BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ik wilde toch wel graag mijn telefoon op de motor kunnen monteren maar omdat ik geen verhoogd stuur heb was een plekje vinden voor montage redelijk lastig.
Zelf nu maar een beugeltje gemaakt en hier een oude fiets telefoon houder die ik nog had liggen op bevestigd.
Werkt prima!
Bewust voor gekozen om de 'buisklem' van de houder niet eraf te zagen zodat ik hem nog kan demonteren en gebruiken op een andere motor of fiets.
3226c84b-b53a-46ae-80d4-976ae5103126.jpg

CAD (Cardboard aided design) Template
29d75d72-f005-453a-8e64-2df25a735273.jpg
8647a19f-51f8-47c4-a13d-7582d9cd3492.jpg

Die buis klem wordt dus niet meer gebruikt maar laat ik wel zitten
4430ef86-0f86-4170-9547-21ed31a84058.jpg
65865e81-aea5-4281-832d-42ca2b7c520d.jpg

Langere bout door de clipon en een moertje achterop
bc630bc1-6c86-43bc-a43a-3a13400785ed.jpg

Eindresultaat (telefoon komt tussen de 'uitsteeksels' dus zit hier perfect.
Ik kan hem ook nog draaien naar verticale stand als ik dat voor bepaalde apps fijner zou vinden.
 
Ik heb mijn twaalfje aan mijn maatje uitgeleend om te proberen. Hij is een echte alleskunner; op het circuit, in het zand, en zelfs in de werkplaats. Dat is nou een kleine drie jaar geleden en ik schiet nog steeds in de lach omdat hij de eerste bocht bijna uitvloog, direct omkeerde en me de sleutels teruggaf met de woorden: "Wat een achterlijk ding, daar stap ik nooit meer op!" _O-

Het is niet lang daarna dat hij me op zijn 2012 R1 probeerde kwijt te rijden in het Sauerland terwijl ik hem strak op tien meter afstand bleef volgen. Op een goed moment stopte hij om effe stoom af te blazen: "Heb je godnonde 180 pk onder je kont, blijft die idioot op die ouwe stink-BMW gewoon vást in je spiegel zitten!" Het ging best hard, en daarom heb ik hem maar niet ingehaald...

Het is een rare fiets, die twaalf. En ik ken iemand die het met je eens is, ook dat is nog eens iemand wiens mening ik hoog heb zitten, maar ik ben het echt volledig met je oneens! _O- *D :t

You love or you hate it. I hate it. That,s it :)
 
Ik heb de R1100S gehad, later een Suzuki TL1000R, en toen de R1200S uitkwam was ik toch erg verliefd.
Hij is zeker qua uiterlijk en zitpositie een stukje sportiever. :Y

Op Zandvoort weet ik de introductie nog te herinneren.
Een Engelse journalist haalde ik op het gemakje in tijdens een circuitdag.
Helemaal blij hier, een professionele rijder ingehaald. :]
Later op de dag kwam hij voorbij knallen alsof ik stilstond.

De R1200S stond nog eens extra op het netvlies gegrift. :9

Van een Totall Loss naar een 1200S is alsnog een stap vooruit :)
 
You love or you hate it. I hate it. That,s it :)
Yep, heerlijk! Zeker als ik beken dat ik tot voor een jaar of acht, negen misschien, altijd een beetje pedant beweerde dat "als ik oud werd en stopte met motorrijden, dat ik dán ook een BMW zou gaan kopen." ... _O-

Ik heb mijn woorden opgegeten, en ik rij misschien wel meer dan ooit. Op die heerlijke schijt-BMW ... :]
 
Yep, heerlijk! Zeker als ik beken dat ik tot voor een jaar of acht, negen misschien, altijd een beetje pedant beweerde dat "als ik oud werd en stopte met motorrijden, dat ik dán ook een BMW zou gaan kopen." ... _O-

Ik heb mijn woorden opgegeten, en ik rij misschien wel meer dan ooit. Op die heerlijke schijt-BMW ... :]

Klopt. Niettemin reed ik op Assen een stuk makkelijker onder de 2 minuten op een GSXR1000K5 dan met elke ander boxer die ik had , tot nu toe. Ze hebben hun beperkingen, en dat is tegelijk ook de charme van die dingen. En op de openbare weg gaat er wat mij betreft niks boven een sportieve boxer!
Ik reed ook ooit 5 minuten op een 1200S vv ohlins en ben direct terug gereden om,m in te leveren en heb er nooit meer naar omgezien..
De R1200RS daarentegen is wel weer een superfiets!
 
Van een Totall Loss naar een 1200S is alsnog een stap vooruit :)
De 1200S is nooit gekomen, jaren geen geld voor (over) gehad, vorig jaar een HP2 Sport erbij gekocht. ;)
Ook ik rij circuit, voorlopig blijft dat gewoon op de S1000RR.

Dagelijks nog het meeste met mijn 1 cilindertje onderweg, een baby GS van 310 cc.

IMG_20191212_144359_DRO.jpg
 
Ik wilde toch wel graag mijn telefoon op de motor kunnen monteren maar omdat ik geen verhoogd stuur heb was een plekje vinden voor montage redelijk lastig.
Zelf nu maar een beugeltje gemaakt en hier een oude fiets telefoon houder die ik nog had liggen op bevestigd.
Werkt prima!
Bewust voor gekozen om de 'buisklem' van de houder niet eraf te zagen zodat ik hem nog kan demonteren en gebruiken op een andere motor of fiets.
Bekijk bijlage 1479905
CAD (Cardboard aided design) Template
Bekijk bijlage 1479906Bekijk bijlage 1479907
Die buis klem wordt dus niet meer gebruikt maar laat ik wel zitten
Bekijk bijlage 1479908Bekijk bijlage 1479909
Langere bout door de clipon en een moertje achterop
Bekijk bijlage 1479910
Eindresultaat (telefoon komt tussen de 'uitsteeksels' dus zit hier perfect.
Ik kan hem ook nog draaien naar verticale stand als ik dat voor bepaalde apps fijner zou vinden.

Netjes gedaan dit, leuk om je mini-reportage te volgen👌🏻
 
voor mij is de 1200 mijn eerste fiets. Zou ooit nog wel een 1100 BC willen hebben, maar of dat dan een vooruitgang is?
mijn vooroordeel is omdat die ruim 20 kg zwaarder is dan de 1200, ik bang ben dat die met mijn 70kg te zwaar voor me is.
 
Ik had vandaag klusdagje aan de motor en uiteindelijk is met toch een stuk minder gelukt dan dat ik van de voren had ingeschat.
Ik heb in ieder geval de olie en het olie filter vervangen en de olie van de final drive.
Toen ik de bougies wilde vervangen kwam ik tot de conclusie dat:
1) het bougiegat erg smal is, de bougiesleutel van mijn doppenset kwam vast te zitten in de kop.
2) toen ik eindelijk de bougie wilde vervangen bleek ik te smalle bougies te hebben.

Ik heb een R1100S twinspark.

Ik had mijn bougies besteld bij Louis.nl op basis van het voertuigtype en daar kwam ik uit op de NGK DCPR8EIX.
Klopt het dat 2 verschillende bougie types nodig heb?
De DCPR8EIX is dan kennelijk voor de bougies onderaan de kop
Klopt het dat ik dan de BKR7EIX voor de midden bougies moet hebben?

Vrijdag weer verder met olie van de versnellingsbak, stellen van de kleppen, (hopelijk wel) bougies vervangen, en synchroniseren van de TBs.
 
Ik had vandaag klusdagje aan de motor en uiteindelijk is met toch een stuk minder gelukt dan dat ik van de voren had ingeschat.
Ik heb in ieder geval de olie en het olie filter vervangen en de olie van de final drive.
Toen ik de bougies wilde vervangen kwam ik tot de conclusie dat:
1) het bougiegat erg smal is, de bougiesleutel van mijn doppenset kwam vast te zitten in de kop.
2) toen ik eindelijk de bougie wilde vervangen bleek ik te smalle bougies te hebben.

Ik heb een R1100S twinspark.

Ik had mijn bougies besteld bij Louis.nl op basis van het voertuigtype en daar kwam ik uit op de NGK DCPR8EIX.
Klopt het dat 2 verschillende bougie types nodig heb?
De DCPR8EIX is dan kennelijk voor de bougies onderaan de kop
Klopt het dat ik dan de BKR7EIX voor de midden bougies moet hebben?

Vrijdag weer verder met olie van de versnellingsbak, stellen van de kleppen, (hopelijk wel) bougies vervangen, en synchroniseren van de TBs.


Inderdaad heb je bij twinspark twee verschillende bougies nodig. Ik ga er straks ook mee aan de slag en heb wat spulletjes bij de Hobbyist besteld. Als het wat warmer weer is ook bovenstaande aanpakken. Misschien heb je hier iets aan:
2CA92591-F2D1-46FA-87F6-2F8B8733FD7D.jpeg
 
voor mij is de 1200 mijn eerste fiets. Zou ooit nog wel een 1100 BC willen hebben, maar of dat dan een vooruitgang is?
mijn vooroordeel is omdat die ruim 20 kg zwaarder is dan de 1200, ik bang ben dat die met mijn 70kg te zwaar voor me is.
Ik zou niet uitgaan van vooroordelen...aangezien een goed afgestelde S als op rails gaat is die proefrit zeker een goed idee....
Qua vermogen blijft een 11 natuurlijk zwaar achter op de 12, maar wat heb je uberhaupt aan 200+ in europa>
 
Gisteren de remvloeistof vervangen en de olie ververst, er zat nog 5W40 voor de winter in.
Dat had ik nog liggen en was ook bedoeld als dunne spoelolie (<999 km gereden).
Met de huidige temperturen weer gewoon 10W50. Zal hem nu ook eens verder doortrekken. :P

IMG20200409153811.jpg
 
Hallo heren en dames,

7 jaar geleden voor het laats actief geweest op dit forum en op motorgebied. Mijn laatste motor was een R1100S.

Nu begint het langzaam aan weer te kriebelen. Ik heb een HP2 sport op het oog (32k gelopen) en een K1300S.

Een Hp2 heb ik altijd al willen hebben, wat een prachtige machine en afwerking. Nu vraag ik me alleen af is deze ook geschikt om te toeren, zonder dat je constant bij de Dealer bent voor onderhoud. Nu heb ik me laten vertellen dat je elke 5000km olie moet vervangen en bij de 50k de zuigers aan het vervangen komt. Is dit dan niet meer een motor voor in de woonkamer? ik ben van plan alleen in de zomer te rijden en jaarlijks 5000km te rijden.

Graag jullie advies en onderhoudservaringen,

Gr. Paul
 
Hallo heren en dames,

7 jaar geleden voor het laats actief geweest op dit forum en op motorgebied. Mijn laatste motor was een R1100S.

Nu begint het langzaam aan weer te kriebelen. Ik heb een HP2 sport op het oog (32k gelopen) en een K1300S.

Een Hp2 heb ik altijd al willen hebben, wat een prachtige machine en afwerking. Nu vraag ik me alleen af is deze ook geschikt om te toeren, zonder dat je constant bij de Dealer bent voor onderhoud. Nu heb ik me laten vertellen dat je elke 5000km olie moet vervangen en bij de 50k de zuigers aan het vervangen komt. Is dit dan niet meer een motor voor in de woonkamer? ik ben van plan alleen in de zomer te rijden en jaarlijks 5000km te rijden.

Graag jullie advies en onderhoudservaringen,

Gr. Paul
@Worldbeater kan je hier vast mee helpen als HP2 eigenaar :) qua gewicht scheelt het wel aanzienlijk tussen die twee. Ik weet niet hoe de zitpositie is van de HP2 t.o.v mijn R1200s, maar voor mij (circa 1.80) is dit perfect. Sportief kunnen rijden, en toch niet oncomfortabel dus heerlijk met touren.
 
Hallo heren en dames,

7 jaar geleden voor het laats actief geweest op dit forum en op motorgebied. Mijn laatste motor was een R1100S.

Nu begint het langzaam aan weer te kriebelen. Ik heb een HP2 sport op het oog (32k gelopen) en een K1300S.

Een Hp2 heb ik altijd al willen hebben, wat een prachtige machine en afwerking. Nu vraag ik me alleen af is deze ook geschikt om te toeren, zonder dat je constant bij de Dealer bent voor onderhoud. Nu heb ik me laten vertellen dat je elke 5000km olie moet vervangen en bij de 50k de zuigers aan het vervangen komt. Is dit dan niet meer een motor voor in de woonkamer? ik ben van plan alleen in de zomer te rijden en jaarlijks 5000km te rijden.

Graag jullie advies en onderhoudservaringen,

Gr. Paul

Je maakt een keuze uit 2 totaal verschillende motoren, de K1300 is gewoon een soort duitse Blackbird, maar dan met veel meer gezeik. De Honda is echt 100x beter...
De HP2 is meer een raspaard zoals de Ducati,s dat zijn, ze hebben iets meer en duurdere TLC nodig, waarbij de BMW iets minder gezeik geeft dan de Italo...
Een goed afgestelde R1100S is volgens mij een veel betere all rounder dan deze beide motoren zijn. Je bent welkom om een keer proef te rijden...daarna kun je altijd nog voor een extremere versie gaan :)
 
Hallo heren en dames,

7 jaar geleden voor het laats actief geweest op dit forum en op motorgebied. Mijn laatste motor was een R1100S.

Nu begint het langzaam aan weer te kriebelen. Ik heb een HP2 sport op het oog (32k gelopen) en een K1300S.

Een Hp2 heb ik altijd al willen hebben, wat een prachtige machine en afwerking. Nu vraag ik me alleen af is deze ook geschikt om te toeren, zonder dat je constant bij de Dealer bent voor onderhoud. Nu heb ik me laten vertellen dat je elke 5000km olie moet vervangen en bij de 50k de zuigers aan het vervangen komt. Is dit dan niet meer een motor voor in de woonkamer? ik ben van plan alleen in de zomer te rijden en jaarlijks 5000km te rijden.

Graag jullie advies en onderhoudservaringen,

Gr. Paul
Ik zou wel even checken of die HP2 zijn grote 30K beurt gehad heeft.
Die van mij heeft nu 39.000 gelopen, en dat zonder het bekende Boxer olieverbruik.
Met diverse hoogwaardige onderdelen zoals gesmede zuigers zie ik bij normaal gebruik geen revisie bij 50.000 nodig.
Maar op het circuit -wedstrijdgebruik- krijg je alles kapot zoals de vele motorblok revisies bij de S1000RR laten zien. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan