BadBert
MF veteraan
gisteren avond een proefrit gemaakt op een r1200rs.
eerst de motoren eens naast elkaar gezet, het zijn alle 2 sport-tour motoren.
De zit is duidelijk anders op de r1100s. De voeten dichter bij de billen en achter het zitvlak zeg maar.
De r1200rs zitten de voeten wat lager en verder naar voor waardoor je toch echt heel anders (en veeeeeeel fijner) zit.
De motor is verassend licht in het rijden, en stuurt ongelooflijk fijn.
Je kunt wel merken dat hier in de techniek zo'n 17 jaar verschil zit..... pfoe heej.
Zodra ik op de motor ging zitten met alle 2 mijn voeten op de voetsteunen voelde ik het direct: dit is veeeeeel beter. Je gaat zitten en toch wat sportief voorover, maar veeeeeeeel relaxter voor mijn benen, geen spanning op mijn knieën wat bij de r1100s wel het geval is.
Nu je weet hoe het voelt, weet je waar je op moet letten natuurlijk.... en bij kortere ritjes stoor ik me er ook niet aan en viel het ook niet op, daarom kom ik er nu pas achter.
Uiteraard is wat voor jou als rijder een fijne positie is, heel persoonlijk, maar dit was voor mij echt super.
even door de polder gereden met het ding, bochtje gepakt, flink geremd, quickshifter pro geprobeerd (op en neer dus); dat is ook wel erg leuk.
Ik vond het telelever gedoe erg fijn rijden ,maar nu merk ik (en dat had ik stiekem ook wel gelezen) dat je met de modernere vering van de BMW toch veel meer gevoel lijkt te hebben over wat de motor aan het doen is.
De motor zag er super goed uit en reed dus fantastisch.
er was 1 klein minpuntje..... de dagrijverlichting was het glas van kapot door steenslag (verder geen putje of plekje te vinden op de motor!)
De verkoper gaat nog even kijken wat we hiermee kunnen doen, want op een motor van deze prijsklasse en leeftijd (2016) vind ik dat ook dat gewoon in orde moet zijn
als dit goed opgelost kan worden, dan zit ik met mijn dikke reet binnenkort op een vrij moderne r1200RS :D
is wel even een hele stap, is toch een heel andere klasse motor (prijs-technisch dan) t.o.v. de R1100s die ik nu heb..... en ik had ook niet verwacht mijn eerste motor"tje" zo snel weer weg te doen als ik eerlijk moet zijn!
EDIT: zojuist bericht gehad van de verkoper over de DRL die stuk is. Dat is geregeld en wordt netjes opgelost
Ofwel: nu begint het wachten tot ik mijn nieuwe motor op kan halen hahahah
eerst de motoren eens naast elkaar gezet, het zijn alle 2 sport-tour motoren.
De zit is duidelijk anders op de r1100s. De voeten dichter bij de billen en achter het zitvlak zeg maar.
De r1200rs zitten de voeten wat lager en verder naar voor waardoor je toch echt heel anders (en veeeeeeel fijner) zit.
De motor is verassend licht in het rijden, en stuurt ongelooflijk fijn.
Je kunt wel merken dat hier in de techniek zo'n 17 jaar verschil zit..... pfoe heej.
Zodra ik op de motor ging zitten met alle 2 mijn voeten op de voetsteunen voelde ik het direct: dit is veeeeeel beter. Je gaat zitten en toch wat sportief voorover, maar veeeeeeeel relaxter voor mijn benen, geen spanning op mijn knieën wat bij de r1100s wel het geval is.
Nu je weet hoe het voelt, weet je waar je op moet letten natuurlijk.... en bij kortere ritjes stoor ik me er ook niet aan en viel het ook niet op, daarom kom ik er nu pas achter.
Uiteraard is wat voor jou als rijder een fijne positie is, heel persoonlijk, maar dit was voor mij echt super.
even door de polder gereden met het ding, bochtje gepakt, flink geremd, quickshifter pro geprobeerd (op en neer dus); dat is ook wel erg leuk.
Ik vond het telelever gedoe erg fijn rijden ,maar nu merk ik (en dat had ik stiekem ook wel gelezen) dat je met de modernere vering van de BMW toch veel meer gevoel lijkt te hebben over wat de motor aan het doen is.
De motor zag er super goed uit en reed dus fantastisch.
er was 1 klein minpuntje..... de dagrijverlichting was het glas van kapot door steenslag (verder geen putje of plekje te vinden op de motor!)
De verkoper gaat nog even kijken wat we hiermee kunnen doen, want op een motor van deze prijsklasse en leeftijd (2016) vind ik dat ook dat gewoon in orde moet zijn
als dit goed opgelost kan worden, dan zit ik met mijn dikke reet binnenkort op een vrij moderne r1200RS :D
is wel even een hele stap, is toch een heel andere klasse motor (prijs-technisch dan) t.o.v. de R1100s die ik nu heb..... en ik had ook niet verwacht mijn eerste motor"tje" zo snel weer weg te doen als ik eerlijk moet zijn!
Je had dus gelijk whahahaZou ik niet doen!
Je bent verkocht...
EDIT: zojuist bericht gehad van de verkoper over de DRL die stuk is. Dat is geregeld en wordt netjes opgelost
Ofwel: nu begint het wachten tot ik mijn nieuwe motor op kan halen hahahah
Laatst bewerkt: