BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ik zie op MP een kunststof versie staan, maar ik betwijfel nogal of die het gaan doen.
 
Afijn, morgen worden ze afgeleverd als het goed is.

Iemand nog een knap kuipstuk links achter over?? Kleur geel (mandarijn)

Ik heb er wel al gevonden, maar als er toevallig iemand is waar die gruwelijk in de weg ligt.. 😉
 

Bijlagen

  • DSC_0875.JPG
    DSC_0875.JPG
    189,9 KB · Weergaven: 14
Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg ik alles van mijn stuur af? Heb zitten zoeken op YouTube, maar niks gevonden.

Ik bedoel om het stuur te vervangen. Ik zie niet ergens schroefjes oid.
 
Even uit mn hoofd moet je de handvaten aan de binnenkant iets oprollen dan kun je schroefjes van het handvat loshalen.
Aan de onderkant van zowel de koppeling als rempomp zitten schroefjes..

Even goed kijken maar er zitten 3 schroefjes totaal geloof ik.
Is wel een r1150gs maar zo goed als hetzelfde:
 
2 vragen op deze mooie zonnige dag ;-)

Heeft er misschien nog iemand zo'n metalen plaatje liggen?
Bij de val indertijd heb ik de resten van de cover de berm ingeflikkerd.... Nu heb ik wel nieuwe carbon covers maar die worden zonder plaatjes geleverd. Zoeken op de www heeft ook niks opgeleverd....

y4mum9BV-T_lQNFKTtgL34bMyU2GuVNKcc0TVc75vkyjd0zwdW1ZEnMpRjDKH9MX-QkRZzVRPlEsIra6I5_7At_kozO9DYKYl32FZyCMHdQJD4T-2Tbxh7nmVHCkts1d46pUJWm8K2DSQLpI6UJUS_PQ20O2gXvT6aO_rvi3jp2QAB91W56kPTB-dFvgWO6LHTBs_Of-DggJgbzNjASBOojqw


Tweede vraag. Volgens mij heb ik een einddemper van Laser en daar zou ergens een E-keurmerk op moeten staan maar ikke niks kunnen vinden. Ook niet bevestiging of het van Laser is trouwens. Iemand enig idee waar keurmerk zou moeten staan?
Zit een rit in de planning voor o.a. Zwitserland en daar lees ik best wel wat horrorstories over geluid. Ik heb er geen ervaring mee. Anderen wel?
 
Uiteindelijk bij Boonstra een plaatje gevonden van een Laser Oval Twin einddemper en daar staat duidelijk Laser op. Bij mij niet dus neem aan ook geen Laser dus. Indertijd wel db-killers besteld bij Laser dus ikke nie wete. Afijn.
 
Goedendag,

Toevallig iemand die nog ergens een overbodig geworden hoge kuipruit of Vario oid heeft liggen? Ter overname.
Drop begint een beetje oudbakken te worden en zoekt wat meer comfort.

Tevens zoek ik nog een knappe (originele) linker-achter pinker.
 
ik heb denk ik nog een vario in de schuur liggen, zal straks even kijken. Oranje glaasjes heb ik ook nog wel, de complete pinker niet.


Benno
 
Vraagje: Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de loopcultuur van S-je, zeker op snelheid. zodra het blok rond de 5000 toeren gaat draaien (130-140) krijg ik een behoorlijke serie trillingen erbij, ik kom er niet achter wat het kan zijn. Wat heb ik gedaan:

Klepspelingen gecontroleerd, brandstoffilter vervangen (want dat moest toch nog), alles netjes synchroon gezet met de balancer en gekeken of ik geen gekke spelingen in wielen, lagers en aandrijflijn heb zitten.

versnellingsbak en motor schone olie en filters (ligt daar vast niet aan maar ik was toch bezig).

de banden Bt023 zijn halfweg ongeveer en de voorband is een klein beetje aan het cuppen, kan me niet voorstellen dat daar de trillingen vandaan komen.

Mijn GS is bij dit toerental vele malen rustiger in het blok.

Iemand nog goede tips :)

benno
 
ik heb denk ik nog een vario in de schuur liggen, zal straks even kijken. Oranje glaasjes heb ik ook nog wel, de complete pinker niet.


Benno

Dank je!!
Ik hoor graag van je.

Het gaat me echt om de behuizing van de pinker. Zitten wat krassen op.
Misschien dat ik hem we gewoon op schuur en effe zwart spuit. (rechts zit er geen pinker, dus dat valt toch niet op..)
 
Weet niet waar je huis staat, ik heb een mra vario V enVT voor de r1100s. Ik heb met allebei gereden en beiden voldoen redelijk. Je mag van mij komen proberen of het wat is, ik woon in langeweg bij breda
 
5000 pas? lekker, die van mij begint vanaf 4000 te trillen hehe :P

Uhm, heeft iemand toevallig nog een origineel (laag) ruitje liggen? Heb er nu zo'n mra tour ding op, maar zit vol in de turbulentie. Vorige eigenaar was een kop groter dan ik.
 
Tweede vraag. Volgens mij heb ik een einddemper van Laser en daar zou ergens een E-keurmerk op moeten staan maar ikke niks kunnen vinden. Ook niet bevestiging of het van Laser is trouwens. Iemand enig idee waar keurmerk zou moeten staan?
Zit een rit in de planning voor o.a. Zwitserland en daar lees ik best wel wat horrorstories over geluid. Ik heb er geen ervaring mee. Anderen wel?

Heb er uiteindelijk voor gekozen om met de RT te gaan. Maar qua geluid had ik mij geen zorgen hoeven maken in Zwitserland. Tig lawaaimotoren tegengekomen (zelfs lokaaltjes) en trouwens ook geen enkele politie gezien.
Mooi land maar wat is het toch gvd duur daar!! Niet normaal.
 
Net terug vanuit Zuid Spanje: begint de bak lawaai te maken. Eerst beetje schurend geluid en wordt steeds iets erger: dus maar even met Oscar in gesprek gegaan: de ingaande as in de versnellingsbak (prise-as) is versleten. Dat is op zich geen ramp en lijkt me geen schande bij 151.000 km. Maar nu blijkt dat er nóg iemand met een S-je dit euvel heeft en wat zegt de onderdelen-leverancier van BMW: ‘deze onderdelen zijn ‘op’ en worden eerst niet meer gemaakt’.... Pardon? ‘Eerst niet meer gemaakt?...’ Bizar verhaal en lekker van BMW dat dit het dan is☹

Schijnt wel een probleem aan het worden te zijn als ik Oscar zo hoor. Er zullen natuurlijk nog meer S-jes (en RT/GS’jes) aan komen met dit euvel en dan....

Ik zit eraan te denken om een tweedehands bak te kopen met een goede as erin. Maar eerst nog een check hier.
D99410E8-AF70-4940-A6F4-1CEEC352149B.jpeg


Vraag dus: weet iemand een ingang om aan deze prise-as te komen? Kent iemand een handige reviseur met een draaibank die dit na zou kunnen maken o.i.d?
5EB20DE1-538B-4419-A35E-0D49B95A294D.jpeg
 
Ik heb al een paar jaar een twaalfje, zonder koffers i.p.v. mijn elfje met koffers, maar ik lees nog steeds mee. Wat een heerlijke reismotor is zo'n elfje met koffers toch... :t
 
Net terug vanuit Zuid Spanje: begint de bak lawaai te maken. Eerst beetje schurend geluid en wordt steeds iets erger: dus maar even met Oscar in gesprek gegaan: de ingaande as in de versnellingsbak (prise-as) is versleten. Dat is op zich geen ramp en lijkt me geen schande bij 151.000 km. Maar nu blijkt dat er nóg iemand met een S-je dit euvel heeft en wat zegt de onderdelen-leverancier van BMW: ‘deze onderdelen zijn ‘op’ en worden eerst niet meer gemaakt’.... Pardon? ‘Eerst niet meer gemaakt?...’ Bizar verhaal en lekker van BMW dat dit het dan is☹

Schijnt wel een probleem aan het worden te zijn als ik Oscar zo hoor. Er zullen natuurlijk nog meer S-jes (en RT/GS’jes) aan komen met dit euvel en dan....

Ik zit eraan te denken om een tweedehands bak te kopen met een goede as erin. Maar eerst nog een check hier.Bekijk bijlage 1405655

Vraag dus: weet iemand een ingang om aan deze prise-as te komen? Kent iemand een handige reviseur met een draaibank die dit na zou kunnen maken o.i.d?Bekijk bijlage 1405656
Vervelend... heb geen idee maar heb nog wel de bak van mijn R1100s liggen mocht je interesse hebben.
Uit m'n hoofd ±65k gelopen
 
Iemand toevallig nog een voetsteun rechts voor liggen, niet voor mijn sje maar mijn rs zijspan. Daar passen ze zomaar ook op nl en ze zijn 2,5 cm lager

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan