BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

We kunnen weer..
IMG_20230312_144308.jpg
 
Vandaag nog een beetje gepoetst en wat carbon folie geplakt. Dit omdat er lichte schuurplekjes van de laars op het frame zaten. Dat stoorde me! Meteen de heelplates ook maar geplakt. Resultaat mag er wezen vind ik.
Voor de oplettende kijker, mijn 12V aansluiting is vandaag kapot gegaan. Had een oplaadkabel gekocht voor mijn optimate en bij het erin steken was het plastic gedeelte gebroken. Een dezer dagen maar een nieuwe halen en opnieuw monteren. IMG20230314154820.jpgIMG20230314125039.jpg
 
Ik heb bij een maat van me 3m folie gekocht. 2 stukjes van 20 x 10cm.
Die van jou link zal ook goed zijn, maar de 3m folie is net iets dikker en betere kwaliteit denk ik.
 
Ik heb bij een maat van me 3m folie gekocht. 2 stukjes van 20 x 10cm.
Die van jou link zal ook goed zijn, maar de 3m folie is net iets dikker en betere kwaliteit denk ik.
Ik ga daar eens mee aan de slag bij mijn R3 en S1000RR.
Misschien ook iets met kleur.
Maar je frame beschermer ziet er top uit. :t
 
3M carbon tape besteld op AliExpress. :)
Als de lijm met zo goed is als van mijn voormalige Chinese rimstriping dan gaat het er nooit meer vanaf (drie uur zitten poetsen op twee velgen). :+
 
10cm x 3 meter heb ik twee rollen van besteld.
Maar hele folies zou ook kunnen natuurlijk.

€ 0,11 47%OFF | 3M 3D Koolstofvezel Auto Sticker Diy Plakken Protector Strip Auto Instaplijsten Zijspiegel Anti Kras Tape Waterdicht beschermen Film
 
10cm x 3 meter heb ik twee rollen van besteld.
Maar hele folies zou ook kunnen natuurlijk.

€ 0,11 47%OFF | 3M 3D Koolstofvezel Auto Sticker Diy Plakken Protector Strip Auto Instaplijsten Zijspiegel Anti Kras Tape Waterdicht beschermen Film
Ik ben wel bang dat die 3M in de titel op de hoeveelheid slaat, en niet op het merk 8-)
(En ja, dat is feitelijk onjuist, maar in de keuze mogelijkheid wordt het ook ten onrechte met een hoofdletter aangeduid...)
 
Ik ben wel bang dat die 3M in de titel op de hoeveelheid slaat, en niet op het merk 8-)
(En ja, dat is feitelijk onjuist, maar in de keuze mogelijkheid wordt het ook ten onrechte met een hoofdletter aangeduid...)
Je hebt ook wel 3M adhesive lengten die geen 3 meter zijn in andere advertenties.
Maar we gaan het wel zien voor de vijf euro.
Bij een heelplate lijkt het mij sowieso lastig als je langs een rand gaat.
Maar op het frame of als treeplank in de auto zal het wel meevallen. ;)
 
Nieuwe schoenen voor d'r Randy gekocht. Zitten nu Michelin road 5 op. Die zijn toch een partij gecupt. Dat voelde je echt met rijden en met name met een bocht insturen. Zit wel nog voor een 2000km leven in die Road 5. Raar slijtage beeld...IMG20230316141345.jpg
 
Binnenkort ga ik de bandjes vervangen zoals jullie hebben gezien. Nu heeft d'r Randy een klein minpuntje. Zie de foto. Het betreft GEEN pekel aanslag want de rest van de motor is gaaf.
Aangezien ik toch het voorwiel eruit heb dan, wil ik dit schoonheidsfoutje gaan aanpakken. Iemand een idee wat ik het beste kan dan doen? Screenshot_2023-03-05-16-14-03-13_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
 
Binnenkort ga ik de bandjes vervangen zoals jullie hebben gezien. Nu heeft d'r Randy een klein minpuntje. Zie de foto. Het betreft GEEN pekel aanslag want de rest van de motor is gaaf.
Aangezien ik toch het voorwiel eruit heb dan, wil ik dit schoonheidsfoutje gaan aanpakken. Iemand een idee wat ik het beste kan dan doen? Bekijk bijlage 1858462
Ik zou die onderste kroonplaat laten stralen en opnieuw anodiseren of keramisch coaten.
Bij andere metaalbehandelingen zoals verven heb ik zelf minder vertrouwen op de lange termijn.
Dat is ook de nodige moeite en het resultaat is minder blijvend is mijn mening.
Wil je hem in originele staat dan mag het best iets meer kosten. :?
De prijzen die ik gehoord heb vallen meestal wel mee.
 
Tis een oud ding daar a je toch geen kapitaal tegen aan gooien omdat hij er dan goed uitziet???
Hop gooi het geld in de tank en rijden.
 
Tis een oud ding daar a je toch geen kapitaal tegen aan gooien omdat hij er dan goed uitziet???
Hop gooi het geld in de tank en rijden.
Ze worden ook wel als liefhebbersfiets gezien.
Dus een mooie staat is onderdeel van de hobby en trots op het stoere premium koppelrijke werkpaard. 8-) ;)
 
Het zijn vooral gecorrodeerde insectenlijkjes volgens mij.
Begin met wat starglans en een zacht wit padje. En kijk dan hoe t verder moet. Stapje voor stapje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan