BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

superbikestuurtje?
Jep... Deze zat erop toen ik 'm kocht. Vind het minder mooi, maar het stuurt wel erg lekker!
Ik twijfel nog of ik 'm weer laat ombouwen, maar dan met de clip-ons boven op de kroonplaat.
Even geleden op een originele S gereden, zonder de sportveren en met de clip-ons. Maar die vond ik dus erg lastig sturen, beetje net als de Kawasaki Zed 1000 uit 1977...
 
Jep... Deze zat erop toen ik 'm kocht. Vind het minder mooi, maar het stuurt wel erg lekker!
Ik twijfel nog of ik 'm weer laat ombouwen, maar dan met de clip-ons boven op de kroonplaat.
Even geleden op een originele S gereden, zonder de sportveren en met de clip-ons. Maar die vond ik dus erg lastig sturen, beetje net als de Kawasaki Zed 1000 uit 1977...
ik vind de zit met het stuur heerlijk. en smaken verschillen.
full
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor Marcooo,

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook zeker lekker zitten. Maar met mijn 1.92 vang ik zo wel een bak wind. Het scherm wil ik i.i.g niet vervangen. Vandaar...
 
Mooie motor Marcooo,

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook zeker lekker zitten. Maar met mijn 1.92 vang ik zo wel een bak wind. Het scherm wil ik i.i.g niet vervangen. Vandaar...
ik ben 1,98 dus ik weet wat je bedoelt. Met dit scherm kan je rustig 140 rijden. als je op de autobahn wil race, gewoon gaan liggen. twee weken geleden nog iets van 225 op de teller gehaald. Weet nu dat ie snel is, 150 is max en dat doet ie prima.
 
Hier weer aan de beterende hand, een dagrit gaat weer.

Rijdt jouw Hartenjager inmiddels weer. Alles weer zoals je het hebben wilt aan die fiets?

Mooi dat je weer aan de beterende hand bent. Mag ook wel. Tis al weer dik een jaar geleden dat die ellende begon.

<schaamrood modus aan>
De S staat er nog precies bij zoals ongeveer een jaar geleden .... |( |(
Nu het echte voornemen om volgende week er wat aan te gaan doen. Tis ook allemaal niet zoveel maar goed, je moet het wel doen....
<schaamrood modus uit>

Heb je trouwens die carbon cylinderbeschermers al in huis?
 
Mannen,

Ik heb afgelopen weekend een rondje gedaan op mijn vaders r1100s en het viel me op dat hij bovenin erg inhoud en zelfs een klein btje stottert bij vol gas. Onderin is het koppel gewoon goed. Herkent iemand deze klachten?

BVD
 
Ik herken het niet, maar als het te weinig lucht krijgt door een vuil luchtfilter, dan gaat het nog prima onderin, omdat er nog relatief weinig wordt gevraagd. Bovenin komt er te weinig lucht door de grote vraag en dan staat ie te rijk en houd in.
Maar stotteren dat komt eerder voor bij te weinig benzine... Misschien aanslag? Dan kun je een brandstof injectiesysteem cleaner bij de benzine gooien.
De beste benzine is die van Firezone met een hoog octaangehalte, competitie 102
 
Ik herken het niet, maar als het te weinig lucht krijgt door een vuil luchtfilter, dan gaat het nog prima onderin, omdat er nog relatief weinig wordt gevraagd. Bovenin komt er te weinig lucht door de grote vraag en dan staat ie te rijk en houd in.
Maar stotteren dat komt eerder voor bij te weinig benzine... Misschien aanslag? Dan kun je een brandstof injectiesysteem cleaner bij de benzine gooien.
De beste benzine is die van Firezone met een hoog octaangehalte, competitie 102

octaangetal!!!
 
Royalclub, wat bedoel je hiermee? Is euro 95 niet goed genoeg? Rij zelf al 130k op 95 (soms ook witte pomp) zonder problemen...
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je weer aan de beterende hand bent. Mag ook wel. Tis al weer dik een jaar geleden dat die ellende begon.

<schaamrood modus aan>
De S staat er nog precies bij zoals ongeveer een jaar geleden .... |( |(
Nu het echte voornemen om volgende week er wat aan te gaan doen. Tis ook allemaal niet zoveel maar goed, je moet het wel doen....
<schaamrood modus uit>

Heb je trouwens die carbon cylinderbeschermers al in huis?

Haha succes man. Nu heb je een stok achter de deur:) Dat Carbon heb ik ff laten wezen. Komt misschien nog wel. Maar eerst wat aanpassingen gedaan voor ergonomie. Zadel omhoog, voetstepjes omlaag. Voor het tempo-toeren.
 
octaangetal!!!
Jep... Helemaal gelijk, wat stom van me zeg, zo'n enorme vergissing dat niemand mij meer begreep...
Euro 95 heeft zo'n 5% ethanol als toevoeging... Dat vind niet iedere motor, carburateur, injectie of tank fijn. Dat kan soms wat te agressief zijn voor bepaalde materialen. Euro 95 E10, heeft zelfs 10% ethanol...
Euro 98 volgens mij niet en de 102 zeker niet.

Verder hier een stukje uit de autoweek:
Een hoger octaangetal voorkomt pingelen, dat is het ongewenst detoneren van het gasmengsel buiten de ontsteking door de bougie, dat geeft een pingelend geluid. Pingelen is schadelijk voor een motor. Een moderne injectiemotor heeft sensoren en wanneer er pingels worden gehoord (het zijn een soort microfoontjes) wordt de de ontsteking verlaat, turbodruk verminderd en/of een rijker mengsel ingespoten. Dit terugregelen houdt dan wel in dat je een fractie minder vermogen hebt, zeg een topsnelheid van 220 in plaats van 230km/u.

In de praktijk komt pingelen en dus het terugregelen niet zomaar voor, dan moet je wel echt flink volgas bezig zijn. Een motor met 180pk wordt niet veel voluit belast, tijdens een stoplichtsprint en verder max 160km/u heb je veel minder last van pingelen dan wanneer je continu 230 km/u rijdt met gevloerd gaspedaal. Met een caravan, dakkoffer en 35 graden de Alpen in zou ook tot pingelen kunnen leiden, maar dan mag je eigenlijk nog maar 80km/u.

Als je een snelle motor van 15 jaar of ouder hebt (met turbo) en je bent van plan eens flink te gaan blazen, dan kan (moet) je 98 of 102 tanken. Voor de rest scheelt het enkele procenten vermogen op slechts enkele procenten van de tijd (warm weer, vollast, hete motor etc. etc.)
 
Mannen,

Ik heb afgelopen weekend een rondje gedaan op mijn vaders r1100s en het viel me op dat hij bovenin erg inhoud en zelfs een klein btje stottert bij vol gas. Onderin is het koppel gewoon goed. Herkent iemand deze klachten?

BVD
wat al beschreven is gewoon in duitsland echte benzine erin met ocraangetal 98 of 102. Blazen op de autobahn voor een half uur, tot ie weer schoon is. anders is het wat anders. Mijn motor loopt lekkerder op 98, is alleen hier moeilijker te krijgen.
 
wat al beschreven is gewoon in duitsland echte benzine erin met ocraangetal 98 of 102. Blazen op de autobahn voor een half uur, tot ie weer schoon is. anders is het wat anders. Mijn motor loopt lekkerder op 98, is alleen hier moeilijker te krijgen.

Inderdaad, al zou ik er ook een cleaner aan toevoegen. Zeker als de motor enige tijd stil staat dan kan de achtergebleven benzine vergummen.
Zo'n cleaner lost deze gum langzaam op, waardoor o.a. De injectie ook weer schoon is. Kan iig geen kwaad.

Zoiets :
EAIaIQobChMI2e3Ro7TO3AIVRUTTCh3c2ggLEAQYAiABEgLp5PD_BwE
 
Weet iemand hoe die dopjes/kroonplaatjes heten die boven de stuurbevestigingspennen zitten?
Het lijkt me mooi de standaard zwarte draaidopjes te vervangen voor metalen sierdopjes in kleur.
StuurpenDopjesR1100S.JPG
 
wat al beschreven is gewoon in duitsland echte benzine erin met ocraangetal 98 of 102. Blazen op de autobahn voor een half uur, tot ie weer schoon is. anders is het wat anders. Mijn motor loopt lekkerder op 98, is alleen hier moeilijker te krijgen.
Tjaaa... of er is iets anders mis en door een halfuur blazen gaat hij echt stuk |(
Klinkt alsof je idd een brandstof probleem hebt. Wanneer is het benzinefilter voor het laatst vervangen? Als deze bv verstopt zit en je gaat een half uur blazen op de snelweg, heb je probleem alleen maar groter gemaakt, vind dit dus een zeer slecht advies.
 
Tjaaa... of er is iets anders mis en door een halfuur blazen gaat hij echt stuk |(
Klinkt alsof je idd een brandstof probleem hebt. Wanneer is het benzinefilter voor het laatst vervangen? Als deze bv verstopt zit en je gaat een half uur blazen op de snelweg, heb je probleem alleen maar groter gemaakt, vind dit dus een zeer slecht advies.
eigenlijk heb je gelijk
 
2011 in Nederland ingeschreven... Zijn de kilometers correct? Want dat zijn er wel heeeel weinig. Of was dit er een ui GB en bij invoering een nieuwe teller?
Er staat in Wekerom een leuke BCR uit 2004,met iets van 23000, maar daar moet je nog wel 14000 mijlen bij optellen.
 
mijn BMW is uit 2003 en had 26.000km gelopen. alle boekjes erbij uit Duitsland. Maar zijn de boekjes niet aanwezig dan wordt het twijfelachtig en is 4400 te duur
 
Hoi,

Ik heb sinds een week ook een R1100S, erg blij mee. Al diverse BMW's gehad, 1100GS,1150GS en een paar K's. Had begin van het jaar een Ducje gekocht (mijn vrouw vond hem zo mooi), maar wat een rommel zeg. Ingeruild op de BMW. Stuurt perfect.

Is een 2001, zwarte, 39.000km, laser uitlaatsysteem. Heb nog geen fotootjes.

Er zaten kleine LED knippers op achter, erg smerig. Via MP 2 knippers van zo'n R-ninety gekocht, met 10w gloeilampjes, maar nu knippert ie nog snel. Wat zit er standaard in de 1100S? Iemand?
 
Hoi,

Ik heb sinds een week ook een R1100S, erg blij mee. Al diverse BMW's gehad, 1100GS,1150GS en een paar K's. Had begin van het jaar een Ducje gekocht (mijn vrouw vond hem zo mooi), maar wat een rommel zeg. Ingeruild op de BMW. Stuurt perfect.

Is een 2001, zwarte, 39.000km, laser uitlaatsysteem. Heb nog geen fotootjes.

Er zaten kleine LED knippers op achter, erg smerig. Via MP 2 knippers van zo'n R-ninety gekocht, met 10w gloeilampjes, maar nu knippert ie nog snel. Wat zit er standaard in de 1100S? Iemand?
Gefeliciteerd met je S!
Volgens mij knipperen de knipperlichten snel als er een lampje stuk is. Bij mij is die van links achter net stuk gegaan, daardoor knippert links voor en daschboard snel. Rechts blijft het normaal doen.
 
Klopt, snel knipperend is meestal teken van kapot lampje (laag wattage). Daarom is dat vaak bij montage van leds. Maar bij mij is er niks stuk en dacht ik door de montage van BMW knippers een standaard systeem te hebben. Zit 10W in,maar blijkbaar te weinig.
 
Klopt, snel knipperend is meestal teken van kapot lampje (laag wattage). Daarom is dat vaak bij montage van leds. Maar bij mij is er niks stuk en dacht ik door de montage van BMW knippers een standaard systeem te hebben. Zit 10W in,maar blijkbaar te weinig.
Ik heb nog een setje originele liggen...
Bij interesse een PB?
Of idd een hoger wattage lampje er in...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan