BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Die MGS01 staat wel eens te koop hier en daar, dan gaat de prijs dik door de 35k
Deze G&B is een mooie afgeleide daarvan. Het is al 10 jaar mijn droomfiets.
Hoeveel pk en nm heeft jouw blok @RoelGhezzi ??
Ik heb 1 x proef gereden op een Guzzi en kon er geen vrienden mee worden. Beetje een traktor gevoel....
Mag aannemen dat dat met dit model beter voor elkaar is :)
 
@motor-boot
Ondanks dat het blok in duitsland een blueprint behandeling heeft ondergaan kan ik niet zeggen welke waarde er uit rollen.
Door de K@N filters icm het uitlaatsysteem loopt het blok erg mooi en direct. Het pakt razend snel op en voor je het weet zit je aan de begrenzer.
Het blijft een brute tweecilinder maar hij loopt echt mooi, soms net een 4 cilinder (...) Wanneer je echter te bruut omgaat met deze machine door bv te snel terug te schakelen is er geen verfijnde anti hop die je helpt..
Door zijn lage gewicht (175 kg nat) is de machine erg "agile" snelle bochtencombinaties zijn een genot. Qua trim blijft het een circuitfiets met een kenteken dus het comfort is wat mager.
Maar zowel de looks als het rijden zijn uniek.
 
Dank voor de uitleg. Veel plezier er van. En als je een keer een circuitdagje doet, kom ik graag luisteren :)
 
Die MGS01 staat wel eens te koop hier en daar, dan gaat de prijs dik door de 35k
Deze G&B is een mooie afgeleide daarvan. Het is al 10 jaar mijn droomfiets.
Hoeveel pk en nm heeft jouw blok @RoelGhezzi ??
Ik heb 1 x proef gereden op een Guzzi en kon er geen vrienden mee worden. Beetje een traktor gevoel....
Mag aannemen dat dat met dit model beter voor elkaar is :)
 
Even de winterdip wegwerken :)
hangpootjes door hangtieten.jpg
 
De bril maskeert de angst8-)
Ik vond het nogal een "avontuur" met de 1200S op het circuit zeg maar.
 

Bijlagen

  • 09AH3-9206-587.jpg
    09AH3-9206-587.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 5
Ik ben begonnen met circuitrijden op een TL1000R.
Toen ik na vier jaar een Moto Morini Corsaro 1200 had merkte ik ineens het gevoel in de laatste bocht.. niet laten vallen dat ding. :?
En een leuk omgebouwde Ducati 350 8)7 Panthah kwam mij binnendoor voorbij.

Inmiddels neemt de ervaring het over van dit soort gedachten.
Na drie rondjes op een Guzzi MGS-01 zou ik die nu ook wel onder de twee minuten rammen. :Y
 
Tja, als je bang bent voor vallen, want zonde, dan ga je waarschijnlijk juist de grindbak in omdat je niet relaxed rijdt.
Ja, want het is zonde van de motor.. eigen pijn denk je dan (ik) weer niet over na. :+

Op het circuit moet je alleen met rijden bezig zijn, elke andere gedachte is al snel teveel.

Het mooiste is natuurlijk onbewust bekwaam.
Als het lekker voelt dan gaat alles vanzelf. :}
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn er voor gemaakt he.... O-)
Dat weet ik ook, alleen ik weet dat ik nu een motorfiets voor m'n leven heb gekocht. Ik was er een jaar of 10 geleden al fan van toen die van m'n vader in de schuur stond.. Het is dat ik er geen ruimte voor heb nu, anders zou die echt in m'n woonkamer staan. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan