Ik heb er een hele hoop spullen bij gekregen die ik niet gebruik en meteen op MP gezet. Mocht iemand hier interesse hebben in de spullen dan hoor ik het graag. Gaat om de orginele schokbreker, TomTom Rider 400 en een Vanucci VST05 tailbag passend voor de S.
Van het weekend worden de kwasten en de tandenborstels uitgehaald om d'r Randy eens goed te poetsen! Screenshot_2023-03-10-11-21-06-93_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
 
Persoonlijk zou ik liever voor deze kleurstelling gaan.

Die rode accenten zijn eenvoudig een andere kleur te maken of ik koop een rode kappenset er bij. Staat ook op mp voor weinig. Het abm stuurtje spreekt mee ook wel aan omdat ik niet naar voren wil hangen. Als het morgen niet regent ga ik kijken of het wat is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan