BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Mooi man, gefeliciteerd. En met trellis frame, zoals 't hoort :X
Bedankt, inderdaad, erg mooi dat trellis frame.
Dat mis ik toch wel bij de nieuwe monster.

Voor de geïnteresseerden, ik heb nog r1100s onderdelen liggen ter overname.
Orginele uitlaat en katalysator. 35 dk
Achter knipperlichten.
Kentekenplaat houder kompleet.
 
Zo goed als nieuw, wel in het Duits.. iemand?
 

Bijlagen

  • 20210907_212510.jpg
    20210907_212510.jpg
    119,1 KB · Weergaven: 11
Klopt het dat een Boxercup (niet-Randy Mamola) een pak hoger is dan een gewone R1100S? Ik lees dingen 86cm. Da's toch onwijs hoog? Da's hoger dan mijn S1000XR?!

Ik zal het morgenvoormiddag zien, ik ga eindelijk kijken. Heb er verlof voor genomen. Hopelijk loopt het goed af met mijn 171cm lichaamslengte...
 
Klopt het dat een Boxercup (niet-Randy Mamola) een pak hoger is dan een gewone R1100S? Ik lees dingen 86cm. Da's toch onwijs hoog? Da's hoger dan mijn S1000XR?!

Ik zal het morgenvoormiddag zien, ik ga eindelijk kijken. Heb er verlof voor genomen. Hopelijk loopt het goed af met mijn 171cm lichaamslengte...

over drie maanden verkoop je m weer, maakt niet zo veel uit voor die tijd toch :+
 
Ik zoek gewoon de juiste motor 🤷‍♂️
Was niet de bedoeling om zoveel te gaan uitgeven omdat mijn geld een andere bestemming heeft, maar bon, hier sta ik weer.
 
Zoals gezegd woensdag gaan kijken. Eens aangekomen bleek het emotioneel toch moeilijk te zijn om er afscheid van te nemen aan de kant van de verkoper (prive-collectie van de dealer die eigenlijk niet te koop staat maar vond mijn bod wel oké, zo ging de bal aan het rollen).

Dus nog steeds motorloos.
Ik ga vanavond nog iets totaal anders bezoeken, als 't mij aanstaat neem ik dat mee.

 
Aha oke, welke dealer is dat? :+
Hij staat eigenlijk niet echt te koop, en zijn verkoper loopt hier ook rond...
Sommigen hier (en dan vooral in het GS-topic) weten wel waar ik mijn BMW's koop.

Ik zou er een fotootje van willen posten, maar er werd me gezegd dat hij het niet leuk zou vinden dat hij de toer op internet begint te doen als ik hem ooit zou verkopen, dus ga ik hier ook niets posten zolang hij in zijn bezit is.
 
kan iemand mij vertellen hoe de zithouding zich verhoud tussen de R1100s, en een r1200rs zoals deze:
28386612-1.jpg


het gaat voor mij vooral om de hoek van de benen, maar ook de zithouding t.o.v de r1100s.

merk bij dagen dat ik langer of meer op de motor zit dat ik mijn voeten toch wel heel hoog op moet tillen om ze op de steuntjes te zetten (en dus mijn knieeen ver moet buigen)

niet dat ik NU een andere motor ga halen.... maar deze trekt mij wel.
Techniek weer nieuwer, opties die er op zitten..... zoiets wordt misschien wel mijn volgende.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ik weet alleen niet of een 1250rs dezelfde houding heeft als een 1200rs?
En hoe ervaart hij het verschil?

Wellicht ga ik binnenkort eens proefrijden, maar probeer eerst even wat info in te winnen hahaha
zijn vast mensen die uit ervaring het een en ander kunnen zeggen.
 
Een 1250 is in vergelijking met een 1100S iets heel anders. Veel elektronica, bergen koppel en vermogen en tilt zo zijn neus op volgens hem.
Ik heb er nog niet op gereden maar zou zo een 1200 of 1250 RS kopen als ik de mogelijkheid had. Ik kom echter 10 tot 15000 mogelijkheden tekort.😁
 
Ik heb op een RS 1250 gereden,
Ik vind de zithouding comfortabeler dan op een 1250 RT, en wat een gevoel geeft die voorpartij zeg! Je leeft met de weg...trekt aan je armen als een beest ...
PK's komen er anders/vlotter uitgerold dan bij mijn 1250 GS, zal aan de langere gearing liggen denk ik...
(Enige bezwaar was dat een ontstoken hamstring peesaanhechting maakte dat ik niet lang de houding (+ 1 uur) kon volhouden, dat gaat op mijn GS nét iets beter)
 
Ik heb een meevallertje, als ik een wat moderne motor wil kopen, moet ik dat nu doen.... dus daar ben ik erg over aan het twijfelen.
Ben wel een beetje verliefd geworden op het bmw boxer gebeuren.... dus jah, dan ga je kijken naar wat er is.

op mijn r1100s heb ik dus het idee dat ik net wat te veel opgetrokken zit met mijn benen, dat merk je pas als je wat langer of vaker per dag / achter elkaar op de motor zit, verder heb ik niets te klagen! De r1100s is gekozen: boxer rijdt lekker, niet te sportieve zit, maar ook niet te recht, mooi uiterlijk, en een klein budget...

er staat een r1200RS hier vlakbij te koop, eens even met het vrouwtje overleggen of dat budget-technisch te doen is. Als dat zo is, ga ik gewoon even daar langs om te kijken of het wat is en wie weet :)
 
Laatst bewerkt:
R1200RS zit oke, wat meer comfort dan de r1100s.
Het grootste verschil is dat je geen telelever heb op de R1200RS en het daardoor toch echt anders aan voelt met rijden.

Toch ben ik zelf voor een iets oudere RT gegaan , budget, elektrisch instelbare voorruit en de houding, het stuur is weer net iets hoger.
Ik vind de RT niet de mooiste, maar wel het beste totaal plaatje voor mij :+

De enige dingen die mij na 2455km zwarte woud trip van vorige week niet bevielen aan de RT, is dat ik achteraan in een groepje reed die geen cruise control hebben waardoor ik na 1,5uur (snelweg) toch lichtelijk last van de polsen begon te krijgen. En de standaard ruit is prima voor korte ritten en snelheden tot +-80-100km/u , maar ga volgend jaar toch maar kijken naar een andere ruit (inclusief versterkte armen van de ruit).
Qua benen en zitvlees totaal geen last gehad, ja af en toe even strekken omdat je anders lang in dezelfde houding zit.

Zithouding is ook een persoonlijk iets, dus vooral proefrijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan